
Jakože powerbox
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Chcel by som si spraviť tu popisovaný powerbox ale mám problém.Mám nissan primera 2.0TD s čerpadlom VP37 ako majú TDička ale problém je v tom,že nemám konektor ako majú TDi teda 8 alebo 10 pin ale mám okrúhly konektor 7pin a 3pin ktorý ide k regulátoru predvstreku a solenoidu na odpojenie nafty a neviem ktorý pin zo 7 pinového konektoru patrí k spomínanému snímaču dížky vstreku preto by som chcel vedieť akej farby sú káble vedúce do čerpadla ktoré sú spojené s pinmi 2 a 3 na TDičkovom konektore.
Prosím odpovede k téme.Ja viem,že ste tu takmer všetci zástancovia čipu ja sa k nemu tiež prikláňam ale na Slovensku sú len dve firmy ktoré mi to dokážu na moje auto spraviť s aspoň nejakou zárukou a pýtaju si za to 13000Sk,za nárast o 15koní čo je prehnané.
Naposledy upravil(a) mixall dne 22 srp 2008, 08:19, celkem upraveno 1 x.
To sú bežné hodnoty u TDi ale musel by si poznať konštrukciu motora v mojom aute.Len tak pre info nemá to snímač plniaceho tlaku ani žiadnu reguláciu množstva paliva v závislosti od plniaceho tlaku to je hňeď prvé obrovské mínus pri ladení a dalo by sa pokračovať ale je to na dlho.Japonci spravili jednoducho to,že hodili do hladkého diesela s rokmi overenou konštrukciou VP37čku a holé turbo bez intercoolera a neunúvali sa ani nejako ho upraviť kvoli plniacemu tlaku tak zvolili nízkotlakové preplňovanie.No prosťe svinstvo ale zas tá jeho bezúdržbovosť to je o niečom inom v porovnaní s TDi.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 546
- Registrován: 24 úno 2007, 09:22
- Bydliště: Zruč
jsem lama tak mě kdyžtak opravte, když připojim tento box na TDI (AFN) zvedne se množství nafty ale to znamená taky změnu směsi ne? bude v ní málo vzduchu a chtělo by to přidat i tlak na turbu ne? a tak se ptám:
1) mám pravdu?
2) vyzkoušel někdo připojit odpor na čidlo tlaku rezistor a tím zkreslit info do jednotky?
3) jak se to řeší u výměny trysek za větší?
1) mám pravdu?
2) vyzkoušel někdo připojit odpor na čidlo tlaku rezistor a tím zkreslit info do jednotky?
3) jak se to řeší u výměny trysek za větší?
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 546
- Registrován: 24 úno 2007, 09:22
- Bydliště: Zruč
1 máš v zásadě pravduSupermanXXX píše:jsem lama tak mě kdyžtak opravte, když připojim tento box na TDI (AFN) zvedne se množství nafty ale to znamená taky změnu směsi ne? bude v ní málo vzduchu a chtělo by to přidat i tlak na turbu ne? a tak se ptám:
1) mám pravdu?
2) vyzkoušel někdo připojit odpor na čidlo tlaku rezistor a tím zkreslit info do jednotky?
3) jak se to řeší u výměny trysek za větší?
2 teoreticky by to neměl být problém, někde se to řešilo
3 všechny originál softy, obzvlášť u nižších výkonů mají nastaven poměr vzduch -palivo tak, že je poměrně značný přebytek vzduchu. Na směšovací poměr jako u benzínu se tady nejede, (u starších TDI) jde jen o to, aby v každém režimu bylo vzduchu dostatek a nekouřilo to. většíma tryskama nebo boxem se zvedne dávka paliva a pokud je to jenom o něco (do 20 % ), tak se jen využije přebytečný vzduch z originál softu, zvedne se výkon a kouřivost nebude pořád žádná nebo jen nepatrná v určitých přechodových režimech (po přidání to trošku čmoudne)

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 546
- Registrován: 24 úno 2007, 09:22
- Bydliště: Zruč
Ale zabúdate tu na jednu celkom dosť podstatnú vec. Rezistorom medzi 2 a 3 pin na čerpadle(tzv. "powerboxom") sa zvyšuje dávka nafty tým že sa predlžuje dĺžka vstreku. Trysky majú väčší priemer, to znamená že za ten istý čas sa do motora vstrekne viac nafty. No a tým pádom je efektivita trysiek pri zvyšovaní výkonu neporovnatelná s powerboxom, kedže u pboxu je to prídavné palivo vstrekované už neskoro. v praxi- auto hodne dymí už pri pomerne malom zvýšení výkonu oproti tryskám.SupermanXXX píše:Díky za odpověďpak se mi zdá rozumnej powerbox stejný řešení jako větší trysky...
Golf 4 TDI, Golf 2 TDI, Daihatsu Charade 1,3 16V 4WD
jasně, zvýšení výkonu tryskama je to nejlepší, ale i čipem prodloužíš délku vstřiku s normálníma tryskama.
Podle mě ten powerbox není tak strašný řešení.
Podle mě ten powerbox není tak strašný řešení.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Už jsem to nabastlil tak do 10 aut a v pohodě. Hodně velká spokojenost, opravdu za málo peněz hodně muziky. Výsledek není vždycky ale stejný, u nějakých aut je to znát jako sviň a u některých méně. Ale v dalším autě bych chtěl řešit spíše trysky a soft úpravu. Rezistor mezi snímač má jednu nespornou výhodu a tou je, že se dá pustit/vypnout i během jízdy.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec