Stránka 2 z 3

Napsal: 27 čer 2011, 12:28
od turbo kamna power
subz3ro_tdi píše:Rezonator spomaluje prudenie vzduchu tym ze toku dava rotaciu...
spíš zrychluje přeci :)

Napsal: 27 čer 2011, 12:37
od subz3ro_tdi
ked sa nad tym zamyslis, je to blbost.... priamociary pohyb je vzdy rychlejsi ako rotacny.... na tej istej drahe....
to ze to zrychluje vyfukove plyny a pridava XY koni je blud ktorymi nas krmia tunningove eshopy co to predavaju.... jedine co to s vyfukovymi plynmi urobi je ze to vdaka rotacii zmeni vysku tonu ;)

Napsal: 27 čer 2011, 12:46
od Thomy
Tak jaky je teda duvod toho, ze po vykuchani vyfuku ztrati auto tah ve vysokych otackach? Rezonator tomu nepomuze?

Napsal: 27 čer 2011, 12:59
od kozelpub
subz3ro_tdi píše:ked sa nad tym zamyslis, je to blbost.... priamociary pohyb je vzdy rychlejsi ako rotacny.... na tej istej drahe....
to ze to zrychluje vyfukove plyny a pridava XY koni je blud ktorymi nas krmia tunningove eshopy co to predavaju.... jedine co to s vyfukovymi plynmi urobi je ze to vdaka rotacii zmeni vysku tonu ;)

nesuhlas! :) laminarne a turbolentne prudenie... :) podla mna plyn vo vyfuku ma skor tendenciu turbulentne prudit http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 3tojpaQTvG


rezonator to moze usmernit a zmenit na laminarne :) ale je to moj nazor :D nie fakt, kludne ma ukamenujte (noteeth)

Napsal: 27 čer 2011, 13:21
od subz3ro_tdi
@kozelpub: v tomto pripade ano... ak to nie je len akusticky rezonator a dosiahnu takyto efekt tak to skutocne moze urychlit prudenie ;)
ale obavam sa ze vacsina z toho co sa u nas predava toto nedokaze 8)

Napsal: 27 čer 2011, 13:47
od kozelpub
subz3ro_tdi:

to neviem videl som niake produkty :) (len na nete propagovane a odfotene) vnutri boli rozne varianty od kridelok, po hrbolceky usporiadane do spiraly :) ale ci to ma realne prinos neviem :) tie kridelka by mohli mat... tie hrbolceky neviem neviem :) ak to aj ma prinost tak to bude zanedbatelne, co sa tyka zmeny tonu u dieslu k lepsiemu ci k horsiemu? ( tratktor abo skor sa to blizi k benzinu?)

Napsal: 27 čer 2011, 14:02
od turbo kamna power
kozelpub, subzero: oba se mýlíte pánové, doplňte si středoškolskou fyziku :) zkuste si doma napusit večer vanu a pak až z ní vylezete a vytáhněte špunt ;) a uvidíte co se bude dít za věci

Napsal: 27 čer 2011, 14:10
od subz3ro_tdi
@turbo kamna power: to si teraz zabil, pane..... ten vir co ti vznikne v odtoku vo vani je tam kvoli rotacii zeme, nema to s latentnym a laminarnym prudenim vzduchu nic spolocne (noteeth)
inak tiez si myslim ze sem nema vyznam tahat fyziku plynov... proste:
- 1.9tdi motor ziadny samostatny rezonator nema, ak je nieco skryte v obale koncoveho tlmica tak to aj tak zachovat nepojde
- pokial sa zmeni protitlak vo vyfuku, je vacsinou treba patricne softom doladit EMP... tolko k otazke tohto vlakna... bodka :)

Napsal: 27 čer 2011, 14:17
od turbo kamna power
rotaci země :o ty bys mohl přednášet fyziku na Karlově univerzitě (noteeth) jde o to, že když jsou výfukové plyny usměrněny do spirály, vejde se jich do trubky průměru "d" stejně mnoho, jako se vejde laminárně prudících plynů do trubky průměru většího než "d". Čili, ve vaně se voda motá proto, že tak odteče rychleji než kdyby tekla "rovně", rozhodně to není kvůli rotaci země (rofl)

Napsal: 27 čer 2011, 14:34
od subz3ro_tdi
http://cs.wikipedia.org/wiki/Coriolisova_s%C3%ADla (wallbash)

"Na Zeměkouli se jakákoliv hmota díky rotaci Země, pohybující se ve směru poledníků, odklání na severní polokouli doprava, na jižní polokouli pak doleva. Významné a jasně viditelné jsou projevy Coriolisovy síly v meteorologii. Na severní polokouli se otáčejí tlakové níže vždy doleva a tlakové výše doprava, na jižní přesně opačně."

Napsal: 27 čer 2011, 14:38
od turbo kamna power
wikipedia (noteeth) Coriolisova síla ovlivňuje orientaci proudění, nezpůsobuje však rotaci jako samotnou. Subzero, radši se věnuj TDI problematice a od fyziky radši dál ;)

Napsal: 27 čer 2011, 14:38
od mir77
:) Ještě bych se tu mohl ukázat nějakej fanoušek Duny a začít povídat o Coriliosových bouřích, který ti servou maso z kostí (crazy)

Napsal: 27 čer 2011, 14:47
od subz3ro_tdi
turbo kamna power píše:Subzero, radši se věnuj TDI problematice a od fyziky radši dál ;)
K tomu som tu vyzyval... ja som teoreticky fyziku nestudoval, cele moje vedenie je obmedzene semestrom fyziky na VS...
Faktom vsak zostava, ze Coriolisova sila prevysuje ostatne sily ktore v kvapaline posobia, tzn. ze skutocne na rovniku vodny vir pri vypustani nebude (myslim ze to bolo uz viackrat aj ukazane).
Bavili sme sa o rezonatore... ja tvrdim ze to ma v trubke pevneho priemeru akusticky vyznam.. pokial to mam mat iny efekt, potrebujes predkomoru... ak je na tomto nieco zle, budem ti vdacny ak mi to ako teoreticky zdatny vo fyzike vysvetlis ;) Ja si totiz stale myslim ze pokial to ma byt akusticky tichsie, ten tok plynov musi byt pomalsi, nie rychlejsi :) Tym ze tie vyfukove plyny pred koncovkou spomalis sa zmeni zvuk z wheeeeeeee na whoooooo...
Myslim ze cela polemika tu vznikla kvoli tomu ze hovorime o dvoch rozlicnych veciach..... ja hovorim o akustickom rezonatore

Napsal: 27 čer 2011, 16:02
od tiff
Mam uz delsi dobu pocit, ze jednotka VW TDI pri zvyseni objemove ucinnosti motoru (lepsi sani, vykuchani vyfuku, odstraneni EGR) nejenomze adekvatne naftu neprida, ale jeste ji ubere, takze po uprave jede motor hur nez predtim, protoze k vetsimu mnozstvi vzduchu jednotka cakne jeste mene paliva nez pred upravou.

Vsechny zde popsane indicie tomu nasvedcuji, stejne jako moje zkusenosti s drobnymi vylepsenimi TDI, kdy veskere upravy, ktere u "normalnich" motoru vedou ke svyseni vykonu, u TDI vedly spise k jeho snizeni, zato se dost vyrazne zlepsila spotreba.

Napsal: 27 čer 2011, 18:44
od Forest
@tiff: tak, jak to chapu ja (pokud dojde ke zvetseni objemu vedeni bez aplikace vetsiho turba nebo alespon upravy SW) tak tomu tak musi byt, protoze turbo musi nafukovat vetsi prostor a zaroven se spaliny hromadi ve vyfuku namisto aby ho opoustely. Nicmee pokud mas vetsi (chapej vyrazne) turbo, potrebujes dat moznost turbu se nadechnout a taky ho nechat "vyloucit", tzn. rychlost proudeni plynu navysit patricnym navysenim objemu vyfuku tak, aby nebyl brzdou.

Osobne (a mohu se mylit) vidim jako nejefektivnej pristup pri tvorbe vyfuku zachovani nejakeho tlaku pri plne zatezi v celem vyfuku (chapej za turbem) ... coz samozrejme znamena rozdilne prumery a patricne prodrazeni diky prodrazenemu "prorezu" pri "badani a vyvoji".

Kdo si tu praci da, myslim si, ze se mu to odvdeci nejen vykonem ale prislusnym a radnym narustem krouticiho momentu.

Ja jsem na to nemel finance, takze jsem se "podelal" a preventivne jsem udelal vyfuk 100->75->70. Jak funguje nebo nefunguje nemam sanci vzhledem ke slozitosti systemu (chapej neznalosti jak to zmerit ;) ) posoudit, nicmene s vyplachem a vysokym EMP pred malym nebo velkym turbem rozhodne problemy nemam.