Stránka 3 z 4
Napsal: 15 kvě 2009, 09:41
od chosepm
matkoooo píše:Si ma nepocho. RJ 01,03,15,17,25mi načíta.Tie nabehnú bez probl. Ale RJ 35,45,46mi napíše že riadiaca jednotka sa nenašla.Cliatronic R.J 08 mi napíše príliš vela komunikačných chýb.Mam Audi A4 B5 r.v.96.
Zpravidla se stává, že je příliš komunikačních chyb taky z příčiny zaneprázdnění PC...podívej se jestli ti na pozadí neběží jiný aplikace a zkus povypínat. Jinak jsem taky měl podobnej problém s kabelem, že se někdy s nějakejma jednotkama obtížně spojoval a dost se to zlepšilo při nastartovaným motoru. Proč tomu tak bylo nevim.
problém s vag com 304 - seat toledo 1,9 TDi.
Napsal: 10 dub 2011, 19:20
od ondrejvarl
Dobrý den.Mám ten samí problém jak píší na začátku.
Mně to píše pořád port status OK, interference 3 nenalezen (mám za to že to bylo napsané takhle).
Pokud by někdo měl podobný problém tak mi prosím poradně.Dík.
Napsal: 11 dub 2011, 20:04
od doktorpechy
ondrejvarl : kabel musíš mít v diag.zásuvce a zapnuté zapalování.
Může někdo souhrnně popsat,jak donutit vag 304 aby načítal všechny řj? Myslím,že už se to tady řešilo,ale nějak nevím,co si z toho mám vybrat.Když mi to načte některé řj,tak proč ne ty ostatní?Pokud je špatný kabel,tak nenačte nic,nebo se pletu?
bez odezvy řídicí jednotky
Napsal: 09 lis 2011, 14:37
od kybosdieselpower
Mám problém s komunikací přes RS232 KKL kabel. VAG-COM 304 mi nechce navázat spojení přes kabel s žádnou řídicí jednotkou, přitom v testu hlásí interface připraven, port ok. Notebook Umax je osazen P4HT 3GHz a má vestavěný sériový port - čili není potřeba převodník. Pokud v notebooku Umax použiji USB KKL kabel, aplikace VAG-COM se chová s USB KKL kabelem úplně stejně: interface se najde, řídicí jednotky neodpovídají. Pokud použiji stejný USB KKL kabel na jiném netbooku Acer osazeném Atomem 1,6GHz se stejnými ovladači a stejným OS WINXP prof.SP3 pracuje tento kabel se stejným vozidlem bez chyb. Zajímalo by mne tedy, jaké jsou požadavky na HW notebooku pro úspěšnou komunikaci s řídicími jednotkami. Port RS232 notebooku Umax byl otestován "na smyčku" a s jinými aplikacemi funguje bez problémů, USB port také bez problému komunikuje s jinými zařízeními.
Re: bez odezvy řídicí jednotky
Napsal: 09 lis 2011, 14:49
od sky59
UZ SOM TO TU NIEKDE PISAL SKUSIM ESTE RAZ:
- KKL kabel nie je korektny, pretoze nema prepinac, ja som si ho upravil tak, ze prepinam medzi 2mi konfiguraciami:
pin 7 pin 15 (ak si dobre pamatam)
konf1: K-line L-line
konf2: - K-line
bohuzial KKL kabel ma zapojene na obidva (7 a 15) ten isty K-line
toto sposobil AUDI ked nejake jednotky zapojili na K-pin7 a nejake na K-pin15 pretoze L casom bolo zrusene
najlepsie mate stiahnut VCDS LITE tam je moznost otestovat kabel aj na rychlost EXCELLENT, GOOD, POOR....
predpokladam, ze to auto co skusate ma K-line implementovane!
Re: bez odezvy řídicí jednotky
Napsal: 09 lis 2011, 15:00
od omega001
kybosdieselpower píše:Mám problém s komunikací přes RS232 KKL kabel. VAG-COM 304 mi nechce navázat spojení přes kabel s žádnou řídicí jednotkou, přitom v testu hlásí interface připraven, port ok. Notebook Umax je osazen P4HT 3GHz a má vestavěný sériový port - čili není potřeba převodník. Pokud v notebooku Umax použiji USB KKL kabel, aplikace VAG-COM se chová s USB KKL kabelem úplně stejně: interface se najde, řídicí jednotky neodpovídají. Pokud použiji stejný USB KKL kabel na jiném netbooku Acer osazeném Atomem 1,6GHz se stejnými ovladači a stejným OS WINXP prof.SP3 pracuje tento kabel se stejným vozidlem bez chyb. Zajímalo by mne tedy, jaké jsou požadavky na HW notebooku pro úspěšnou komunikaci s řídicími jednotkami. Port RS232 notebooku Umax byl otestován "na smyčku" a s jinými aplikacemi funguje bez problémů, USB port také bez problému komunikuje s jinými zařízeními.
Nekde se tu psalo o tom,ze nektere notebooky toto delaji. Reseni bylo podivat se na battery managment,dat vsechno na full a vrazit ho do nabijecky po dobu testovani.
Napsal: 09 lis 2011, 15:20
od kybosdieselpower
Stáhl a nainstaloval jsem VDCS-LITE, při testu kabelu to vypsalo latence EXCELLENT, uložil jsem konfiguraci ale při pokusu o spojení s jednotkou 01 motor to po chvíli marných pokusů ohlásí "NO RESPONSE" Auto je Fabia I TDI motor ATD RV 2000. Nevím co dál.
Re: bez odezvy řídicí jednotky
Napsal: 09 lis 2011, 15:30
od kybosdieselpower
omega001 píše:Nekde se tu psalo o tom,ze nektere notebooky toto delaji. Reseni bylo podivat se na battery managment,dat vsechno na full a vrazit ho do nabijecky po dobu testovani.
Notebook nemá utilitu k nastavování výkonu ručně k dispozici. Pouze při odpojení adaptéru přepne clock procesoru z 3GHz na 2,4GHz a nevím jak jej donutit přepnout zpět na 3GHz. 12V adaptér do auta mám, ale nechci to pokoušet z toho důvodu, že ani jeden z kabelů KKL není galvanicky oddělený, což by mohlo způsobit problém. Stejný notebook v autě napájím 12V adaptérem pro spojení přes ELM327Bluetooth a tam problémy nejsou, komunikuje perfektně i bez napájení.
Napsal: 09 lis 2011, 15:34
od sky59
kybosdieselpower píše:Stáhl a nainstaloval jsem VDCS-LITE, při testu kabelu to vypsalo latence EXCELLENT, uložil jsem konfiguraci ale při pokus o spojení s jednotkou 01 motor to po chvíli marných pokusů ohlásí "NO RESPONSE" Auto je Fabia I TDI motor ATD RV 2000. Nevím co dál.
takze kabej sa javi ako OK...
auto ma komunikovat po K-line?
skus dalsie jednotky preskoc ale airbagy! tiez som mal problem poial som to neprerobil na prepinac
mozes na skusku natvrdo odpojit L-line a pripojit ho na K-line cize musis otvorit modru krabicku odstrihnut L-line a prepojit ho na K-line tak dosiahnes kabel K-line bez L-line ale ciste zapojenie
Napsal: 09 lis 2011, 15:49
od kybosdieselpower
Zkoušel jsem postupně všechny jednotky kromě 15. Žádná neměla odezvu. Předpokládám, že problém bude v notebooku, jelikož s jiným notebookem ten USB KKL kabel funguje. Protože jsem už levnému USB kabelu nevěřil, ubastlil jsem RS232 KKL adaptér dle přiloženého schématu, ale ono se to s ním chová úplně stejně jako s USB KKL koupeným.

Napsal: 09 lis 2011, 17:21
od sky59
kybosdieselpower píše:Zkoušel jsem postupně všechny jednotky kromě 15. Žádná neměla odezvu. Předpokládám, že problém bude v notebooku, jelikož s jiným notebookem ten USB KKL kabel funguje. Protože jsem už levnému USB kabelu nevěřil, ubastlil jsem RS232 KKL adaptér dle přiloženého schématu, ale ono se to s ním chová úplně stejně jako s USB KKL koupeným.

ked sa ti ten kabel ozval pocas testu EXCELLENT tak je ok a ma aj napajanie z auta
pises ze s inym notebookom funguje, ale pytam sa, na tomistom aute?
je dobry kontakt v obd2?
este ma napadlo, pod akym systemom to pustas? dovoli system nastavit 10400Bd alebo ho donuti na 9600 a teda to nepojde?
Napsal: 09 lis 2011, 17:58
od kybosdieselpower
Testoval jsem notebooky v tomtéž autě, jen jsem přehodil notebooky na konektoru USB, s OBD2 stranou kabelu jsem přitom pro jistotu nehýbal, ale mám pocit, že v autě drží dobře. jak už jsem psal, oba notebooky mají nainstalovaný OS WXP SP3 UMAX má verzi prof. a ACER má verzi home. To, jakou komunikační rychlostí VAG-COM komunikuje, se mi nepodařilo zjistit, jelikož to nezveřejňuje a poněkud to tutlá a schovává nejspíš za zkratky Baud0.... Ve vlastnostech HW v nastavení portu je uvedeno 9600Bd ale kolik je tam při komunikaci s jednotkou, to nevím. WXP tam jinou bližší rychlost než 9600 nebo 14400 Bd nastavit nepovolí. Nevím taky, kterej IT nedouk vymyslel použití nestandardní komunikační rychlosti 10400Bd.
Napsal: 09 lis 2011, 18:22
od sky59
kybosdieselpower píše:Testoval jsem notebooky v tomtéž autě, jen jsem přehodil notebooky na konektoru USB, s OBD2 stranou kabelu jsem přitom pro jistotu nehýbal, ale mám pocit, že v autě drží dobře. jak už jsem psal, oba notebooky mají nainstalovaný OS WXP SP3 UMAX má verzi prof. a ACER má verzi home. To, jakou komunikační rychlostí VAG-COM komunikuje, se mi nepodařilo zjistit, jelikož to nezveřejňuje a poněkud to tutlá a schovává nejspíš za zkratky Baud0.... Ve vlastnostech HW v nastavení portu je uvedeno 9600Bd ale kolik je tam při komunikaci s jednotkou, to nevím. WXP tam jinou bližší rychlost než 9600 nebo 14400 Bd nastavit nepovolí. Nevím taky, kterej IT nedouk vymyslel použití nestandardní komunikační rychlosti 10400Bd.
asi ti nezostane nic ine, iba v kuchyni na stole napajat kabel KKL z 9V baterie a osciloskopm pozriet ze na akej rychlosti to chce komunikovat......
s toym nedoukem si to vyjadril krasne, hold, mate dar reci

slovencina nema na to ekvivalent, podobne neexistuje ekvivalent ku "potizista"
Napsal: 10 lis 2011, 19:11
od kybosdieselpower
Tak už mám rozřešení: Problém způsobuje program VAG-COM verze 304, protože si asi nerozumí s OS WXP a nezvládá komunikaci (možná jej OS nepustí k prostředkům nebo jej nepřiměřeně brzdí). Zkusil jsem totiž s notebookem Umax a komunikačním kabelem RS232 - KKL (tato kombinace ve WXP s VAG-COM nenašla řídicí jednotky) použít starý program VDC pro DOS6.22 a vše šlapalo na první pokus, komunikační procedura programu VDC si našla rychlost 9600Bd a na této rychlosti komunikoval program VDC s vozidlem zcela bez problému a našel všechny jednotky, zobrazoval aktuální data a další informace z vozidla. Znamenalo to sice přeinstalování OS notebooku na DOS 6.22, ale konečně jsem se dopídil podstaty problému. Potíž není v HW. Stačí postarší notebook a převodník se třemi tranzistory a vše hladce funguje. Problémy dělají programátoři (možná úmyslně, aby se mohli napakovat na předražených adaptérech). Možná je to také tím, že OS vyhodnotí, že se nic neděje, sníží rychlost sběrnice pro úsporu baterie a VAG-COM si neumí říct o plný výkon a komunikace zkolabuje. V DOS6.22 jel notebook naplno i na baterie a žádné problémy nenastaly. navíc ke komunikaci stačil kabel poskládaný ze šuplíkových zbytků z minulého století....
Napsal: 11 lis 2011, 07:34
od sky59
kybosdieselpower píše:Tak už mám rozřešení: Problém způsobuje program VAG-COM verze 304, protože si asi nerozumí s OS WXP a nezvládá komunikaci (možná jej OS nepustí k prostředkům nebo jej nepřiměřeně brzdí). Zkusil jsem totiž s notebookem Umax a komunikačním kabelem RS232 - KKL (tato kombinace ve WXP s VAG-COM nenašla řídicí jednotky) použít starý program VDC pro DOS6.22 a vše šlapalo na první pokus, komunikační procedura programu VDC si našla rychlost 9600Bd a na této rychlosti komunikoval program VDC s vozidlem zcela bez problému a našel všechny jednotky, zobrazoval aktuální data a další informace z vozidla. Znamenalo to sice přeinstalování OS notebooku na DOS 6.22, ale konečně jsem se dopídil podstaty problému. Potíž není v HW. Stačí postarší notebook a převodník se třemi tranzistory a vše hladce funguje. Problémy dělají programátoři (možná úmyslně, aby se mohli napakovat na předražených adaptérech). Možná je to také tím, že OS vyhodnotí, že se nic neděje, sníží rychlost sběrnice pro úsporu baterie a VAG-COM si neumí říct o plný výkon a komunikace zkolabuje. V DOS6.22 jel notebook naplno i na baterie a žádné problémy nenastaly. navíc ke komunikaci stačil kabel poskládaný ze šuplíkových zbytků z minulého století....
vidis, ale tvrdil si pred tym nieco ine
ze mas rovnake OS.... takze aky bol rozdiel medzi dvomi notebookmi?