fabia 1.4mpi jak nastavit ventily

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

1 století

Příspěvek od jericho-3 »

Zdeněk Svatoš píše:Preboha, "podlozky na nastavenie ventilov" to je hnus. A stale sa pouzivaju. Vsetky benziny od Suzuki okrem najnovsich rocnikov ich maju. Vydrz maju sice 100 000 km a viac, len nesmie byt auto na LPG, alebo pojazdit nejaky ten kilometer s nizkou hladinou oleja.
A klasicke nastavenie ventilov šroubik a kontramatka sa stale najde v Hondách, comu celkom v 21. storoci nerozumiem. Asi sa drzia teorie, ze v jednoduchosti je krasa.
Ja osobne hydroštely oblubujem. Ked zacnu ventily cvakat, viem ze je cas na vymenu a basta. Pokial sa pravidelne meni olej, a pouziva sa taky ako treba, vydrzia hydroštely do aleluja. 200 000 km v pohode.
Hnus a proč ? Samozřejmě pokud se musí vyndavat vačka je to naprd, /u hyder se to musí vždy/ale pokud jsou podložky nahoře a máš přípravek nebo to někdy jde i bez něho, je to zajímavé.Aa proč je mají ty motorky? Copak vysokotáčkové stroje mají hydra? Ty zaprvé nestíhají a je třeba přesné a pevné ovládání ventilů a za druhé ty hydra jsou tam z důvodů snížení servisních úkonů ...Dnešní výměňáři mechanici mají už tak hoodně práce se sračkami 21. století , že je nestačí obměňovat.. Ale já nesnášel situace, kdy motor jinak v pořádku musel být rozebírán a často kurven jen kvůli tomu, že cvakají hydra a kolik to často bylo práce....Jen si vezmi PD, co tam hydra dělají za paseku..Já vyznávám názor, že čím méně součástek má motor, tím je více spolehlivý..Takže když vidím, že konstruktéři , často Němci jdou vždy tou nejsložitější cestou k cíli , mám zato, že to není správná cesta..
P.S. a ty si myslíš, že motor který nemá sedla upravená na plyn zachrání hydra? Jen na chvilku, protože rozsah hyder je poměrně malý, zato se seřizovacími šroubky jsou možností větší..
nepropadat panice...
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Inak super že sa tu rieši dva roky stará téma :)
Zdeněk Svatoš
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 04 lis 2019, 15:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Zdeněk Svatoš »

jericho-3, ano, suhlasim so vsetkym, co si napisal. Ventilove podlozky nemam rad najmä preto, ze som mal pokazde ked som to robil problem zohnat podlozky potrebnej hrubky. A pokazde som si musel vyrabat pripravok na stlacanie hrncekov. Sak zvladol som to, len to trvalo tyzden.

Po pravde, motorov PD servisujem hodne, viacej z nich ma okolo 300 000 km, ale chvabohu som sa este pod ventilviko nemal dovod pozerat. Viem ze asi ide o stastie, lebo problemov u tychto motorov mam nacitanych spustu. Aj sa nimi zakaznikom "vyhrazam", no zatial nic.

P.S. tema je sice stara, ale stale aktualna. Clovek tak posedava doma pocas korony, šmrdla sa po webe, a ked najde nieco co ho zaujima, ako napriklad nazory kolegov od fachu, tak si to precita, a pouvazuje nad skusenostami a nazormi ostatnych. A pripadne si z toho zoberie ponaucenie, ako ja.
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ano, na tom samozrejme nie je nič zlé, od toho je fórum aby sa tu zbierali názory a skúsenosti. Klasické nastavovanie ventilov bola vždy pre mňa jedna z obľúbených prác ale Fabia MPI je v tomto naozaj taký hybrid kde po rokoch už nefunguje všetko tak ako by malo...
Naposledy upravil(a) Marek001 dne 25 dub 2020, 20:56, celkem upraveno 1 x.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Nechápu proč se ti nelíbí nastavení na měrku pokud máš mozek a chut něco udělat tak je to to nejlevnější řešení pokud tam dají nastavovací šroubek tak je to věčný a v případě lpg ještě lepší.
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“