nafta a mráz?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

Někdo tady doporučoval petrolej, známý dělá v ČSAD a přidávají to do nafty po celé zimní období, mají autobusy od Karosy až po Iveca Com.raily a nejsou nějaké velké problémy se startováním, jsou to všechno nízkootáčkové diesly.
Já osobně bych to, ale do Com.railu a PD nedával a už vůbec ne benzín, VIF není tak drahý.
Do obyčejných dieslů 66-81.kw TDI je to podle mě jedno.
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

jear ewing píše:Někdo tady doporučoval petrolej, známý dělá v ČSAD a přidávají to do nafty po celé zimní období, mají autobusy od Karosy až po Iveca Com.raily a nejsou nějaké velké problémy se startováním, jsou to všechno nízkootáčkové diesly.
Já osobně bych to, ale do Com.railu a PD nedával a už vůbec ne benzín, VIF není tak drahý.
Do obyčejných dieslů 66-81.kw TDI je to podle mě jedno.
brat tankuje na ČSAD už 4 roky ma common rail a absolutne bez problémov a pznám X ľudí čo tam chodia tankovať dokonca aj riaditeľ ČSAD má AUDI A6 a tankuje naftu iba tam takže si myslím že bez problémov
BMW 330 ix
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

Zimni VIF a no problem.Zbytecne resit benzin,petrolej a predrazeny zalezitosti od schelu (LOL)
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

jear ewing píše:Někdo tady doporučoval petrolej, známý dělá v ČSAD a přidávají to do nafty po celé zimní období, mají autobusy od Karosy až po Iveca Com.raily a nejsou nějaké velké problémy se startováním....
No bodeť by měli problém, u Karosy (starší) přijde k autobusu nahodí bufíka a jde si dát kafe, pak se vrátí nastartuje a za chvíli sedí v teple... u novějších busů jde až na čas, protože si na bufíku naprogramoval hodiny :D
GIV Variant TDi ???kW
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

Slavkov píše:
jear ewing píše:Někdo tady doporučoval petrolej, známý dělá v ČSAD a přidávají to do nafty po celé zimní období, mají autobusy od Karosy až po Iveca Com.raily a nejsou nějaké velké problémy se startováním....
No bodeť by měli problém, u Karosy (starší) přijde k autobusu nahodí bufíka a jde si dát kafe, pak se vrátí nastartuje a za chvíli sedí v teple... u novějších busů jde až na čas, protože si na bufíku naprogramoval hodiny :D
Ne každa Tatra, Karosa má bufík a ten petrolej tam dávají neboť je to levnější, ja bých to třeba do com.railu 3.0 TDI nedal.
STRÝCO
Přispěvovatel
Příspěvky: 181
Registrován: 14 úno 2008, 20:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Příspěvek od STRÝCO »

Odpoveď k téme skopírovaná z petrol.cz. Myslím, že má niečo do seba.


Nafta v zimě
Známý mi poradil prý zaručený způsob proti parafinování nafty. Na jednu nádrž - asi 50 l - mám prý přitankovat 1 l benzínu a přídat asi 0,05 l oleje pro dvoutakty - M2T apod. Prý jako kompenzaci mazací schopnosti nafty zředěné benzinem. Souhlasíte s tímto postupem?


Přídavek kolem 2 % benzinu do zimní motorové nafty může zlepšit její filtrovatelnost a také posunout teplotní hranici provozní schopnosti vozidla s takto upravenou naftou o několik stupňů Celsia níže, ale také nemusí. Přídavek je neúčinný, když se parafiny vyloučí ve velkých vločkách a rychle se usadí u dna nádrže, odkud se jejich koncentrovaná suspenze nasává do palivové soustavy a dojde k rychlému ucpání palivového filtru. V provozu se to projeví tak, že se ráno podaří studený motor nastartovat, ale po chvíli nebo i po delší době začne "hladovět", nejde do otáček, netáhne a posléze se zastaví.
K další části otázky: přídavek benzinu sníží mazivost nafty, ale současná nafta obsahuje až kolem 5 % bionafty, která mazivost výrazně zlepšuje, takže by nebylo nutné mazivostní složku přidávat. Problém je ale v tom, že některá dodávka nafty bionaftu nemusí obsahovat. Proto je jistější přimazat, ale v žádném případě olejem M2T ani jiným podobným olejem, který obsahuje popelné přísady. Vhodná je přísada do nafty obsahující mazivostní složku - všechny přísady do nafty jsou dnes bezpopelné.
Nakonec jednu poznámku. Přídavek oleje M2T do motorové nafty si kdysi vytipovala laická veřejnost falešnou úvahou, že když se olej M2T ve dvoudobém motoru spaluje, bude se dobře spalovat i v naftovém motoru. Ve skutečnosti ale po jeho spálení zbývá popel a v té době se přidával i olejový extrakt, což byl těžký aromatický koncentrát, zanechávající po spálení velké množství uhlíkatého zbytku. V naftovém motoru to přispívá k zanášení otvorů trysek. To je příklad, že postupovat jen podle úvahy bez experimentálního ověření může být v praxi škodlivé. Vladimír Matějovský
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“