SDI studené cuká
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34087
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34087
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
no kdbys byl ten největčí blbec pod sluncem tak si to prostě zkuspfujara píše:A kterým směrem se přidává, někde jsem četl že k rozvodům. Díky za zkušenost.
nemáš co pokazit na jednu stranu motor leniví na druhou stranu se ti rozdrndá volnoběh,
drdnádí zas mírně poklepneš až je volnoběh plynulý a to je to pravé ořechové,
musíš zkusit pokud nemáš odvahu cokoliv skurvit tak ani neotvírej kapotu
Palivo přidáš, když pohneš nastavovačem množství N 146 směrem od rozvodů. Regulační šoupátko přivře odtokový otvor na rozdělovacím pístu a motor dostane na okamžik více paliva/na okamžik dojde ke zvýšení ot./.ŘJ však zareaguje a sníží ot. pomocí N 146 na požadované/zadané v paměti ŘJ/. Byla-li před zásahem hodnota vstřikovaného množství na volnoběhu např. 4.7mg/H, bude po zásahu tato hodnota nižší /např. 3.9mg/H/. Motor pak bude dostávat v celém rozsahu ot. více paliva /směs bude bohatší/.pfujara píše:A kterým směrem se přidává, někde jsem četl že k rozvodům. Díky za zkušenost.
Já bych se však nejdříve pokusil nastavit toto obohacení pomocí VAGu /zvýšením "adaptačního čísla"/. Jde to v rozsahu asi jednoho mg/H.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Otestuji a dám vědět jesli to pomohlo jen mám strach že ta dávka zas bude kolísat jen s jinou hodnotou. Ono to lítá po pár sekundách od 2,8-9mg. Mám schéma na změření hodnot tý elektr. části regulace tak proměřím i to kolik bude ukazovat.
Ford S-max 1.8 TDCi 92kw, r.v 2008, Ford Transit 2.2 r.v 2012
V tom nastavovači N 146 bych chybu nehledal. Motor Ti za tepla chodí dobře a proto by měl být i nastavovač v pořádku. To vstřikované množství na volnoběhu/volnoběžná dávka/ kolísá proto, že motor občas dostane málo paliva a chtěl by zhasnout. Zakročí však ŘJ a nařídí nastavovači, aby dal větší množství paliva pro udržení volnoběžných otáček. Pak se ta volnoběžná dávka "rozhoupe" a překročí-li určitou mez, zapíše se do paměti ŘJ chyba. Pokud se snížením čísla volnoběžné dávky nastaví bohatší směs v celém rozsahu otáček, nemělo by pak ke kolísání volnoběžné dávky docházet. Ty však jsi již podle výrobce s volnoběžnou dávkou na hranici / 3mg/H /. Nějaké snížení by to však ještě mělo snést. U starších motorů byla hodnota 2,5 mg/H.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Nechci to zakřiknout ale motor už jde druhý den bez cukání. O víkendu jsme proměřovali hodnoty ovladače N146 takže jsme měli odpojený konektor čerpadla a od té doby se to najednou přestalo hádat. Tak doufám že to bylo tím konektorem a byl tam nějaký přechodový odpor. Jinak hodnoty dle manuálu byli OK. Díky všem za rady pokud to začne dělat znovu tak zkusím hnout s tou dávkou.
Ford S-max 1.8 TDCi 92kw, r.v 2008, Ford Transit 2.2 r.v 2012
Já měl kdysi na F1 SDI ten samý problém.
Začalo to že najednou z ničeho nic po nastartování držela vysoké otáčky, na plyn to nereagovalo, po vypnutí klíčku to nešlo chcípnout, musel jsem to chcípnout přes rychlost, pak už to šlo normálně nastartovat, ale za jízdy se rosvítilo žhavení, při další jízdě vše OK, na vagu jsem našel závadu ovladač množství N 146, nějaká překročená spodní a vrchní mez, od té doby to jelo normálně, žádná závada na vagu.
Ale od té doby když byl motor studený tak kolem těch 1100 otáček běžel při přidání z volnoběhu nepravidelně a strašně se klepal( i po ubrání otáček po vyřazení, nebo na jedničku při nízkých otáčkách, samotný volnoběh po nastartování ok)
Zkoušel jsem všechno možné, trochu pomohlo hýbnout s nastavovačem na čerpadle, ale žádný zázrak to také nebyl.
Nakonec jsem dal jiné čerpadlo a vše OK
Začalo to že najednou z ničeho nic po nastartování držela vysoké otáčky, na plyn to nereagovalo, po vypnutí klíčku to nešlo chcípnout, musel jsem to chcípnout přes rychlost, pak už to šlo normálně nastartovat, ale za jízdy se rosvítilo žhavení, při další jízdě vše OK, na vagu jsem našel závadu ovladač množství N 146, nějaká překročená spodní a vrchní mez, od té doby to jelo normálně, žádná závada na vagu.
Ale od té doby když byl motor studený tak kolem těch 1100 otáček běžel při přidání z volnoběhu nepravidelně a strašně se klepal( i po ubrání otáček po vyřazení, nebo na jedničku při nízkých otáčkách, samotný volnoběh po nastartování ok)
Zkoušel jsem všechno možné, trochu pomohlo hýbnout s nastavovačem na čerpadle, ale žádný zázrak to také nebyl.
Nakonec jsem dal jiné čerpadlo a vše OK
Tak přesnou příčinu jsem neobjevil ale popíšu co se vše dělalo: zvýšení dávky paliva na čerpadle posunutím ventilu N146 PC momentálně ukazuje 3,2mg, zaslepení EGR ventilu a seřízení trysek v diesel servise na stejný tlak. Tak kontrola trysek už byla jen pro jistotu myslím že to bylo tím EGR nebo čerpadlem. Zvýšení aditiv a čističe do paliva nepomohlo! A později to už cukalo i v tahu do těch 2000t. otáček. ale pouze studené.
Ford S-max 1.8 TDCi 92kw, r.v 2008, Ford Transit 2.2 r.v 2012
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34087
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
takže už ti to necuká?pfujara píše:Tak přesnou příčinu jsem neobjevil ale popíšu co se vše dělalo: zvýšení dávky paliva na čerpadle posunutím ventilu N146 PC momentálně ukazuje 3,2mg, zaslepení EGR ventilu a seřízení trysek v diesel servise na stejný tlak. Tak kontrola trysek už byla jen pro jistotu myslím že to bylo tím EGR nebo čerpadlem. Zvýšení aditiv a čističe do paliva nepomohlo! A později to už cukalo i v tahu do těch 2000t. otáček. ale pouze studené.
já mám vyzkoušeno že jestli nastavím dávku 1,7 nebo 4 tak to na cukání nemá vliv, motor jen leniví nebo se začne hádat volnoběh, egr se dá odskoušet třeba v akčních členech a jeho zaslepení taky nic neřeší akorát ti bude v zimě větší kosa,
trysky jsem měl zadrbané tak že nebyly schopna ani prášit a taky nic jen motor kouřil
mám stejný problém po ránu cuká, ale majitel to řeší
objížděním servisů a každý mu něco řekne a seděním u internetu
Zatím dobrý, dávku paliva jsem nejprve zkoušel snížit ale docílil jsem pouze toho že to bylo líné a cukalo stejně. Při zvýšení dávky na hranici aby se nezvedli otáčky na volnoběh a odpojení klapky přívodu vzduchu od filtru cukání ustalo. Ale měl jsem též odpojen kabel od čerpadla kde jsem to namazal speciální vodící vazelínou, měl jsem podezření na špatný kontakt pro ovládání ventilu N146. Minule při odpojení tohoto konektoru cukání na několik měsíců ustalo. A po určité době se závada zas objevila a začala stupňovat.
Ford S-max 1.8 TDCi 92kw, r.v 2008, Ford Transit 2.2 r.v 2012
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34087
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
supermuf0090
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 589
- Registrován: 22 srp 2009, 20:53
- Bydliště: Praha 9
prave resim stejny problem na toledu motor 1Z rano nastartuju , a na volnobeh motor skube , na cca 1200 otacek se uklidni , ale nekdy skube i ohratej a 2x se stalo , ze nesel nastartovat , druhej den k autu prijdu , a zase nastartuje na drc, takze to vydim na cerpadlo
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34087
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
a co bubliny v naftě, počátek vstřiku, volnoběžná dávka,supermuf0090 píše:prave resim stejny problem na toledu motor 1Z rano nastartuju , a na volnobeh motor skube , na cca 1200 otacek se uklidni , ale nekdy skube i ohratej a 2x se stalo , ze nesel nastartovat , druhej den k autu prijdu , a zase nastartuje na drc, takze to vydim na cerpadlo
na počátek vstřiku se dívej vagem když to cuká pojezdi,