Stránka 3 z 4
Napsal: 20 lis 2008, 16:04
od daniel.987
váha píše:dám auto přes noc do garáže a nemusím řešit píčoviny

Když poletíš v -20 po dálnici na Prahu, můžeš brzy zjistit o čem mluvím.
Jedno auto mám taky v garáži a druhý před domem ale pořád je to o tom co máš v nádrži.

Napsal: 20 lis 2008, 16:05
od Tec
Ja používam Sheron už pár rokov. Používam ho preventívne pred zimou a aj cez zimu. Teraz som ho začal dávať už pred mesiacom. Inak nemám skúsenosť s tuhnutím nafty, možno to dávam zbytočne, možno nie.
Napsal: 20 lis 2008, 16:10
od difosgen
daniel.987 píše:U nás bezaromatik mají 4L za 260kč. V jakým poměru se to dává?
Máte někdo zkušenost? Cena by byla dobrá vzhledem k tomu že běžný aditiva stojí v průměru cca 120kč za 0,5L.
Mám zkušenost a velmi pozitivní.Vlastní směs bezaromatik:petrolej:2T olej v poměru 2:2:1 cca.0,2l na 40l nafty a auto chytá na drc.Podotýkám že autu je 25 let,ale druhé auto 8 let to má podobně.Obě auta jsou rotačky, CR nebo PD nemám,tak nemůžu soudit.
Napsal: 20 lis 2008, 16:21
od live69
u mého pasata je to jak, myslel jsem že přepad z motoru jde zpět do filtru a jak je to z motoru ohřáté že to uhřeje i ten filtr a nezatuhne to! či je to málo učiné???
Napsal: 20 lis 2008, 16:49
od jozo025
ked chcete mat problemy s naftou kupte si naftu na omw.najlepsie alpin diesel.cesta z rakuska do martina (slovensko) 4 dni.a auto bolo v 3 servisoch po ceste.

Napsal: 20 lis 2008, 17:09
od slovacek.milos
jozo025 píše:ked chcete mat problemy s naftou kupte si naftu na omw.najlepsie alpin diesel.cesta z rakuska do martina (slovensko) 4 dni.a auto bolo v 3 servisoch po ceste.

mně se zas stalo v únoru lehce mrzlo ale byly kaluže a trochu nafty mi prsklo do kaluže, žádná barevná skvrna ono se ta nadta zdrcla jak husí sádlo a plavala na hradině

, ale jelo to v pohodě miloš
Napsal: 21 lis 2008, 09:02
od Tec
jozo025 píše:ked chcete mat problemy s naftou kupte si naftu na omw.najlepsie alpin diesel.cesta z rakuska do martina (slovensko) 4 dni.a auto bolo v 3 servisoch po ceste.

Inak by ma j.blo. To by som nechcel zažiť.

Napsal: 21 lis 2008, 15:32
od IBIZA
hondaaa píše:Používám VIF,jak letní tak zimní a naprostá spokojenost.Nikdy mě nafta nezamrzla a mám dojem že to líp jede a motor má lepší zvuk.U Štangla ho mají za 179 kč a vydrží mě celej rok

...hlavne menej klepe - aspoň môj trojvalec

Napsal: 21 lis 2008, 19:07
od pepiknet
já dávám na zimu toto


[/img] a nikdy žádnej problém,jezdím často na hory a vždycky jsem nastartoval a dojel
Napsal: 21 lis 2008, 23:29
od Zdeněk M
pepiknet píše:já dávám na zimu toto


[/img] a nikdy žádnej problém,jezdím často na hory a vždycky jsem nastartoval a dojel
Když ti to rano venku v mrazu chytne,tak to dal řesit nemusis. Nikdy sem problem ze zamrznutim nemel. Jo jednou jo.když sem v nouzi musel tankovat u ona a rano bylo jasno,bylo -15 auto chytlo beželo tak 2 minuty a zdechlo,tak sem vyndal naftovej filtr vysrouboval zatku otocil ho i dnem vzhuru a nic ani kapka. Tak sem ho hodil do horký vody a pak vytýkala želatina

parafin. Pak sem to odtlacil do garaže,vlez si pod to a horkovzduskou ohřival trubky,do nadrže sem nalil normalní zimní naftu,dal nový filtr natocil a vsechnu tu sracku vyjel a od tej doby k ONU nikdy v životě.
Napsal: 22 lis 2008, 08:22
od Deivid
pepiknet píše:já dávám na zimu toto


[/img] a nikdy žádnej problém,jezdím často na hory a vždycky jsem nastartoval a dojel
Dávám to tam taky,jako prevenci a jsem spokojen...
Napsal: 22 lis 2008, 09:14
od slovacek.milos
běžně je na benzinkách fakt stačí mililitr na litr , já dávám kernite že ho mám z velkoobchodu za menší cenu miloš
Napsal: 22 lis 2008, 10:20
od Lany
Tak trochu pro upřesnění.
1,Zimní nafta "mírné klima" se u nás vyrábí cca vždy cca od září.
2, Do nafty se běžně "mimo jiné" přidává petrolej už při výrobě - reakce na ---- "Mám zkušenost a velmi pozitivní.Vlastní směs bezaromatik:petrolej:2T olej v poměru 2:2:1 cca.0,2l na 40l nafty a auto chytá na drc"
3, Z každého vyrobeného tanku se bere laboratorní vzorek kde zkouší cetanové číslo, filrovatelnost, bod vzplanutí,destil křivka a mnoho dalších parametrů.
4, Při výrobě se již přimíchávají aditiva jako mazivost, vodivost, depresant (proti tuhnutí) a další
5, filrovatelnost Zimní nafty musí být min. do -22 °C
6, Ještě se u nás vyrábí Arktická nafta s větším podílem petroleje a depresantu do -32°C.
7, nafta u jednotlivých distributorů se liší jen přidání vlastních aditiv( cca 10l na 25t)
Osobně si myslím, že další "úpravou" motorové nafty nejspíše zhoršíte její vlastnosti mající zásadní vliv na výkon motoru.
Tak asi tak nějak

Napsal: 22 lis 2008, 10:26
od misoVW
Teoria je pekna, ale prax byva niekedy ina. Nemyslim si ze pridanim kvalitneho aditiva sa zhorsia vlastnosti nafty.
Napsal: 22 lis 2008, 10:36
od Lany
Jistě, přidáním aditiva v rozumné míře určitě ne, ale pokusy s petrolejem a vyjetým olejem ano.