Vibrace pri zrychleni
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Takze rikas dat jednohmotu jo? Na moje auto pry ale bohuzel jednohmota nejde...Huml píše:ty vibrace dělává setrvák, ale výměna pavděpodobně nepomůže, dal jsem na svoje auto trysky sprint 764 a bylo to ještě v pohodě, okamžitě po montáži trysek race 520 při sešlápnutí pedálu na podlahu a v rozmezí otáček 1600-2200 vibrace od motoru, dal jsem jednohmotu a je to pryč.
Nepíšeš jak velkou silou působíš na hřídel, ale předpokládám, že rukou toho moc nevivineš. Pak je setrvák po smrti, lépe pružiny, mělo by to být i hlučné a při volnoběhu po studeném startu to zřejmě bude rachtat. Vibrace způsobuje rozdíl v kroutícím momentu na klice(od jednotlivých dob motoru), který cyklicky urychluje a následně brzdí "otáčení" volné části setrváku. Jak už tady bylo řečeno. Ukončení této vibrace není dle mého záležitost otáček, ale snížením nárustu krouťáku motoru. Rozdíly se zmenšují a proto vibrace mizí.
Položím na něj dlaň a pootočím s ním, takhle lehce by to jít asi nemělo. Ten co sem vymontoval jde podstatně hůř, ale taky jde rukou. Předpokládám že novej by rukou neměl jít vůbec. Jinak vybrace na volnoběh to dělá za studena i za tepla, a když se lehce ťukne o plyn, tak to přestane, někdy to dělá někdy né. Za jízdy se to nijak neprojevuje, jen na volnoběh. Někdy je slyšet klapáí podobné jako kdyby rychleji ťikaly hodiny, a někdy to ještě klepe s celým autem.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Velkou silou jsme na to nepusobili,nebylo potreba... jen jsme proste tocili kolem a celkem lehce? Takze rikas, ze pri takove vuli je setrvak po smrti jo? Po studenem staru to na volnobeh nedela nic.trojka píše:Nepíšeš jak velkou silou působíš na hřídel, ale předpokládám, že rukou toho moc nevivineš. Pak je setrvák po smrti, lépe pružiny, mělo by to být i hlučné a při volnoběhu po studeném startu to zřejmě bude rachtat. Vibrace způsobuje rozdíl v kroutícím momentu na klice(od jednotlivých dob motoru), který cyklicky urychluje a následně brzdí "otáčení" volné části setrváku. Jak už tady bylo řečeno. Ukončení této vibrace není dle mého záležitost otáček, ale snížením nárustu krouťáku motoru. Rozdíly se zmenšují a proto vibrace mizí.
240mm setrvák se v jednohmotě bohužel nedělá. Jinak k té vůli toho setrváku, těžko poznat v jakým je stavu podle vůle, Sachs setrváky jdou hodně těžko a jsou s malou vůlí, naproti tomu Luky např. 240mm, má vůli jak prase a mezi koncovejma polohama jde úplně volně, vždy je to daný tím vlastním setrvákem, porovnat to lze jedině tehdy jestli vemu od toho danýho typu novej a starej, žádný všeobecný návod jak určit v jakým stavu ten danej jetej setvák je, nenínielo píše:Takze rikas dat jednohmotu jo? Na moje auto pry ale bohuzel jednohmota nejde...Huml píše:ty vibrace dělává setrvák, ale výměna pavděpodobně nepomůže, dal jsem na svoje auto trysky sprint 764 a bylo to ještě v pohodě, okamžitě po montáži trysek race 520 při sešlápnutí pedálu na podlahu a v rozmezí otáček 1600-2200 vibrace od motoru, dal jsem jednohmotu a je to pryč.
-
go.vojta
- Aktivista
- Příspěvky: 1871
- Registrován: 02 dub 2006, 11:19
- Bydliště: třebíč
- Kontaktovat uživatele:
no tak to bude asi problém.. dát nový setrvák a a když úprava tak to naladit aby to nemělo brutální nárust kroutáku ve spodku, le bralo to plynule.. jak říká huml. setrvák se jednoznačně těžko poznává. nový jde rukou těžce na každou stranu tak 2 až 3cm. ale ze zkušeností setrváky s už 20000 jdou poměrně lehce k dorazům a skoro tak jak je to na tom videu.. tuhle jsem dělal forda fokuse 1.8 tdci a ten má dvouhmotu fakt hustou. byla v háji, ale jak se mlela do boku. myslel jsem že to musí za chodu upadnout. pak jsem dostal do ruky nový a bylo to to samé. mají to hrozně volné. mele se to úplně příšerně.. úplně jsem měl strach jestli to bylo tím setrvákem, ale bylo to ok. ale tam mu to blbě chytalo a na volnoběh to dělalo příšerné zvuky..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi
BMW R1150GS
BMW R1150GS