Andre píše:Na motorech BKD se s tím setkáváme často, že je takto dobitá turbína a regulace, je to tak skoro každé třetí turbo které k nám přijede na vyčištění regulace, tak po rozebrání vypadá stejně jak na foto nahoře.
Většinou mi to přijde, že je to spíše tedy mechanicky posekané, než utavené.
Nevím přesně co se tam děje, samotného by mě to zajímalo.
Ono třeba aby se utavili náběžné hrany turbínového kola stačí když se jezdí s prasklou hadicí, ale na BKD motorech se toto vyskytuje mnohem častěji než kdekoliv jinde.
Další častý problém BKD, kdy díky unikající chl. kap do spalovacího prostoru zatuhne regulace (napečený glykol). Po rozebrání je krásně vidět napečená bílá hmota na regulaci, pokud se neodstraní problém (prasklá hlava), je to za chvíli znovu nefunkční.
Mám tan samej pocit, ža na kole je to posekaný, ale co utaví lopatku regulace, když to nemá filtr pevných částic, kde se vezme takovej hic?
Ta lopatka na těch tvých foto není podle mě utavená.
Jestli jsem dobře počítal, tak obvodová rychlost výfukové turbíny na BKD je v max otáčkách cca 300m/s a to pak každý gram hmoty má kurevskou kin. energii, dostatečnou na to, aby tu lopatku klidně ulomila.
Ono stačí rez ze svodů, nebo usazeniny z EGR a určitě to nadělá dobrou paseku. Ale to asi nebude tento případ, protože jak jsem psal, na BKD je to oproti jiným motorům velmi častý jev.
Já takhle vytáhl už 2 turba obě z OII-BKD,obě čiplé od nějakýho borečka co přijede do škodovky a za 3500.-jim to tam nahrál společně s dalšíma dobrovolníkama.Samozřejmě bez logovačky,jestli vše fungule jak má.
Jedno poté repasoval André.
no to mám takžtéž za sebou a taktéž po chipu nalitého a vydrželo to po této upravě 11000km ted repas od ANDRE má najeto cca 25000 sice a ok samo uprava softíku proběhla
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Pro všechny motor je origo nastavenej od výroby, žádná opakuji žádná úprava softu. Před 3 roky dovezeno z D a u nás najeto 60 000 s tím, že turbo houkalo jakoby za mnou v dáli jela sanitka.
Jednoho krásného dne, kdy jsem jel bez dětí a autu naložil do 4500ot a dával mu jak za mlada se stalo něco, jakoby nepatrné poškubnutí (jakoby ufoukla nějaká tlaková hadice) v motoru a začalo to pískat. Tedy ještě jednou, auto bez úprav na motoru, jen na podvozku. Mám to o 2 cm výšší, to na turbo nebude mít vliv žene???
Andre píše:Ta lopatka na těch tvých foto není podle mě utavená.
Jestli jsem dobře počítal, tak obvodová rychlost výfukové turbíny na BKD je v max otáčkách cca 300m/s a to pak každý gram hmoty má kurevskou kin. energii, dostatečnou na to, aby tu lopatku klidně ulomila.
Ono stačí rez ze svodů, nebo usazeniny z EGR a určitě to nadělá dobrou paseku. Ale to asi nebude tento případ, protože jak jsem psal, na BKD je to oproti jiným motorům velmi častý jev.
ANDRE ty děláš turba? Má takto poškozené turbo pro někoho cenu, nebo to mám hodit do kopřiv?
To je úplně stejný jako na tom našem lehlým turbu, statorový lopatky vypadají jak opískovaný nebo okladívkovaný ze strany co jde proud výfukových plynů. Konce lopatek jsou ohnuté a pokroucené a náběhová strana lopatek na turbu je osekaná ale i otavená. Podle mě se ty lopatky kola turbíny lízly o statorový lopatky. U nás už tedy víme, že to způsobilo šest nedokončených regenerací, ale zajímavý je tohle turbo, když ten motor nemá DPF, a je to to stejné turbo jako u nás na BMP ne? Ať mi kdo chce co chce říká gt1749V je turbo se starším typem regulace, ale určitě více dimenzované jak tenhle typ turba, se kterým pokryly půlku motorizací ve vw group.
Tak jsem další s BKD s tímto poškozením.
Dovoz Německo. Tam to jelo OK, tady to jelo OK. Po návratu z STK při krátkém projetí na čtvrt plynu syčení. Syčení za chvíli skončilo, ale pak už jen padání do nouze, překročení plnícího tlaku, seklá regulace.
Po vyndání turba stejně smutný pohled. Pá pá.
Vstřiky snad vypadají OK, takže nejspíše jen emise s jejich 4800/min urychlilo kolaps. Nemyslím si, že by ty otáčky bez zátěže měly způsobit takový fatal.
Tak zas lepší hned než se s tím někde trápit později. Asi mi tentokrát STK odhalilo závadu.
Jinak podle protokolu na emisích žádný problém, vše v toleranci.
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Přesně takto bylo poškozeno turbo na BKD a řešil jsem to asi před 5 lety. Turbo šlo pořád do nouzáku a proto bylo vymontováno. Zkusilo se to jenom očistit a zpátky namontovat. Dnes už je od té doby najeto dalších 180 000 km a vše v pohodě. Celkově má auto na najeto 460 000 km na jedno turbo. Auto bez chipu.