Stránka 2 z 6
Napsal: 01 úno 2011, 08:59
od matooo
tak auticko je odfcera poskladane a ide paradne tichucko konecne ni neklepe a nerachoti

za ten furik penazi to snad stoji dufam ze toto uz riesit nebudem
co sa tyka oleja tak jasne do auta som daval olej iba pre PD schvaleny ale v norme VW50700 a tu na fore su ludia co ho jazdia aj v starsich autach a fpohode no ja osobne sa asi vratim k 505.01 5W-40 tam budem liat menit to budem po 7500km nech to este 300 000km urobi
co by ma zaujimalo preco napr. mobil ma svoj novy olej specifikacie 505.01 vo viskozite
5W-30 nenasiel som zatial na nete technicky list k tomu oleju dakujem
Napsal: 01 úno 2011, 09:30
od TDI tech
Pre nase klimaticke pasmo je 10-W-40 az az. Ulej tam cokolvek (nie castrol, starline a pod.) co splna normu VW 505.01 uplne postacuje 10-W-40 a ak sa financne citis tak sice zbytocne ale mozes dat aj 5-W-40. Vymena kazdych 10.000km a no problemo. Do svojho tatosa na leto lejem 15-W-40, 505.00 (rotacka) a v pohode. Ked mam financne suchoty tak davam olej co otec leje do bagra M7ADS III plus a zdasa mi ze je asi zo vsetkych naj

Basnite tu o olejoch rozpravky. Cim lacnejsi olej tym lepsi. Pekna bandaska preda hociake chcanky. Zase si tam nalial olej ktory do tvojho motora vobec nepatri (507.00 je pre motori s DPF) a zase budes plakat ze ti zhoblovalo vacku. Jasne kedze ten olej ma uplne ine chemicke a fyzikalne vlastnosti ktore su urcene pre motory s DPF. Tieto motory su podstatne viac tepelne namahane a aj viac bordelu sa dostava do klukovej skrine. Vyssia teplota znamena aj tesnejsie vymedzene vole mech. pohyblivych casti aby sa vplyvom teplotnej roztaznosti nerobili prilis velke medzeri a lepsie sa mohlo odobrat teplo z tychto casti. Preto je riedky.
Napsal: 01 úno 2011, 10:00
od nogis
10w-40 505.01 si nejsem jistej, jestli to vůbec někdo dělá. M7ADS III plus má 505.00? Jsem pro každou blbost, ale všechno má svý hranice...
Napsal: 01 úno 2011, 10:04
od jirius1
Huml:do motoru ARL se dá lít 506.01 0W30...
Takže, když dávám do ASZ Shell 0W30 normu 506 01 a vyměňuju po 15 000 km, kakže by to nemělo vadit ne?
Převážně jezdím kratší vzdálenosti, teď v zimě by to mělo lépe mazat, ale co v létě, kdybych jel nějakou štreku v pařáku, nebude to hůře mazat?
Napsal: 01 úno 2011, 10:08
od Kakamil 4x4
Do starých rotaček bych se vůbec 10W-40 nebál, ba naopak, ale s tou minerálkou bych měl velký obamy to v zimě vůbec nastartovat. Určitě není zcela schopný zajistit všechna mazací místa naplno a v dostatečné míře. Je hustý a velmi pomalu se ohřívá a řídne. A do té doby se vačky se zdvihátky skoro fackujou
Ale PD? Tak tam bych už polosyntetiku nedával. Je to konstruované na 5W-40 a basta!
Napsal: 01 úno 2011, 10:08
od Pampaliny
nogis píše:10w-40 505.01 si nejsem jistej, jestli to vůbec někdo dělá. M7ADS III plus má 505.00? Jsem pro každou blbost, ale všechno má svý hranice...
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=462
Napsal: 01 úno 2011, 11:34
od nogis
Ok, dík

Napsal: 01 úno 2011, 12:46
od Huml
jirius1 píše:Huml:do motoru ARL se dá lít 506.01 0W30...
Takže, když dávám do ASZ Shell 0W30 normu 506 01 a vyměňuju po 15 000 km, kakže by to nemělo vadit ne?
Převážně jezdím kratší vzdálenosti, teď v zimě by to mělo lépe mazat, ale co v létě, kdybych jel nějakou štreku v pařáku, nebude to hůře mazat?
problém by to být neměl, ale jelikož jsem se díval, že to máš čiplý, dal bych 50700 kvůli vyššímu HTHS

Napsal: 01 úno 2011, 12:47
od martinsidlo
V našich podmínkách bych vůbec olej Xw-30 nedával,jedině Xw-40 a vyšší.30 ka je do nějakých 30stupnů venku a v létě to na dálnici hravě přeleze a pak je olej jako voda.
Napsal: 01 úno 2011, 13:06
od Huml
zas tak jednoduchý to není, právě proto se tu bavíme o HTHS, můžeš mít 10W40 olej, kterej bude mít nižší HTHS jak 5W30, tak kterej je pak jak voda?
Napsal: 01 úno 2011, 14:09
od martinsidlo
Huml píše:zas tak jednoduchý to není, právě proto se tu bavíme o HTHS, můžeš mít 10W40 olej, kterej bude mít nižší HTHS jak 5W30, tak kterej je pak jak voda?
To jo,tyhle nový motory a oleje.Jen ten olej musí být i na naše tepla a to si myslím,že Xw-30 až tak úplně není.Můj názor a nemám přehled o nových olejích do PD.
Napsal: 01 úno 2011, 16:59
od kafo
martinsidlo píše:Huml píše:zas tak jednoduchý to není, právě proto se tu bavíme o HTHS, můžeš mít 10W40 olej, kterej bude mít nižší HTHS jak 5W30, tak kterej je pak jak voda?
To jo,tyhle nový motory a oleje.Jen ten olej musí být i na naše tepla a to si myslím,že Xw-30 až tak úplně není.Můj názor a nemám přehled o nových olejích do PD.
citaj
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju3
cize ak dotycny olej ma oznacenie 5w30 ale splnuje normu acea A3/B3,B4 tak ma vyssiu tepelnu viskozitu hths cize je pouzitelny aj u nas v lete
oleje?
Napsal: 01 úno 2011, 21:45
od vladimir98
Po precitani clanku od Ing. Cerneho:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... roby-oleju
a hlavne poslednej vety:
Použití low SAPS olejů by tedy mělo být omezeno pouze na případy, kde je dieselový motor vybaven filtrem pevných částic. Pokud výrobce motoru nabízí volbu mezi low SAPS olejem a běžným olejem, je z hlediska životnosti motoru žádoucí použití běžných motorových olejů.
Vraj 507.00, cize LL a lowSAPS chybaju klucove aditiva a zlozky potrebne pre ochranu motora -odstranene kvoli DPF a pod. a LL oleje nie su ani tak primarne na ochranu motora ale hlavne na ochranu filtrov a vydrz oleja... Skratka ich technologia a hlavne zlozenie kvoli ochrane "zelene" nie su este tak zvladnute...
Co vy na to?
Napsal: 01 úno 2011, 22:26
od TDI tech
nogis píše:10w-40 505.01 si nejsem jistej, jestli to vůbec někdo dělá. M7ADS III plus má 505.00? Jsem pro každou blbost, ale všechno má svý hranice...
10-W-40 s normou VW505.00 je spustu a takisto je aj 505.01 ale uz pomenej. Aj 15-W-40 je snormou 505.00. Ten M7ADSIII plus neviem ci splna normu VW 505.00 ale pri Race 520 je to asi to naj co sa v lete da do motora dat. Je husty tak sa afajne drzi na vacke a hydrach a celkovo trochu tak skludni ten hnusny tvrdy chod motor ASV s Race 520. Ta kakofonia nieje aspon tak prenikava

oleje?
Napsal: 01 úno 2011, 22:28
od vladimir98
Po precitani clanku od Ing. Cerneho:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... roby-oleju
a hlavne poslednej vety:
Použití low SAPS olejů by tedy mělo být omezeno pouze na případy, kde je dieselový motor vybaven filtrem pevných částic. Pokud výrobce motoru nabízí volbu mezi low SAPS olejem a běžným olejem, je z hlediska životnosti motoru žádoucí použití běžných motorových olejů.
Vraj 507.00, cize LL a lowSAPS chybaju klucove aditiva a zlozky potrebne pre ochranu motora -odstranene kvoli DPF a pod. a LL oleje nie su ani tak primarne na ochranu motora ale hlavne na ochranu filtrov a vydrz oleja... Skratka ich technologia a hlavne zlozenie kvoli ochrane "zelene" nie su este tak zvladnute...
Co vy na to?