Stránka 2 z 7
Napsal: 03 úno 2012, 20:56
od slovacek.milos
v příručce pro ford tranzit 2,5D s čerpalem boš z roku 94 píšou že můžeš při mínus dvacet tankovat ve státech kde není zimní nafta
benzín s naftou půl na půl na úkor výkonu

Napsal: 03 úno 2012, 22:29
od senioring1
TDI tech píše:Marek77 píše:Rozhodně bych něco takového nedělal. Pokud se používá pořádná nafta a do ní aditiva, zamrznutí nehrozí.
V zimne nafte je benzin normalne v urcitom pomere podla toho do akej teploty ma vydrzat. Pri vojsku sme davali do nafty eter. V tatrach davaju do nafty benzin aby nezamrzla a trochu petroleja aby na seba naviazal vodu. Ale to v akom pomere to treba riedit udava vyrobca motora. Kukni do prirucky jek nato tam som to tusim videl (tu tabulku pomerov)

Píšeš bludy v zimnej nafte nie je benzín. Miešanie nafty s eterom robíš si z nás srandu.Petrolej vodu neviaže, to skôr lieh a jeho deriváty. Uvedom si prosím Ťa , že by niekto tieto "Tvoje rady " mohol aj použiť - nebolo by Ti ho ľúto ?
Napsal: 03 úno 2012, 22:36
od Ladas
v zimě kdy mrzne dávám 5l benálu na plnou nádrž a vše funguje již několik let ford a mercedes (ještě než objevily kouzlo CR motorů

) to taky doporučovaly
Napsal: 03 úno 2012, 22:41
od miraspetrowski
Marek77 píše:Prave - o to mazani jde predevsim. A vy tady zatim mluvite o golfu 1 a valecnych strojich nekde u Stalingradu. Ja mel zato,ze otazka byla na motor PD. A musim se opakovat - tam bych benzin do nafty nedaval v zadnem pripade.
možná že už Adolf věděl co je dobrý a do Tigrů dával koncernový TDI
Napsal: 03 úno 2012, 22:46
od bobG3
Než jsem tankoval vervu, 3l na nádrž a OK
Napsal: 03 úno 2012, 23:00
od Tomas.cz
Ráno jsem přeléval naftu z kanystru co byl přes noc venku ( -15 ) a nafta byla jak mléko a to jsem jí tankoval v pondělí.
Napsal: 03 úno 2012, 23:18
od TDI tech
senioring1 píše:TDI tech píše:Marek77 píše:Rozhodně bych něco takového nedělal. Pokud se používá pořádná nafta a do ní aditiva, zamrznutí nehrozí.
V zimne nafte je benzin normalne v urcitom pomere podla toho do akej teploty ma vydrzat. Pri vojsku sme davali do nafty eter. V tatrach davaju do nafty benzin aby nezamrzla a trochu petroleja aby na seba naviazal vodu. Ale to v akom pomere to treba riedit udava vyrobca motora. Kukni do prirucky jek nato tam som to tusim videl (tu tabulku pomerov)

Píšeš bludy v zimnej nafte nie je benzín. Miešanie nafty s eterom robíš si z nás srandu.Petrolej vodu neviaže, to skôr lieh a jeho deriváty. Uvedom si prosím Ťa , že by niekto tieto "Tvoje rady " mohol aj použiť - nebolo by Ti ho ľúto ?
Si myslis ze t815 na letisku na co slapu? Papaju petrak a jak im chutna

A co si myslis ze co je v zimnej nafte aloe vera???
Napsal: 03 úno 2012, 23:33
od senioring1
jericho-3 píše:Tohle doporučení již dávala firma Bosch Hitlerovi při ůtoku na SSSR a já ji měl v příručce od výrobce ke Golfu 1 diesel..Ale to se ještě používala nafta a ne ty dnešní rostlinné sračky a motory byly normální a ne tak háklivé jako dnes..Jde o to, že benzin sníží již tak bídné mazání nafty...

Pred rokmi keď sa mi vyliala nafta na zem , zostal mastný fľak . Dnes sa odparí podobne ako benzín , skoro bez stopy. Myslím že je to vyvolané potrebami moderných dieselov a ich citlivými tryskami.
V príručke ku FORD SIERRA sa píše , že je možné miešať benzín do nafty v pomere 30: 70 pri teplote do -10 , až v pomere 50:50 do -25 . Ja by som sa do modernej nafty také množstvo neodvážil naliať.
Napsal: 04 úno 2012, 01:06
od djpeto
do mojej rotacky 40l bio a 10l n95. ziaden problem...
Napsal: 04 úno 2012, 08:27
od rudy5
senioring1 píše:TDI tech píše:Marek77 píše:Rozhodně bych něco takového nedělal. Pokud se používá pořádná nafta a do ní aditiva, zamrznutí nehrozí.
V zimne nafte je benzin normalne v urcitom pomere podla toho do akej teploty ma vydrzat. Pri vojsku sme davali do nafty eter. V tatrach davaju do nafty benzin aby nezamrzla a trochu petroleja aby na seba naviazal vodu. Ale to v akom pomere to treba riedit udava vyrobca motora. Kukni do prirucky jek nato tam som to tusim videl (tu tabulku pomerov)

Píšeš bludy v zimnej nafte nie je benzín. Miešanie nafty s eterom robíš si z nás srandu.Petrolej vodu neviaže, to skôr lieh a jeho deriváty. Uvedom si prosím Ťa , že by niekto tieto "Tvoje rady " mohol aj použiť - nebolo by Ti ho ľúto ?
Ten petrolej sa do tej nafty dával to som počul už od veľa ludí
Napsal: 04 úno 2012, 08:39
od martinxl
tatra 815 12V 50L nafty a 5L benzínu

ale do PD?
Napsal: 04 úno 2012, 09:47
od slovacek.milos
složení nafty
50% kerosin a LTO,
10% nafta(velká dan),
35 % biosložka a minerál,
5% vody,
ty vole mínus 15 a je to nějaký bílý co to co to je

Napsal: 04 úno 2012, 21:17
od miraspetrowski
slovacek.milos píše:složení nafty
50% kerosin a LTO,
10% nafta(velká dan),
35 % biosložka a minerál,
5% vody,
ty vole mínus 15 a je to nějaký bílý co to co to je

to už jezdí na emulzi,nafta bude možná hustá jako olej,ale tahle teplota ještě nic není,máto nějaký slejfky,nebo hodně levnou pumpu
Napsal: 04 úno 2012, 22:49
od Pája 19
cin píše:A co rikate na naftu od OMV - Maxx motion, udajne do -35, sice u nas za 38,70 ale na zkousku jsem ji nabral + VIF, tak uvidime. Kazdopadne mate nekdo s touhle naftou nejake zkusenosti ?
Asi před dvouma rokama sem před odjezdem na hory natankoval OMV Alpine diesel abych měl klid. Na cestě zpátky mi to po padesáti km při -17ti zatuhlo. Takže když sem letos na OMV zahlíd ten jejich novej zázrak do -35ti, tak sem se jen pousmál.
Při takovymhle průseru mi vždy pomohl benzín a nikdy žádný aditiva. Takže za mě naturálek ano. 5 litrů na plnou nádrž, domáznout aditivem a je klid.
Napsal: 05 úno 2012, 10:24
od vojta_TDi
v rodine mame 4x tdi pd. Kazdou zimu pri nizsich teplotach 5l do naturalu do plne nadrze nafty a nikdy nebyl zadny problem. Na moji octe natankovana verva + vif a stejne zamrzla od te doby benzin a no problem