Stránka 2 z 3
Napsal: 06 dub 2012, 15:04
od jericho-3
Tohle je věčný problém, rez se jen tak nezastaví, body mne zklamalo, ale udělal jsem tu chybu, jak píše pája/nedal jsem pod něj základ/ a byl pod ním rez...Ale gumoasfalt není marná věc..Kdysi jsem svojí Š 1100Mb natíral /přetíral/každé jaro a bylo to O.K.

Napsal: 06 dub 2012, 18:23
od Tomas6
Právě že body a podobné nástřiky nátěry mne taky zklamaly.Surový čistý nový plech pod tím za dva roky zreznul.Tak proto pod to doporučuju nějaký základ.
Napsal: 06 dub 2012, 18:48
od pkovacovic
Body je totálne najhorší šmejd-horšie je hádam len blato.
Napsal: 06 dub 2012, 18:56
od Tomas6
Jenže co tam chceš nastříkat?Já zkoušel i Wurth,Retech a dopadlo to všechno +- stejně.
Napsal: 06 dub 2012, 21:01
od pkovacovic
V Autokelly majú na báze kaučuku v sprei od Tectane za 6 Eur.To sa zdá biť lepšie.
Napsal: 07 dub 2012, 12:16
od Biimbo
orezlá místa opískovat,odmastit, stříknout zinkovým sprejem nebo natřít zinkovým základem nebo případně zinkofosfátovým základem, a pak schutzem (doporučuju Wurth) a přežije to auto.. Kdo nemá pískovací pistoli,tak to odrbat drátěným kotoučem co je na rozbrusku. Pískovací pistole stojí pár stovek, pytel křemičitýho písku taky a na starých krámech se to hodí každou chvíli. My už základovku používáme jen novej plech nebo korby. Rámy a kastle už jedině zinkofosfátem..
Napsal: 07 dub 2012, 15:05
od kaad
Zrezlé místo buď opískuju nebo očistím drátěným kotoučem. Navlhčím vodou a nanesu Dinitrol RC800, což je stabilizátor rzi. Ten reaguje tak, že vytvoří nový kysličník kovu v podobě černého filmu. Po cca 12hod nastříkám Dinitrol 700MS resp. 750STP, což je přípravek na bázi polyuretanu a je to právě to co máš origo na spodku auta. Nástřik je zaschnutý za 3 hod, ale plně vytvrdlý cca po 48hod. Pak na to můžeš lít třeba kyselinu z baterky. Všechno jsou to přípravky švédské výroby a ti jsou v antikorozi jedničky. Problém je pouze v tom, že na tu sedmistovku potřebuješ speciální pistoli, ale nouzově se dá z kartuše vytlačit běžnou pistolí za 70Kč a pak rozetřít štětcem.
Napsal: 07 dub 2012, 17:32
od Milosss
Zinkový sprej vyzerá najelpší ten od Liqui Moily ten má ževraj až 99% zinku v sebe. A ten Dinitrol sa dá vôbec kúpiť vo farby laky? Na nete to skoro nemôžem nájsť.
Napsal: 07 dub 2012, 17:34
od jjuriss
jak tak isto hladam ten dinitrol.. vyzera to fakt kvalitne ale asi to bude dostupne len v nejakych spesl obchodoch na cz napr.
http://www.a-c.cz
ale boh vie co za to budu chciet
Napsal: 07 dub 2012, 21:12
od bobG3
Základ je základ, minimálně 2 - 3 vrstvy - ne tlusté. Pak vrch - s bodynou nemám nejlepší zkušennosti, lepší je tlumex plast, dá se i stříkat, štětkou je to lepší. Důležitá je příprava, pokud to jde, pískování, nebo aspoň drátěný kotouč na flexce. Pokud zústane rez, nějaký pasivační odrezovač, pokud má někdo přístup k průmyslovému odrezovači který je součastně základem, jde to, zatím jsem to zkoušel, 2 roky drží, to by ale drželo cokoli. Kdo bychtěl použít zinek, jediný opravdu spolehlivý je zinga, průmyslová zinková barva, musí se pod ni opískovat, nicméně mě se osvědčilo fortunkou vybrousit co možná nejhruběji všechny i malé flíčky rzi - mám na to diamantové brousky. Pak dvě vrdtvy zingy, na ni formex 1 vrstvu pro spojení s vrchním nátěrem popř kytem. a dál vrch.
Vím že je to spíš renovace pro veterána na kšeft by zákazník asi tohle zaplatit nechtěl, je to pracné, ale funguje to - 6 let pouze se třemi vrstvami základu na spoji u prahu G3 atd.
V každém případě pokud se dobře připraví podklad (obroušení koroze, pasivace), dají 2 - 3 vrstvy slušného základu a slušný vrchní nátěr, vydrží to i tak.
Ta zinga se dá sehnat přímo u distributora ve Zlíně kilo cca za 500,-,je potřeba i origo ředidlo (nebo tam kde to používají

zadax), ale mě to kilo vystačilo hodně dlouho.
Re: nastrek podbehu
Napsal: 29 črc 2012, 11:09
od Pacey
jjuriss píše:ahoj!
dnes som zhodil zadne plastove podbehya pri kontrole po vapkovani som zistil ze na niektorych miestach sa objavuje korozia pod krycim naterom. chcem sa opytat cim by ste mi to odporucili natret? planujem to nastriekat BODY 950 alebo som uvazoval nad alkytonom.
inak cim je natierany podvozok z vyrobnej linky, pretoze to vyzera ako beky to bolo natrete roztavenou gumoualebo cim si podobnym...

To rameno nápravy a ostatní - to máš stříklý něčím??? Protože u mé ASV 2001 to mám naprosto prorezlý, že se z toho loupou vrstvičky rzi... pokud sis to někde dělal, kolik to koštovalo asi?
Nebo i ostatní napište, pokud jste něco podobnýho dělali. Dík
Napsal: 29 črc 2012, 11:14
od jjuriss
ahoj, zadnu napravnicu mi tak isto chytala hrdza, nie moc ale bola tam... tak som to len obrusil kde sa dalo s strekol zinkom a na to hemerite... aj to n afoto vidiet co je natrete a co origo.. keby to robim eset raz a chem to mat dokladne tak napravnicu zvesim uplne celu dole, dam to opieskovat a streknut komaxitom a bolo by to ako z vyroby.. no ale az tak sa mi s tym nechlo babrat..... ale je dost mozne ze po case to taj budem musiet urobit...
Napsal: 04 dub 2015, 16:31
od buryx
Jak bylo psáno výše, mohu doporučit nátěry či nástřiky Zinga. Kupuju to v brně u veselého:
http://www.naradi-vesely.cz/e-shop/nate ... tem-zinga/
snad jediná značka, co to nešmělí a lze s tím vytvořit katodickou ochranu.
Napsal: 04 dub 2015, 16:58
od romanespana
kurva, ale naradi tam ma drazsi nez facom, berner
Napsal: 04 dub 2015, 19:29
od favo
Pod ten Dinitrol se klidně podepíši a mohu doporučit. Zatím jsem tedy od této značky použil jen vosk na dutiny, ale zatím jsem nic lepšího nikdy neměl a že jsem toho vyzkoušel od značek jako Wurth což je předražený šmejd, tak Body, Motip a podobně.
Na nástřik spodku od Dinitrolu mám doporučení od jednoho člena z feliciaklubu a podle fotek to vypadá celkem spolehlivě.
Gumoasfalt mě zklamal, cca rok a půl stále špinil, ale pak ztvrdnul a popraskal a ve spárách se držela voda až plech začal zase hnít.
Nástřiky s obsahem kaučuku jsou rychleschnoucí a přelakovatelné a pokud je nepřelakujete, tak brzo to pod nimi začne opět hnít i když použijete základ a to klidně i epoxidový. Vyzkoušený na feldě kterou renovuji.
Klasický nepřelakovatelný nástřiky od Body na tom nejsou o nic lépe. Buď tu ochranu bude stříkat každý rok znovu a nebo vám auto začne po dvou letech nejpozději zase hnít.
Co bych od Wuerthu doporučil je speciální základovka s obsahem kovu. Nepamatuji si její název, ale sprej cca 3 dcl stál něco přes 600,- kč, ale na venkovním plechu bez přelakování vydržel cca 5 let a ani náznak reznutí. Vše ostatní jak na dutiny či podvozek nestál za nic a byla to jen hromada vyhozených peněz.