
Filtr DPF
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jakej je dif tlak na dálnici?Pokud bude pro jednotku vysoko začne regeneraci kdykoli aby zabránila ucpání filtru.Takhle se chovaj filtry po femickém čištění kdy to spodek kanálku zabetonuje pak je při malém průtoku tlak ok ale jak je plynů hodně stoupne vysoko a jednotka dokola zpouštï regeneraci.Pak to někdo ještě podepíše resetem filtru a je zaděláno na začarovanej kruh.
Co si pamatuji tak pod plynem na dálnici snad okolo 30 hpa ale jistý si nejsem, zjistím to. Objem popílku je 0,13 l. S tím čištěním to snad ne.
Mám kompletní servisní historii auta, jen značkový servis a v knížce nic o dpf není.
Jediný větší servis je výměna vodní pumpy, rozvody a před měsícem vstřik.

Jediný větší servis je výměna vodní pumpy, rozvody a před měsícem vstřik.
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
Ja mam 9971, jeden z poslednych pred Dieselgate upravou, takze to mas OK.
U mna regeneracia prebieha tak, ze soot mass measured a calculated idu podobne. Po skonceni je Calculated okolo 4 a Measured okolo -0.1. Ked sa po regenracii ustali, zacnu obe hodnoty stupat.
U teba je zvlastna Measured, ze uz pred zaciatkom regneracie isla dole. Navyse u mna je Measured okolo 8 az 10, ked sa ide spustit regeneracia, u teba bola 14.
Neviem z toho vyvodit zaver, nie som odbornik. Amatersky by som povedal, ze Measured hodnota sa sprava cudne. Neviem, ci Measured nie je nahodou odvodena od cidiel tlaku pred a za DPF. A este ako tu uz bolo spomenute, ci niekto nezadal ten reset filtra. Potom mozu byt niekotre hodnoty inak prepocitanie, kedze RJ si mysli, ze filter je uplne novy.
Skus sledovat aj tu Measured, ako sa sprava a kedy ake hodnoty dosahuje.
U mna regeneracia prebieha tak, ze soot mass measured a calculated idu podobne. Po skonceni je Calculated okolo 4 a Measured okolo -0.1. Ked sa po regenracii ustali, zacnu obe hodnoty stupat.
U teba je zvlastna Measured, ze uz pred zaciatkom regneracie isla dole. Navyse u mna je Measured okolo 8 az 10, ked sa ide spustit regeneracia, u teba bola 14.
Neviem z toho vyvodit zaver, nie som odbornik. Amatersky by som povedal, ze Measured hodnota sa sprava cudne. Neviem, ci Measured nie je nahodou odvodena od cidiel tlaku pred a za DPF. A este ako tu uz bolo spomenute, ci niekto nezadal ten reset filtra. Potom mozu byt niekotre hodnoty inak prepocitanie, kedze RJ si mysli, ze filter je uplne novy.
Skus sledovat aj tu Measured, ako sa sprava a kedy ake hodnoty dosahuje.
Sadzomet Golf 6, 2011, 77kW [CAYC]
Měřená hodnota je takto protože na dálnici chvilku vypaloval už pasivně, maximální hodnota pro regeneraci je 24 g, při téhle se spustí pokud nejezdím po dálnici. 14 g je zaplněn cca na 60%. Kdyby byl vynulován filtr jako nový, tak předpokládám že hodnota popela (oil ash) bude rovna nebo blízká 0.
Já mám 0,13 l což by mělo odpovídat najetým km = 190tis

O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
Ty máš ale vysokej protitlak proti první jízdě skoro jednou tolik ukládání popílku je dlouhodobej proces než jednotka přepíše hodnotu kterou by jsi viděl hodnota protitlaku je pro ni směrodatná a začne okamžitě regenerovat aby nedošlo k ucpání nebude čekat na tvoje procenta.Škoda že tam není udaj otáček a poloha plynu aby to bylo na 100%potvrzený že ten tlak rychle stoupne.Je klidně možné že to v režimu na dálnici produkuje větší množství sazí.
Bylo to na tempomat 140 km/h, takže nějakých 2400 ot. do mírného kopečka. Rozumím teda že dpf je už prostě ucpaný a předpokládám že nějaké čištění nepomůže. Holt to teda nechám být až se třeba regenerace nedokončí tak objednám economy dpf. Myslel jsem jestli to třeba není vlastnost téhle verze softwaru nebo tak něco. Na škoda foru jsem našel podobný případ že to na 9813 regenerovalo už při cca 60% procentech, na 100% se mu to dostalo jen občas.
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
Podle mě to najede ještě hodně km.Podle náběhu těch teplot to vypadá že kat je v kondici a to je rozhodující pro regeneraci.Nicméně klidně můžou být na vině i sw které v tomto režimu otevře egr a produkuje se mnohem více sazí než když jedeš okrsky a stále se hejbe zátěž potom je ten egr více zavřenej a sazí je méně.Je to jen dohad ale podle toho skoku zaplněni to opravdu vypadá že to začne víc kouřit zaplnění rychleji stoupá na ujetý km a proto radéji začne regeneraci.Tohle je ještě lepší varianta stává se že to naopak samo neproběhne a nuceně okamžitě zregeneruje.