ARL zodrata vacka + hydrostely KO

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

matooo
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 01 dub 2009, 09:05
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK ke

Příspěvek od matooo »

tak auticko je odfcera poskladane a ide paradne tichucko konecne ni neklepe a nerachoti :D za ten furik penazi to snad stoji dufam ze toto uz riesit nebudem
co sa tyka oleja tak jasne do auta som daval olej iba pre PD schvaleny ale v norme VW50700 a tu na fore su ludia co ho jazdia aj v starsich autach a fpohode no ja osobne sa asi vratim k 505.01 5W-40 tam budem liat menit to budem po 7500km nech to este 300 000km urobi :D

co by ma zaujimalo preco napr. mobil ma svoj novy olej specifikacie 505.01 vo viskozite 5W-30 nenasiel som zatial na nete technicky list k tomu oleju dakujem
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Pre nase klimaticke pasmo je 10-W-40 az az. Ulej tam cokolvek (nie castrol, starline a pod.) co splna normu VW 505.01 uplne postacuje 10-W-40 a ak sa financne citis tak sice zbytocne ale mozes dat aj 5-W-40. Vymena kazdych 10.000km a no problemo. Do svojho tatosa na leto lejem 15-W-40, 505.00 (rotacka) a v pohode. Ked mam financne suchoty tak davam olej co otec leje do bagra M7ADS III plus a zdasa mi ze je asi zo vsetkych naj ;) Basnite tu o olejoch rozpravky. Cim lacnejsi olej tym lepsi. Pekna bandaska preda hociake chcanky. Zase si tam nalial olej ktory do tvojho motora vobec nepatri (507.00 je pre motori s DPF) a zase budes plakat ze ti zhoblovalo vacku. Jasne kedze ten olej ma uplne ine chemicke a fyzikalne vlastnosti ktore su urcene pre motory s DPF. Tieto motory su podstatne viac tepelne namahane a aj viac bordelu sa dostava do klukovej skrine. Vyssia teplota znamena aj tesnejsie vymedzene vole mech. pohyblivych casti aby sa vplyvom teplotnej roztaznosti nerobili prilis velke medzeri a lepsie sa mohlo odobrat teplo z tychto casti. Preto je riedky.
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

10w-40 505.01 si nejsem jistej, jestli to vůbec někdo dělá. M7ADS III plus má 505.00? Jsem pro každou blbost, ale všechno má svý hranice...
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
jirius1
Přispěvovatel
Příspěvky: 576
Registrován: 22 pro 2009, 19:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Příspěvek od jirius1 »

Huml:do motoru ARL se dá lít 506.01 0W30...

Takže, když dávám do ASZ Shell 0W30 normu 506 01 a vyměňuju po 15 000 km, kakže by to nemělo vadit ne?
Převážně jezdím kratší vzdálenosti, teď v zimě by to mělo lépe mazat, ale co v létě, kdybych jel nějakou štreku v pařáku, nebude to hůře mazat?
Škoda Octavia1 Combi ASZ, EGR, KAT, MAF off, kit GTB1756V, FMIC 160mm+ALU60mm, HDS57,76downpipe/60.3/60.3AMA, sání90,předek323Brembo-zadek288MD,chip 227HP 464Nm TDI Fun
Kakamil 4x4
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 13 zář 2010, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Kakamil 4x4 »

Do starých rotaček bych se vůbec 10W-40 nebál, ba naopak, ale s tou minerálkou bych měl velký obamy to v zimě vůbec nastartovat. Určitě není zcela schopný zajistit všechna mazací místa naplno a v dostatečné míře. Je hustý a velmi pomalu se ohřívá a řídne. A do té doby se vačky se zdvihátky skoro fackujou :(
Ale PD? Tak tam bych už polosyntetiku nedával. Je to konstruované na 5W-40 a basta!
VW Sharan 1.9TDI 4motion (AUY 85kW) is dead :(, now Seat Alhambra 1.9TDI 4motion a Nissan Primera 2.0TD :)
Honda NT 650V Deauville
Pampaliny
Přispěvovatel
Příspěvky: 126
Registrován: 19 dub 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pampaliny »

nogis píše:10w-40 505.01 si nejsem jistej, jestli to vůbec někdo dělá. M7ADS III plus má 505.00? Jsem pro každou blbost, ale všechno má svý hranice...
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=462
VW Passat Variant 1,9TDI 85KW, AJM, model 1999
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Ok, dík ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jirius1 píše:Huml:do motoru ARL se dá lít 506.01 0W30...

Takže, když dávám do ASZ Shell 0W30 normu 506 01 a vyměňuju po 15 000 km, kakže by to nemělo vadit ne?
Převážně jezdím kratší vzdálenosti, teď v zimě by to mělo lépe mazat, ale co v létě, kdybych jel nějakou štreku v pařáku, nebude to hůře mazat?
problém by to být neměl, ale jelikož jsem se díval, že to máš čiplý, dal bych 50700 kvůli vyššímu HTHS ;)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5116
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

V našich podmínkách bych vůbec olej Xw-30 nedával,jedině Xw-40 a vyšší.30 ka je do nějakých 30stupnů venku a v létě to na dálnici hravě přeleze a pak je olej jako voda.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

zas tak jednoduchý to není, právě proto se tu bavíme o HTHS, můžeš mít 10W40 olej, kterej bude mít nižší HTHS jak 5W30, tak kterej je pak jak voda?
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5116
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Huml píše:zas tak jednoduchý to není, právě proto se tu bavíme o HTHS, můžeš mít 10W40 olej, kterej bude mít nižší HTHS jak 5W30, tak kterej je pak jak voda?
To jo,tyhle nový motory a oleje.Jen ten olej musí být i na naše tepla a to si myslím,že Xw-30 až tak úplně není.Můj názor a nemám přehled o nových olejích do PD.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
kafo
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 24 dub 2009, 21:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od kafo »

martinsidlo píše:
Huml píše:zas tak jednoduchý to není, právě proto se tu bavíme o HTHS, můžeš mít 10W40 olej, kterej bude mít nižší HTHS jak 5W30, tak kterej je pak jak voda?
To jo,tyhle nový motory a oleje.Jen ten olej musí být i na naše tepla a to si myslím,že Xw-30 až tak úplně není.Můj názor a nemám přehled o nových olejích do PD.
citaj http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju3

cize ak dotycny olej ma oznacenie 5w30 ale splnuje normu acea A3/B3,B4 tak ma vyssiu tepelnu viskozitu hths cize je pouzitelny aj u nas v lete
vladimir98
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 10 bře 2010, 17:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Il, Slovakia

oleje?

Příspěvek od vladimir98 »

Po precitani clanku od Ing. Cerneho:



http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... roby-oleju

a hlavne poslednej vety:

Použití low SAPS olejů by tedy mělo být omezeno pouze na případy, kde je dieselový motor vybaven filtrem pevných částic. Pokud výrobce motoru nabízí volbu mezi low SAPS olejem a běžným olejem, je z hlediska životnosti motoru žádoucí použití běžných motorových olejů.

Vraj 507.00, cize LL a lowSAPS chybaju klucove aditiva a zlozky potrebne pre ochranu motora -odstranene kvoli DPF a pod. a LL oleje nie su ani tak primarne na ochranu motora ale hlavne na ochranu filtrov a vydrz oleja... Skratka ich technologia a hlavne zlozenie kvoli ochrane "zelene" nie su este tak zvladnute...

Co vy na to?
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

nogis píše:10w-40 505.01 si nejsem jistej, jestli to vůbec někdo dělá. M7ADS III plus má 505.00? Jsem pro každou blbost, ale všechno má svý hranice...
10-W-40 s normou VW505.00 je spustu a takisto je aj 505.01 ale uz pomenej. Aj 15-W-40 je snormou 505.00. Ten M7ADSIII plus neviem ci splna normu VW 505.00 ale pri Race 520 je to asi to naj co sa v lete da do motora dat. Je husty tak sa afajne drzi na vacke a hydrach a celkovo trochu tak skludni ten hnusny tvrdy chod motor ASV s Race 520. Ta kakofonia nieje aspon tak prenikava ;)
Naposledy upravil(a) TDI tech dne 01 úno 2011, 22:30, celkem upraveno 1 x.
vladimir98
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 10 bře 2010, 17:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Il, Slovakia

oleje?

Příspěvek od vladimir98 »

Po precitani clanku od Ing. Cerneho:



http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... roby-oleju

a hlavne poslednej vety:

Použití low SAPS olejů by tedy mělo být omezeno pouze na případy, kde je dieselový motor vybaven filtrem pevných částic. Pokud výrobce motoru nabízí volbu mezi low SAPS olejem a běžným olejem, je z hlediska životnosti motoru žádoucí použití běžných motorových olejů.

Vraj 507.00, cize LL a lowSAPS chybaju klucove aditiva a zlozky potrebne pre ochranu motora -odstranene kvoli DPF a pod. a LL oleje nie su ani tak primarne na ochranu motora ale hlavne na ochranu filtrov a vydrz oleja... Skratka ich technologia a hlavne zlozenie kvoli ochrane "zelene" nie su este tak zvladnute...

Co vy na to?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“