Stránka 2 z 2

Napsal: 26 led 2011, 09:47
od tuner
Dopredu to jde stale, nic tam nezapina,takze nic nemuzes ani citit

Napsal: 26 led 2011, 14:34
od rudy5
Syncro je to isté ako quattro nie?myslím staršie modely 97

Napsal: 26 led 2011, 14:35
od A6TDI
rudy5 píše:Syncro je to isté ako quattro nie?myslím staršie modely 97
ne neni a já myslel že naG3 byl haldex :? a uš název visco spojka je dost výmluvný , že tam ysi nepude o spínání

Napsal: 26 led 2011, 18:36
od bobG3
tuner píše:no kdyz myslis tak ti to brat nebudu. :)
Myslet znamená h...o vědět, já nemyslím já vím. Stačí zapátrat. Stálý pohon všech kol je pokud to má torsen - Pasat B5 atd.
To že se něco točí neznamená že je to poháněné - viz fce viskospojky.

Napsal: 26 led 2011, 18:41
od bobG3
rudy5 píše:Syncro je to isté ako quattro nie?myslím staršie modely 97
Není, quatro má mezinápravový diferenciál Torsen a pohon všech kol. Synchro má místo něj viskospojku, - lamely mezi kterými je speciální olej, který prudce zvýší viskozitu při vzájemném pohybu lamel a tím dojde k jejich zablokování a přenosu momentu na zadní nápravu.

Napsal: 26 led 2011, 19:22
od Tono
bobG3 píše:
rudy5 píše:Syncro je to isté ako quattro nie?myslím staršie modely 97
Není, quatro má mezinápravový diferenciál Torsen a pohon všech kol. Synchro má místo něj viskospojku, - lamely mezi kterými je speciální olej, který prudce zvýší viskozitu při vzájemném pohybu lamel a tím dojde k jejich zablokování a přenosu momentu na zadní nápravu.
Trošku to objasním, syncro je obchodný názov, podobne ako quattro, 4motion, v žiadnom prípade nedefinuje systém pohonu konkrétne. Syncro napr.Passat B2, je trvalý náhon, zhodný s Audi 80 - 1.generácia quattro.
Syncro napr. G2, G3, Passat B3, B4, T3, T4, Sharan do roku 1999- sú visco systémy. Prvé B5 syncro-torsen, a tak ďalej.

Napsal: 26 led 2011, 20:08
od gumi
Díky Rudy5. Takže pokud se nebudu snažit na asfaltu zastavit ze stovky na pár metrech, se nemusím nějak moc znepokojovat :) . Až bude teplejc tak zkontroluju ten ventil.
Jinak "spínání" visco spojky - on to bude takový pozvolný proces. Kdyby jenom spínala, tak při prokluzu by "sepla", tím pádem by se přestala ohřívat, rozepla, začala klouzat - ohřála se a tak dokola.
Viděl jsem namalovanou konstrukci náklaďáku někdy z 30tých let minulého století, kdy přední náprava byla poháněna převodem cca 10% do rychla a volnoběžku. Při prokluzu 10% se natvrdo přidal předek :D ;) .
To mi připomělo: pneumatika přenese na silnici maximum při 10% prokluzu :D (LOL) (rofl)(viz: Mackerle - Automobil s lepší účinností) Tedy rozumné maximum - tj něco přes 90%, maximum je při prokluzu cca 30% (offtopic) (wallbash) (R)

Napsal: 26 led 2011, 23:51
od MKTech
bobG3 píše:Zadek zabírá až při rozdílu otáček přední a zadní nápravy. Přenese se max 50% momentu na zadek. V předu musí být míň sjeté gumy, aby viskoza nespínala. Právě proto, že zadek není zaplý je spotřeba jen o 0,5l vyšší než u předohrabu. Je to idiotensichr system, nevýhoda je pomalejší reakce na prokluz předních kol oproti Haldexu.
Pokud pohledáš na netu, dá se to zrenovovat.
Já vím jak funguje visko spojka jen jsem reagoval na tohle. Jen pro upřesnění ve visko spojce je olej s vysokou přilnavostí který defakto slouží pro přenos síly mezi lamelami se zvyšující teplotou olej ztráci schopnost přilnavosti proto je visko žebrovaná aby se chladila. A visko je tam jen proto aby se něco neukroutilo jako kardan poloos atd. schopnost rozdělovat poměr sil předek zadek taky neumí to dělá až teplota oleje pokud to někdo potrápí. Visko je nastavená na určitý zkrut kdy má proklouznout pokud beru optimální teplotu. Změnou visozity oleje to jde měnit. CR autíčkáři ví co dávají do tlumičů.

Napsal: 06 úno 2011, 18:56
od gumi
Tak pánové, stav pohonu se vrátil k původní funkci :). To znamená, když zvednu zadní kolo, lze s ním otáčet dopředu volně (funkce volnoběžky) a dozadu v postatě nejde. Tedy jde, ale pomalu s velkým odporem. Tím vlastně lze zjišťovat, jak na tom je visco spojka :D. Kolik procent se kdy přenáší je otázka. Kamarád si koupil T4 syncro (s visco spojkou). Měl na ní vyndanej kardan a jiný přední a zadní pneumatiky. Po zandání kardanu zničil pneumatiky a roztrhl visco spojku (wallbash) (offtopic) (hm) . Ti dobráci mu při prodeji řekli, že s těma různejma pneumatikama může klidně jezdit 8) :x (crazy) .

Napsal: 04 led 2012, 18:57
od azre
Zdravím.
Nevíte nahodou kolik se dava oleje de uhlove převodovky na golfa II syncro?Koukal jsem že nalejvaní je ze zhora kvuli turbíne tam není moc místa.nemate někdo fígl?:-)Díky moc za odpověd Honza.

Napsal: 04 led 2012, 19:03
od tuner
je to propojeny s prevodovkou, takze nali az po kontrolni sroub a pockej az to dotece i do uhlove a zas dolej