
Provoz na olej v zahraničí
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Škopíček dám někam pod postel a když se nevejde, tak ho nechám doma a jsem odkázanej na trojtrychtýř. Zatím to nikdo nezkoumal, ale myslím si že bych to ukecal. Vždyť žádna bůchví jaká hořlavina v tom není a nic ekologicky závadnýho taky ne. Různý nádrže na pitnou a odpadní vodu v obytňákách, dělaný podomácku taky často nejsou TUV-recht, ne? Ostatně můžu říct, že je to na vodu a když si do toho ceník šáhne a bude mastnej, tak řeknu že jsem se spletl při plnění a omylem nalil olej
Co jiného...?


Co jiného...?
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
- Jednatel
- Sběrač informací
- Příspěvky: 34
- Registrován: 26 srp 2006, 01:24
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Ale jo, to je jasný, že nebudeme předposraný. Jenže oni němčouři jak se jednou zaseknou drápkem, tak se nepustěj. To neni jako s českejma. Jak jednou seznaj, že něco není podle vorschriftu, tak to tak je a oni to musí ztrestat. Oni moc na ty naše pohádky nejsou. Jakmile si ti pod auto podívá takovej ten v montérkách, zjistí, že nádrž je připojená k palivový soustavě a není homologovaná př. zapsaná, a ještě v ní je nějaké palivo, má jasno a už vypisuje paragrafy. Nejsem plašan, jen už jsem s nima leccos zažil. Dokonce když mě jednou jeden celník doměřoval MWst. na naftu v kanystech (asi 100l), zdůraznil, že při srážce by mohlo dojít i k výbuchu!
Vysvětluj pak takovýmu odborníkovi, že to je naprosto neškodných 70 litrů. 


VW T3 Syncro
patnactitrychtyr
No, a kdyz prorazis do dna kazde flasky diru, tak ti olej vytece rychleji 

Ta nádrž topí, protože do ní teče horký olej zpátečkou. Mám v ní i teploměr, tak sleduju, jak se pomalu jízdou ohřívá. I teď v zimě mám po delší jízdě v nádrži až 55°C a friťák je pak řídkej jak voda, krásně teče, filtruje se... Proto si myslím, že zpátečka do nádrže není špatná věc a o jejím ,,šlusnutí" vůbec neuvažuju.
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Tady fotka mých čtyř teploměrů:

Vlastně to do tohoto tematu nepatří, ale pro inspiraci...
Teploty zleva doprava: nádrž, výstup z filtru, výstup z výměníku před vstř. čerpadlem, vstřikovací trubka u nejvzdálenějšího vstřiku od čerpadla. Toto je po delší jízdě - cca 200 km. Vekovní teplota cca 4°C. Při kratších jízdách to vypadá podobně, jen v nádži mám pochopitelně menší teplotu.
Tímhle doma tankuju z barelů.

Cena je v eurech, jasně že. Je to celkem pohoda - jak u pumpy...

Vlastně to do tohoto tematu nepatří, ale pro inspiraci...
Teploty zleva doprava: nádrž, výstup z filtru, výstup z výměníku před vstř. čerpadlem, vstřikovací trubka u nejvzdálenějšího vstřiku od čerpadla. Toto je po delší jízdě - cca 200 km. Vekovní teplota cca 4°C. Při kratších jízdách to vypadá podobně, jen v nádži mám pochopitelně menší teplotu.
Tímhle doma tankuju z barelů.

Cena je v eurech, jasně že. Je to celkem pohoda - jak u pumpy...

VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Kupoval jsem je v německu, v marketu PRAKTIKER, jako tu pumpu, stály asi 8 euro kus. Ale viděl jsem je myslím i v čechách v jednom želeřáství, v koutě domácích potřeb. Jsou to obyčejný kabel/čidlo, přepínání IN/AUT. Bral jsem je proto, že mají velký display v poměru k celkové velikosti a jsou levné. Nalepil jsem je oboustrannou páskou na hliníkovej profil z Baumaxu.
Teplotu na vstřikovací trubce měřím tak, že k ní jednoduše přiložím to čidlo a oblepím to samolepící tepelněizolační páskou. Bude to asi ne úplně přesné, ve skutečnosti tam bude asi trochu vyšší teplota.
Mastnotě Zdar!
Teplotu na vstřikovací trubce měřím tak, že k ní jednoduše přiložím to čidlo a oblepím to samolepící tepelněizolační páskou. Bude to asi ne úplně přesné, ve skutečnosti tam bude asi trochu vyšší teplota.
Mastnotě Zdar!
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 20
- Registrován: 31 led 2007, 01:59
- Bydliště: Blansko
Odpovědi: 0
zdravim
taky se pridam. Myslel jsem ze jsem dobrodruh ale co tady ukazuje KUK, tak do neho mam daleko. Jezdim do nemecka pravidelne a vozim s sebou vzdy asi 90l oleje. 30 v nadrzi a zbytek v 5l petkach. Zatim se mi do kufru nikdo nedival. Ted jsem system vylepsil a pridal jsem druhou nadrz. Ale uvazuji ze druhou nadrz pridam do mista kde je rezerva. Asi tak 6Ol, pak to bude v pohode. Olej mam doma v 200l beckach. Tankuju tak, ze mam udelany spesl spunt, foukam do becky vzduch a druhou hadici mi vytika olej.
taky se pridam. Myslel jsem ze jsem dobrodruh ale co tady ukazuje KUK, tak do neho mam daleko. Jezdim do nemecka pravidelne a vozim s sebou vzdy asi 90l oleje. 30 v nadrzi a zbytek v 5l petkach. Zatim se mi do kufru nikdo nedival. Ted jsem system vylepsil a pridal jsem druhou nadrz. Ale uvazuji ze druhou nadrz pridam do mista kde je rezerva. Asi tak 6Ol, pak to bude v pohode. Olej mam doma v 200l beckach. Tankuju tak, ze mam udelany spesl spunt, foukam do becky vzduch a druhou hadici mi vytika olej.
Taky dobrej nápad. Jen si myslím, že když už je v bečce málo oleje tak trvá asi dlouho než se to vzduchem natlakuje, ne?
Pro dlouhé jízdy jsem si dal do zadního prostoru (pod postel) ještě další nádrž, snadno vyndavatelnou, na cca 170 l. Zatím nepřekáží, stejně tam nic nevozím. No a tím se mi zvýšil dojezd na jedno natankování na cca 4000 km, sorry.
Tak si tak po tý naší Evropě jezdím celkem v pohodě a u benzínek stavím jen na čůrání. Zatím.


Pro dlouhé jízdy jsem si dal do zadního prostoru (pod postel) ještě další nádrž, snadno vyndavatelnou, na cca 170 l. Zatím nepřekáží, stejně tam nic nevozím. No a tím se mi zvýšil dojezd na jedno natankování na cca 4000 km, sorry.



VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)