Výměna čepů ramene Octavia

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

Aky boj, 4 rany po tehlici a je vonku....
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

alfik píše:Aky boj, 4 rany po tehlici a je vonku....
Zkoušel jsem toho více, to mně tak napadlo sekáčem po těhlici a ta matka povolí, ale je nad tím manžeta kloubu poloosy takže jsem si radči dal tu práci a vyvrtal jsem díu do čepu, namazal matku a krásně povolil.
Jestli se s tím bude někdo trápit tak ať má tip. ;)
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

jear ewing píše:
alfik píše:Aky boj, 4 rany po tehlici a je vonku....
Zkoušel jsem toho více, to mně tak napadlo sekáčem po těhlici a ta matka povolí, ale je nad tím manžeta kloubu poloosy takže jsem si radči dal tu práci a vyvrtal jsem díu do čepu, namazal matku a krásně povolil.
Jestli se s tím bude někdo trápit tak ať má tip. ;)
Vobec si ma nepochopil.Bavim sa o cepu riadenia.Matky povolujem vzduchovou utahovackou. Ked je aj zarezla,alebo zapecena,spravi to len vrrrrrrr a matka je vonku.Potom zoberiem kladivo,zozadu po tehlici dam 4-5 dobrych ran a cep vyskoci do vrchu sam.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

alfik píše:
jear ewing píše:
alfik píše:Aky boj, 4 rany po tehlici a je vonku....
Zkoušel jsem toho více, to mně tak napadlo sekáčem po těhlici a ta matka povolí, ale je nad tím manžeta kloubu poloosy takže jsem si radči dal tu práci a vyvrtal jsem díu do čepu, namazal matku a krásně povolil.
Jestli se s tím bude někdo trápit tak ať má tip. ;)
Vobec si ma nepochopil.Bavim sa o cepu riadenia.Matky povolujem vzduchovou utahovackou. Ked je aj zarezla,alebo zapecena,spravi to len vrrrrrrr a matka je vonku.Potom zoberiem kladivo,zozadu po tehlici dam 4-5 dobrych ran a cep vyskoci do vrchu sam.
Čep řízení, ten jde ven pěkně, je tam mraky místa, ale redový čep ten je na draka i když se sundá kotouč tak žádnej přístup.
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

No,v poho. Ja som len reagoval na tvoje PS na predoslej strane. Hlavne,ze to mas hotove.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
Svacinkar
Přispěvovatel
Příspěvky: 256
Registrován: 22 čer 2012, 09:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Svacinkar »

Chlapci, chtěl jsem se zeptat když nemám na to dát 2.000,- za nový origo rameno na octu a koupim nějaký no name od italů za 800,- vytrží ta mrcha něco nebo to pude rychle do srač..k ?
ALH TDi 66kw
Pavol1981
Přispěvovatel
Příspěvky: 163
Registrován: 06 říj 2015, 03:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Ružomberok, SK

Příspěvek od Pavol1981 »

zdravim Vás
oživím túto temu...chystam sa na vymenu spodnych čapov Leon 1M...
Predpokladam, že je potrebne, vyvesit na podperách cely predok(obe ramená volné)
Treba povolit aj kosť z ramena k stabiku, na ktorom budem meniť čap?
ďakujem za radu
(LOL)
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Ano, lepší je kost odšroubovat.Jinak musíš montpákou přemahat stabilizátor.Ještě snáz jde měnit čep když odšroubuješ středovou matici poloosy.Pak jde dobře odklonit těhlice.
Pozor, výměnou čepů si rozhodíš geometrii.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Na to je dobré mít pilku "ocasku"..Vytocis matici cepu co pujde (bo uplne vysroubovat se mi to jeste nikdy nepovedlo,zavazi kloub poloosy) a pak to ocaskou uřezat,vyčepovat a až pak vyšroubovat ty 3 šroubky co drží čep v rameni.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

U O1 vytočím matku na max až se opře o kloub, srazím čep a pak chytnu spodek nějak sikama a dotočím zbytek, za předpokladu že se čep mění za nový.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20582
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jj taky tak nebo to řežu ocaskou, mám Parkside z Lidlu a funguje parádně, od té doby co ji mám ani výfuky už neřežu flexou, žádný špony, jiskry v xichtu (noteeth) pohoda
Švýcarský plátky z Bauhausu, 2ks asi za 250,- ale s tím jedním už jsem toho nařezal kupu a pořád funguje..
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Máš pravdu, dělal jsem s tím u kámoše a žádné střepiny v oku a "přeřízlá lana ruční brzdy... :)
nepropadat panice...
Pavol1981
Přispěvovatel
Příspěvky: 163
Registrován: 06 říj 2015, 03:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Ružomberok, SK

Příspěvek od Pavol1981 »

Dakujem chlapi velmi pekne. Skusim ho odkrutit co pojde ku klbu matka, a potom mu pomozem flexou, len nech si nedomrvim manzetu. Uvazujem aj nad tou kupou tej chvostovky, zaujimave, ze s nou idu aj vyfuky, myslel som ze ma maly zdvih, na tak hrubu rurku. Dneska mi prisli tie čapy... ze vraj čajna, trocha som sa zarazil :roll: Obrázek
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

No, aspoň to přiznají na rozdíl od jiných značek kde se hrdě píše Germany :D
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5183
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

To jste tak líný povolit o jednu centrální matku (poloosy) víc a jde to se zavřenýma očima?
Proč to dělat jednoduše,když to jde složitě s rizikem poškození manžety.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“