Nabíjanie autobatérie - napätie a prúd

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
mauditt
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Odpovědi: 0
Registrován: 21 led 2012, 21:24
Bydliště: SR

Příspěvek od mauditt »

Ďakujem. Čiže môžem nechať v pohode nabíjať aj keď je teraz -15"C ? Neodíde niečo v takom mraze?
Octavia 1.9 TDi, 77kW, BXE, 11/2008.
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2010, 16:45

Příspěvek od senioring1 »

Nič sa nestane , práve naopak ,teplo sa vytvára pri elektrochemickom procese vo vnútri baterie a pri mrazoch , ( a pri automatike ) nie je potrebné kontrolovať teplotu baterie , čo je potrebné ak nemáš automatickú nabíjačku.
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Uživatelský avatar
mauditt
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Odpovědi: 0
Registrován: 21 led 2012, 21:24
Bydliště: SR

Příspěvek od mauditt »

Ďakujem za cenné rady....TDI mám ešte len 4 mesiace...predtým benzín....
Octavia 1.9 TDi, 77kW, BXE, 11/2008.
miro123456789
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Odpovědi: 0
Registrován: 25 srp 2013, 07:59
Bydliště: rim.sobota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miro123456789 »

čo riešite? na starú batériu napojíš aspoň ctek mxs 5.0 čo má program RECOND, teda Rekondícia a opraví ti starú batériu......pri používaní raz za rok program Recond, dá sa predlžiť životnosť autobatérie....s CTEK netreba veľa rozmýšlať, stačí nahodiť svorky na btériu priamo v aute /aj daždi-má IP 65 ochranu/, naťukať tlačítkom MODEC symbol Auto a nabíjačka robí diagnostiku aj nabíjanie zároveň http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... XS-5-0-NEW
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1433
Odpovědi: 0
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

miro123456789 píše:čo riešite?
Pokud sis nevšiml tak už skoro 3 roky nic, nebo si myslíš že celou tu dobu čekali na tebe? To by už byli samá pavučina (LOL)
Člověk se pořád učí.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

uplna odpoved

Příspěvek od sky59 »

14.4 V je tzv. float voltage, bateria by mala bez problemov pri tomto napeti existovat

Dobija sa tzv C10 prudom co je ciselne desatina z Ah kapacity

Ja mam overene za 12 rokov ze ked udrzujem baterku v garazi v aute cez zapalovac na 13 V raz za 10r musim preventivnevymenit bateriu :)
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
miro123456789
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Odpovědi: 0
Registrován: 25 srp 2013, 07:59
Bydliště: rim.sobota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miro123456789 »

pokial chceš nielen nabíjať ale si aj preveriť alternátor či batériu je dobrá aj táto http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... est-Charge
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Odpovědi: 0
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

Vše o akumulátorech je tady, rozhodně doporučuji přečíst!

http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni ... latory.pdf
Nafta patří do TDi!
miro123456789
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Odpovědi: 0
Registrován: 25 srp 2013, 07:59
Bydliště: rim.sobota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miro123456789 »

skú túto ctek mxs 5.0 .nahodíš pod kapotu a nemusíš ani batériu odpájať http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... XS-5-0-NEW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

I když jsou různé nové cesty, je to pořád ta stará dobrá baterie s elektrolytem..Většinou už nemá víčka, nebo jsou schované pod podlouhlým deklem,nebo je jen se zeleným okem /které často velmi lže/ takže až na novotvary posledních let má nabíjení pořád stejné..Různé nabíjecí automaty jsou pohodlné, ale spíš jen na udržování baterie. Já chci mít na nabíječce budík, abych viděl, kolik baterie bere a jak klesá její požadavek..Z toho se dá dost usoudit, ale co mi nejde do hlavy, je , proč už výrobci, patrně ze svých ochranných důvodů nedávají na baterie rok výroby...To je nejdůležitější informace o baterce.... když je v letech, žádný automat se světýlky jí nepomůže... :)
nepropadat panice...
Domecek
Aktivista
Příspěvky: 1162
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2014, 19:45
Bydliště: kousek od prahy

Příspěvek od Domecek »

Při uplnem vybiti olověné aku dochazi k tzv. Sulfataci desek ktera vede v dusledku az ke skratu desek a smrti aku. Pri uplnem vybiti je pro aku nejvyhodnejší velmi maly proud po delši dobu ktery tyto sulfataty rozpusti. Jinak při běžném dobíjeni plati ta 1/10 kapacity jak bylo rečeno.
miro123456789
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Odpovědi: 0
Registrován: 25 srp 2013, 07:59
Bydliště: rim.sobota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miro123456789 »

ked chceš nabíjať bez toho aby ťa bolela hlava čo a ako, tak jedine CTEK,,,,ja mám túto ctek mxs 5........zapojíš a môžeš zabudnúť :D http://tuningweb.sk/sk/autodoplnky/564- ... 0-new.html
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

miro123456789 píše:ked chceš nabíjať bez toho aby ťa bolela hlava čo a ako, tak jedine CTEK,,,,ja mám túto ctek mxs 5........zapojíš a môžeš zabudnúť :D http://tuningweb.sk/sk/autodoplnky/564- ... 0-new.html
Hmm, to umí i ta z Lídlu za 400CZK (LOL)
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1433
Odpovědi: 0
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

No jo, ale CTEK za ty prachy dává určitě lepší proud :D Já si vystačím s tím horším už několik let a akumulátor si zatím nestěžoval (noteeth)
Člověk se pořád učí.
alni
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Odpovědi: 0
Registrován: 20 lis 2013, 23:08

Příspěvek od alni »

šulda píše:No jo, ale CTEK za ty prachy dává určitě lepší proud :D Já si vystačím s tím horším už několik let a akumulátor si zatím nestěžoval (noteeth)
mal som pred 2-3rokmy baterku, ktorá keď prišly mrazy po dlhej jazde, či nabíjaní obyčajnou nabíjačkou ledva natočila po 1/2 dňa státia, napojila sa na CTEK program desulfidácie: jazdím na nej doteraz -nevadia mu ani 2-3dňové odstávky v mrazoch(nie úplne s nadchladom, ale vždi natočila -keby niečo, káble mám v kufry)

sám sa my tomu nechcelo veriť, ináč tiež ju už mám doma 1-2x do roka pustím ten program a baterka šlape
niekomu to tiež pomohlo, inému takmer nič -nie je to všemouhúce, ale rozhodne to neni len o svetielkách ;)
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“