hrdza

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2010, 16:45

Příspěvek od senioring1 »

Princíp zastavenia hrdze je rovnaký či zvonku ,alebo zdnuká . Ak však nastriekaš do špinavych prahov , potom je možno naozaj lepšie naplniť ich starým olejom .
O úrovni niektorých rád tu uvedených , zdvorilo povedané , by sa dalo s úspechom pochybovať . Sem patrí rada o použití plniča ako antikoroznej ochrany.
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
marian.marcin
Přispěvovatel
Příspěvky: 502
Odpovědi: 0
Registrován: 29 pro 2012, 18:00

Příspěvek od marian.marcin »

To senioring1.Antikorozívny plnič som nepoužil ako prvú vrstvu ale druhú ako podklad pod body.Prvá bola základovka Ferro Color.Čo by ste ako medzivrstvu odporúčali vy ak narážate na mňa?
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2010, 16:45

Příspěvek od senioring1 »

Plnič je vrstva , ktorá sa strieka pod finálny lak preto ,aby sa vyplnili nerovnosti (póry ) na jemnom tmele . Na miesta antikorozne chránené bez lakovania ( napr . prahy ) je plnič zbytočný , ba dokonca nežiadúci . Čím menej vrstiev , tým je ochrana spoľahlivejšia .
Ak je finálny náter na báze bytumenu ( napr. BODY 930 ) potom jeho väzba na plnič ( prípadne ešte obrúsený ) je podstatne slabšia ako priamo na základný náter .
Malé nerovnosti je lepšie vyrovnať BODYčkom a vyhnúť sa pokiaľ to je možné tmeleniu prahov vôbec .
Dokonale vyhladené prahy na starom aute vo mne vždy budia podozrenie , koľko hrdze a dier je takto zamaskovaných . Rovnako dôveryhodnejšie pôsobí zaprášený motor a otlčené prahy .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
marian.marcin
Přispěvovatel
Příspěvky: 502
Odpovědi: 0
Registrován: 29 pro 2012, 18:00

Příspěvek od marian.marcin »

Tu nešlo o žiadne maskovanie prahov pred hrdzou ,podstivo som ich očistil a aplikoval na nich tieto vrstvy lebo som to robil pre seba a nie na kšeft podotýkam. Sú od toho pomaly dva roky a zatial sa nič nelúpe a nehrdzavie tak som to odporúčal svojím spôsobom ale rozhodne nespochybňujem technologie ktorými to robia iný.
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Odpovědi: 0
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Bydliště: SVK

Příspěvek od vilozx6 »

[quote="senioring1"] Mám kámoša ktorý striekal v Nemecku lokomotívu na nejakej súťaži a vyhral prvé miesto. Toto hovoril čo ty. On mi poradil ten Euroxy. Akurát ešte povedal, že každý git pôsobí ako špongia a nemal by sa brúsiť pod vodou, ale aj on brúsi, lebo si uľahčíš prácu. Ale ak si dobre pamätám tak asi plnič už je možné brúsiť pod vodou. Každopádne Laďasov typ s cínom sa mi pozdáva ak človek uvažuje, že auto si ponechá. :)
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2010, 16:45

Příspěvek od senioring1 »

Každý kto to robí pre seba , robí to tak ,aby výsledok bol čo najlepší . Musíš však pripustiť že existuje spústa overených postupov a nemá teda cenu na sebe skúšať experimenty .
Nič v zlom a želám Ti , aby náter dlho vydržal
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
marian.marcin
Přispěvovatel
Příspěvky: 502
Odpovědi: 0
Registrován: 29 pro 2012, 18:00

Příspěvek od marian.marcin »

Pripúšťam len mi povedz aké by si Ty aplikoval vrstvy na očistený plech,hovoríme o podbehoch?
marian.marcin
Přispěvovatel
Příspěvky: 502
Odpovědi: 0
Registrován: 29 pro 2012, 18:00

Příspěvek od marian.marcin »

To Vilo:Nepochopil som celkom o čo ti ide ale ak o to čím som hladkal ten epoxy plnič tak hubou na sucho...načo ho rovnať pod Body.Git kvoli uľahčeniu roboty brúsim na sucho lebo sa napije vodou ako si hovoril a za ten čas čo vyschne si môžem akurát tak vrtat vnose.
Naposledy upravil(a) marian.marcin dne 03 led 2014, 22:16, celkem upraveno 1 x.
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Odpovědi: 0
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Bydliště: SVK

Příspěvek od vilozx6 »

marian.marcin píše:To Vilo:Nepochopil som celkom o čo ti ide ale ak o to čím som hladkal ten epoxy plnič tak hubou na sucho...
Vôbec o nič mi neide, ani na nikoho nenarážam, neutočím. Proste x krát vidím vybrúsiť, blatník, či podbeh, nadrbe tam tmel, brúsi pod vodou. Potom dáva špric brúsi pod vodou a nakoniec plnič a brúsi pod vodou. Na záver dá farbu a lak. Proste tmel by sa nemal brúsiť pod vodou. Každý to brúsi kvôli času. Nie som na to odborník, aj keď som pár aut robil v minulosti, skôr pre zaujímavosť a postupovali sme takto: vybrúsiť do zdravého, zinkový spray, ak bolo potrebné git, špric git, plnič a konečné striekanie. Farba, alebo metalíza a lak. Ak sa mýlim opravte ma. ;)
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Odpovědi: 0
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Bydliště: SVK

Příspěvek od vilozx6 »

Ešte ma zaujíma jedna vec, na ktorú mi nikto ešte nedal odpoveď. Ak máš auto, či motorku od výroby nastriekanú a zoberiem acetón, chcem niečo utrieť tak farba, resp. lak pekne drží. Akonáhle už to niekto striekal, zoberiem acetón a už ide dole aj farba. Prečo? Raz som tak sebe odstranil asfalt...Prišiel kámoš, mal už robené lemy a dzig, vyčistili sme asfalt aj s farbou. :D
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2010, 16:45

Příspěvek od senioring1 »

[quote="vilozx6"] Vo výrobe sa farbí holá kasňa a na vypaľovanie sa používa vyššia teplota . Okrem toho , striekanie sa robí vodou riediteľnymi farbami v elektrostatickom poli .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Odpovědi: 0
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Bydliště: SVK

Příspěvek od vilozx6 »

senioring1 píše:
vilozx6 píše: Vo výrobe sa farbí holá kasňa a na vypaľovanie sa používa vyššia teplota . Okrem toho , striekanie sa robí vodou riediteľnymi farbami v elektrostatickom poli .
To mi je jasné. Vodou riediteľná je farba, ale lak na metalízu ide údajne taký ako kým neboli vodou riediteľné farby. Takže záver je taký, že ak raz už dáš nejaký diel striekať môžem to umyť max. mydlom? Lebo napr. zadné koleso na motorke je pravidelné zatrepané od prípravku na mazanie reťazi. Od kedy som ho nastriekal, čistím to technickým benzínom a na bielej handre krásne vidím, ako pomaly ide dole modrá farba. Kým to bolo od výroby, acetón, technický benzín ....hoci čo a farba držala....
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
marian.marcin
Přispěvovatel
Příspěvky: 502
Odpovědi: 0
Registrován: 29 pro 2012, 18:00

Příspěvek od marian.marcin »

Asi preto že tie laky ktoré sa teraz predávajú nedokážu vytvrdnúť tak ako od prvovýroby.Svokor mi zaprášil celú fabku bielou sintou tak som ju celú utrel acetonom ,vyleštil a pohoda,teraz mám OII na ktorej bola laknutá kapota od kamienkov a nechtiac mi tam kvapol polester ,tak si myslím utrem to acetonom a výsledok?Machuľa jak hovado.
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2010, 16:45

Příspěvek od senioring1 »

[quote="marian.marcin"] Za neprekonanú základnú vrstvu ( nie pod lak ) považujem farby na báze oxidu olova ( mínium ) , tieto farby sa však z ekologických dôvodov už nevyrábajú a tak použiť bežne dostupnú syntetickú základnú antikoroznu farbu . Navrch BODY a hotovo . Ak chceš docieliť nerovný povrch ( zvráskavený ) je vhodné použiť techniku " tupovania "
Naposledy upravil(a) senioring1 dne 03 led 2014, 22:59, celkem upraveno 1 x.
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
marian.marcin
Přispěvovatel
Příspěvky: 502
Odpovědi: 0
Registrován: 29 pro 2012, 18:00

Příspěvek od marian.marcin »

Tak kolesa tie mohli robiť práškom a ten kurva drží
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“