Motor 1.8TD nejde do otáček a nemá výkon

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Dneska ráno jsem to zkoušel projet a pořád to nechtělo jet. Teď před chvílí jsem přijel domů i s mechanikem přes čerpadla, že se na to podívá, tak jsem to nastartoval, nechal chvíli ohřát, vzal za plyn, že mu ukážu, jak to nejde do otáček...a ono to krásně vyletělo do otáček, jakoby se nechumelilo...takže teď napodruhé to bylo jen zalepené vazelínou od montáže a závada je, aspoň to tak vypadá, odstraněná :)
Takže to bylo bordelem zalepené podávací čerpadlo.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Auto jezdí, ale pořád to není ono. Když se motor ohřeje, tak má dost vysoký volnoběh. Do kopce netáhne, má asi málo nafty. Když lehce přidám na bohatosti - otočím šroubem tak o 1/4 otáčky, tak se dost zvednou otáčky a po přidání plynu otáčky vylétnou, po ubrání klesnou, ale cca na 1500 a pořád se zvyšují, takže jsem zase ubral, protože to mělo moc. Na ubrání na dorazu volnoběhu motor vůbec nereaguje. Předvstřik je nastavený, jako dřív-na moje rysky. Při přidání na bohatosti se motor tváří, že má až dost nafty, ale do kopce to nemá výkon. Co s tím sakra ještě může být?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33653
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="pepe276"]Auto jezdí, ale pořád to není ono


napiš kod motoru at je ono o čem se vlastně bavit ;)
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

A8A - 1.8TD mechanické čerpadlo Bosch bez jakékoliv elektroniky a EGRu.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Dr.Spiegel
Přispěvovatel
Příspěvky: 871
Registrován: 23 pro 2013, 07:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dr.Spiegel »

pepe276 píše:, ale do kopce to nemá výkon. Co s tím sakra ještě může být?
Tak naprosto to samý od pátku řeším taky. Na rovince a z kopce jede v pohodě, ale do kopce je to tak zdechlý že musim podřazovat za 4 a předjížděj mě kamiony. Přijde mi to jako zadělaný vstřiky, protože tankuju bionaftu, uvidím až to rozdělám. Spotřeba taky žádnej šlágr. Na 11 litrů jem najel 140km, dřív to bylo víc. (wallbash)
Berlingo 1.9D DJZ Bosch
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33653
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já vám to píšu pořád, kdo jezdíte na sajrajty požívejte vif ale

http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... 2980,d.bGQ




:roll:
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Čerpadlo mám vyčištěný, problém byl v podávacím čerpadle, ale to už je jako nové, vyčistil jsem ho scotchbridem, nebo jak se ten drsnej hadr jmenuje, v práci jsme tomu říkali deka. Jde o naštelování čerpadla, čím mám začít, jaké hodnoty na něm mechanicky nastavit a tak.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Hodnoty na tom moc/mluvím o Boschi/ nenastavíš, jde o to sladit šroub přidání nafty s volnoběhem, aby jak píšeš, ti spadávaly otáčky jak mají a šlo ubrat na volnoběhu. Máš na čerpadle vzadu páku /kyvadlo/ nebo ne?Pokud ne, tak můžeš jen přesazovat páku plynu na tisicíhranu a točit šroubem, a vzadu přidávat naftu. Pokud to chytá na otočení , po přidání plynu motor lehce zakouří černě a půjde dobře volnoběh, máš to v pořádku. Samozřejmě přetlakový korektor pro turbo je další věc, ale tam si asi moc netvořil, ne?
nepropadat panice...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Na vršek čerpadla, co je tam kvůli turbu jsem vůbec nesahal. Jo, to kyvadlo tam mám, je zhruba v úrovni páky plynu. Vepředu je kyvadlo, kterým se to chcípne a vzadu to, jak píšeš a to by měl být sytič, je to tak?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Vzadu to kyvadlo je na zvyšování otáček po startu, vede do něho lanko, ale to nehraje roli, pokud nikdo netočil těmi šroubky z matičkami , jezdí to i bez toho, ale při studeném startu bude motor jen blafat..to kyvadélko pomocí toho lanka má zvednout otáčky asi na 1100 a postupně je snižovat podle ohřátí..Pokud s tím někdo točil a máš problémy s volnoběhem, můžeš je zde snížit nebo zvýšit./ten levý šroubek/- samozřejmě pokud je "sytič" lanko volné...
nepropadat panice...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

To lanko je odpojené, vůbec ho v autě nemám. Místo, kde u termostatu vody vylézá směrem k čerpadlu lanko sytiče, je uzavřené ucpávkou, jakou měly pozdější typy už s částečným elektronickým řízením(sytič a EGR). Jezdí to bez problémů, jen chvíli za studena, cca 300m tomu houpe volnoběh.
Píšeš levý šroubek - to je z pohledu od chladiče k motoru, tj. šroubek blíž k rozvodům, nebo obráceně a pak je to ten blíž k převodovce?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Levý od rozvodů, když stojíš pře autem/ten pravý je na nastavení toho zvýšení zastudena..Když vezmeš rukou za kolíbku , měly by se ty otáčky zvýšit. Máš to jako u většiny, kdy odešel ten "vodní posuvník" , lanko se odpojilo a majitel po studeném startu chvilku drží plyn nohou, než se motor probere ze spánku a pak vyrazí... :)
nepropadat panice...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Závada už dávno odstraněna, jen jsem to sem zapomněl napsat.
První závada byla přilepené 4 podávací packy v excentrickém podávacím čerpadle ve vstřikovacím čerpadle.
Druhá závada byla moje blbost - při skládání čerpadla jsem otočil takový ten posuvný element, který jezdí po pístku vstřikovací hlavy a přidává/ubírá se tím plyn. Pozná se to tak, že motor strašně pomalu padá z otáček na volnoběh, je to totálně bez výkonu a vůbec netáhne.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“