Výměna ramen passat
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Myslím, že to přeháníš. Jsem pro, aby se vše dělalo jak má, ale prostě po každé výměně čepu řízení geometrii za 800,- nedělám. Nevím jak moc se změní geometrie po povolení a opětovném utažení šroubu ramene, ale pak teda nechci vidět, jak se změní geometrie po vymačkání silentbloku např. spodního zadního ramenebobánek píše:Nevím jestli si někdy nějakou geometrii viděl,ale na takových těch normálních co mají nějakou optiku či infra nebo laser tak by ses asi divil jak se hodnoty mění pouhým povolením a následným utažením jakéhokoliv šroubu na nápravěxpassat píše:Chlape, nepřeháněj a nedramatizuj, kecáš protože na tom mám najeto hodně přes 100tis. km.Marek77 píše: Tak to jsi docela hazardér, člověče!!!
Výměnou jediného čepu nebo jediného ramene můžeš natolik změnit geometrii celého vozu, že opravdu neskutečně riskuješ. Geometrie totiž není pouze o sbíhavosti, skládá se z pěti (u víceprvkových náprav z šesti) veličin, z nichž minimálně tři (resp. čtyři) se seřizují. Po GO nápravy MUSÍ následovat velmi přesné a kvalitné proměření geometrie celého vozu, a to ve všech hodnotách. Jestli jsi to neudělal, pak máš buď neuvěřitelné štěstí (že to všechno sedí) nebo mnohem pravděpodobněji neskutečně riskuješ (protože to téměř stoprocentně nesedí a Ty v nejlepším případě zničíš gumy, v horším případě se vymeleš).
Asi mám neuvěřitelné štěstí![]()
Ne, vážně, samozřejmě že máš pravdu, že je nutné nechat vidělat servisu jednou za čas za provedení geometrie, teda pokud máš zbytečný peníze. Od mé amatérské GO nápravy mám objeté kompletně dvě sady pneu a to rovnoměrně, můžu předvést, tu poslední mám ve sklepě. Navíc jsem čep řízení na obou stranách, měnil asi tak desetkrát a to vždy stejným způsobem BEZ NÁSLEDNÉHO SEŘÍZENÍ GEOMETRIE. Takže pořád myslíš, že se jedná o štěstí?
Pokud se vyrábí ramena, čep řízení a axiální táhlo s určitou přesností, a to asi snad jo, pak nevím čím se při výměně těchto prvků změní geometrie?![]()
Po výměně ramen VŽDY na geometrii !!
Nebudem se přece hádat, necháme si každý svůj názor na věc.
pokud jde o jakykoliv zasah do napravy, je nutne udelat geometrii, takze kdo nevi, at nebere vazne reci typu - nikdy jsem to nedelal apod., ale samozrejme to neni povinnost.
to xpassat: chtel bych videt protokol z geo hned po vymene cepu a serizeni pomoci metru a suplery. Pokud ses samodomo, tak si to muzes delat treba na smetak nebo na zednickou olovnici, kdyz si rozbijes hubu, tvoje vina, ale kdo se tim zivi, si takovyhle prasarny nedovoli. Jak serizujes zaklon a odklon??
to xpassat: chtel bych videt protokol z geo hned po vymene cepu a serizeni pomoci metru a suplery. Pokud ses samodomo, tak si to muzes delat treba na smetak nebo na zednickou olovnici, kdyz si rozbijes hubu, tvoje vina, ale kdo se tim zivi, si takovyhle prasarny nedovoli. Jak serizujes zaklon a odklon??
Nissan Primera SW 1,9 DCi
- Warlockvw
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 250
- Registrován: 10 bře 2009, 20:03
- Bydliště: Slovakia,okolie Nové Mesto n/V
ja mam geometriu dobru,len sa mi zda,ze niektory ten pojem poculi asi prvy krat,ked merali so sublerov cap riadenia a pocitali zavity...xpassat píše:Tak si nech udělat geometrii, když máš ZODRANÉ GUMY...Warlockvw píše:To by som rad tie gumy videljedna strana zodrana viac a druha menej(treba merat geometriu sublerou)ach jaj
to Peete: aspon jeden co si z toho nerobi srandu...
Profesionálne zváranie TIG-AC/DC,opravy zváraním auto-moto dielov-ocel,nerez,hliník.Zákazková kovovýroba
Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4,74 kW,ATD,6-ti kvalt-repas prevodovky od p.Ivan Sixta
Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4,74 kW,ATD,6-ti kvalt-repas prevodovky od p.Ivan Sixta
Ahoj chlapci,
potřeboval bych radu nebo nějaký fígl, jak dostat spodní zadní rameno ven. Na pravé straně to šlo celkem dobře, ža na ten dlouhý šroub. Ale na levé se mi nedaří vyklepnout čep. Nějaký stahovák si s tím moc neporadí
.
Přes třmen a hadičky se tam zvrchu nejakým majzlikem nedá moc dostat.
Četl jsem tu něco o nahřívání toho šroubu, ale nějak se bojím, abych nepropálil něco okolo.
Jelikož mi venku zhasli sluníčko, tak jsem to nechal na špalkách a aspoň nastříkal WDčkem a ráno se uvidí. Ale chtěl bych mít i plán B.
Jinak co jsem četl, dáváte kratší šroub na ten zadní silentblok? O kolik je kratší?
potřeboval bych radu nebo nějaký fígl, jak dostat spodní zadní rameno ven. Na pravé straně to šlo celkem dobře, ža na ten dlouhý šroub. Ale na levé se mi nedaří vyklepnout čep. Nějaký stahovák si s tím moc neporadí
Přes třmen a hadičky se tam zvrchu nejakým majzlikem nedá moc dostat.
Četl jsem tu něco o nahřívání toho šroubu, ale nějak se bojím, abych nepropálil něco okolo.
Jelikož mi venku zhasli sluníčko, tak jsem to nechal na špalkách a aspoň nastříkal WDčkem a ráno se uvidí. Ale chtěl bych mít i plán B.
Jinak co jsem četl, dáváte kratší šroub na ten zadní silentblok? O kolik je kratší?
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
Tak jsem nakonec nemusel nic vymýšlet. Ráno to šlo povolit pěkně.
Šroub jsem zkrátil a pohoda. Akorát vyndaní byl problém. Jestli se povolením nápravnice myslí ty tři šrouby, tak mně se to nehlo ani o mm.
Ale v pohodě vyměneno.
Kdyby někdo chtěl spodní zadní ramena na A6, passat atd. Tak mám levé i pravé. Ale silentblok je v pr.. Čepy jsou ok, ale na jednom jsem trochu opálil gumovou prachovku, když jsem šroub nahříval. Tak kdyby to někdo chtěl na repas, tak za malej penízek střelím. Nebo si je nechám na pokusy
Šroub jsem zkrátil a pohoda. Akorát vyndaní byl problém. Jestli se povolením nápravnice myslí ty tři šrouby, tak mně se to nehlo ani o mm.
Ale v pohodě vyměneno.
Kdyby někdo chtěl spodní zadní ramena na A6, passat atd. Tak mám levé i pravé. Ale silentblok je v pr.. Čepy jsou ok, ale na jednom jsem trochu opálil gumovou prachovku, když jsem šroub nahříval. Tak kdyby to někdo chtěl na repas, tak za malej penízek střelím. Nebo si je nechám na pokusy
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB