Napsal: 26 led 2011, 09:47
Dopredu to jde stale, nic tam nezapina,takze nic nemuzes ani citit
ne neni a já myslel že naG3 byl haldexrudy5 píše:Syncro je to isté ako quattro nie?myslím staršie modely 97
Myslet znamená h...o vědět, já nemyslím já vím. Stačí zapátrat. Stálý pohon všech kol je pokud to má torsen - Pasat B5 atd.tuner píše:no kdyz myslis tak ti to brat nebudu.
Není, quatro má mezinápravový diferenciál Torsen a pohon všech kol. Synchro má místo něj viskospojku, - lamely mezi kterými je speciální olej, který prudce zvýší viskozitu při vzájemném pohybu lamel a tím dojde k jejich zablokování a přenosu momentu na zadní nápravu.rudy5 píše:Syncro je to isté ako quattro nie?myslím staršie modely 97
Trošku to objasním, syncro je obchodný názov, podobne ako quattro, 4motion, v žiadnom prípade nedefinuje systém pohonu konkrétne. Syncro napr.Passat B2, je trvalý náhon, zhodný s Audi 80 - 1.generácia quattro.bobG3 píše:Není, quatro má mezinápravový diferenciál Torsen a pohon všech kol. Synchro má místo něj viskospojku, - lamely mezi kterými je speciální olej, který prudce zvýší viskozitu při vzájemném pohybu lamel a tím dojde k jejich zablokování a přenosu momentu na zadní nápravu.rudy5 píše:Syncro je to isté ako quattro nie?myslím staršie modely 97
Já vím jak funguje visko spojka jen jsem reagoval na tohle. Jen pro upřesnění ve visko spojce je olej s vysokou přilnavostí který defakto slouží pro přenos síly mezi lamelami se zvyšující teplotou olej ztráci schopnost přilnavosti proto je visko žebrovaná aby se chladila. A visko je tam jen proto aby se něco neukroutilo jako kardan poloos atd. schopnost rozdělovat poměr sil předek zadek taky neumí to dělá až teplota oleje pokud to někdo potrápí. Visko je nastavená na určitý zkrut kdy má proklouznout pokud beru optimální teplotu. Změnou visozity oleje to jde měnit. CR autíčkáři ví co dávají do tlumičů.bobG3 píše:Zadek zabírá až při rozdílu otáček přední a zadní nápravy. Přenese se max 50% momentu na zadek. V předu musí být míň sjeté gumy, aby viskoza nespínala. Právě proto, že zadek není zaplý je spotřeba jen o 0,5l vyšší než u předohrabu. Je to idiotensichr system, nevýhoda je pomalejší reakce na prokluz předních kol oproti Haldexu.
Pokud pohledáš na netu, dá se to zrenovovat.