výroba stahováku na ložiska kol octavia 1 tdi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

jericho-3 píše:Origoši, nevím co máš proti trapézu, u normální těhlice s normálním radiálním ložiskem je to nejšetrnější nalisování , jaké je..Mám možnost lisu a dělám to /samozřejmě ne velké dodávky/ právě takhle.. Právě lis může zaprvé zkurvit těhlici/ohnout/ a za druhé je necitlivý, ono pumpovat s cigárem v hubě je samozřejmě snažší, ale viděl jsem nalisované ložisko křivě, díky tomu, že byl velký lis a rychlá práce..Trapéz ti přesně dává vědět, jak tam ložisko jde , tam nic nezkurvíš. Dělá se to v klidu, pomalu , ale pomalu. profesionální neznamená vždy dobrý..A středního kroužku se člověk může dotknout pouze při nalisovávání náboje a to právě trapézem udělám lépe než lisem.. :)
já mám sadu z unimaxu za 3000 a zatím vždycky vyskočilo celkem v klidu. Při lisování je v tom pěkně cit. Víc času zabere očištění a vypucování těchlice, než lisování ložiska ven a pak zpět.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Origoši, nevím co máš proti trapézu, u normální těhlice s normálním radiálním ložiskem je to nejšetrnější nalisování , jaké je..Mám možnost lisu a dělám to /samozřejmě ne velké dodávky/ právě takhle.. Právě lis může zaprvé zkurvit těhlici/ohnout/ a za druhé je necitlivý, ono pumpovat s cigárem v hubě
No právě pumpovat. Já jsem psal pořádnej lis. To znamená hydraulika s elektrickou pumpou ovládanou pedálem, manometrm cejchovaným v tunách, hezky si k tomu sednout, obě ruce volnné a vidím, kolik tlačím. Samozřejností jsou přípravky na podložení, aby to bylo kolmo a další co k tomu patří. A hlavně trochu toho strojnického citu. Já to tak dělám 40 let, zatím jsem žádnou těhlici neohnul, neměl ani jednu reklamaci, tak se nediv, že to považuji takhle za nejlepší.
Proti gustu žádnej dišputát. Kdo chce točit matkou, ať točí.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Re-volt
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 01 dub 2009, 21:16
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Re-volt »

ThrashTheTrash píše:Nedávno jsem se díval zde http://www.youtube.com/watch?v=3ue4NMI2KQI

a tady to vypadá krásně :D ale jde to někde koupit ty sady a přípravky?To bude palba jak prase ale myslím že se to dá vymyslet,ale chce to trochu představivosti.

Já mám lis a kolikrát vypodložit tu těhlici a nejednou se mi stalo že sem lisoval, podložil to prostě dobře,ale to ložisko tam drželo fest a zohnul jsem u těhlici!
Krásné předpisové videa :D
Re-volt
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 01 dub 2009, 21:16
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Re-volt »

Re-volt píše:
ThrashTheTrash píše:Nedávno jsem se díval zde http://www.youtube.com/watch?v=3ue4NMI2KQI

a tady to vypadá krásně :D ale jde to někde koupit ty sady a přípravky?To bude palba jak prase ale myslím že se to dá vymyslet,ale chce to trochu představivosti.

Já mám lis a kolikrát vypodložit tu těhlici a nejednou se mi stalo že sem lisoval, podložil to prostě dobře,ale to ložisko tam drželo fest a zohnul jsem u těhlici!
Krásné předpisové videa :D
http://www.uni-max.cz/sada-pro-vymenu-lozisek-17-ks/d/
Mámm tohle a taky to jde,neříkám,že jak na videu,ale rozhodně univerzálněji a na malejch autech to uděláš na voze a když ne,tak super podložek pod lis kolik chceš.Cena není tak hrozná,už je to několkrát zaplacený.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Origoš- měl jsem na mysli lis číňana, který se po napumpování nejdřív schoulí do kotoulu, potom se vymezí vůle a teprve tlačí..Takže člověk neví, kdy zabere, kdy to jde natvrdo, apod..Na budíku naskatují tuny a hovno se děje a člověk neví, kdy to vystřelí a zabije obsluhu..Mám spíš problém vylisování ložiska, když se mi nechce vyvařovat klec, tak jsem přístupný lisu, ale stane se to, co jsem popsal... :(
Ale jestli máš mašinu , citlivou a silnou, je to něco jiného...Takže točím a točím.. :)
nepropadat panice...
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

origoš píše:
Origoši, nevím co máš proti trapézu, u normální těhlice s normálním radiálním ložiskem je to nejšetrnější nalisování , jaké je..Mám možnost lisu a dělám to /samozřejmě ne velké dodávky/ právě takhle.. Právě lis může zaprvé zkurvit těhlici/ohnout/ a za druhé je necitlivý, ono pumpovat s cigárem v hubě
No právě pumpovat. Já jsem psal pořádnej lis. To znamená hydraulika s elektrickou pumpou ovládanou pedálem, manometrm cejchovaným v tunách, hezky si k tomu sednout, obě ruce volnné a vidím, kolik tlačím. Samozřejností jsou přípravky na podložení, aby to bylo kolmo a další co k tomu patří. A hlavně trochu toho strojnického citu. Já to tak dělám 40 let, zatím jsem žádnou těhlici neohnul, neměl ani jednu reklamaci, tak se nediv, že to považuji takhle za nejlepší.
Proti gustu žádnej dišputát. Kdo chce točit matkou, ať točí.
já bych neřekl že to lisuje přes kuličky. Je to blbě vidět, ale ta podložka se podle mě opírá o ložisko, ne o těhlici..

Co je to dobrý, je stahovák na vnitřní kroužek, já ho navařuju a revezním kladivem zcukám dolů,abych nemusel brousit.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Co je to dobrý, je stahovák na vnitřní kroužek
Ten používám akorát na O1 s ABS. Je tam špatný přístup a nebezpečí poškození impulsního kola. Jinak naříznu opatrně šikmo flexou, klepnu, praskne a jde téměř rukou.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4310
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

Biimbo píše: já bych neřekl že to lisuje přes kuličky. Je to blbě vidět, ale ta podložka se podle mě opírá o ložisko, ne o těhlici..
pokud lisuje spolu s nábojem tak to jinak nejde, ložisko je trošku utopený v těhlici tak by ho tam nijak nedostal


ještě poznámka k videu: všimli ste si že při povolování poloosy a nasazení toho přípravku na náboj pak zabírá za závity kolových šroubů ?
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34084
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já si koupil vyřazenou utahovačku co je potřeba na rozborku tanku, vede k tomu hadice jak ke zbíječce,

paxe je ale taková že ji nepoužíváme a středovou matku a kolo povolujeme na zemi než se auto zvedne

;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Já na to taky koukal, jak krásně povolil hlavní herec klipu na reklamu stahováku matku poloosy, dělá to na mne dojem, že dělá ve VW v kanceláři..A cose týče tankového utahováku, mohl bys poslat foto, jsem starší tankový mechanik T 54-55, ale u nás v dílnách na SO těchto tanků tyhle věcičky byly v bednách zapečetěné pro příklad války..různé stahováky, přípravky apod..Já je osobně viděl pouze ve voskovém papíře , když tu bednu ve skladu otevřeli..Takže tam jsem pochopil, že bychom válku prosrali, protože s tím nikdo neuměl a technik pluku jakbysmet..Takže jsme dávali např. pojezďáky ohnutým žebříkem a hlavní nástroj bylo kladivo a pajcer...Stejně jako v JZD Chvojkovice -Brod... :D
nepropadat panice...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34084
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

kařdou válku bychom prohráli to už věděl hitler proto nás do armády nevzal, všechno bychom mu rozkradli rozprodali a nikam by nedojel ;)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34084
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já se těším až budu revezákem vytahovat náboj

tyč kladiva hezky prostrčím a vzadu zašroubuji už jsem to zkoušel ale námoj nehučí tak ho nebudu ničit
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Jarda S. píše:
Biimbo píše: já bych neřekl že to lisuje přes kuličky. Je to blbě vidět, ale ta podložka se podle mě opírá o ložisko, ne o těhlici..
pokud lisuje spolu s nábojem tak to jinak nejde, ložisko je trošku utopený v těhlici tak by ho tam nijak nedostal


ještě poznámka k videu: všimli ste si že při povolování poloosy a nasazení toho přípravku na náboj pak zabírá za závity kolových šroubů ?
u jakýho auta z koncernu to ložisko konkrétně myslíš?
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3864
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

ja teda vzdycky videl lozisko ktere melo naboj soucasti jen s tim zajistovacim plechem a na to mam vyrobeny pripravek,takze to lisuju pres nej tudiz vnejsim krouzkem...
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

pokud lisuje spolu s nábojem tak to jinak nejde, ložisko je trošku utopený v těhlici tak by ho tam nijak nedostal
Povídali, že mu hráli.Postup naprosto špatný! S těmi přípravky na videu to tak být musí, ale to je špatně. Nejdřív ložisko do těhlice
a teprve potom
náboj do ložiska.
Je třea si uvědomit, že kuličky s dráhou mají bodový styk. Mám změřeno, že podle typu a stavu síla k nalisování vnějšího kroužku je mezi 1 až 3,5tuny, u větších aut a u nepojištěných segerovkou i přes 5 tun. Když se to tlačí přes kuličky, tak to nemůže prověhnout bez následků.
Jde to tam nahulákat i kladivem, ale je to "řemeslo braň se".
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“