jak na zlepseni TD

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
machy1118
Přispěvovatel
Příspěvky: 203
Registrován: 18 kvě 2006, 20:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Litovel-Chudobín

Příspěvek od machy1118 »

já jsem dnes navařil tu tyčinku, jedna strana je skoro rovná a to vybrání mi jde tak 1,5 - 2 mm kté rovné hraně, jezdec jezdí až na doraz ale výkon se mi už takřka nezvednul, jako by už čerpadlo nechtělo dávat víc nafty při tom vysokém tlaku turba.
Suzuki Hayabusa 127kW
Lancia Delta HPE HF 2,0T 16V 142kW :)))
Lancia Thema 2,0T 8V 121kW - EX5
Lancia Dedra 2,0T HF Integrale 4x4 124kW - EX4
Lancia Dedra 2,0T 119kW - EX 3
Lancia Dedra 1,9TD 85kW - EX 2
Fiat Regata 1,7D -EX 1
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

a kouří ti to při tlaku? třeba při 3000ot na plnej
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

no kdyby byla ta pružina tvrdší a prodloužil se chod té kuželky, tak by to podle mne šlo možná lépe seřídit přesnějš dávku paliva podle tlaku, ale ty to máš asi i delší, tu kuželku, to je docela dobrý. Jinak origo nechodí ten jezdec po celé kuželce, nevyužívá podle mne ani 3/4 té kuželky, možná ani ne víc než polovinu
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

přesně, origo mě chodila jen asi 5mm. a pružina je progresivní- je podle mě zbytečný dávat tvrdší, navíc by jsi zkrátil chod.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
machy1118
Přispěvovatel
Příspěvky: 203
Registrován: 18 kvě 2006, 20:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Litovel-Chudobín

Příspěvek od machy1118 »

ted jsem zase trošku ubral nafty, ale nekouří. Je to stejny jako předtím, zakouří jen při náběhu turba ( tedy okolo 2200 ot. )
a vybrousit už to víc nepůjde :( už jsem v koncích (hm)
Suzuki Hayabusa 127kW
Lancia Delta HPE HF 2,0T 16V 142kW :)))
Lancia Thema 2,0T 8V 121kW - EX5
Lancia Dedra 2,0T HF Integrale 4x4 124kW - EX4
Lancia Dedra 2,0T 119kW - EX 3
Lancia Dedra 1,9TD 85kW - EX 2
Fiat Regata 1,7D -EX 1
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

iTD píše:přesně, origo mě chodila jen asi 5mm. a pružina je progresivní- je podle mě zbytečný dávat tvrdší, navíc by jsi zkrátil chod.
no právě že kdyby byla tvrdší, tak by fungovala lépe ve vyšším rozsahu tlaků, takhle se otevírá už naplno docela brzo.
A kdyby byla tvrdší,tak by jí tam nemuselo být tolik, takže by se krok nezkrátil
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

frenky píše:
iTD píše:přesně, origo mě chodila jen asi 5mm. a pružina je progresivní- je podle mě zbytečný dávat tvrdší, navíc by jsi zkrátil chod.
no právě že kdyby byla tvrdší, tak by fungovala lépe ve vyšším rozsahu tlaků, takhle se otevírá už naplno docela brzo.
A kdyby byla tvrdší,tak by jí tam nemuselo být tolik, takže by se krok nezkrátil

to už nevim jak to myslíš s tím zkrácením a ztvrzením. nevim jak to máš, ale mě to tak plně vyhovuje, sedí mě to na všechny režimy- sám sem to tak upravil jak bylo třeba. možná to máš jiný, nebo fakt unavenou pružinu. mě to jde na doraz až při 1.7b. při 0.5b jen cca 1/3, při 1b cca 2/3. ideál
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

iTD píše:
frenky píše:
iTD píše:přesně, origo mě chodila jen asi 5mm. a pružina je progresivní- je podle mě zbytečný dávat tvrdší, navíc by jsi zkrátil chod.
no právě že kdyby byla tvrdší, tak by fungovala lépe ve vyšším rozsahu tlaků, takhle se otevírá už naplno docela brzo.
A kdyby byla tvrdší,tak by jí tam nemuselo být tolik, takže by se krok nezkrátil

to už nevim jak to myslíš s tím zkrácením a ztvrzením. nevim jak to máš, ale mě to tak plně vyhovuje, sedí mě to na všechny režimy- sám sem to tak upravil jak bylo třeba. možná to máš jiný, nebo fakt unavenou pružinu. mě to jde na doraz až při 1.7b. při 0.5b jen cca 1/3, při 1b cca 2/3. ideál
no zkoušel jsem to na kompresoru a chodí to na doraz už při celkem nízkým tlaku, rozhodně pod 1 bar, pružina nevím jestli je unavená, rozebral jsem 2 čerpadla a ty pružiny mi přijdou stejně silný, ještě mě napadlo tam dát pružinu z toho silnějšího TD, to by mělo mít i o něco vyšší tlak a měla by tam podle mne být asi i jiná taq kuželka
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

myslím, že stačí jen o pár otáček vyšroubovat ten šroub pod pružinou- tím zvýšíš předpětí pružiny. tím žes to zkoušel na kompresoru ses přesvědčil jak to valí, a je jasný že origo je to nastaveno na 0.8b.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

iTD píše:myslím, že stačí jen o pár otáček vyšroubovat ten šroub pod pružinou- tím zvýšíš předpětí pružiny. tím žes to zkoušel na kompresoru ses přesvědčil jak to valí, a je jasný že origo je to nastaveno na 0.8b.
no jo, ale ikdyž to vyšroubuješ co nejvíc to jde, to je asi 0,3 mm pod tu trubku ve které běhá celá ta kuželka (výš už to nemůže být, protože pak už leží při stlačení ty závity té pružiny na sobě), tak to jde na doraz už někdy při 0,8 - 1 atm.
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

ale rozhodně bych řekl, že se to tím vyšroubováním zlepšilo, protože předtím to hulilo při malým tlaku celkem dost, teď je to o něco lepší, a to byla ta kuželka natočená skoro na minimu, teď je na maximu
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

nešroubat co to de, ale jen dle potřeby. a pokud nemáš upravenou tu kuželku tak nevim co očekáváš. druhá věc- nechápu proč ti to hulí když to není upravený. nějak se mi to příčí- mám tafo upravený a naladěný bez problému a tobě to nejde už na začátku. :? jakej máš tlak T. a jakej tlak požaduješ?
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

iTD píše:nešroubat co to de, ale jen dle potřeby. a pokud nemáš upravenou tu kuželku tak nevim co očekáváš. druhá věc- nechápu proč ti to hulí když to není upravený. nějak se mi to příčí- mám tafo upravený a naladěný bez problému a tobě to nejde už na začátku. :? jakej máš tlak T. a jakej tlak požaduješ?
no normálně je tam maximum okolo 1,6, ale teď jsem si všimnul při popojížďkách, že je tam jen 1,3 :(
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

a máš přidaný na čerpadle? protože to je možná ono proč ti to hulí. a to je blbost.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

iTD píše:a máš přidaný na čerpadle? protože to je možná ono proč ti to hulí. a to je blbost.
no já tam nic nepřidával, je tam ještě ten plíšek jako ta plomba na tom závitu (no i to se dá sundat a nandat), ale chci to zkusit ubrat, jen jsem se k tomu zatím ještě nedostal

jinak teď jsem s tím absolvoval cestu asi tak 150 km, a je to poznat, ta jinak natočená kuželka, začíná to líp táhnout v nižších otáčkách a táhne to ještě i tam, kde to předtím bylo už dávno mrtvé :)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“