Alfa Romeo -to je ono
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Italové mají dyzajn úžasnej, to je neoddiskutovatelná věc.
Ať jsou to auta nebo motorky.
Nedávno jsem si zblízka prohlížel Benelli TNT, to má tolik nádherných detailů, fakt úžasný, z tý motorky adrenalin přímo dýchá. Ale furt to stojí v servise
A když se pán jede project s kamarádama na kafe, tak nemá na sto pro zaručený, že mu to chytne aspoň napotřetí, když to kafe dopijou
To samý Ducati.
A co se týká aut, je to to samý, dyzajn vzbuzující emoce a technika taky zajímavá, ale to řemeslný a materiálový provedení poněkud pokulhává. Kamarád měl dlouhý léta dvojkovou Lancii Deltu 2,0T HF. Famózní svezení. Složitá zadní náprava, v převodovce visco, ketrá suplovala samosvor, el.mag tlumiče, snímač příčnýho a podélnýho zrychlení, na rok 1998 tam byly věci nevídaný. Jezdil na ní slicky a na vlastnosti toho auta se nedá zapomenout. Ale péče o ní být musela, jak někdo výše vzpomenul. Lil do toho nějakej závodní olej Motul, poctivě dochlazoval a je fakt, že jsme na tom autě pořád něco řešili - otravný blbosti typu netěsný konektory, studeňáky, apod. hlavně v elektrice. S dílama byl trochu problém, hafo věcí v druhošce nebyla a v autorizáku to stálo peníze...
ALE. To svezení stálo za to. Měl to jako druhý auto, pro rohlíky jezdil jedničkovou Octavií
Nedávno jsem u kamaráda na dílně koukal na nějakou malou Alfu s motorem 1,9 JTD, nevím už jakej typ, ale zaujal mě olejovej filtr, kterej se skoro vešel do zavřený dlaně
Oproti tý půllitrový "nádrži", co maj VW.....
No a tuhle jsem obdivoval Ferrarri asi z 95.roku a moc vykloubenej jsem z toho teda nebyl, to zpracování jsem čekal tak nějak lepší, přišlo mi to takový odfláklý
Zkrátka a dobře, italové uměj úžasný tvary a motory překypující emocema, ale je šlendrián horem dolem.
Jejich výrobky obdivuju, ale jsou to auta a motorky pro fandy.
Ať jsou to auta nebo motorky.
Nedávno jsem si zblízka prohlížel Benelli TNT, to má tolik nádherných detailů, fakt úžasný, z tý motorky adrenalin přímo dýchá. Ale furt to stojí v servise
To samý Ducati.
A co se týká aut, je to to samý, dyzajn vzbuzující emoce a technika taky zajímavá, ale to řemeslný a materiálový provedení poněkud pokulhává. Kamarád měl dlouhý léta dvojkovou Lancii Deltu 2,0T HF. Famózní svezení. Složitá zadní náprava, v převodovce visco, ketrá suplovala samosvor, el.mag tlumiče, snímač příčnýho a podélnýho zrychlení, na rok 1998 tam byly věci nevídaný. Jezdil na ní slicky a na vlastnosti toho auta se nedá zapomenout. Ale péče o ní být musela, jak někdo výše vzpomenul. Lil do toho nějakej závodní olej Motul, poctivě dochlazoval a je fakt, že jsme na tom autě pořád něco řešili - otravný blbosti typu netěsný konektory, studeňáky, apod. hlavně v elektrice. S dílama byl trochu problém, hafo věcí v druhošce nebyla a v autorizáku to stálo peníze...
ALE. To svezení stálo za to. Měl to jako druhý auto, pro rohlíky jezdil jedničkovou Octavií
Nedávno jsem u kamaráda na dílně koukal na nějakou malou Alfu s motorem 1,9 JTD, nevím už jakej typ, ale zaujal mě olejovej filtr, kterej se skoro vešel do zavřený dlaně
Oproti tý půllitrový "nádrži", co maj VW.....
No a tuhle jsem obdivoval Ferrarri asi z 95.roku a moc vykloubenej jsem z toho teda nebyl, to zpracování jsem čekal tak nějak lepší, přišlo mi to takový odfláklý
Zkrátka a dobře, italové uměj úžasný tvary a motory překypující emocema, ale je šlendrián horem dolem.
Jejich výrobky obdivuju, ale jsou to auta a motorky pro fandy.
BUS RULEZZ!!! VW T3 mTDI AFN, GT1749VA, PP764, Bosch 11mm
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
když se koukneš na sloupky u 360 modena tak by jsi taky zvracel zpracování jak fiat z roku 85
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Je to jako se vším, když uslyšíme houslový koncert, nadšenci řeknou, to je ale krása, to provedení a ten rytmus..Ale ten druhý řekne, co to tam ti blbci fidlají..Hodnocení AR je mnohdy z "vlastních zkušeností" , když Češi zaplavili Evropu a skupovali co nejlevnější auta, která tam byla. Takže vozili hlavně mrdky za 1550 - 2000 DM , které často pouštěli dál se stočenými km a naleštěné Tempem, s kouzelným úsměvem, jak s někým vyjebali. A ty mrdky padaly, majitelé nadávali, hlavně když vesnický buran se znalostí tak vleku za traktor sedl do AR a vezl ukradený pytle pšenice..Takhle vznikly tutovky hospodských slintalů. Samozřejmě nakoupit se dalo dobře i levně, ale chtělo to koupit auto s rozebraným motorem v,kufru a autem s málo km..Já udělal2 takové kšefty a dodnes mi srdce zaplesá. jaký to byl úspěch nejen finanční..Hold člověk nesmí být lempl. Také jsem koupil AR 90, /kterou mám dodnes/, s transaxlem a motorem 2.0 2krát OHC iniezone s motronicem Bosch, který montovali Italové v dobách, kdy ostatní ještě ladili karburátory. Spotřeba vynikající, auto mělo 220 000km, a jelikož motor je celý v hlíně /pochází z 50tých let/ , tak vibrovala klika, kterou jsem přebrousil, válce byly 1A, písty taky, tak jsem dal kruhy a v mžiku byl motor v kondici. A poslouchat AR při práci je hudba z respiria, ne jako když jsem testoval voňavku Passat s V6, a byl otráven motorem, na kterém bylo poznat, že ho jezdit vlastně nebaví,ze začátku se snažil, ale nahoře neměl nic...No tak je to asi pro nějaké páprdy..Takže záleží jak leží, ti co myslí neustále jen prakticky musejí být neskutečně otrávení a nudní patroni...Což je u nás častý jev.. Ale samozřejmě je to každého věc.. 
nepropadat panice...
passat je limuzína pro pohldné ježdění srovnávat to se sportovně laděným autem je fakt trošku mimo.
Dělal jsem elektriku na Fiat punto nebo něco takovýho malýho. Drátečky tenký jak vlas... Nevím Podle mě je to ojebané jak píšou všichni nahoře. Jedna věc je mít auto na ježdění a druhý na závodění. To si taky můžu doma v garáži mastit brko nad maserati a říkat všem okolo tupci že se o to auto neumí postarat a když ho celý zrenovuju tak bude fungovat...
Co dvokjovej golf GX 1,8 ? S předvstřikem Ke Jetronic taky od Boshe a váhou vzduchu a želvou? mrtka jedna co nedržela volnoběh, chcípala na semaforu a seřídit volnoběh byl porod, ale na tři válce to lítalo 120kmh.
Dělal jsem elektriku na Fiat punto nebo něco takovýho malýho. Drátečky tenký jak vlas... Nevím Podle mě je to ojebané jak píšou všichni nahoře. Jedna věc je mít auto na ježdění a druhý na závodění. To si taky můžu doma v garáži mastit brko nad maserati a říkat všem okolo tupci že se o to auto neumí postarat a když ho celý zrenovuju tak bude fungovat...
Co dvokjovej golf GX 1,8 ? S předvstřikem Ke Jetronic taky od Boshe a váhou vzduchu a želvou? mrtka jedna co nedržela volnoběh, chcípala na semaforu a seřídit volnoběh byl porod, ale na tři válce to lítalo 120kmh.
A co mám papouškovat, když jsem rád, že mám Fiata? A Romeo - 3 kusy má můj soused , nadšenec rychlé jízdy. Všechny měly přes 200000 km když je kupoval, vím co jsem na tom měnil, ale byly to V6 /typ 156 a GTV/, další byla AR GT, a vlastně i 166 2,4 JTD, sem tam rameno, rozvody , spojku . snímač otáček. Auta byla v permanenci v závodním modu, vnuk jí trápil a vše vydržela. A mám být naštvaný na Fiata z roku 1996, zrovna včera jsem jej také zvedl po zimě a soli a nic, koroze žádná, jen orezlé sváry na výfuku..Mám se zařadit do zástupu nadávajícíh, kteří sice pořád vrtají do svého TDI, mění převodovky, bloky, kříží kočku se psem a jsou u vytržení? Já jen jezdím, mám na tachometru 240000 km, /nevím kolik je odtočeno/, ještě jsem neměnil ani ložisko v kole, spojku /samozřejmě třeba to měnil někdo přede mnou, před 100000km/, vše funguje, dokonce zrcátka jsem za tu dobu ani nenastavoval..Já nechci auto, pod kterým mám ležet, mám toho dost přes den, já chci jezdit, beze strachu, že mi odejde dvouhmota nebo se propadne pedál spojky, a podobné běžné věci koncernu, mám ho čím dál raději...Takže Italové gou a my můžeme tak zavřít zobáky, od roku 1948 jsme nebyli schopni vytvořit ani OHC motor , takže nemáme právo Italy soudit. Jsme za nimi 100 let za opicemi..... 
nepropadat panice...
Za mě V6 "Busso".
Objemových variant bylo víc, i počty ventilů, ale pořád je to ten samej.
Kamarád to chvíli měl a byla to nádhera. Jak na oko, tak pro ucho.
Takový motory už nikdy nebudou....
Podobných legend bychom, napříč všemi výrobci, myslím napočítali nemnoho.
Objemových variant bylo víc, i počty ventilů, ale pořád je to ten samej.
Kamarád to chvíli měl a byla to nádhera. Jak na oko, tak pro ucho.
Takový motory už nikdy nebudou....
Podobných legend bychom, napříč všemi výrobci, myslím napočítali nemnoho.
BUS RULEZZ!!! VW T3 mTDI AFN, GT1749VA, PP764, Bosch 11mm
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
Samozřejmě, byl dokonce zvolen nejlepším motorem poslední doby. Italové motory vždy uměli, samozřejmě jsou to jižané, takže některé pro středoevropany "velmi důležité věci" mají na háku. Elekronika jim funguje trochu jinak, není tak háklivá jako u ostatních , kdy člověk nesmí zapomenout při opravě vyndat klíček nebo odpojit baterku s nebezpečím, , že už neodjede. Mají věci logičtější a odolnější. Samozřejmě nové modely jsou už jistě zasaženy rakovinou nové doby, jako ty ostatní.. Ale lidé mají různé názory a požadavky, takže je propagace Italů vždy zdrojem vibrací..Ale nic není černobílé, tak jak se to jeví... 
nepropadat panice...
-
turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Svezl jsem se jednou v GTV V6 Turbo Busso a zanechalo to ve mě hlubokou vzpomínku
tahalo to jako blázen (nevím, zda to byla série, či naladěné), zvuk sice tlumený turbem, ale i tak dost uchu lahodící. Dneska už bych z toho asi tak vyplesklej nebyl, ale před 10ti lety to pro mě bylo jak kosmická loď 
Jinak myslím, že taková 156 s motorem 1.9JTD je použitelná i na normální ježdění jako třeba Octavia. Sice oproti Octavii je potřeba asi měnit častěji věci na podvozku a nebude to úplně jezdit za 4,5l nafty na 100km jako TDI 66kw, spíš za 6,5l/100km, ale zase pořizovací cena je o cca 1/3 nižší
Jinak Giulia je pěkná, ale asi si jí nekoupím
ale líbí se mi i ostatní dnešní Alfy, jen ty ceny mi přijdou trochu přestřelený... Ale jsou to auta, který ještě dokážou v člověku probudit alespoň nějaký emoce, na rozdíl od většiny ostatní dnešní produkce z Evropy či Asie.
Jinak myslím, že taková 156 s motorem 1.9JTD je použitelná i na normální ježdění jako třeba Octavia. Sice oproti Octavii je potřeba asi měnit častěji věci na podvozku a nebude to úplně jezdit za 4,5l nafty na 100km jako TDI 66kw, spíš za 6,5l/100km, ale zase pořizovací cena je o cca 1/3 nižší
Jinak Giulia je pěkná, ale asi si jí nekoupím
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Měl bys napsat proč K.O. můj soused měl právě tyto buchary, ten v GTV 3,2 ccm bohužel skončil díky havárii auta , z kterého zbyla jen hromada plechu , kdy se majitel v důchodu honil s nějakým mlaďasem, který to neustál a sestřelil ho i s manželkou , přerazili strom a motor s uraženými rozvody byl poté vlastně K.O. A ten druhý 2,5 ccm jezdí dodnes , snesl všechny typy jízdy, dcera majitele dokonce s ním jezdila závody ve zrychlení na 400 metrů, údržba žádná , já jen občas měnil olej..A když jsem kdysi měnil rozvody, ani jsem sání nesundaval, nestavil jsem vačky , dělal jsem to "úsporným způsobem"..Jinak ty motory pořád jezdí, já když testoval GTV , jelo to nelidsky.Chtěl bych vidět nějakého amanta, který by se mi sral do cesty. ....Já sám mám jen dvouventil 2,0 ccm Turbo z AR 164 , majiteli auto chcíplo, tak tam nějaký doveda dával rozvoďák, ulámal tam co bylo okolo, jak asi točil pořád motorem, protože motor samozřejmě nemohl chytit, zapomněli koupit kompresi..Tak jsem to od něho koupil, když mi to přitáhl, že "ten blbec neumí nandat řemen"..Takže jsou u něho ohnuté ventily. Auto jsem dal pryč, ale agregát si nechal..až někdy...Takže mám zato, že Bussovi křivdíš...A6TDI píše:Tak ty V6 250 koní těch jezdí v čr ještě asi 3 kusy s cenou někde okolo 250 tis
Ostatek ko
nepropadat panice...
