Pro znalce: Rozdíl mezi volnoběžnou dávkou a powerboxem?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já mám na rotačce odpor mezi piny 4 a 7 (spínaný relátkem přes spínač plného plynu) a změna je to víc než zajímavá. Tak nevím..............
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Abych nevařil z vody, tak jsem teď udělal osobní srovnávací test. Pokud jsem nasimuloval u svého AFN max. teplotu paliva, což mi dovolilo dát 111,6°C, tak po zapnutí se krom hodnoty samotné nezměnilo lautr nic. Žádný sebemenší náznak zvýšení výkonu se nekonal. Po vypnutí jsem měl teplotu 36°C, takže celkem slušný rozdíl. Volnběžná dávka se změnila z 3,6 na 3mg. Tak jsem to dal zpět na piny 2 a 3 a tam je při zapnutí cítit znatelné cuknutí jak to začne táhnout lépe. Ale ve vysokých točkách to pokuřuje. Nic strašnýho, ale mě to vadí. Takže ještě přemýšlím, zda by nezkusím oblbnout i čidlo buď atm. tlaku a přinutit turbo tlačit o krapet více, ale to nebude o moc nebo pozměnit signál z čidla tlaku a snížit ho o cca 0,2baru, což by mohlo v zátahu krapet snížit kouřivost. Možná ještě zkusím ke stávajícímu "powerboxu" přidat zároveň i zvýšení teploty paliva plus zvednout onen tlak turba.
Měl jsem už tři chipy a čadily více než tato jednoduchá úprava a lépe to určitě taky nejelo, takže tvrzení, že chip je lepší než zázračné krabičky už neberu tak vážně.
Podotýkám, že s origo softem to nezakouří ani trochu ať na to šlápnu sebevíc, takže spekulace, že je něco s HW nejsou na místě.

Jinak pro ty, co si chtějí taky hrát a narazí na problém jak tam odpor dát aniž porušit izolaci kabelů, mě se osvědčilo nedávat na konektor, ale vypíchnout patřičný pin u ECU a napájet to přímo na pin. Nic se nenaruší.
Passat 4motion AVF
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pracuj na tom a podej hlášení - to mě zajímá.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Dost by mi pomoho, když by někdo hodil hlášku (ve schématech jsem nenašel dostatečně jistou odpověď), jak je sdružené čidlo zapojeno.
Můj názor je:
pin 1 - kostra
pin 2 - od čidla teploty stlačeného vzduchu (zřejmě negativní termistor)
pin 3 - napájení 5V
pin 4 - 0 - 5V dle tlaku vzduchu - toto nevím, jen hádám. Nejlepší by byl nějaký graf závislosti na tlaku, ale nemohu nikde nalézt.
Passat 4motion AVF
LibangVW
Aktivista
Příspěvky: 1087
Registrován: 11 čer 2008, 18:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Velké Meziříčí

Příspěvek od LibangVW »

mrkni sem tam to zapojeni je , ale myslim ze je to stejne jak jsi tet psal ..

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=257840

edit :

Pin
Description
Wire color
Connected to
1
Signal ground
Brown/blue
pin 25 of the ECU
2
Temperature output voltage
Grey/green
pin 13 of the ECU
3
5V supply and reference voltage
Purple/red
pin 39 of the ECU
4
Pressure output voltage
Yellow/black
Pin 40 of the ECU
Naposledy upravil(a) LibangVW dne 19 kvě 2011, 12:46, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Ještě jsem na odkaz nekoukal, ale rozdělal jsem, co jsem potřeboval a vím, že při dnešním atm. tlaku je na pinu 1,82V a s rostoucím tlakem voltáž stoupá. Bude se muset experimentovat, aby se dosáhlo potřebné změny a proto žádám leektrotechniky, aby pomohli se zapojením :-D
Neumím použít patřičné vzorce natolik, abych si byl jist v kramflecích. Proto jaký odpor paralelně či sériově zapojený mezi piny 3 a 4 zvolit, aby napětí kleslo o cca 0,1V?
Passat 4motion AVF
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

DEJ TAM VYSOKOOTACKOVÝ TRIMR , JEDEN KONEC NAPOJ NA JEZDCE - TIM BUDES MIT UZ JEN DVA KONCE. PAK TO MUZES NASTAVOVAT OD 0OHM (TLAK BEZEZMENY) AZ DO ALELUJA. BYLO BY DOBRY MIT BUDIK.

JA KDYZ MAM CIDLO V RJ TAK MAM ASI SMULU CO :)
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

na tomhle čidle tlaku by mělo být 5V výstup někde při přetlaku cca 1,45-1,5 baru
ale počítá se to i s atm. tlakem,takže je to vlastně 5V při přibližně 2,5baru absolutního tlaku, což asi odpovídá, že jsi při atm. tlaku 1bar naměřil 1,8V
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Už jsem našel graf pro voltáž při různých tlacích. Je to lineární graf, takže nebude problém si dopočítat o kolik se to změní i bez budíku. Jen nevím jak to zapojit. Musí to být zřejmě jako napěťový dělič, takže pokud se nepletu budu muset přerušit vedení k ECU od pinu 4 a na něm udělat rozbočku. Jeden konec ukostřit a na druhý fouknout ten trimr/poťák a z něho to hodit na ECU. Je tak?
Passat 4motion AVF
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Takže úprava byla velice jednoduchá. Přerušil jsem vedení mezi pinem 4 od snímače k ECU. Na něj jsem napájel trimr, připájel ke kostře a od jezdce trimru k ECU (pin 40 u AFN). Trimrem jsem si pak mohl hýbat s aktuální hodnotou z čidla směrem dolů o kolik jsem chtěl, čímž se zvyšoval o stejnou hodnotu reálný tlak turba. Kouřivost se snížila až téměř vytratila, ale o moc lépe to zas nejelo (s již zapojeným odporem od snímače šoupátka čerpadla a diodou místo MAF). Chtělo by to tam narvat více nafty, ale to už odporem více nejde, protože pokud se přidá na volnoběh to nedokáže doregulovat a cuká. Možná by se krapet ještě zvedla dávka změnou teploty paliva, ale podle mě to už zas až takový rozdíl nebude. Šlo by i udělat, aby byl proměnný odpor a s narůstajícím požadavkem, by se i zvyšoval odpor a tím by se přidávala nafta, ale to už se mi řešit nechtělo. Celé to byl jen pokus a využití volného času.
Takže abych to shrnul, pokud někdo chce a nebojí se toho, tak si dokáže doma za pár korun splácnout powerbox, u kterého lze regulovat a to za jízdy jak dávku paliva, tak tlak turba, s trochou fantazie i lze o kousek posunout předvstřik a i s hodnotou z váhy lze hýbat. Takže se třemi trimry, jedním spínačem, případně zpožďovacím členem místo spínače (kondík, odpor a relé) lze sestavit plně regulovatelný powerbox, kde nejdražší bude krabička.
Passat 4motion AVF
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1712
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Pěkně. Viděl jsem někde i zapojení progresivní, které při nizkých otáčkách odpor takřka neměnilo a více ho přidávalo ve vyšších otáčkách. Tím se odstranilo přehlcení nafty na volnoběh a chcípání. Taky je dobré zapojit to třeba na pedál plynu, aby se odpor na šoupě dálky vstřiku připojoval jenom při sešlápnutí plynu. teď jsem něco podobného montoval do Patrola, powerbox byl od německé firmy, cena téměř 500 Eu. Zapojení o šesti vodičích, čidlo tlaku-pedál plynu-čerpadlo.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Hezkýýýý,
tak za 300 éček bych to klidně vyráběl ve velkým a prodával to s lahví Tequily. :D
Passat 4motion AVF
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33917
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

můj zeták má na AGR ten powerbox asi dva roky dal za to snad pětikilo, auto hrabe, má výkon, při normální jízdě se o něco zmenšila spotřeba, a pči plném zatížení se čtřmi lidmi to padalo do nouzáku tak musel trošku ubrat je stím spokojený, klidně napiš na email jak přijede zeptám se ho kde to koupil

laborovat s teplotou paliva asi fakt k ničemu nevede,
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Není třeba. Mě to taky jelo rapidně lépe než origo a nestálo mě to nic, jen šuplíkové zásoby. Mě jen na začátku vlákna zajímalo, zda je rozdíl ve funkci powerboxu, který je napojený na šoupátko čerpadla a nastavováním volnoběžné dávky vegem, protože mě přijde, že je to jedno a to samé, tudíž nevidím důvod, proč by se měl mrvit motor, když se to nepřežene. A pokud se ještě podaří nějak zvednout tlak, což jsem dneska dokázal, tak je to celkem zajímavý pokus. :roll:
Passat 4motion AVF
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1712
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Na svém starém golfu jsem to měl asi tři roky, můžu říci, že zejména kroutící moment v nízkých otáčkách to mělo neuvěřitelný a na trojku si hrábnout po plném sešlápnutí plynu nebyl někdy problém. Mnoho známých se divilo o to více, když jsem jim řekl co to stálo. Dost jsem jich taky "namontoval". Ale obecně si myslím, že to není pro motor zrovna dvakrát nejlepší. Já jsem to používal s rozumem. Rezistor jsem měl udělaný na vypínač a používal jsem to jenom zřídka (když jsem chtěl někomu ukázat, kde má kanec p´ču :). Zřejmě proto mi to vydrželo tři roky. Pak to přestalo fungovat z ničeho nic. I když jsem dal jiný bastl s rezistorem, už to prostě nereagovalo. Taky se mi dvakrát stalo, že mi to nefungovalo při zabudování do dvou passatů B5.
Zapojení s vypínačem mi vyhovovalo, motor jsem zbytečně nazatěžoval když byl studený a "druhý stupeň výkonu" jsem používal opravdu jenom zřídka. Pokud si dobře pamatuji, tak ve vyšších otáčkách už to takový efekt nemělo, třeba maximální rychlost se prakticky nezměnila, ale to by šlo doladit tou tvojí úpravou snímače tlaku.
Jinak co se týká toho "powerboxu" do patrola, v přiloženém návodě bylo mimo jiné i instalace do nissana 2.0D? a do alfy 2,4 Td. Osobně bych dnes už raději řešil úpravu řídící jednotky, ale zrovna u patrola je to prý nikdo neumí :o . Já to neřešil, namontoval a tak nějak sladil. Rozdíl byl opravdu citelný.
Naposledy upravil(a) dury2 dne 22 kvě 2011, 20:29, celkem upraveno 1 x.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“