Ako spravne merat olej - studeny alebo teply motor?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

cavediver
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 12 úno 2011, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od cavediver »

kupec18 píše:
boobika píše:jak stoupají tlaky v mazací soustavě, když je tam více oleje?
když teda pominu fakt, že by tam bylo např. 2x tolik než má být (a ani tak si nejsem jist, jestli by to mělo vliv na samotné mazání??)
Taky si myslim že nic moc nestoupaji spis by se mohly zvětšovat odpory, ponevadž je ho zbytečne moc a překaži, ale to je asi taky zanedbatelně..

Nic méně, olej samozřejmě před jizdou kontrolovat, asi to bude stačit,,, ja osobně olej ale kontroluju po jízdě, dam tomu oddech cca 10-15min a změřim...

Problem spíš vznika po výměne, olej se mění zahřaty, takže ho vypustim, zavřu vanu, a doliju olej kouknu na měrku a jezdim----------PROBLEM, po vyměne nalit něco oleje stači pulka měrky nebo max to je jedno, nastartovat, nechat chvili klepat aby se olej dostal všude kde se ma, potom až zkontrolovat. :D
pises spravne zvedaji se odpory mazaci schpnost je slabsi a motor se prehriva filtr je stavenej urcemu mnozstny a hrozi jeho selhani lambda ti odjede a nazaci okruch je neprujezdnej chtel bych te vydet nalit do sveho auta namisto predepsaneho 4L 6 NEBO DOKONCE 8LITRU OLEJE je to smesny nesmisl otaska byl jana na zacatku a odpoved je merit za stdena a nedostat se nad maximum nikdy
dik

cave

:)
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
cavediver
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 12 úno 2011, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od cavediver »

kupec18 píše:
boobika píše:jak stoupají tlaky v mazací soustavě, když je tam více oleje?
když teda pominu fakt, že by tam bylo např. 2x tolik než má být (a ani tak si nejsem jist, jestli by to mělo vliv na samotné mazání??)
Taky si myslim že nic moc nestoupaji spis by se mohly zvětšovat odpory, ponevadž je ho zbytečne moc a překaži, ale to je asi taky zanedbatelně..

Nic méně, olej samozřejmě před jizdou kontrolovat, asi to bude stačit,,, ja osobně olej ale kontroluju po jízdě, dam tomu oddech cca 10-15min a změřim...

Problem spíš vznika po výměne, olej se mění zahřaty, takže ho vypustim, zavřu vanu, a doliju olej kouknu na měrku a jezdim----------PROBLEM, po vyměne nalit něco oleje stači pulka měrky nebo max to je jedno, nastartovat, nechat chvili klepat aby se olej dostal všude kde se ma, potom až zkontrolovat. :D
pises spravne zvedaji se odpory mazaci schpnost je slabsi a motor se prehriva filtr je stavenej urcemu mnozstny a hrozi jeho selhani lambda ti odjede a nazaci okruch je neprujezdnej chtel bych te vydet nalit do sveho auta namisto predepsaneho 4L 6 NEBO DOKONCE 8LITRU OLEJE je to smesny nesmisl otaska byl jasna na zacatku tochto fora odpoved je merit za studena a nedostat se nad maximum nikdy
dik

cave

:)
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1158
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

vidět se toho dá dost, naposled třeba nalití 5 litrů oleje do motoru, kde mají být litry 2. každopádně si myslím, že se do motoru vejde víc oleje než je předepsané. sice to moc dobře nepofrčí, ale vejde se tam :D
cavediver
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 12 úno 2011, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od cavediver »

boobika píše:vidět se toho dá dost, naposled třeba nalití 5 litrů oleje do motoru, kde mají být litry 2. každopádně si myslím, že se do motoru vejde víc oleje než je předepsané. sice to moc dobře nepofrčí, ale vejde se tam :D
promin ale na toto nemam slov (LOL)
cave
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1158
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

no tak mě to zas tak nevadilo. nebylo to moje a ani jsem to tam nenalil. největší problém s tím měl asi motor, protože vypadal spíš jak kašna a pak majitel, kterému se nelíbila cena opravy :D
Uživatelský avatar
sabikeuk1
Přispěvovatel
Příspěvky: 306
Registrován: 10 lis 2008, 10:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od sabikeuk1 »

Huml píše:
sabikeuk1 píše:Dakujem za odpovede....

V ELSA sa pise: motorovy olej musi byt zohriaty na min.60 C, po zhasnuti motota treba pockat niekolko minut a potom zmerat olej.

Takze je to opacne co tu niektory pisu.

Mne ide o to, co je spravne pre 1.9TDi = moje auto, pretoze ked to robim podla ELSI tak mam olej po maximum, ked to meriam rano (auto stoji celu noc) tak je asi 3 mm nad maximom co by v ziadnom pripade nemalo byt......

Vie to niekto upresnit ..?
má se to měřit za tepla, když to necháš celou noc, je možný, že část oleje ti vyteče z olejovýho filtru, zvlášť když tam někdo nemění tu malou gumičku, tak to tama odteče do vany, takže jak je psáno, za tepla, nechat odstát 5min. stačí
Dakujem za odpoved ;) takze sa nestane nic motoru ak za studena je tam asi 3mm nad max?
AUDI TT 1.8 T QUATTRO 225bhp - predane :-(
AUDI A4 1.9 TDI PD130 AWX 135.000 skutocnych km - bez uprav ;-)
cavediver
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 12 úno 2011, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od cavediver »

boobika píše:no tak mě to zas tak nevadilo. nebylo to moje a ani jsem to tam nenalil. největší problém s tím měl asi motor, protože vypadal spíš jak kašna a pak majitel, kterému se nelíbila cena opravy :D

(LOL) jen tak dal

cave :)
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

sabikeuk1 píše:
Huml píše:
sabikeuk1 píše:Dakujem za odpovede....

V ELSA sa pise: motorovy olej musi byt zohriaty na min.60 C, po zhasnuti motota treba pockat niekolko minut a potom zmerat olej.

Takze je to opacne co tu niektory pisu.

Mne ide o to, co je spravne pre 1.9TDi = moje auto, pretoze ked to robim podla ELSI tak mam olej po maximum, ked to meriam rano (auto stoji celu noc) tak je asi 3 mm nad maximom co by v ziadnom pripade nemalo byt......

Vie to niekto upresnit ..?
má se to měřit za tepla, když to necháš celou noc, je možný, že část oleje ti vyteče z olejovýho filtru, zvlášť když tam někdo nemění tu malou gumičku, tak to tama odteče do vany, takže jak je psáno, za tepla, nechat odstát 5min. stačí
Dakujem za odpoved ;) takze sa nestane nic motoru ak za studena je tam asi 3mm nad max?
nestane, pokud to změříš tak jak máš a je tam akorát, jak jsem psal přes noc se část oleje odteče i z olejovýho filtru, takže to není relevantní, myslím, že by se nic nestalo i kdyby jsi to měl za tepla 3mm nad max., ale je pravda, že moc dobrý to není, jde ho víc odvětráním ven z motoru do sání, když by se to přeplňovalo dlouhodobě, olej se může hromadit v sání, když se zároveň jezdí na spotřebu a motor se nevytáčí, pak stačí jedno předjíždění a už je vymalováno
Uživatelský avatar
sabikeuk1
Přispěvovatel
Příspěvky: 306
Registrován: 10 lis 2008, 10:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od sabikeuk1 »

Huml píše:
sabikeuk1 píše:
Huml píše:má se to měřit za tepla, když to necháš celou noc, je možný, že část oleje ti vyteče z olejovýho filtru, zvlášť když tam někdo nemění tu malou gumičku, tak to tama odteče do vany, takže jak je psáno, za tepla, nechat odstát 5min. stačí
Dakujem za odpoved ;) takze sa nestane nic motoru ak za studena je tam asi 3mm nad max?
nestane, pokud to změříš tak jak máš a je tam akorát, jak jsem psal přes noc se část oleje odteče i z olejovýho filtru, takže to není relevantní, myslím, že by se nic nestalo i kdyby jsi to měl za tepla 3mm nad max., ale je pravda, že moc dobrý to není, jde ho víc odvětráním ven z motoru do sání, když by se to přeplňovalo dlouhodobě, olej se může hromadit v sání, když se zároveň jezdí na spotřebu a motor se nevytáčí, pak stačí jedno předjíždění a už je vymalováno
Fajn, dakujem este raz za odpoved :worthy:
AUDI TT 1.8 T QUATTRO 225bhp - predane :-(
AUDI A4 1.9 TDI PD130 AWX 135.000 skutocnych km - bez uprav ;-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Cave-lepší víc než míň, a horní ryska je max. povolené množství...Takže když nepřibývá olej je to v pořádku...Kdy jsem pečlivý, když olej měním, od horní dojde na spodní od výměny do výměny a vím, že je to tak, jak to má být...A jakmile mi stoupne nad max., vím že přibývá nafta..Střední ryska je sice kompromis, ale blbě se z ní odměřuje..Ale to už to přeháníme.. :D
nepropadat panice...
kupec18
Přispěvovatel
Příspěvky: 102
Registrován: 29 črc 2009, 15:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kupec18 »

sabikeuk1 píše:
Huml píše:
sabikeuk1 píše:Dakujem za odpovede....

V ELSA sa pise: motorovy olej musi byt zohriaty na min.60 C, po zhasnuti motota treba pockat niekolko minut a potom zmerat olej.

Takze je to opacne co tu niektory pisu.

Mne ide o to, co je spravne pre 1.9TDi = moje auto, pretoze ked to robim podla ELSI tak mam olej po maximum, ked to meriam rano (auto stoji celu noc) tak je asi 3 mm nad maximom co by v ziadnom pripade nemalo byt......

Vie to niekto upresnit ..?
má se to měřit za tepla, když to necháš celou noc, je možný, že část oleje ti vyteče z olejovýho filtru, zvlášť když tam někdo nemění tu malou gumičku, tak to tama odteče do vany, takže jak je psáno, za tepla, nechat odstát 5min. stačí
Dakujem za odpoved ;) takze sa nestane nic motoru ak za studena je tam asi 3mm nad max?
3mm bych asi moc nehrotil, on si to casem sežere.
Škoda Superb 1.9TDi PD 96kw 230tkm
Škoda octavia 1.8T 20v
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Moc to řešíš, jak říkal jeden Ital. Kvalitní motor poznáš podle toho, že najede 100tis km bez výměny oleje.
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1439
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Tak sem se prokousal změtí duplicit a spoustou megacitací až na konec (LOL) Nehrotit a chovat se jak Ital sem si odpustil a olej co sem měl po výměně nad rysku max. (cca. půl cm. u teplýho i studenýho) sem odsál. Měnil mi to mechanik před třemi dny, příště už si to radši udělám sám jako sem to dělal do teď. Ty rysky tam k něčemu jsou a myslím že se to dá nalejt mezi ně a ne pod nebo nad.
Člověk se pořád učí.
vilik
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 24 led 2006, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od vilik »

Za
1. 3 mm nad rysku bych neřešil. :)
2. pokud je tam více oleje, dejme tomu o ty 3 mm, nevím, jakým mechanismem může dojít ke zvýšení tlaku v mazací soustavě.(crazy) Sací koš je stále ponořen v olejové lázni, tak jako když je olej na prostřední rysce, nebo mezi horní a dolní. Olejové čerpadlo jede podle režimu motoru a o potřebný tlak se stará přepouštěcí ventil. Pokud je v pořádku, tak i při různých hladinách, ale stejných teplotách (stejná hustota oleje) musí regulovat na stejné tlaky.
3. ovšem opravdu moc oleje, třeba místo 4 litrů 5, je o průser. Tady hrosí nebezpečí nasátí oleje do spalovacího prostoru odspodu a nekontrolovatelnému vytočení motoru, který většinou končí jeho destrukcí, pokud řidič včas nezasáhne. Vypnutí zapalování nepomůže. Motor se musí udusit. ;)
VW Sharan
1.9 TDI PD
cavediver
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 12 úno 2011, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od cavediver »

vilik píše:Za
1. 3 mm nad rysku bych neřešil. :)
2. pokud je tam více oleje, dejme tomu o ty 3 mm, nevím, jakým mechanismem může dojít ke zvýšení tlaku v mazací soustavě.(crazy) Sací koš je stále ponořen v olejové lázni, tak jako když je olej na prostřední rysce, nebo mezi horní a dolní. Olejové čerpadlo jede podle režimu motoru a o potřebný tlak se stará přepouštěcí ventil. Pokud je v pořádku, tak i při různých hladinách, ale stejných teplotách (stejná hustota oleje) musí regulovat na stejné tlaky.
3. ovšem opravdu moc oleje, třeba místo 4 litrů 5, je o průser. Tady hrosí nebezpečí nasátí oleje do spalovacího prostoru odspodu a nekontrolovatelnému vytočení motoru, který většinou končí jeho destrukcí, pokud řidič včas nezasáhne. Vypnutí zapalování nepomůže. Motor se musí udusit. ;)

Vilíku
plne souhlasim jen mne udivuje že nas sikula Huml tohle nespomenul jelikoš pulka resi množstvy a dolejvani dik
preju peknej den
Humliku
na naposled bych se zeptal kterej z vas si rano startne paj vypne pocka a koukne jakej ma stav vozidla lidi lidi vy nevite ze naplne vozu se kontrolujou vzdy pred jizdou!!!!! humle co tady kecas za keci a blaboli vrat se myslenkama do cas mladsich snad si byl i na vojne (LOL)
jinak mislim ze je to zbytecna tema pokud vam sem nekdo napise oleje neskodi i 2x vic tak tady us nemam slov
cuusk

cave :)
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“