Potkané turbo??? FOTKY

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

MilanBAT
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Registrován: 12 lis 2011, 19:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlavsko

Příspěvek od MilanBAT »

Andre píše:Na motorech BKD se s tím setkáváme často, že je takto dobitá turbína a regulace, je to tak skoro každé třetí turbo které k nám přijede na vyčištění regulace, tak po rozebrání vypadá stejně jak na foto nahoře.
Většinou mi to přijde, že je to spíše tedy mechanicky posekané, než utavené.
Nevím přesně co se tam děje, samotného by mě to zajímalo.

Ono třeba aby se utavili náběžné hrany turbínového kola stačí když se jezdí s prasklou hadicí, ale na BKD motorech se toto vyskytuje mnohem častěji než kdekoliv jinde.

Další častý problém BKD, kdy díky unikající chl. kap do spalovacího prostoru zatuhne regulace (napečený glykol). Po rozebrání je krásně vidět napečená bílá hmota na regulaci, pokud se neodstraní problém (prasklá hlava), je to za chvíli znovu nefunkční.

Mám tan samej pocit, ža na kole je to posekaný, ale co utaví lopatku regulace, když to nemá filtr pevných částic, kde se vezme takovej hic?
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Ta lopatka na těch tvých foto není podle mě utavená.
Jestli jsem dobře počítal, tak obvodová rychlost výfukové turbíny na BKD je v max otáčkách cca 300m/s a to pak každý gram hmoty má kurevskou kin. energii, dostatečnou na to, aby tu lopatku klidně ulomila.

Ono stačí rez ze svodů, nebo usazeniny z EGR a určitě to nadělá dobrou paseku. Ale to asi nebude tento případ, protože jak jsem psal, na BKD je to oproti jiným motorům velmi častý jev.
Uživatelský avatar
CATDAVID
Aktivista
Příspěvky: 1104
Registrován: 16 kvě 2007, 21:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc-Litovel

Příspěvek od CATDAVID »

Já takhle vytáhl už 2 turba obě z OII-BKD,obě čiplé od nějakýho borečka co přijede do škodovky a za 3500.-jim to tam nahrál společně s dalšíma dobrovolníkama.Samozřejmě bez logovačky,jestli vše fungule jak má. (LOL)
Jedno poté repasoval André.
GII-PD 96kw -drobnosti +soft TDIFUN 293ps/525Nm,
TEL: 603742155
EMAIL: cat.david@seznam.cz
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9223
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

no to mám takžtéž za sebou a taktéž po chipu nalitého a vydrželo to po této upravě 11000km ted repas od ANDRE má najeto cca 25000 sice a ok samo uprava softíku proběhla
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
MilanOCT
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 21 dub 2012, 18:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od MilanOCT »

Pro všechny motor je origo nastavenej od výroby, žádná opakuji žádná úprava softu. Před 3 roky dovezeno z D a u nás najeto 60 000 s tím, že turbo houkalo jakoby za mnou v dáli jela sanitka.
Jednoho krásného dne, kdy jsem jel bez dětí a autu naložil do 4500ot a dával mu jak za mlada se stalo něco, jakoby nepatrné poškubnutí (jakoby ufoukla nějaká tlaková hadice) v motoru a začalo to pískat. Tedy ještě jednou, auto bez úprav na motoru, jen na podvozku. Mám to o 2 cm výšší, to na turbo nebude mít vliv žene???
MilanBAT
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Registrován: 12 lis 2011, 19:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlavsko

Příspěvek od MilanBAT »

Andre píše:Ta lopatka na těch tvých foto není podle mě utavená.
Jestli jsem dobře počítal, tak obvodová rychlost výfukové turbíny na BKD je v max otáčkách cca 300m/s a to pak každý gram hmoty má kurevskou kin. energii, dostatečnou na to, aby tu lopatku klidně ulomila.

Ono stačí rez ze svodů, nebo usazeniny z EGR a určitě to nadělá dobrou paseku. Ale to asi nebude tento případ, protože jak jsem psal, na BKD je to oproti jiným motorům velmi častý jev.

ANDRE ty děláš turba? Má takto poškozené turbo pro někoho cenu, nebo to mám hodit do kopřiv?
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Do kopřiv je to škoda...

SZ
cin
Aktivista
Příspěvky: 1606
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Odpovědi: 0
Bydliště: jihlavsko

Příspěvek od cin »

MilanBAT píše:
cin píše:a kolik musi byt ta teplota , aby se to takhle utavilo ?
To se mi stalo, když jsem jel za Tebou. :-D
Tak to me mrzi :( , ale asi co se ma stat , tak se stane (hm)
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
mecsoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 23 kvě 2009, 21:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Sokolov

Příspěvek od mecsoun »

To je úplně stejný jako na tom našem lehlým turbu, statorový lopatky vypadají jak opískovaný nebo okladívkovaný ze strany co jde proud výfukových plynů. Konce lopatek jsou ohnuté a pokroucené a náběhová strana lopatek na turbu je osekaná ale i otavená. Podle mě se ty lopatky kola turbíny lízly o statorový lopatky. U nás už tedy víme, že to způsobilo šest nedokončených regenerací, ale zajímavý je tohle turbo, když ten motor nemá DPF, a je to to stejné turbo jako u nás na BMP ne? Ať mi kdo chce co chce říká gt1749V je turbo se starším typem regulace, ale určitě více dimenzované jak tenhle typ turba, se kterým pokryly půlku motorizací ve vw group.
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 727
Registrován: 29 bře 2008, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Richi »

Tak jsem další s BKD s tímto poškozením.
Dovoz Německo. Tam to jelo OK, tady to jelo OK. Po návratu z STK při krátkém projetí na čtvrt plynu syčení. Syčení za chvíli skončilo, ale pak už jen padání do nouze, překročení plnícího tlaku, seklá regulace.
Po vyndání turba stejně smutný pohled. Pá pá.
Vstřiky snad vypadají OK, takže nejspíše jen emise s jejich 4800/min urychlilo kolaps. Nemyslím si, že by ty otáčky bez zátěže měly způsobit takový fatal.
Tak zas lepší hned než se s tím někde trápit později. Asi mi tentokrát STK odhalilo závadu.
Jinak podle protokolu na emisích žádný problém, vše v toleranci.
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

nejni to čiplé? tohle normálně odhořelo...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Mach.A
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 22 říj 2013, 13:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Klobouky

Příspěvek od Mach.A »

Přesně takto bylo poškozeno turbo na BKD a řešil jsem to asi před 5 lety. Turbo šlo pořád do nouzáku a proto bylo vymontováno. Zkusilo se to jenom očistit a zpátky namontovat. Dnes už je od té doby najeto dalších 180 000 km a vše v pohodě. Celkově má auto na najeto 460 000 km na jedno turbo. Auto bez chipu.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“