Výměna oleje v převodovce ano/ne?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ahoj,
menil jsem olej uz je to nejakej patek,ale teprve az ted jsem se dozvedel, ze na 6q je origo. Dal jsem tenhle do 6q a zatim dobry radim dobre vsechny stupne , ale je opravdu i do 6q nebo jen 5q?
Prevodovku mam DQS
Tvrdili mi ,ze je i do 6q a podle Vivitu-elit to taky sedi. Otazka zni mam jej vymenit nebo ho muzu nechat ?
OMV Gear Oil SLY 75W90 ( 1 lt )
Kód: 4020
Cena bez DPH: 226.05 Kč
Cena s DPH: 269,- Kč
DPH: 19 %
OMV Gear Oil SLY 75W-90 je plně syntetický převodový olej zejména pro mechanické převodovky a rozvodovkové systémy AUDI, PEUGEOT, RENAULT, TOYOTA a VW. Zaručuje nejvyšší komfort řazení i za hlubokých zimních teplot.
Splňuje: API GL-4, VW 501 50
OMV Gear Oil SLY 75W-90 je plně syntetický převodový olej zejména pro mechanické převodovky a rozvodovkové systémy AUDI, PEUGEOT, RENAULT, TOYOTA a VW. Zaručuje nejvyšší komfort řazení i za hlubokých zimních teplot.
Splňuje:
API GL-4, VW 501 50
OMV
menil jsem olej uz je to nejakej patek,ale teprve az ted jsem se dozvedel, ze na 6q je origo. Dal jsem tenhle do 6q a zatim dobry radim dobre vsechny stupne , ale je opravdu i do 6q nebo jen 5q?
Prevodovku mam DQS
Tvrdili mi ,ze je i do 6q a podle Vivitu-elit to taky sedi. Otazka zni mam jej vymenit nebo ho muzu nechat ?
OMV Gear Oil SLY 75W90 ( 1 lt )
Kód: 4020
Cena bez DPH: 226.05 Kč
Cena s DPH: 269,- Kč
DPH: 19 %
OMV Gear Oil SLY 75W-90 je plně syntetický převodový olej zejména pro mechanické převodovky a rozvodovkové systémy AUDI, PEUGEOT, RENAULT, TOYOTA a VW. Zaručuje nejvyšší komfort řazení i za hlubokých zimních teplot.
Splňuje: API GL-4, VW 501 50
OMV Gear Oil SLY 75W-90 je plně syntetický převodový olej zejména pro mechanické převodovky a rozvodovkové systémy AUDI, PEUGEOT, RENAULT, TOYOTA a VW. Zaručuje nejvyšší komfort řazení i za hlubokých zimních teplot.
Splňuje:
API GL-4, VW 501 50
OMV
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0
Tak jsem dnes, také vyměnil přev.olej v Octavě TDI-ASV (2004, 230.tis km), podstatně lepší řazení, je to práce tak tak na 40.minut a z toho 20.minut čekání než všechno vykape.
Dá se to povolit pouze běžným imbusem ( je to 17), ořechem a ráčnou bez šance, do plnícího otvoru se nedá dostat.
P.s.jestlí máte 5.stup převodovku jako já, doporučuji dávat originální olej od VW, stojí cca.230,-Kč / litr
Dá se to povolit pouze běžným imbusem ( je to 17), ořechem a ráčnou bez šance, do plnícího otvoru se nedá dostat.
P.s.jestlí máte 5.stup převodovku jako já, doporučuji dávat originální olej od VW, stojí cca.230,-Kč / litr
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0
Odkaz na atraktivní cenu přev.oleje: http://www.cc-autodily.cz/olej-synt-prevodovy.html
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0
Já todle řešil s IV Golfem (85.Kw PD AJM, 6.stup.převodovka), nepomůže nastartovat, oškrábat sklo, mezitím se ozubená kola promažou..? Mně to nepomohlo, 2.tam nešla vůbec dát, proto jsem se rozjížděl na 2..
Schválně si zkus zbytek oleje dát na noc ven, olej je jak mlíko, samozřejmě (jako mlíko při 5.stupních)
Schválně si zkus zbytek oleje dát na noc ven, olej je jak mlíko, samozřejmě (jako mlíko při 5.stupních)
ludia neblbnite, ja som strcil do mrazaku nastaveneho na -18 stupnov olej BP (british petroleum) Energear SGX viskozita 75w-90 a oproti normalnej izbovej teplote bol ten olej LEN TROSICKU HUSTEJSI !!!! Bol tam celu noc.
neveril som tomu ale ziadne mlieko, ziadna huspedina, ziadna stuhnutost sa nekonala. Takze pri sucasnych minus pat... co ti mam povedat.
Stevo, v tvojej prevodovke navrhujem vymenit olej, okamzite! Bud ho tam mas malo alebo nejaky iny cirkus... neviem ake mas auto, do 5kvaltov stoji olej pod 300 povodnych korun za liter original vo VW/Skodovke/Seate, do 6kvaltov je to hodne drahsie (zhruba 900 korun za liter) takze tam mozes skusit natrtkat nejaky alternativny olej (napriklad z tych novych originalnych rad G060, G061) pripadne mozes urobit to co sa chystam ja a co by sa nemalo : nalejem tam nejaky pekny olej pre 5kvalty. Napriklad ten co som menoval vyssie. Je to api gl-4, ma viskozitu aku ma mat (niekde sa pise 70w-75, napr. aj Mistr Huml tak uvadzal niekde na tomto fore), avsak tych 75 sa mi zda strasne malo na letnu prevadzku (porovnaj si specifikacie pre 75 a pre 90)...
no v kazdom pripade to bude pre tu prevodovku URCITE lepsie ako to co je tam teraz, API GL-5 s protioderovymi prisadami co lubia zrat zlte kovy, synchrony... ten olej co tam mam teraz rok a zhruba 20.000km tam VOBEC NEPATRI a napriek tomu necitim ziadne zhorsenie, ziadne tazke radenie proste nic, absolutne akekolvek problemy.
neveril som tomu ale ziadne mlieko, ziadna huspedina, ziadna stuhnutost sa nekonala. Takze pri sucasnych minus pat... co ti mam povedat.
Stevo, v tvojej prevodovke navrhujem vymenit olej, okamzite! Bud ho tam mas malo alebo nejaky iny cirkus... neviem ake mas auto, do 5kvaltov stoji olej pod 300 povodnych korun za liter original vo VW/Skodovke/Seate, do 6kvaltov je to hodne drahsie (zhruba 900 korun za liter) takze tam mozes skusit natrtkat nejaky alternativny olej (napriklad z tych novych originalnych rad G060, G061) pripadne mozes urobit to co sa chystam ja a co by sa nemalo : nalejem tam nejaky pekny olej pre 5kvalty. Napriklad ten co som menoval vyssie. Je to api gl-4, ma viskozitu aku ma mat (niekde sa pise 70w-75, napr. aj Mistr Huml tak uvadzal niekde na tomto fore), avsak tych 75 sa mi zda strasne malo na letnu prevadzku (porovnaj si specifikacie pre 75 a pre 90)...
no v kazdom pripade to bude pre tu prevodovku URCITE lepsie ako to co je tam teraz, API GL-5 s protioderovymi prisadami co lubia zrat zlte kovy, synchrony... ten olej co tam mam teraz rok a zhruba 20.000km tam VOBEC NEPATRI a napriek tomu necitim ziadne zhorsenie, ziadne tazke radenie proste nic, absolutne akekolvek problemy.
Naposledy upravil(a) mp3turbo dne 17 pro 2009, 12:06, celkem upraveno 1 x.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 01 říj 2008, 07:56
- Bydliště: Ustecký kraj
Odpovědi: 0
Ty voe co tam máš za sr... tohle přeci není normální "olej jako mlíko " někde je chyba chlapejear ewing píše:Já todle řešil s IV Golfem (85.Kw PD AJM, 6.stup.převodovka), nepomůže nastartovat, oškrábat sklo, mezitím se ozubená kola promažou..? Mně to nepomohlo, 2.tam nešla vůbec dát, proto jsem se rozjížděl na 2..
Schválně si zkus zbytek oleje dát na noc ven, olej je jak mlíko, samozřejmě (jako mlíko při 5.stupních)

OII RS 2.0TFSI chip,podvozek eibach, výfuk Miltek, bloff forge Motorsport, kola Thomason atd Kompletní diagnostika VAG 12.12.3
mam G2, olej je tam novy valvoline 75W90 GL4, mesiac dozadu bol riedky ako voda oproti tomu co z nej vytieklo predtym.
ako 2 tam viem hodit len musim kusa s nou zapasit ale prejdem trochu a potom uz to ide omnoho lepsie. ked ked ma motor tak 60°C aj menej tak to uz ide normalne. uplne to pripada ako keby olej bol tuhy a zuby to povyrezavaju a urobia si miesto aby tam mohli zapadnu alebo take nieco
hodim zbytok oleja co zostal na balkon tak uvidim co z neho bude
zatial nie je co skrabat na oknach tak len sedim kusa dnu, ostatne hodim vpohode len ta 2 je problem.
ako 2 tam viem hodit len musim kusa s nou zapasit ale prejdem trochu a potom uz to ide omnoho lepsie. ked ked ma motor tak 60°C aj menej tak to uz ide normalne. uplne to pripada ako keby olej bol tuhy a zuby to povyrezavaju a urobia si miesto aby tam mohli zapadnu alebo take nieco
hodim zbytok oleja co zostal na balkon tak uvidim co z neho bude
zatial nie je co skrabat na oknach tak len sedim kusa dnu, ostatne hodim vpohode len ta 2 je problem.
Moj predchadzajuci "vedecky test" som uskutocnil preto lebo som bol odhodlany do mojho 6kvaltu na sharane 2001 nasypat ten olej... NAPRIEK TOMU ZE DO TEJ PREVODOVKY NIE JE PRIAMO URCENY, splna vseobecnu normu API GL4 (teraz tam mam GL5 ktory tam proste nesmie byt, urcite je pre tu prevodovku horsi a dakujem povodnemu servisakovi za jeho blbost). Auto ma natocene STRASNE kilometre. Bol som lakomy dat 3000 korun za original olej vo VWcku, tento som zohnal za "pet stovek"
Dvojka sa radila malinko akokeby cez zuby, neviem to popisat ale proste som citil ako tam ta dvojka nepadne uplne hladucko. Pre istotu som vzdy radsej radil so spojkou nadvakrat (jedna, vyradit do neutralu, znovu stlacit spojku, dva, ideme) pripadne s medziplynom smerom dole z trojky. Ostatne prevody v pohode. Vsetci vieme ze 6kvalty su prave na tu dvojku nachylne.
Dnes som nechal vymenit olej za spominany BP Energear SGX , viskozita 75w-90, API GL-4, ma certifikaciu vw501.50 (rovnake parametre ako castrol taf-x ; na rozdiel od Castrolu je vsak pri tomto oleji specificky spominana nezavadnost pre zlte kovy = synchrony v prevodovke a to bol hlavny dovod preco som ho nasypal do toho 6kvaltu).
Paaaani... ja tu prevodovku nepoznam. Prevody tam lietaju uplne samy !!! Ziadne skrkanie na dvojke, ani naznak. Vonku bolo minus 4.
Nerozumiem ako je to mozne ale uz som si strelil zopar faciek ze som toto mal spravit pred rokom a nelikvidovat prevodovku TOTALNE NEVHODNYM OLEJOM GL5 Divinol Synthogear KTORY TAM NEPATRI ANI NAHODOU !!
Dvojka sa radila malinko akokeby cez zuby, neviem to popisat ale proste som citil ako tam ta dvojka nepadne uplne hladucko. Pre istotu som vzdy radsej radil so spojkou nadvakrat (jedna, vyradit do neutralu, znovu stlacit spojku, dva, ideme) pripadne s medziplynom smerom dole z trojky. Ostatne prevody v pohode. Vsetci vieme ze 6kvalty su prave na tu dvojku nachylne.
Dnes som nechal vymenit olej za spominany BP Energear SGX , viskozita 75w-90, API GL-4, ma certifikaciu vw501.50 (rovnake parametre ako castrol taf-x ; na rozdiel od Castrolu je vsak pri tomto oleji specificky spominana nezavadnost pre zlte kovy = synchrony v prevodovke a to bol hlavny dovod preco som ho nasypal do toho 6kvaltu).
Paaaani... ja tu prevodovku nepoznam. Prevody tam lietaju uplne samy !!! Ziadne skrkanie na dvojke, ani naznak. Vonku bolo minus 4.
Nerozumiem ako je to mozne ale uz som si strelil zopar faciek ze som toto mal spravit pred rokom a nelikvidovat prevodovku TOTALNE NEVHODNYM OLEJOM GL5 Divinol Synthogear KTORY TAM NEPATRI ANI NAHODOU !!
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0
Já už toho Golfa nemám, bylo to první PD r.v.1999, AJM 85.Kw, 6.stup.převodovka, najeto 160.tis km,(jel sice pěkně, ale jsem rád, že mám rotačku..) každopádně pod -10.stupňu tam nešla 2.vůbec dát,po ujeti cca 3-4.km to už bylo lepší.chipmann píše:Ty voe co tam máš za sr... tohle přeci není normální "olej jako mlíko " někde je chyba chlapejear ewing píše:Já todle řešil s IV Golfem (85.Kw PD AJM, 6.stup.převodovka), nepomůže nastartovat, oškrábat sklo, mezitím se ozubená kola promažou..? Mně to nepomohlo, 2.tam nešla vůbec dát, proto jsem se rozjížděl na 2..
Schválně si zkus zbytek oleje dát na noc ven, olej je jak mlíko, samozřejmě (jako mlíko při 5.stupních)
S tím mlíkem to je má představa o hustotě oleje při -10 stupních..
mam golfa IV, 99,ALH, prevodovka DQY
jsem koukal do starsiho ETOSU a tam je olej G 052 726 A2
v novejsi ETCE je oznaceni G 070 726 A2
tak se chci zepta jestli je ted G 070 nahrada za tu G 052 nebo mam zkouset sehnat tu G 052
jsem koukal do starsiho ETOSU a tam je olej G 052 726 A2
v novejsi ETCE je oznaceni G 070 726 A2
tak se chci zepta jestli je ted G 070 nahrada za tu G 052 nebo mam zkouset sehnat tu G 052
VW GOLF 4 1,9 TDI 66KW r.v 98, ALH, VR6 pritlacak, turbo 130 PD - Andre, trysky PP520, chip - Reescha, cca 145 koniku
VW SHARAN 2.0 TDi, 2007
VW SHARAN 2.0 TDi, 2007