neberu si to osobně, není gumová hadice jako gumová hadice, některé ethanol nevadí, jiná po něm zkřehne a popraskáslovacek.milos píše:neber si to osobně ale tady na jižníá moravě běžně stáčíme gumovýma hadicema 75 % alkoho a že by těm hadicím vadil to jsem nikdy neviděl co jim vadí tak slunceturbo kamna power píše:y - gumový hadici nejvíce vadí ethanol obsažený v benzínu.
Přední brzdové hadice - jaké ???
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34017
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
jenže kteráturbo kamna power píše:[neberu si to osobně, není gumová hadice jako gumová hadice, některé ethanol nevadí, jiná po něm zkřehne a popraská
vyjezdil jsem pár sudú etanolu a bylo tam nasáno etanol 98% bez vody, měl jsem to v 1,2 TSi a felda 1,6 oba motory jezdily vcelku OK a jezdí dodnes,
tady je názor odborníka E85
4. E85 zničí těsnění a hadičky palivové soustavy
NENÍ PRAVDA! Nezničí, pokud jej nechcete nalít do nádrže vzácného veterána z první poloviny minulého století, který v palivové soustavě používal korkového těsnění, tvrdí někteří „odborníci“. No nevím! Při skladování slivovice v láhvích na ležato mi líh zatím korkové špunty nesežral. Ale nyní vážně!
U aut z 90-tých let byly používány hadičky z polymerů izoprénu, silikonových a teflonových hmot, které palivo E85 na jejich životnosti a trvanlivosti naprosto neovlivňuje. Co se však může stát při přestavbě starších aut je, že u nich mohou být staré a tedy i zpuchřelé gumové hadičky. Pokud by auto jezdilo stále na benzín nic moc by se možná nestalo – nános kalu v hadičkách by těsnil mikrootvory a hadička by fungovala dál tak, jak má. Při přechodu na E85 v něm obsažený etanol najednou vyčistí nános kalu v hadičkách, který těsnil jejich póry a pak může dojít k tomu, že palivo začne skrz stěnu popraskané hadičky prosakovat. Další situací, která po přechodu z benzínu na E85 může nastat ve vozidle, v němž byly hadičky palivové soustavy z PVC měkčeného ftalátem, je, že ftaláty jsou směsí E85 postupně rozpouštěny a vyplavovány a tak hadička pomalu tvrdne a křehne a při vibracích způsobených provozem může za nějaký čas i prasknout. V obou případech výměna původních hadiček při přestavbě na E85 za nové problém snadno vyřeší.
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34017
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice