Někdo tady doporučoval petrolej, známý dělá v ČSAD a přidávají to do nafty po celé zimní období, mají autobusy od Karosy až po Iveca Com.raily a nejsou nějaké velké problémy se startováním, jsou to všechno nízkootáčkové diesly.
Já osobně bych to, ale do Com.railu a PD nedával a už vůbec ne benzín, VIF není tak drahý.
Do obyčejných dieslů 66-81.kw TDI je to podle mě jedno.
nafta a mráz?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
brat tankuje na ČSAD už 4 roky ma common rail a absolutne bez problémov a pznám X ľudí čo tam chodia tankovať dokonca aj riaditeľ ČSAD má AUDI A6 a tankuje naftu iba tam takže si myslím že bez problémovjear ewing píše:Někdo tady doporučoval petrolej, známý dělá v ČSAD a přidávají to do nafty po celé zimní období, mají autobusy od Karosy až po Iveca Com.raily a nejsou nějaké velké problémy se startováním, jsou to všechno nízkootáčkové diesly.
Já osobně bych to, ale do Com.railu a PD nedával a už vůbec ne benzín, VIF není tak drahý.
Do obyčejných dieslů 66-81.kw TDI je to podle mě jedno.
BMW 330 ix
No bodeť by měli problém, u Karosy (starší) přijde k autobusu nahodí bufíka a jde si dát kafe, pak se vrátí nastartuje a za chvíli sedí v teple... u novějších busů jde až na čas, protože si na bufíku naprogramoval hodinyjear ewing píše:Někdo tady doporučoval petrolej, známý dělá v ČSAD a přidávají to do nafty po celé zimní období, mají autobusy od Karosy až po Iveca Com.raily a nejsou nějaké velké problémy se startováním....

GIV Variant TDi ???kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Ne každa Tatra, Karosa má bufík a ten petrolej tam dávají neboť je to levnější, ja bých to třeba do com.railu 3.0 TDI nedal.Slavkov píše:No bodeť by měli problém, u Karosy (starší) přijde k autobusu nahodí bufíka a jde si dát kafe, pak se vrátí nastartuje a za chvíli sedí v teple... u novějších busů jde až na čas, protože si na bufíku naprogramoval hodinyjear ewing píše:Někdo tady doporučoval petrolej, známý dělá v ČSAD a přidávají to do nafty po celé zimní období, mají autobusy od Karosy až po Iveca Com.raily a nejsou nějaké velké problémy se startováním....
Odpoveď k téme skopírovaná z petrol.cz. Myslím, že má niečo do seba.
Nafta v zimě
Známý mi poradil prý zaručený způsob proti parafinování nafty. Na jednu nádrž - asi 50 l - mám prý přitankovat 1 l benzínu a přídat asi 0,05 l oleje pro dvoutakty - M2T apod. Prý jako kompenzaci mazací schopnosti nafty zředěné benzinem. Souhlasíte s tímto postupem?
Přídavek kolem 2 % benzinu do zimní motorové nafty může zlepšit její filtrovatelnost a také posunout teplotní hranici provozní schopnosti vozidla s takto upravenou naftou o několik stupňů Celsia níže, ale také nemusí. Přídavek je neúčinný, když se parafiny vyloučí ve velkých vločkách a rychle se usadí u dna nádrže, odkud se jejich koncentrovaná suspenze nasává do palivové soustavy a dojde k rychlému ucpání palivového filtru. V provozu se to projeví tak, že se ráno podaří studený motor nastartovat, ale po chvíli nebo i po delší době začne "hladovět", nejde do otáček, netáhne a posléze se zastaví.
K další části otázky: přídavek benzinu sníží mazivost nafty, ale současná nafta obsahuje až kolem 5 % bionafty, která mazivost výrazně zlepšuje, takže by nebylo nutné mazivostní složku přidávat. Problém je ale v tom, že některá dodávka nafty bionaftu nemusí obsahovat. Proto je jistější přimazat, ale v žádném případě olejem M2T ani jiným podobným olejem, který obsahuje popelné přísady. Vhodná je přísada do nafty obsahující mazivostní složku - všechny přísady do nafty jsou dnes bezpopelné.
Nakonec jednu poznámku. Přídavek oleje M2T do motorové nafty si kdysi vytipovala laická veřejnost falešnou úvahou, že když se olej M2T ve dvoudobém motoru spaluje, bude se dobře spalovat i v naftovém motoru. Ve skutečnosti ale po jeho spálení zbývá popel a v té době se přidával i olejový extrakt, což byl těžký aromatický koncentrát, zanechávající po spálení velké množství uhlíkatého zbytku. V naftovém motoru to přispívá k zanášení otvorů trysek. To je příklad, že postupovat jen podle úvahy bez experimentálního ověření může být v praxi škodlivé. Vladimír Matějovský
Nafta v zimě
Známý mi poradil prý zaručený způsob proti parafinování nafty. Na jednu nádrž - asi 50 l - mám prý přitankovat 1 l benzínu a přídat asi 0,05 l oleje pro dvoutakty - M2T apod. Prý jako kompenzaci mazací schopnosti nafty zředěné benzinem. Souhlasíte s tímto postupem?
Přídavek kolem 2 % benzinu do zimní motorové nafty může zlepšit její filtrovatelnost a také posunout teplotní hranici provozní schopnosti vozidla s takto upravenou naftou o několik stupňů Celsia níže, ale také nemusí. Přídavek je neúčinný, když se parafiny vyloučí ve velkých vločkách a rychle se usadí u dna nádrže, odkud se jejich koncentrovaná suspenze nasává do palivové soustavy a dojde k rychlému ucpání palivového filtru. V provozu se to projeví tak, že se ráno podaří studený motor nastartovat, ale po chvíli nebo i po delší době začne "hladovět", nejde do otáček, netáhne a posléze se zastaví.
K další části otázky: přídavek benzinu sníží mazivost nafty, ale současná nafta obsahuje až kolem 5 % bionafty, která mazivost výrazně zlepšuje, takže by nebylo nutné mazivostní složku přidávat. Problém je ale v tom, že některá dodávka nafty bionaftu nemusí obsahovat. Proto je jistější přimazat, ale v žádném případě olejem M2T ani jiným podobným olejem, který obsahuje popelné přísady. Vhodná je přísada do nafty obsahující mazivostní složku - všechny přísady do nafty jsou dnes bezpopelné.
Nakonec jednu poznámku. Přídavek oleje M2T do motorové nafty si kdysi vytipovala laická veřejnost falešnou úvahou, že když se olej M2T ve dvoudobém motoru spaluje, bude se dobře spalovat i v naftovém motoru. Ve skutečnosti ale po jeho spálení zbývá popel a v té době se přidával i olejový extrakt, což byl těžký aromatický koncentrát, zanechávající po spálení velké množství uhlíkatého zbytku. V naftovém motoru to přispívá k zanášení otvorů trysek. To je příklad, že postupovat jen podle úvahy bez experimentálního ověření může být v praxi škodlivé. Vladimír Matějovský