Stránka 3 z 18
Napsal: 25 lis 2008, 08:11
od Pavel
A KDE SE TO JAKO V TÉ AMERICE KUPUJE?
Napsal: 25 lis 2008, 17:08
od truck
Pavel píše:A KDE SE TO JAKO V TÉ AMERICE KUPUJE?
A tož to muséš zasej brózdat na tém internetu.
Zajímavé a je škoda, že se o to nezajímá více lidí...
Napsal: 03 zář 2009, 17:38
od S@lli
V první řadě bych si zde dovolil podotknout, že se jedná o volnou enrgii a ta by přece nemusel astát tolik peněz jako pohonné hmoty co vy na to...?
Jsem hodně rád, že se toto téma dostalo i sem na tyto stránky, zajímám se výrobou a produckí vodíku teprve kratší dobu,ale co sem na internetu našel, to sem přečetl a dopadlo to tak, že teď doma v garáži neřeším nic jiného.
Nezdá se to,ale je to doopravdy ne až tak složité, jak se v podstatě zdá...
Nejsem žádný fyzik ani chemik, jen se prostě o něco zajímám a tak bych se tu rád zmínil a byl bych rád, kdybych i tady našel nějaké odvážlivce, kteří se nebojí připsat sem svoje rady, tipy a zkušenosti s tímto procesem, osobně už sem i něco vyzkoušel a klidně sdělím výsledky.
Na jakém principu to funguje, už všichni kdo ste četli toto forum víte (pokud ne dozvíte se např ze stránek
http://fem7.uniag.sk:8880/kexo/ ,
http://dolezite.sk/Vodik_bez_energie.html ,
http://www.mwm.cz/index1.php?make=rubri ... redit=&p1= ) to by snad pro začátek a získání nějakých informací mohlo stačit.
Na všem pracuji společně s tátem a vše se snažíme pochopit a zhotovit svojí pomocí- hand made...
Prozatím sme ve fázi, kde máme vyvýječ, vodní předlohu, ale řešíme problémy s řídící elektronikou, je potřeba to něčím usměrnit co se týče ampér (proudu)
zkoušeli sme i zapojení ,,natvrdo´´ a produkce byla opravdu zajímavá, tlačili sme 2litry směsy plynu kyslíku s vodíkem za 30sec !!!
jenže soustava si žádala velký odběr ampér, tedy tudy cesta nevede. Dnes také víme, že se stejných hodnot dá dosáhnout i jinými způsoby a na nich momentálně pracujeme.
Budu sem koukat relativně často, takže případné dotazy můžete klidně směřovat sem do fora a nemusíte hned psát SZ,pokud však chcete, nikdo vám v tom nebrání.
Napsal: 03 zář 2009, 17:55
od S@lli
dále třeba i tento odkaz, kde to i jede tvrdí autor
http://fem7.uniag.sk:8880/kexo/node/104
Napsal: 10 zář 2009, 15:08
od Zdenda
No, udělejme si pro začátek malé srovnání.
Mluvíme-li o vodíku, jedná se zřejmě o zážehové motory.
Spalovací motor je tepelný stroj, který přeměňuje dodané tplo na mechanickou energii. Pominu technické nedostatky a budu předpokládat, že je jedno, co v tom motoru spaluju a že benzinový motor bude pracovat (= přeměňovat teplo v mechanickou práci) stejně efektivně při spalování benzinu jako při spalování vodíku. Což už mu asi dost fandím.
Dle dostupných údajů vyrobím z 1 kg benzinu 43,2 MJ tepla. 1 l benzinu = 0,76 kg benzinu, 1 l benzinu = 27 Kč. Prostým výpočtem dovodím, že 1 MJ z benzinu mě přijde na zhruba 0,82 Kč.
Budu-li si vodík vyrábět elektrolýzou, jejíž účinost je v nejlepším případě 70%, získám znovuspálením vodíku v motoru v ideálním případě 70% energie, kterou jsem do elektrolýzy vložil v podobě elektrické energie.
Takže dle současných cen: 1kWh = 3,6MJ = 1,8 Kč (nejlepší nalezená cena, noční proud) Znovu spálením dostanu už pouze jenom 2,52 MJ.
1 MJ z vodíku mne tedy přijde na 0,71 Kč.
Takže šetřím docela málo (odpovídá ceně benzinu za 23,70 místo za 27). Vezmu-li v úvahu, že motor zřejmě nebude pracovat tak dobře jako na benzin, v domácích podmínkách nebude elektrolíza tak účinná atd...budu nakonec rád, když mě energie z vodíku nevyjde dráž než z benzinu. (osobně si myslím, že ten vodík nakonec dráž vyjde) A pokud náhodou ne, jak dlouho budu z úspor splácet zařízení na elektrolýzu a přestavbu auta? Jak do toho započtu opruz s domácí výrobou? Kolik toho budu muset project, než se mi to alespoň teoreticky vrátí?
Takže podle mě je to při současných cenách blbost

Napsal: 10 zář 2009, 21:05
od S@lli
Velmi zajímavá úvaha a nechci nikomu brát iluze a bohužel,ale kdo tomu nechce věřit ať nevěří... Já osobně jsem přesvědčen už jen z toho co se mi podařilo dokázat doma v garáži a věřím, že postupem času se dopracuju i k tomu, že s tím budu šetřit pohonné hmoty
Napsal: 10 zář 2009, 21:55
od slovacek.milos
sice to se nepatří, ale pořád ten esterifikát je asi nejlepší byl jsem 10 dnů na dovolené dcera ujela 700 km což mě stálo 84 korun českých za palivo

miloš
Napsal: 14 zář 2009, 07:19
od Josef
Tyto věci mají velký potenciál, udělal jsem sám plno pokusů a jízdní vlastnosti se více či méně zlepšují. Pokud se někdo zabýváte geet reaktorem, tak mohu dát ruku do ohně za to že funguje. Avšak je složitější než se zdá.
Pro badatele na netu pár zajímavých stránek(nutno přeložit googlem):
http://www.hypnow.fr/
http://quanthomme.free.fr/
http://jnaudin.free.fr/
Je to široká problematika ve které mnohdy neznáme všechny proměnné do rovnice. Hodně úspěchů.
vodik
Napsal: 07 pro 2009, 22:11
od pripo
A čo tak použit kyslikovo-vodikovu zvaračku prerobit ju z 220V na 12V a bude vyrabat vodik aj kyslik
Napsal: 08 pro 2009, 11:16
od Vecernicek
já myslel že k tomu stačí vysokofrekvenční výboje

:-)
Napsal: 08 pro 2009, 16:22
od S@lli
K něčemu je potřeba elektronika (vysokofrekvenční výboje) a k nečemu není potřeba (když máte silný alternátor a můžete si dovolit tlačit např 10-15 ampér do vyvýjecí soustavy) taky máte řešení

zatím mám vyzkoušenou variantu B) bez elektroniky a funguje. Na autě sem měl najeto 90 000 km a věděl sem kolik má spotřebu při jakém stylu jízdy, a co sem jezdil s normální spotřebou 6.5l/100 tak po úpravě sem měl 3.9l/100 a momentálně pracuji na variantě A) s elektronikou
Re: :-)
Napsal: 08 pro 2009, 19:09
od deflector
S@lli píše:K něčemu je potřeba elektronika (vysokofrekvenční výboje) a k nečemu není potřeba (když máte silný alternátor a můžete si dovolit tlačit např 10-15 ampér do vyvýjecí soustavy) taky máte řešení

zatím mám vyzkoušenou variantu B) bez elektroniky a funguje. Na autě sem měl najeto 90 000 km a věděl sem kolik má spotřebu při jakém stylu jízdy, a co sem jezdil s normální spotřebou 6.5l/100 tak po úpravě sem měl 3.9l/100 a momentálně pracuji na variantě A) s elektronikou
Me by zajimalo jakou upravu konkretneji mas? Ze bych to vyzkousel taky

Uprava
Napsal: 08 pro 2009, 21:03
od S@lli
Velmi stručně: Udělal sem trubkový vyvýječ, ponořil jej do připravené, utěsněné nádoby s kapalinou (destilovaná voda) a produkovanou směs připojenou vývodem hadicí do sání --> auto si přisávalo směs a tadá už sem jen měnil vodivost proudu roztoku kapaliny a počítal spotřebu...
Re: Uprava
Napsal: 08 pro 2009, 21:45
od Vecernicek
S@lli píše:Velmi stručně: Udělal sem trubkový vyvýječ, ponořil jej do připravené, utěsněné nádoby s kapalinou (destilovaná voda) a produkovanou směs připojenou vývodem hadicí do sání --> auto si přisávalo směs a tadá už sem jen měnil vodivost proudu roztoku kapaliny a počítal spotřebu...
počkej a řídící jednotka se k tomu chová jak? Připojils to za váhu vzduchu, tudiž jednotka stříká míň palivaprotože je nepoměr mezi nasátým kyslíkem a CO2 ve výfuku? Nebo před ř.j. a to jsi ji nijak neupravoval a spotřeba klesla sama?

Napsal: 14 pro 2009, 18:30
od S@lli
Připojeno za váhu vzduchu a spotřeba se ustálila sama na menší hodnotě, měnil sem jen ampéry (aby to tlačilo víc, případně míň směsy) to je celé