Stránka 2 z 3

Napsal: 09 lis 2010, 18:00
od nogis
to radekandy: za tvoje zhodnocení člena subz3ro_tdi ti řeknu jediné - jsi debil. jdi s tím na tuzing fórum, tam budeš frajer. tečka

to mraca: až se z toho vyspíš, jdi s ním

dál to komentovat nebudu. zbytečně vydaná energie...

Napsal: 09 lis 2010, 20:23
od jericho-3
Naivně jsem si myslel, že polemika má za ůkol osvětlit nějaký problém..Ale koukám, že jsou lidé, kteří mají pocit geniality a považují jiný názor /i třeba špatný/ za důvod dát všem najevo, že jsou kreténi..Někdo měl hold blbej den..

Napsal: 09 lis 2010, 20:34
od kibi
sportovní pružiny vs origo tlumiče není nejlepší řešení, jezdit se s tím dá, ale auto má horší jízdí vlastnosti - při hupu, nebo "vlnách" na silnici se auto lehce rozhoupe - což není moc příjemný, navíc to hůře pobírá malé nerovnosti....

mnohem větší smysl má přišetřit si, neexperimentovat a koupit kvalitní sportovní podvozek....mám na Fabce nejvyšší řadu od Weitecku (tuhost výška) a opravdu nebe a dudy oproti origo tlumičům + sportovní péra....bere to příjemně i malé nerovnosti, žádné houpání a auto opravdu pěkně kopíruje cestu - jen cena je jinde (crazy)

Napsal: 09 lis 2010, 20:59
od Mraca
kibi píše:sportovní pružiny vs origo tlumiče není nejlepší řešení, jezdit se s tím dá, ale auto má horší jízdí vlastnosti - při hupu, nebo "vlnách" na silnici se auto lehce rozhoupe - což není moc příjemný, navíc to hůře pobírá malé nerovnosti....

mnohem větší smysl má přišetřit si, neexperimentovat a koupit kvalitní sportovní podvozek....mám na Fabce nejvyšší řadu od Weitecku (tuhost výška) a opravdu nebe a dudy oproti origo tlumičům + sportovní péra....bere to příjemně i malé nerovnosti, žádné houpání a auto opravdu pěkně kopíruje cestu - jen cena je jinde (crazy)
Diky pane :)

Napsal: 09 lis 2010, 22:10
od hugo
Ja mam weitec + origo tlumice na B4 VR6 Variant a nic nehoupe, neskace apod. Je to nizsi a trochu tvrdsi.

Napsal: 09 lis 2010, 22:43
od kibi
já měl péra V-maxx + tlumiče kayaba a např při přejetí vlny v běžný mimoměstský rychlosti se to zhouplo a ještě jednou prohouplo, skrátka ten chod pístnice tlumiče není ve spojení se skráceným tužším pérem nejoptimálnější a jde to znát....navíc více drobných nerovností (dlažba, naše silnice (LOL) ) to celkem nepobíralo....

co jsem psal to platí, alespoň na Fabce...vyzkoušej si jakýkoliv komplet podvozek vyšší řady např. KW, HR, Weitec, Koni atd a sám uvidiíš ten rozdíl ;)

Napsal: 09 lis 2010, 22:50
od radekandy
kibi píše:sportovní pružiny vs origo tlumiče není nejlepší řešení, jezdit se s tím dá, ale auto má horší jízdí vlastnosti - při hupu, nebo "vlnách" na silnici se auto lehce rozhoupe - což není moc příjemný, navíc to hůře pobírá malé nerovnosti....

mnohem větší smysl má přišetřit si, neexperimentovat a koupit kvalitní sportovní podvozek....mám na Fabce nejvyšší řadu od Weitecku (tuhost výška) a opravdu nebe a dudy oproti origo tlumičům + sportovní péra....bere to příjemně i malé nerovnosti, žádné houpání a auto opravdu pěkně kopíruje cestu - jen cena je jinde (crazy)
Myslím, že tohle je velmi dobrý názor, jen k tomu ještě něco doplním. sportovní pružiny vs origo tlumiče není nejlepší řešení, nejlepší je samozřejmě komplet podvozek a i by bylo dost smutné, kdyby za ty peníze nebyl. Každopádně to ale v některých případech může být i lepší než úplně originál, ale nemusí to platit vždy. Hodně důležité je hlavně to, v jakém jsou ty origo tlumiče stavu a taky jaký typ a výrobce pružin byl zvolen. Pokud se jedná o sportovní pružiny bez progresivního vinutí, tak je pravda že na nich to auto dost poskakuje a je tvrdé jak prkno. Oproti tomu sportovní pružiny s progresivním vynutím (a to je i WEITEC) mají to specifikum, že začátek zdvihu je pěkně měkkej, takže to dobře žehlý drobné nerovnosti a ani tlumiče to nezatěžuje v tomhle režimu víc než standardní pružiny, ovšem s rostoucím zdvihem ty pružiny tvrdnou rychleji a způsobují tak větší zpětnou sílu na vytažení tlumiče a tím celý tlumič více namáhají. Pozitivním efektem je ale to, že auto neprohupuje tak hluboko a taky má mnohem lepší stabilitu při projíždění esíček. Takže pokud můžu hodnotit ze své zkušenosti, tak na oktávce TDI v kombajnu jsou Weitec s origo tlumiči určitě lepší alternativou než úplně origo pružiny, ovšem nutno dodat že mam tlumiče Sachs Advantage(prý jsou trožku tužší než klasické Touring) a v dobré stavu.

to nogis: klidně si nadávej jak chceš, ale podle mě jseš primitiv, kterej si navíc dlouho nezapíchal a proto tady má potřebu do někoho prudit. Já o sobě netvrdím, že jsem neomylnej, ale vzhledem k tomu, že jsem pár let jezdil MTB Downhill, tak o nastavení tlumičů trošku něco vim, protože v tomhle sportu je to ten nejdůležitější setup a krom toho jsem tlumiče od Marzocchi i kompletně servisoval a posléze se tomu věnuju i motorek včetně silničních a ještě si nikdo neztěžoval, že bych mu podvozek nastavil špatně. Takže se vyser na tvé teorie typu jedna paní povídala, pozbírej nějaké zkušenosti z praxe a pak se zde projevuj!!! Čest

Napsal: 09 lis 2010, 23:08
od kibi
radekandy píše:
kibi píše: Hodně důležité je hlavně to, v jakém jsou ty origo tlumiče stavu a taky jaký typ a výrobce pružin byl zvolen.

Pozitivním efektem je ale to, že auto neprohupuje tak hluboko a taky má mnohem lepší stabilitu při projíždění esíček. Čest
stav všeho u mne ok - nové :) píšu jen svůj názor- nebo spíš pocit z jízdy, bez ohledu na to, že to není asi moc odborný, technofilové snad prominou :D

jinak Kayaba má u Fabky taktéž "tužší" charakteristiku a vřele jako náhradu origo tlumičů doporučuju ;) k těm pérům V-maxx....z mého vozu šli na FRS v doplnění s origo FRS tlumičema a tam už fungovali lépe.....každopádně prostě lepší je zainvestovat nějaký ten peníz a pořídit komplet lepší podvozek....třebas HP tlumiče + svoje origo péra je celkem i ekonomická verze :)

Napsal: 10 lis 2010, 06:16
od nogis
radekandy píše: to nogis: klidně si nadávej jak chceš, ale podle mě jseš primitiv, kterej si navíc dlouho nezapíchal a proto tady má potřebu do někoho prudit....t
Hele mistře, chápu tvou teorii "podle sebe soudím tebe", ať už s pícháním nebo s nadáváním se kterým jsi zde začal také ty!, ale buď tak laskav a odpusť si pro příště tyhle poznámky. Shazuješ jen sebe. ;)

Ale chápu, že tě to hned na začátku trochu rozhodilo, že si tady nikdo nesednul na prdel z tvojí zaručené konfigurace "sportovní pružiny Weitec + orig. tlumiče" (rofl)

Napsal: 10 lis 2010, 08:20
od subz3ro_tdi
radekandy píše:Já o sobě netvrdím, že jsem neomylnej, ale vzhledem k tomu, že jsem pár let jezdil MTB Downhill, tak o nastavení tlumičů trošku něco vim, protože v tomhle sportu je to ten nejdůležitější setup a krom toho jsem tlumiče od Marzocchi i kompletně servisoval a posléze se tomu věnuju i motorek včetně silničních a ještě si nikdo neztěžoval, že bych mu podvozek nastavil špatně. Takže se vyser na tvé teorie typu jedna paní povídala, pozbírej nějaké zkušenosti z praxe a pak se zde projevuj!!!
Pane, tlmice na bicykli resp. motorke a na aute su svojim spravanim o niecom uplne inom... sice to ma technologicky rovnaky zaklad (olej, piesty) ale je tam rozdiel jednej napravy, 2-och kolies a tak 50 az 100-nasobku vahy navyse s ktorymi sa vo vysledku pracuje :) Kolega v praci sa tiez venuje bicyklom, dokonca si aj sam repasuje tlmice (spolu s ostatnymi mechanickymi pracami) ale nikdy som ho nepocul ze by sa pasoval za odbornika na podvozky na aute...
Mozno by to chcelo trochu pokory a skromnosti od nas od vsetkych, nie tu po sebe brechat ako psy... sorry ale tvoje prirovnanie k diere v zadku sa ma dost dotklo, nemyslim si ze by som tu na fore za tie uz pomaly 4 roky co pisem splietal nejake vyslovene blbosti 8) Navyse to z tvojej strany bola uplne neadekvatna reakcia, kedze ja som ti svoj nazor na vec nijako nevnucoval, bol to moj prvy prispevok na tuto temu.
P.S. Dovolim si tvrdit ze ja ani nogis nepiseme prispevky typu "jedna babka povedala", ale presny opak - veci co mame na svojich autach odskusane, takze niekedy sa to moze aj lisit od bezne zauzivanych teorii. Pekny den prajem!

Napsal: 10 lis 2010, 10:31
od puci
Pridám svoju skusenosť.
Mal som na aute, krátke pružiny a sériové tlmiče. Značku pružín neviem a tlmiče boli KYB. Po niekolkých riadnych prepruženiach tlmiče vytiekli, čo má súvis s tým čo tu spomínal subz3ro_tdi a to chodom piestnice. Potom sa to auto správalo tak, ako sa tu už písalo, húpalo sa a odskakovalo. Potom som nahodil nové Bilsteiny B4 a ok.
A celkový dojem a názor na môj setup je, že to bolo na samovraždu a s origo podvozkom je to auto oveľa rýchlejšie a uplne niekde inde. Už to viac určite takto riešiť nebudem.
Mimochodom, vinutie pružín bolo tiež zdola hustejšie a hore riedšie.(sú tu niekde aj fotky) Teraz ich má kámoš uživateľa Tditech, dávali k tomu nejaké lepšie tlmiče, tak sa môže vyjadriť ako im to funguje.
Das wars fur Heute

tu je foto
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... +pru%9Einy

Napsal: 10 lis 2010, 13:11
od martinsidlo
Každej plácáte ale auto jako MRACA nemáte,jinak "chytrost"některým neschází,každé auto potřebuje své.Tak mu poraďte na jeho.

Napsal: 10 lis 2010, 13:27
od subz3ro_tdi
martinsidlo: myslim ze spominane podvozky az tak odlisne nie su, aby sa to muselo rozoberat zvlast...
Konkretnu skusenost so sportovymi pruzinami na Passate (B5) najde kolega tu....
http://www.tdi-tuning.cz/viewtopic.php?f=4&t=135

Napsal: 10 lis 2010, 13:57
od martinsidlo
subz3ro_tdi píše:martinsidlo: myslim ze spominane podvozky az tak odlisne nie su, aby sa to muselo rozoberat zvlast...
Konkretnu skusenost so sportovymi pruzinami na Passate (B5) najde kolega tu....
http://www.tdi-tuning.cz/viewtopic.php?f=4&t=135
Tank a tříkolka je stejné?Hlavně rozdílné váhy a celkové vyvážení.

Napsal: 10 lis 2010, 15:36
od TK
Podle mého je u dobře nastaveného podvozku zásadní sladění hmotnosti auta, pružin, tlumičů a v neposlední řadě výšky těžiště. Pokud se někdo do podobných pokusů jaké se tady řeší pustí, bude to jen o tom nalézt kompromis mezi účinkem a cenou úpravy. Osobně bych se s úpravou podvozku obrátil na nějakou specializovanou firmu.