AUDI A6 3.0L TDI rv 2006 BMK motor sama chyba!!!!

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
farkihome
Přispěvovatel
Příspěvky: 56
Registrován: 12 čer 2011, 20:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Skoda Superb 1.8 TSI, 118 kW, 7°DSG

Příspěvek od farkihome »

nuz takto, derie sa to vo vnutri tej klapky. ulozenie je to 6 krat + 1 krat na strane, kde sa pripaja tiahlo. vsetko, co sa hybe vnutri nasavania a je kovove je IBA oska. klapky su plastove, puzdra, v ktorych klapky lietaju su plastove, uchytenie je plastove. jedina kovova vec je tam oska + zavlacka, ktora drzi klapky na mieste. nehovorim, ze tam nieco padne, ale ked sa klapka sekne, kusok sa znej ulomi a leti do sania. fabulujem, ale mozne to je. klapky su plastove, ich teplot lieta v rozmedzi -20 az +200 °C, pan boh vie, ci ten plast neskrehne? keby si to videl rozobrate, neverim by si. neveril som ani ja. totalny diletantizmus spojeny zo setrenim. ;)

Obrázek
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

[quote="farkihome"]nuz takto, derie sa to vo vnutri tej klapky. ulozenie je to 6 krat + 1 krat na strane, kde sa pripaja tiahlo. vsetko, co sa hybe vnutri nasavania a je kovove je IBA oska. klapky su plastove, puzdra, v ktorych klapky lietaju su plastove, uchytenie je plastove. jedina kovova vec je tam oska + zavlacka, ktora drzi klapky na mieste. nehovorim, ze tam nieco padne, ale ked sa klapka sekne, kusok sa znej ulomi a leti do sania. fabulujem, ale mozne to je. klapky su plastove, ich teplot lieta v rozmedzi -20 az +200 °C, pan boh vie, ci ten plast neskrehne? keby si to videl rozobrate, neverim by si. neveril som ani ja. totalny diletantizmus spojeny zo setrenim. ;)

uz rozumiem, vratim sa ale este k tej chybe co bolo na pociatku....

vsetko nasvedcuje tomu, ze chybu sposobuje vola v tom tiahle a tych jeho dvoch plastovych ociek zrejme pre toto:

servomotor sa moze pohybovat v rozsahu 0 az 100% "uhlovych", mam na mysli, ze ten servomotor pozna iba uhol pootocenia a teda otaca s tym svojim pahylom co taha to tiahlo

ked sa spriahne servomotor s klapkami tak sa jeho mechanicky rozsah obmedzi na 20 az 80% pretoze to mechanizmus klapiek viac nedovoli, motor pozna dorazy podla stupajuceho prudu ale to znamena zbytocne namahanie toho tiahla a klbov

a teraz to hlavne: nech vola v okach tiahla je 0.1mm su dev oka teda celkovo 0.2mm, ak zviera rameno servomotora a tiahlo pravy uhol tak zmena uhla (derivacia) od vole je zanedbatelna, povedzme 1stupen

ale ak su klapky plne otvorene, uhol je ostry a 0.1mm vyvola daleko vacsiu chybu na uhle, povedzme aj 5stupnov (pohybuje sa to na vrchole sinusovky)

verim, ze ten kto programoval to servo si to ani neuvedomil a dal tam konstantnu toleranciu na uhle coz je blbost!

nie je tam nahodou aj nejaka vinuta struna na tom hriadeli klapiek ktora sa musi premahat caz to rameno? vtedy by tie dva capy na tiahle trpeli este viacej.....
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
farkihome
Přispěvovatel
Příspěvky: 56
Registrován: 12 čer 2011, 20:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Skoda Superb 1.8 TSI, 118 kW, 7°DSG

Příspěvek od farkihome »

no, to co si pisal po madarsky, tomu som nerozumel, aj ked som studoval matematicku analyzu I. aj II. ale to bolo daaaaaaaavno. ak si dobre pamatam klb na motore nevykonava ten isty osovy pohyb ako klb na klapkach. otazka znie, ci snimanie polohy hriadela serva je odvodeny od prudu. to naozaj neviem. kedysi to bol mechanicky bezec na nejakej odporovej drahe, teraz je to uz nejake "bezkontaktne", mozno aj na zaklade prudu. vinuta struna nie je na klapkach, ale priamo v serve. t.j. ked je odpojene servo, struna ho taha do polohy 0%, pricom klapky ho stopnu na doraze pri 20%. podla mna tam vznika to pnutie spojene s opotrebenim. a ver mi, nebavime sa o opotrebeni v desatinach mm. to moje malo volu na strane klapky cca. 1 az 1,5 mm.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

farkihome píše:no, to co si pisal po madarsky, tomu som nerozumel, aj ked som studoval matematicku analyzu I. aj II. ale to bolo daaaaaaaavno. ak si dobre pamatam klb na motore nevykonava ten isty osovy pohyb ako klb na klapkach. otazka znie, ci snimanie polohy hriadela serva je odvodeny od prudu. to naozaj neviem. kedysi to bol mechanicky bezec na nejakej odporovej drahe, teraz je to uz nejake "bezkontaktne", mozno aj na zaklade prudu. vinuta struna nie je na klapkach, ale priamo v serve. t.j. ked je odpojene servo, struna ho taha do polohy 0%, pricom klapky ho stopnu na doraze pri 20%. podla mna tam vznika to pnutie spojene s opotrebenim. a ver mi, nebavime sa o opotrebeni v desatinach mm. to moje malo volu na strane klapky cca. 1 az 1,5 mm.
!?

mas na mysli ten spodny klb toho tiahla? alebo samotna oska s plastovymi klapkami mala taku volu?

co som sa docital, je tam halov snimac magneticky ale to je inkrementalna zalezitost, preto si myslim, ze pri kazdom zapnuti klucika to musi vykonat pohyb od jedneho dorazu (uplne zatvorenie) az po druhy doraz uplne otvorenie.....

preto to hned hodi chybu po vynulovani staci zapnut klucik, neviem, este som sa na to nepozeral auto je odo mna 130km...

nepozeral si nahodou ze co urobia serva pri kazdom zapnuti? alebo ak su tie serva stale pod napatim minimalne to musi urobit pri zapojeni baterie, zrejme sa da vyvolat ta "adaptacia" a zrejme sa pokusi zorientovat ale ked je velka vola sa mu to nepodari

to vysveltuje aj tie hlasenia: nedokaze dosiahnut spodok a navrchu ide cez rozsah (pretoze je na serve ta struna ako si mi napisal) lebo ak sa snazi ist na 20% dole a je vola tak by presiel az pod 20% ale program ho zastavi predcasne na 20% a hodi chybu ze mechanicky nedorazil

hore zase s tou strunou prebehne za 80% a hodi chybu ze je moc vysoko

klobuk dole taku ko*otinu mohli vymysliet len sudruhovia z toho ndr
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
farkihome
Přispěvovatel
Příspěvky: 56
Registrován: 12 čer 2011, 20:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Skoda Superb 1.8 TSI, 118 kW, 7°DSG

Příspěvek od farkihome »

jednak mala volu samotna oska tiahla. minimalnu, avsak rukou cititelnu ale hlavne puzdro klbu bolo zoslahane. a funguje to tak ako pises. pri zapnuti to urobi doraz na obe strany, co vsak nie je adaptacia. akonahle to uz hodi chybu na palubovku, t.j. zavada nie je "intermittent" ale stala, klapka ostane az do dalsieho vypnutia agregatu na full otvorena. ale iba na strane, kde je mimo toleranciu. co sa adaptacie tyka, ta sa robi cez VAG. mam kdesi navod, ale robi sa to cez basic setting, musi byt teplota vody min. 60°C a funguje to tak, ze si auto samo prida otacky na cca. 1.700 rpm, pricom 10 krat za sebou urobi doraz od min po max. potom klesnu otacky a adaptacia je ukoncena.
Mira250f
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Registrován: 05 čer 2008, 11:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od Mira250f »

Zdravím můžu prosím poprosit o návod na to základní nastavení? Nějak nevím kde bych to hledal... :?
Mockrát děkuju hodně by mi to pomohlo,v práci to teď budu dělat a není tam nikdo kdo by mi řekl jak to udělat... :(
Uživatelský avatar
farkihome
Přispěvovatel
Příspěvky: 56
Registrován: 12 čer 2011, 20:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Skoda Superb 1.8 TSI, 118 kW, 7°DSG

Příspěvek od farkihome »

ejha, treba vygooglit. ;) nemam tusenie, ze kde som to nasiel...
Skoda Superb 1.8 TSI, 118 kW, 7°DSG
Uživatelský avatar
farkihome
Přispěvovatel
Příspěvky: 56
Registrován: 12 čer 2011, 20:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Skoda Superb 1.8 TSI, 118 kW, 7°DSG

Příspěvek od farkihome »

treba hladat intake manifold flaps adaptation. a treba to najst podla kodu motora. drzim palec.
Skoda Superb 1.8 TSI, 118 kW, 7°DSG
Uživatelský avatar
urgi
Přispěvovatel
Příspěvky: 685
Registrován: 24 srp 2006, 06:37
Odpovědi: 0
Bydliště: UK essex
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od urgi »

len update uz existuje opravna sada dnes som menil

http://audiklub.cz/forum/tema/260393-a6 ... -nefunguje
OOOO A7 ENGINE 4G 3.0 TDI 09/2011 motor CDUC 245HP / 7 gear s-tronic
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“