zvysena spotreba
Moderátoři: šulda, Moderátoři
takze predstrek nadstaveny presne na modru ciaru a znizenie volnobeznej davky na cca 3,6-4mg a vysledok sa dostavil... aktualna spotreba na volnobeh vo vagu 0,4L na budikoch 0,5Ł ale co je hlavne tu istu trasu teraz robim pri rovnakom style za aktualnu priemernu 4.9-5.2L a dlhodobu prieemrnu 5,4-5,7L takez to pomohlo... diki este raz
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic
Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
Re: zvysena spotreba
Jen pár otázek. Jaký byl aktuální tlak turba na volnoběhu před vypodložením, po něm a po uvedení do původního stavu ? Máš EGR OF nebo ne ? Jaký jsi měl rozdíl průměrné spotřeby mezi palubákem a skutečnou spotřebou ?jjuriss píše:ahojte, cim to moze byt ze sa mi zvysila priemerna spotreba cca 0,5-1l....
aktualnu spotrebu na volnobeh som maval 0,4-0,5l, teraz mam 0,5-0,8l ... a priemerna bola 5,5-6L, teraz je 6-6,5L styl jazdy ten isty, trasa ta ista, vodic ten isty.....
cez zimu auto stalo, bola von baterka.... na jar sa robila hlava, a doladoval som turbo po vypodlozeny aby zaberalo tak ako ma... to sa vsak nepodarilo a tak som nakoniec vratil don povodne podlozky + som ho doladil do povodnych parametrov/cervik, tiahlo/.....
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Re: zvysena spotreba
Jak to tady tak pročitám tak kolega ubral čiselnou hodnotu dávky z 4.5 na 3.5(chodí to přece opačně když ubiram čiselnou hodnotu tak obohacuju) a defakto to vlastně obohatil tak by mu měla jit spotřeba navrh??prka píše:Jen pár otázek. Jaký byl aktuální tlak turba na volnoběhu před vypodložením, po něm a po uvedení do původního stavu ? Máš EGR OF nebo ne ? Jaký jsi měl rozdíl průměrné spotřeby mezi palubákem a skutečnou spotřebou ?jjuriss píše:ahojte, cim to moze byt ze sa mi zvysila priemerna spotreba cca 0,5-1l....
aktualnu spotrebu na volnobeh som maval 0,4-0,5l, teraz mam 0,5-0,8l ... a priemerna bola 5,5-6L, teraz je 6-6,5L styl jazdy ten isty, trasa ta ista, vodic ten isty.....
cez zimu auto stalo, bola von baterka.... na jar sa robila hlava, a doladoval som turbo po vypodlozeny aby zaberalo tak ako ma... to sa vsak nepodarilo a tak som nakoniec vratil don povodne podlozky + som ho doladil do povodnych parametrov/cervik, tiahlo/.....
Re: zvysena spotreba
ahojprka píše:Jen pár otázek. Jaký byl aktuální tlak turba na volnoběhu před vypodložením, po něm a po uvedení do původního stavu ? Máš EGR OF nebo ne ? Jaký jsi měl rozdíl průměrné spotřeby mezi palubákem a skutečnou spotřebou ?jjuriss píše:ahojte, cim to moze byt ze sa mi zvysila priemerna spotreba cca 0,5-1l....
aktualnu spotrebu na volnobeh som maval 0,4-0,5l, teraz mam 0,5-0,8l ... a priemerna bola 5,5-6L, teraz je 6-6,5L styl jazdy ten isty, trasa ta ista, vodic ten isty.....
cez zimu auto stalo, bola von baterka.... na jar sa robila hlava, a doladoval som turbo po vypodlozeny aby zaberalo tak ako ma... to sa vsak nepodarilo a tak som nakoniec vratil don povodne podlozky + som ho doladil do povodnych parametrov/cervik, tiahlo/.....
ak si dobre pamatam tak aktualny tlak turba bol aj pred aj po vypodlozeni cca rovnaky nieco okolo 995 mbar, egr mam len obmedzene vagom /ked som ho mal zaslepene tak to msrdelok ako zetor a auto sa hrialo o poznanie dlhsie/ a rozdiel medzi palubakom a vagom to som nepozeral...
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic
Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
Re: zvysena spotreba
neviem ako to v skustocnosti je aleked som davku zmenil na 6-8mg tak aktalna spotreba stupla hned na 0,7-0,9 na volnobeh... akze asi to tak nieje ako hovorispavelexc píše:Jak to tady tak pročitám tak kolega ubral čiselnou hodnotu dávky z 4.5 na 3.5(chodí to přece opačně když ubiram čiselnou hodnotu tak obohacuju) a defakto to vlastně obohatil tak by mu měla jit spotřeba navrh??prka píše:Jen pár otázek. Jaký byl aktuální tlak turba na volnoběhu před vypodložením, po něm a po uvedení do původního stavu ? Máš EGR OF nebo ne ? Jaký jsi měl rozdíl průměrné spotřeby mezi palubákem a skutečnou spotřebou ?jjuriss píše:ahojte, cim to moze byt ze sa mi zvysila priemerna spotreba cca 0,5-1l....
aktualnu spotrebu na volnobeh som maval 0,4-0,5l, teraz mam 0,5-0,8l ... a priemerna bola 5,5-6L, teraz je 6-6,5L styl jazdy ten isty, trasa ta ista, vodic ten isty.....
cez zimu auto stalo, bola von baterka.... na jar sa robila hlava, a doladoval som turbo po vypodlozeny aby zaberalo tak ako ma... to sa vsak nepodarilo a tak som nakoniec vratil don povodne podlozky + som ho doladil do povodnych parametrov/cervik, tiahlo/.....
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic
Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
Re: zvysena spotreba
pročti si toto vlakno od zkušenýchjjuriss píše:neviem ako to v skustocnosti je aleked som davku zmenil na 6-8mg tak aktalna spotreba stupla hned na 0,7-0,9 na volnobeh... akze asi to tak nieje ako hovorispavelexc píše:Jak to tady tak pročitám tak kolega ubral čiselnou hodnotu dávky z 4.5 na 3.5(chodí to přece opačně když ubiram čiselnou hodnotu tak obohacuju) a defakto to vlastně obohatil tak by mu měla jit spotřeba navrh??prka píše: Jen pár otázek. Jaký byl aktuální tlak turba na volnoběhu před vypodložením, po něm a po uvedení do původního stavu ? Máš EGR OF nebo ne ? Jaký jsi měl rozdíl průměrné spotřeby mezi palubákem a skutečnou spotřebou ?
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=15
no neviem ako to je v skutocnosti ale tak logicky ked je davka 3mg je to menej vstreknuteho paliva ako 9mg nie? /tym padom aj mensia spotreba/ a nie opacne a podla mna to ide lepsie preto ze tam je lepsi pomer palivo vzduch ako ked tam je moc paliva pri 9mg a malo vzduchu na take mnozstov paliva... moj nazor a mozno to je uplne inak...
teraz som si precital cele vlakno a PRKA to tam pekne vysvetlil, ale nechapem preco je to teda opacne ze ked sa davka znizije tak zmes sa obohacuje a klessa spotreba a opacne, nedava mi to zmyslel....
teraz som si precital cele vlakno a PRKA to tam pekne vysvetlil, ale nechapem preco je to teda opacne ze ked sa davka znizije tak zmes sa obohacuje a klessa spotreba a opacne, nedava mi to zmyslel....
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic
Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
tu je vycuc z navodu a prostě je to naopakjjuriss píše:no neviem ako to je v skutocnosti ale tak logicky ked je davka 3mg je to menej vstreknuteho paliva ako 9mg nie? /tym padom aj mensia spotreba/ a nie opacne a podla mna to ide lepsie preto ze tam je lepsi pomer palivo vzduch ako ked tam je moc paliva pri 9mg a malo vzduchu na take mnozstov paliva... moj nazor a mozno to je uplne inak...
teraz som si precital cele vlakno a PRKA to tam pekne vysvetlil, ale nechapem preco je to teda opacne ze ked sa davka znizije tak zmes sa obohacuje a klessa spotreba a opacne, nedava mi to zmyslel....
Ak chcete menej paliva chcete vyššie IQ hodnotu, nižšia softvér adaptácia číslo, QA presunie doľava smerom na palivovom filtri (strana spolujazdca pre ľavákov autá s pravostranným riadením).
Ak budete chcieť viac paliva chcete nižšiu IQ hodnotu, vyššiu softvér adaptácia číslo, QA pohyby vpravo smerom na batérie (na strane vodiča pre ľavákov autá s pravostranným riadením).
ano to je z tej stranky myneviem co. com mne sa to tiez zdalo zvlastne a myslel som si ze to zle prekladam, ale tak podal vsetkeho to je tak... ale stale si kladiem otzku preto je to tak "naopak"
a takisto v tom vlakne co si mi poslal prka hovori ze ked sa davka zvysi na 9mg tak spotreba na palubaku stupne ale v skutocnoti klesne a ked sa da na 3mg na palubaku klesne a v skutocnosti zrastie to je tiez trochu na hlavu... nerozumiem tomu preto co tak urobili....
a dalsia vec, preco potom ked zapinas spotrebice davka rastie cize v skutocnosti sa dava menej paliva ked prave vtedy treba viac paliva kezde altik je pod zatazou...
a takisto v tom vlakne co si mi poslal prka hovori ze ked sa davka zvysi na 9mg tak spotreba na palubaku stupne ale v skutocnoti klesne a ked sa da na 3mg na palubaku klesne a v skutocnosti zrastie to je tiez trochu na hlavu... nerozumiem tomu preto co tak urobili....
a dalsia vec, preco potom ked zapinas spotrebice davka rastie cize v skutocnosti sa dava menej paliva ked prave vtedy treba viac paliva kezde altik je pod zatazou...
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic
Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
na to ti odpoví jedině inženyři od boschejjuriss píše:ano to je z tej stranky myneviem co. com mne sa to tiez zdalo zvlastne a myslel som si ze to zle prekladam, ale tak podal vsetkeho to je tak... ale stale si kladiem otzku preto je to tak "naopak"
a takisto v tom vlakne co si mi poslal prka hovori ze ked sa davka zvysi na 9mg tak spotreba na palubaku stupne ale v skutocnoti klesne a ked sa da na 3mg na palubaku klesne a v skutocnosti zrastie to je tiez trochu na hlavu... nerozumiem tomu preto co tak urobili....
a dalsia vec, preco potom ked zapinas spotrebice davka rastie cize v skutocnosti sa dava menej paliva ked prave vtedy treba viac paliva kezde altik je pod zatazou...

tak pani rozvody na frajerkinej octavi 2.0 tdi bkd vymenene dal som to na pripravky pred tym bola spotreba na volnobeh 0.5l a teraz 0.4l celkom v poho auto ide v poho
159 2.4 JTDM Na objednavku fuul EGR OFF DPF OFF KAT OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V tlak 1.9bar davka 100mm3 cca 290 ps 550nm Sarkan cip ON 

Re: zvysena spotreba
Vidíš to správně. Na "palubáku" bude mít nižší spotřebu na volnoběhu i průměrnou spotřebu, ale skutečná průměrná spotřeba se o malinko zvýší.pavelexc píše:Jak to tady tak pročitám tak kolega ubral čiselnou hodnotu dávky z 4.5 na 3.5(chodí to přece opačně když ubiram čiselnou hodnotu tak obohacuju) a defakto to vlastně obohatil tak by mu měla jit spotřeba navrh??prka píše:Jen pár otázek. Jaký byl aktuální tlak turba na volnoběhu před vypodložením, po něm a po uvedení do původního stavu ? Máš EGR OF nebo ne ? Jaký jsi měl rozdíl průměrné spotřeby mezi palubákem a skutečnou spotřebou ?jjuriss píše:ahojte, cim to moze byt ze sa mi zvysila priemerna spotreba cca 0,5-1l....
aktualnu spotrebu na volnobeh som maval 0,4-0,5l, teraz mam 0,5-0,8l ... a priemerna bola 5,5-6L, teraz je 6-6,5L styl jazdy ten isty, trasa ta ista, vodic ten isty.....
cez zimu auto stalo, bola von baterka.... na jar sa robila hlava, a doladoval som turbo po vypodlozeny aby zaberalo tak ako ma... to sa vsak nepodarilo a tak som nakoniec vratil don povodne podlozky + som ho doladil do povodnych parametrov/cervik, tiahlo/.....
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Jiná situace je když se nastavuje "volnoběžná dávka" a jiná když se zapne např. nějaký spotřebič. Zatíží-li se motor na volnoběhu např. zapnutím klimatizace, má snahu snížit otáčky, ale ŘJ mu to nedovolí, protože musí udržet volnoběžné otáčky, které má zadané v paměti . Proto zvýší napětí v cívce nastavovače paliva N146 a ekcentrický čep umístěný ve středu cívky se pootočí doprava a pohne regulačním šoupátkem mírně směrem k baterce. Tím mírně uzavře odtokový otvor paliva na rozdělovacím pístu a do motoru se dostane více paliva. Na vršku ekcentrického čepu je však umístěn snímač polohy regulačního šoupátka G 149 a ten zaznamená zmíněné pootočení doprava a informuje ŘJ, že reg. šoupátko je v poloze odpovídající zvýšenému vstřikovanému množství paliva. Zvýšení se ukáže i na palubáku. Tato zvýšená spotřeba bude na palubáku až do vypnutí klimatizace.jjuriss píše:ano to je z tej stranky myneviem co. com mne sa to tiez zdalo zvlastne a myslel som si ze to zle prekladam, ale tak podal vsetkeho to je tak... ale stale si kladiem otzku preto je to tak "naopak"
a takisto v tom vlakne co si mi poslal prka hovori ze ked sa davka zvysi na 9mg tak spotreba na palubaku stupne ale v skutocnoti klesne a ked sa da na 3mg na palubaku klesne a v skutocnosti zrastie to je tiez trochu na hlavu... nerozumiem tomu preto co tak urobili....
a dalsia vec, preco potom ked zapinas spotrebice davka rastie cize v skutocnosti sa dava menej paliva ked prave vtedy treba viac paliva kezde altik je pod zatazou...
Pokud však budu zasahovat do nastavení čerpadla/seřizování volnoběžné dávky/, bude situace následovná. Volnoběžná dávka bude u teplého motoru např. 4,7 mg/H. Rozhodnu se zvýšit vstřikované množství paliva do motoru /v celém rozsahu ot./ mechanicky. Ťuknu do uvolněného nastavovače N 146 směrem k baterce. Tím posunu ekcentrický čep i regulační šoupátko, do kterého zapadá, o stejnou vzdálenost k baterce. Do motoru se v tomto okamžiku dostane více paliva, ale snímač G 149 udává stále stejnou hodnotu /4,7mg/, protože nedošlo k pootočení ekcentrického čepu, které snímač sleduje. Motor na okamžik zvýší otáčky, ale zasáhne ŘJ, která sníží napětí v cívce N 146. Ekcentrický čep se pootočí doleva a posune regulační šoupátko do polohy, která byla před "ťuknutím" do N 146. Do motoru jde stejné množství paliva jako před seřizováním volnoběžné dávky, motor má požadované voln. otáčky, ale do ŘJ i palubáku jde nižší hodnota vstřikovaného množství/např. 4,1mg/, protože čidlo G 149 zaznamenalo pootočení ekcentrického čepu doleva, které odpovídá teoretické hodnotě vstřikovaného množství 4,1mg/H.
Při přidání plynu pak plynový pedál "požádá" ŘJ o vstřikované množství např. 25mg/H. ŘJ pootočí ekc. čep do polohy odpovídající tomuto množství . Jelikož jsme však základní nastavení změnily o 0,6mg/H, bude do motoru vstřikováno ne 25mg/H, ale 25,6mg/H. Směs bude proto v celém rozsahu ot. obohacena o 0,6mg/H. Stejně tak to lze nastavit i pomocí VAGu, ale jen v menším rozsahu.
Tady můžeš vidět, že jsi zásahem do čerpadla neodstranil původní příčinu zvýšené spotřeby paliva, ale ještě o něco zvýšil skutečnou spotřebu paliva.
Nastavením základního předvstřiku na střední čáru jsi o malinko zhoršil podmínky pro spuštění zejména studeného motoru /snížení předvstřiku/. Zároveň jsi však umožnil, aby ventil počátku vstřiku N 108 mohl lépe nastavovat požadovanou hodnotu pozdního vstřiku při otáčkách kolem 1300 a malém zatížení motoru/ekonomická jízda s "lehkou" nohou/.
Ale nyní konečně k Tvé původní otázce "Proč došlo ke zvýšení spotřeby po opravě hlavy motoru a seřizování turba". Předpokládám, že oprava hlavy byla provedena dobře a nemá vliv na zvýšenou spotřebu. Tuto mírně zvýšenou spotřebu přisuzuji zásahu do nastavení turba. Myslím si, že jsi při uvádění turba do původního nastavení neotočil "červík" do původní polohy a tím dává turbo na volnoběhu o něco vyšší tlak než původně/sám uvádíš, že nyní má turbo ostřejší náběh/. Tím se zvýšil mírně i průtok vzduchu přes váhu. ŘJ na to zareagovala zvýšením množství paliva, které odpovídá většímu množství vzduchu dle datového pole, které má v paměti. ŘJ zároveň zajistila, aby přes EGR šlo do sacího potrubí o to méně výfukových plynů o co více čistého vzduchu prochází váhou.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip