Přední brzdové hadice - jaké ???

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

slovacek.milos píše:
turbo kamna power píše:y - gumový hadici nejvíce vadí ethanol obsažený v benzínu.
neber si to osobně ale tady na jižníá moravě běžně stáčíme gumovýma hadicema 75 % alkoho a že by těm hadicím vadil to jsem nikdy neviděl co jim vadí tak slunce
neberu si to osobně, není gumová hadice jako gumová hadice, některé ethanol nevadí, jiná po něm zkřehne a popraská :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34017
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

turbo kamna power píše:[neberu si to osobně, není gumová hadice jako gumová hadice, některé ethanol nevadí, jiná po něm zkřehne a popraská :)
jenže která :? jízda na čistý etanol to byl jednu dobu můj zájem, to byly doby kdy stál benál 40 korun a jezdilo se všelijak, felicia, koktávka, fiat ulisák, suzuki vivaro, TSi, a navspomínal bych ale s hadičkama problém nikdy nebyl,
vyjezdil jsem pár sudú etanolu a bylo tam nasáno etanol 98% bez vody, měl jsem to v 1,2 TSi a felda 1,6 oba motory jezdily vcelku OK a jezdí dodnes,

tady je názor odborníka E85

4. E85 zničí těsnění a hadičky palivové soustavy

NENÍ PRAVDA! Nezničí, pokud jej nechcete nalít do nádrže vzácného veterána z první poloviny minulého století, který v palivové soustavě používal korkového těsnění, tvrdí někteří „odborníci“. No nevím! Při skladování slivovice v láhvích na ležato mi líh zatím korkové špunty nesežral. Ale nyní vážně!

U aut z 90-tých let byly používány hadičky z polymerů izoprénu, silikonových a teflonových hmot, které palivo E85 na jejich životnosti a trvanlivosti naprosto neovlivňuje. Co se však může stát při přestavbě starších aut je, že u nich mohou být staré a tedy i zpuchřelé gumové hadičky. Pokud by auto jezdilo stále na benzín nic moc by se možná nestalo – nános kalu v hadičkách by těsnil mikrootvory a hadička by fungovala dál tak, jak má. Při přechodu na E85 v něm obsažený etanol najednou vyčistí nános kalu v hadičkách, který těsnil jejich póry a pak může dojít k tomu, že palivo začne skrz stěnu popraskané hadičky prosakovat. Další situací, která po přechodu z benzínu na E85 může nastat ve vozidle, v němž byly hadičky palivové soustavy z PVC měkčeného ftalátem, je, že ftaláty jsou směsí E85 postupně rozpouštěny a vyplavovány a tak hadička pomalu tvrdne a křehne a při vibracích způsobených provozem může za nějaký čas i prasknout. V obou případech výměna původních hadiček při přestavbě na E85 za nové problém snadno vyřeší.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34017
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="turbo kamna power"]

pokud máš nějakou žkušenost jak líh poškodil nějakou hadičku napiš budu ti vděčný za jakoukoliv zkušenost ;)


moje jediná zkušenost co dokáže prožrat hadici je benzin u šetřílků jezdících na lpg, starý benál se promění v kyselinu která hadičku prožere ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“