jde neco s 2,0MPI ?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Naprostý souhlas.
Většina LPG systémů přepíná z benzinu do plynu až při teplotě chladicí kapaliny vyšší než 30°C (některé i výše). Takže pokud jedu v zimním období po městě, trvá i více než pět minut, než systém přepne do plynu. Celou tu dobu papá benzin (a ne málo).
Většina LPG systémů přepíná z benzinu do plynu až při teplotě chladicí kapaliny vyšší než 30°C (některé i výše). Takže pokud jedu v zimním období po městě, trvá i více než pět minut, než systém přepne do plynu. Celou tu dobu papá benzin (a ne málo).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Aha. No já se přiznám, že naopak jsem myslel, že ta otázka byla položena trochu ironicky. Pokud je to opravdu neznalost problému, pak se omlouvám.
LPG je velmi citlivé na kvalitu směsi, její promísení a taky, a to především, kvalitní zapálení. Mnoho problémů, které s plynem jsou, jsou způsobené právě nedostatečnou údržbou a servisem motoru kvůli neznalosti. Tak například já doporučuji při LPG používat svíčky o jeden stupeň studenější, než jsou sériově osazované - především u motorů s vysokým stupněm komprese. Navíc často se stává, že svíčka na benzin bez problémů funguje a po přepnutí na plyn auto není schopno kloudně jet - nedrží volnoběh, při vyřazení chcípá, při akceleraci škube, vynechávají zážehy (tím odchází KAT a často i cívky). Je toho hodně a je třeba všechno toto zvážit a především o všech případných rizicích a komplikacích dopředu vědět. O chemické degradaci motorového oleje vůbec nemá cenu mluvit - ten je chemicky znehodnocen po ujetí poloviny až dvou třetin výměnného intervalu. Bohužel jinak než jeho častější výměnou se to řešit nedá, neboť paradoxně čím dražší (= "kvalitnější") olej, tím dříve je opotřebovaný.
Co si budeme povídat - pokud někdo, kdo má zájem o montáž LPG do svého auta, přijde do místa, kde to provádějí, nakukají mu tam všechno možné, jen aby ho uvrtali. Čili navymýšlejí si nejrůznější pozitiva a výhody, o ničem jiném se zpravidla nemluví. O náročnosti servisu, nevýhodách a rizicích se tudíž nezmiňují (přišli by o byznys), anebo se zmíní až v případě, že se později vyskytne problém. Ještě jsem neviděl montážníka, který by Ferdovi řekl: "Jo, pane, LPG vám něco málo na provozu ušetří, ale má to tu, tu, tu, tu a tu nevýhodu, to, to a to riziko a toto, toto a toto omezení. Musíte platit navíc prachy za tu kontrolu, toto měření a tuto prohlídku. Ale jinak je to nesmírně výhodná věc." To by asi byl takový montážník ve chvíli bez práce, no nemám pravdu?
LPG je velmi citlivé na kvalitu směsi, její promísení a taky, a to především, kvalitní zapálení. Mnoho problémů, které s plynem jsou, jsou způsobené právě nedostatečnou údržbou a servisem motoru kvůli neznalosti. Tak například já doporučuji při LPG používat svíčky o jeden stupeň studenější, než jsou sériově osazované - především u motorů s vysokým stupněm komprese. Navíc často se stává, že svíčka na benzin bez problémů funguje a po přepnutí na plyn auto není schopno kloudně jet - nedrží volnoběh, při vyřazení chcípá, při akceleraci škube, vynechávají zážehy (tím odchází KAT a často i cívky). Je toho hodně a je třeba všechno toto zvážit a především o všech případných rizicích a komplikacích dopředu vědět. O chemické degradaci motorového oleje vůbec nemá cenu mluvit - ten je chemicky znehodnocen po ujetí poloviny až dvou třetin výměnného intervalu. Bohužel jinak než jeho častější výměnou se to řešit nedá, neboť paradoxně čím dražší (= "kvalitnější") olej, tím dříve je opotřebovaný.
Co si budeme povídat - pokud někdo, kdo má zájem o montáž LPG do svého auta, přijde do místa, kde to provádějí, nakukají mu tam všechno možné, jen aby ho uvrtali. Čili navymýšlejí si nejrůznější pozitiva a výhody, o ničem jiném se zpravidla nemluví. O náročnosti servisu, nevýhodách a rizicích se tudíž nezmiňují (přišli by o byznys), anebo se zmíní až v případě, že se později vyskytne problém. Ještě jsem neviděl montážníka, který by Ferdovi řekl: "Jo, pane, LPG vám něco málo na provozu ušetří, ale má to tu, tu, tu, tu a tu nevýhodu, to, to a to riziko a toto, toto a toto omezení. Musíte platit navíc prachy za tu kontrolu, toto měření a tuto prohlídku. Ale jinak je to nesmírně výhodná věc." To by asi byl takový montážník ve chvíli bez práce, no nemám pravdu?

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Pro zajímavost - kamarád si svého času nechal dát LPG do Feldy 1,6 u celkem známé firmy.. ale byly s tím problémy, pánové sice řešili a řešili.. ale potom už začali mluvit ve smyslu toho, že záruka je jen jeden rok (nebo půl dokonce?), že pokud je to i s montáží, tak že je záruka kratší než obvyklé dva roky... čili i toto je třeba asi zjistit, jak je to DOOPRAVDY se zárukou, protože kdyby něco dražšího umřelo a muselo se to platit, tak se to taky značně prodraží...
kamarád naštěstí dopadl dobře, pánové to pak nějak doladili a tak jen jezdí a jezdí... (ale rozadá se karoserie...
)) + to nechce jet studené a držet volnoběh na benzín a podobné neduhy plyňáků), v zimě, parkuje venku, mu to přepne na benzín tak po 4km jízdy
kamarád naštěstí dopadl dobře, pánové to pak nějak doladili a tak jen jezdí a jezdí... (ale rozadá se karoserie...

Fakt je, že systémy LPG prošly poměrně intenzívním vývojem a dneska je řídící systém LPG na stejné, ne-li vyšší úrovni, než jsou systémy řízení benzinu. Problémy s řízením se už moc nevyskytují a pokud ano, jedná se většinou o výrobní vadu, která se projeví po pár týdnech.
Nicméně v minulosti se řešilo poměrně víc problémů s plynem - zejména v době, kdy díky boomu tohoto zařízení se to sekalo jako na běžícím pásu a dělal to doma ve stodole každý, kdo měl doprdeledíru. Dneska je to už lepší - znám desítky lidí, co jsou s plynem nadmíru spokojeni. Ale to neznamená, že neplatí to, co jsem tu dříve psal.
Záruka na komponenty je dle zákonů ČR dvouletá, a to bez jakýchkoli výmluv. Záruka na montáž (= práce) je šest měsíců. Takže kdyby někdo tvrdil něco jiného, je to na žalobu.
Nicméně v minulosti se řešilo poměrně víc problémů s plynem - zejména v době, kdy díky boomu tohoto zařízení se to sekalo jako na běžícím pásu a dělal to doma ve stodole každý, kdo měl doprdeledíru. Dneska je to už lepší - znám desítky lidí, co jsou s plynem nadmíru spokojeni. Ale to neznamená, že neplatí to, co jsem tu dříve psal.
Záruka na komponenty je dle zákonů ČR dvouletá, a to bez jakýchkoli výmluv. Záruka na montáž (= práce) je šest měsíců. Takže kdyby někdo tvrdil něco jiného, je to na žalobu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
dle obcanskeoho zakoniku, pokud to ma nekdo na ICO, tak je zaruka smluvni a treba jen jeden denMarek77 píše:Záruka na komponenty je dle zákonů ČR dvouletá, a to bez jakýchkoli výmluv. Záruka na montáž (= práce) je šest měsíců. Takže kdyby někdo tvrdil něco jiného, je to na žalobu.

VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
osobne jsem auto na LPG uz mel, potom jsem mel TDI a ted budu mit zase LPG, k tomu mame doma dalsi dve LPG a jeste jedno TDI a problemy s tim nebyli a to mame dva podtlaky, jeden na favu karbec, druhej na fabii MPI a sekvence v dvoulitru...ja osobne jsem s LPG spokojenej nad miru, tdi se vic svezu, ale na moje pouzivani uz to zacalo bejt nevyhodny a dneska taky koupit naftovy auto v takovym stavu, jako jsem koupil toho dvoulitra je nemozna vec 
jinak TDI nezatracuju, chran buh, ale predsudky proti LPG uz jsem davno hodil za hlavu

jinak TDI nezatracuju, chran buh, ale predsudky proti LPG uz jsem davno hodil za hlavu

felda 1,3 72 koní
..ex
OI 1,9TDI 66kW ALH>mrtvá
OI 2,0MPI LPG - top stav - prodano
favo 64kw
Fabia RS ASZ - KO - duchodce z vedlejsi
OI 1,9TDI ASV LaK
OII 2,0TDI CEGA RS

OI 1,9TDI 66kW ALH>mrtvá
OI 2,0MPI LPG - top stav - prodano
favo 64kw
Fabia RS ASZ - KO - duchodce z vedlejsi
OI 1,9TDI ASV LaK
OII 2,0TDI CEGA RS
Pokud jako obyčejný smrtelník kupuji zařízení LPG s montáží, uzavírám vztah obchodní. V tu chvíli se řídím zákoníkem obchodním - občanský zákoník mě nezajímá.jaykay píše:dle obcanskeoho zakoniku, pokud to ma nekdo na ICO, tak je zaruka smluvni a treba jen jeden denMarek77 píše:Záruka na komponenty je dle zákonů ČR dvouletá, a to bez jakýchkoli výmluv. Záruka na montáž (= práce) je šest měsíců. Takže kdyby někdo tvrdil něco jiného, je to na žalobu.
To já taky. Ale to, co jsem tu o LPG psal, nejsou předsudky, to jsou fakta.Ondras83 píše:...predsudky proti LPG uz jsem davno hodil za hlavu
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
http://nymbursky.denik.cz/podnikani/pra ... 70625.htmlMarek77 píše:Záruka na komponenty je dle zákonů ČR dvouletá, a to bez jakýchkoli výmluv. Záruka na montáž (= práce) je šest měsíců. Takže kdyby někdo tvrdil něco jiného, je to na žalobu.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Marek77 píše:Pokud jako obyčejný smrtelník kupuji zařízení LPG s montáží, uzavírám vztah obchodní. V tu chvíli se řídím zákoníkem obchodním - občanský zákoník mě nezajímá.jaykay píše:dle obcanskeoho zakoniku, pokud to ma nekdo na ICO, tak je zaruka smluvni a treba jen jeden denMarek77 píše:Záruka na komponenty je dle zákonů ČR dvouletá, a to bez jakýchkoli výmluv. Záruka na montáž (= práce) je šest měsíců. Takže kdyby někdo tvrdil něco jiného, je to na žalobu.
To já taky. Ale to, co jsem tu o LPG psal, nejsou předsudky, to jsou fakta.Ondras83 píše:...predsudky proti LPG uz jsem davno hodil za hlavu
to se moc pletes, obycejny smrtelnik (ne ICO) - vztah vzdy dle obcanskeho zakoniku - 2 roky na zbozi !!!
kupuji na ICO - vztah dle obchodniho zakoniku - zaruka neni stanovena a je na dohode !!!
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
[quote="jaykay] to se moc pletes, obycejny smrtelnik (ne ICO) - 2 roky na zbozi !!![/quote]
A co jsem tu asi tak psal??? Přečti si nejprve pořádně to, co píšu a potom kritizuj. Psal jsem snad jednoznačně, že záruka na materiál je dvouletá - nebo tu je ode mě napsáno něco jiného?????
A co jsem tu asi tak psal??? Přečti si nejprve pořádně to, co píšu a potom kritizuj. Psal jsem snad jednoznačně, že záruka na materiál je dvouletá - nebo tu je ode mě napsáno něco jiného?????

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
psal si "Pokud jako obyčejný smrtelník kupuji zařízení LPG s montáží, uzavírám vztah obchodní. V tu chvíli se řídím zákoníkem obchodním - občanský zákoník mě nezajímá."
to je prave ten nesmysl, obycejny smrtelnik - nepodnikatel vzdy nakupem uzavira smlouvu podle obcanskeho zakoniku !!!
to je prave ten nesmysl, obycejny smrtelnik - nepodnikatel vzdy nakupem uzavira smlouvu podle obcanskeho zakoniku !!!
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Obavam se, ze zaruku na material vyuziva montazni firma/clovek, nikoliv zakaznik, ktery prebira celou zakazku jako dilo a pripadnou montaz, pricemz na tyto dve polozky se vztahuji zaruky.Marek77 píše:Mně šlo o tu stanovenou záruční dobu na materiál, kterou jsi zpochybnil. Ta je devouletá a přes to nejede vlak.
Vem si, ze treba my, jakozto firma dodavajici CS, a.s. dostavame zaruku na material 24 mesicu a ten kolos, ktery si Erste poridila na hrani po nas chce zaruku 72 mesicu.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
jasne, jen jsem chtel podotknout, ze to plati v pripade, kdy je zakaznikem nepodnikatel, kdyz je zakaznikem podnikatel, tak zadna zakona zaruka neni, protoze se pak vztah posuzuje podle obchodniho zakoniku a ten zadnou danou zaruku neznaMarek77 píše:Mně šlo o tu stanovenou záruční dobu na materiál, kterou jsi zpochybnil. Ta je devouletá a přes to nejede vlak.
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz