Demontáž a oprava turba vrchem

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Po mechanickej stranke: GT1749V netreba upravovat absolutne nic proste ho tam iba namontujes. U turba GT1749VA musis MINIMALNE vymenit obycajnu hadicu za bajonet alebo si kupit redukciu z bajonetu na obycajnu hadicu a jedno koleno tot vsjo. Aby to bolo koser tak odporucam komplet cely saci trakt dat z ASZ.
Kupim elektroinstalaciu na Octu 1U TDI z L&K http://www.dieselpower.cz/forum/viewtop ... 846#602846
shvellan
Přispěvovatel
Příspěvky: 256
Registrován: 06 črc 2009, 11:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od shvellan »

a ještě jaký všechny těsnění musim dát nový? stačí jen u výfuku a u odtoku oleje z turba?
shvellan
Přispěvovatel
Příspěvky: 256
Registrován: 06 črc 2009, 11:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od shvellan »

shvellan píše:a ještě jaký všechny těsnění musim dát nový? stačí jen u výfuku a u odtoku oleje z turba?
No?? :) a jakej máte názor na turba od KKK můžu sehnat z fabie 96kW.
flekyc
Aktivista
Příspěvky: 1415
Registrován: 29 led 2006, 23:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od flekyc »

shvellan píše:
shvellan píše:a ještě jaký všechny těsnění musim dát nový? stačí jen u výfuku a u odtoku oleje z turba?
No?? :) a jakej máte názor na turba od KKK můžu sehnat z fabie 96kW.
to tesneni co je na turbu na spodku odtoku oleje, pokud je prilepeny a v poradku, tak ho urcite nesundavuj a co se tyce KKK nejsou spatny ale Garrett sou lepsi pro upravy
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
shvellan
Přispěvovatel
Příspěvky: 256
Registrován: 06 črc 2009, 11:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od shvellan »

flekyc píše:
shvellan píše:
shvellan píše:a ještě jaký všechny těsnění musim dát nový? stačí jen u výfuku a u odtoku oleje z turba?
No?? :) a jakej máte názor na turba od KKK můžu sehnat z fabie 96kW.
to tesneni co je na turbu na spodku odtoku oleje, pokud je prilepeny a v poradku, tak ho urcite nesundavuj a co se tyce KKK nejsou spatny ale Garrett sou lepsi pro upravy
A to KKK mi tam bude normálně chodit jo? Mě říkal na vrakovišti že to nechodí když tam je KKK místo garrett
Mehero
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 07 črc 2009, 19:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Mehero »

caute,tak som sa pustil do vycistenia turba a nasiel som dost vazny problem ...mam ocesanu vrtulku co je na vyfukovom potrubi...neviete mi poradit co to mohlo sposobit? a kde by sa to dalo dat zrepasovat? pripadne oplati sa to dat repasovat alebo kupit rovno repasovane turbo? Neviete mi poradit nejaku dobru firmu co robia repasy na turba? Som zo Spisskej Novej Vsi,ak viete poradte nejaku firmu v okoli...dakujem....
sergej
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 21 říj 2009, 08:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Piešťany

Příspěvek od sergej »

Dobry den,
Nenasiel som pribuznejsi topic, tak skusim sem.
Potrebujem dat dolu wastegate z turba KKK K26.
Ale dosiel som len do stadia povolenia 3 Inbus c 5 a oddeleniu membranovej casti od turbinovej skrine. Uplnemu oddeleniu brani piest. Tento ma vo svojej rozsirenej spodnj casti vybratie na Inbus c 10, ale pretaca sa cely.
Poradi niekto co s tym dalej ? Vrchna plechova capiccka wastegate sa tvari, ze je na rebrovanej casti nalisovana.Obrázek
V760GLE, D24T, 1985 momentalne v prestavbe
Uživatelský avatar
barborka
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 06 úno 2009, 17:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Prešov - Slovakia

Příspěvek od barborka »

zdravim hosi chcem sa spytat da sa vymenit tubro vrchom na VW bora kod motora ajm ak ano na co dat bacha a tiez treba nieco po vymene za ine (nove )nieco nastavovat ? a tiez by som chcel vediet co s tim olejom co mi stihlo do sania ?? treba to nejako vycisit alebo to moze zostat tak neviem dik za vsetky rady
VW Bora 1,9 TDi PD 85KW 6-kvalt
flekyc
Aktivista
Příspěvky: 1415
Registrován: 29 led 2006, 23:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od flekyc »

barborka píše:zdravim hosi chcem sa spytat da sa vymenit tubro vrchom na VW bora kod motora ajm ak ano na co dat bacha a tiez treba nieco po vymene za ine (nove )nieco nastavovat ? a tiez by som chcel vediet co s tim olejom co mi stihlo do sania ?? treba to nejako vycisit alebo to moze zostat tak neviem dik za vsetky rady
precti si : http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
Uživatelský avatar
HondaRS
Přispěvovatel
Příspěvky: 56
Registrován: 23 lis 2009, 21:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Walachia

Re: Demontáž a oprava turba vrchem

Příspěvek od HondaRS »

Lany píše:Ahoj

Tak jsem včera úspěšně vytáhl turbo z Octávky vrchem. Rád bych se podělil s několika postřehy pro ty, kteří nechtějí demontovat pravý kloubový hřídel. Očekávám, že zkušenější tento laický postup ještě doplní o dodatečné rady. ;)

Turbo jsem tahal ven vrchem, ale auto jsem měl na rampě. Bez rampy to snad ani nejde(jedině tak hadí muži) :o

Potřebné nářadí: sada imbus + nastavovací trubka 20 - 30 cm, stavěcí kleště, malá gola sada šestihraná, prstýnková 17(dle Humla), prstýnková 10 šestihraná(12-cti hranou to ani nezkoušejte) + halda běžného nářadí.

Dodatečně přidávám obrázek Humlova klíče.

Obrázek

Demontáží plastových krytů se tu ani zabejvat nebudu. ;)



Obrázek
Z VRCHU
Zde odmontujte to co je označeno šipkou. Stáhněte převlečné plastové a gumové potrubí od čističe vzduchu (lépe hned za váhou) a od chladiče stlačeného vzduchu.

ZE SPODU
Odpojte plastové potrubí (od čističe vzduchu ) od turba a vytáhněte ho vrchem ven.
Odpojte gumové potrubí (do chladiče stl. vzduchu) od turba.
Odpojte hadičku od podltakového ventilu turba.

Z VRCHU
Opojte od sběrného výfukového potrubí zpětné vedení spalin do EGR (2x matice) POzor na plechové těsnění (zapamatujte si polohu).

Povolte imbusovým klíčem nastaveným trubkou (drží fest, ale nemusíte se bát jsou to oceláky- neutrhnou se) 6 šroubů sacích "parohů" na bloku motoru. Vyšroubujte a "parohy opatrně vytáhněte ven (pozor na plechové těsnění, mě zůstalo na parohách)

Obrázek

Tím se uděllá trocho prostoru pro samotnou demontáž turba.
UVĚDOMTE SI, ŽE MÁTE "DÍRU ROVNOU DO BLOKU MOTORU, TAK AŤ VÁM TAM NIC NASPADNE".
Všechny šrouby na výfukové potrubí doporučuji prostříkat nějakým uvolňovačem rezi.
Omontujte plechvý kryt a držák trubky oleje do turba(ten se nevešel na fotku)
Obrázek


ZE SPODU

Demontujte výfukové potrubí od turba a přivažte ho drátem ke karosérii (dle montážní příručky by se flexi spoj neměl moc prověsit)

Speciální prstýnkovou 17-ctku (by Huml) nasaďte na přívodní potrubí oleje do turba a provlékněte až na průchodku do turba.
Převlečnou matici povolte stranovou 17-ctkou s tím, že si přidržujte proti povolení průchodku na turbu.



Obrázek

Z VRCHU

Povolte 8 matic sběrného potrubí (součást turba, řádně postříkat odrezovačem) na bloku motoru(některé z vrchu). Pozor na podložky pod matkama (viz výše).

ZE SPODU

Odpojit zpětné vedení oleje od turba (2x šroub) a flexi hadičku lehce vyhnout. Odšroubovat držák turba a turbo horem vytáhnout ven.



ROZEBRÁNÍ TURBA

Toto pro mě byl asi nejhorší zážitek.
První problém byl, že 2 šroubky na turbu (držák podtlakového ventilu byly tak orezlé, že se na klíči protáčely - proto ten 6-ti hranej prstýnkáč)
Druhý a větší byl otevření turba. Začal jsem s jemným poťukáváním a skončil bušením "jak hluchej do vrat" Po cca. 1/2 hodině se turbo začalo oddělovat.
Tady byl právě ten třetí "zážitek". Turbo jsem neoťukával úplně rovnoměrně, takže se mi trochu skřížilo a lopatky se opřely o vnitřní profil. Tady jsem si myslel, že jsem mu zamáčkl kukadla.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Vše se ale zdárně podařilo a zatím šlape bezvadně.

Nemusím připomínat, že montáž probíhá opačně.

Závěrem bych rád poděkoval ostatním zde na foru za rady a za utvrzení že chyba je právě v regulaci.

Lany
Zajimalo by mě jak to turbo rozlouskout ta jedna čast která má jit od sebe je přeci z hliníku a ta asi moc ran kladivem nesnese tak do kterých míst bušit??? Přijde mi to menší zázrat rozloupnout zarezavený turbo.
Fakt klobouk dolu (crazy) dobrá práce
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2344
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

Hliníková část se nerozdělává,ale není to sranda.Obrázek
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Klobrcík
Přispěvovatel
Příspěvky: 240
Registrován: 01 bře 2010, 19:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Klobrcík »

tak dnes jsem po 3 dnech dokončil čištění turba..trvalo to 3 dny jen kvuli utržených šroubkach přímo v turbu..jinak jsem to dal dohromady a zapomněl jsem připojit hadici od intercoleru (LOL) dělalo to divný zvuky, tak jsem si řikal,takže znova dolů a od znova,ale ještě jsem to prolejzal a našel jsem tu hadici :lol: pak už to bylo v pohodě :) tímto děkuji za pěknej návod :punk:
Manhaus
Přispěvovatel
Příspěvky: 422
Registrován: 04 kvě 2009, 06:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Manhaus »

chtel jsem se zeptat, pri odsroubovavani hadice na privod oleje do turba se nam ji povedlo ukroutit... je nekde moznost sehnat novou? da se nahradit gumovou?
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

Manhaus píše:chtel jsem se zeptat, pri odsroubovavani hadice na privod oleje do turba se nam ji povedlo ukroutit... je nekde moznost sehnat novou? da se nahradit gumovou?

musíš 2ma klíči, je to na kontra. sehnat jde, nová kolem 1200,-
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Manhaus
Přispěvovatel
Příspěvky: 422
Registrován: 04 kvě 2009, 06:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Manhaus »

bohuzel :( stalo se... potrebuju ji urgent sehnat nekde tady ve zlinskem kraji, snad to nekde budou mit skladem...
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“