Větší turbo??? Omega TDS

Moderátoři: šulda, Moderátoři

viktorddd
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Registrován: 27 črc 2010, 11:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od viktorddd »

ja s tým mám také skúsenosti, že tomu budeš dupať v lete do kopca a nič nič a zrazu vyletí teplota, elektrický vetrák čo je zpredu na klíme sice zapína keď ručička prelezie cez stred ale sama to uchladiť nestihne, dobre fungujúca visco zoberie možno tak 1-2% z výkonu
mev1
Přispěvovatel
Příspěvky: 332
Registrován: 15 úno 2012, 19:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Hranice

Příspěvek od mev1 »

jen by mě tak tedy zajímalo, když el. ventilátor to nestihne uchladit, tak proč na autech s napříč uloženým motorem je jen ten el.? a taky bez problému fungujou...
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

Proč? Protože jsou tam třeba menší motory nebo jsou to třeba motory, které vyzařují mnohem míň odpadního tepla, co? Navíc i příčně uložené motory s klimou nrebo více chladičema přes sebe mají dvě vrtule - jednu vepředu a druhou vzadu.

Další věc - těch 5% výkonu je co? Já osobně doufám že jenom hodně špatný vtip... To si jako někdo vycucal z prstu, ne? :-D Nechápu, jak rozpojená visca s vrtulí otáčející se pouze setrvačností může ubírat 5% výkonu, to je extra 3,14čovina (LOL)
Navíc další faktor - energie pro pohon el. vrtule se bere asi kde? Jenom tak se někde objeví nebo co? Ne, musí ju tam něco dodat a to něco je alternátor. A ten při výrobě el. energie samozřejmě klade motoru odpor. Tudíž kde je těch 5% ušetřeného výkonu? (hm)
viktorddd
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Registrován: 27 črc 2010, 11:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od viktorddd »

keď máš ručičku v strede tak to je 83st. - bežná prevozná teplota, vetrák klimatizácie funguje ako "núdzové" chladenie, v prípade že teplota chladiacej kvapaliny prekročí 101st., to je cca 2mm cez stred, vtedy keď nezvoľníš tempo tak ti to dokáže potom vyletieť aj do 120 hoci ten vetrák točí oživot, a že by mi mala lietať teplota 20st. hore dole tak si tam radšej nechám to visco pomocou ktorého si udržím teplotu 80-85st, hoci aj na úkor 2-3koní
teplota sa môže držať na strede aj bez visca aj keď je 40st. hic, keď je náporové chladenie, ale skús s tým liezť serpentiny na 3ke alebo posúvať sa v zápche a uvidíš že bez visca to tak ružové nie je
mev1
Přispěvovatel
Příspěvky: 332
Registrován: 15 úno 2012, 19:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Hranice

Příspěvek od mev1 »

dobře, díky za rady, ja tam tu viscu teda bud vrátím, nebo dám ještě jednu el vrtuli a druhé teplotni čidlo na nižšší teplotu...

a ohledně toho výkonu, dokáže tena někdo poradit jak s tím snímačem tlaku z 530d, většíma tryskama a jak s tím čerpadlem? díky
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

Btw výhoda viscospojky je taky ta, že nechladí nárazově jako el. vrtule, ale postupně a plynule. Ono asi bude něco o kvalitě viscospojek vypovídat i fakt, že BMW používalo viscospojky v autech po více než 2 desetiletí. Asi to nebude jenom tak ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Akorát je chyba, že se její závada těžko , hlavně při jízdě, pozná..
nepropadat panice...
mev1
Přispěvovatel
Příspěvky: 332
Registrován: 15 úno 2012, 19:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Hranice

Příspěvek od mev1 »

no mě právě přišlo, že ta visca jede pořád i když byl motor ještě studený, jinak nevíte teda někdo jak ohledně těch uprav na tdsu?
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

jericho-3 píše:Akorát je chyba, že se její závada těžko , hlavně při jízdě, pozná..
No pokud funguje opravdu tak jak by měla, tak to za jízdy jde fakt poznat - a to na zvuku.

Správně se má funkční visca chovat takto:
Za studena při startu by měla být seplá, ale po pár vteřinách až minutách po promíchání olejů v ní by měla rozepnout a vrtule se má otáčet pouze setrvačností. Poté už by měla fungovat tak jako každá visca - po ohřátí sepnout (na zvuku to vážně jde hodně poznat) a po ochlazení vypnout. Jo a další věc - po chcípnutí motoru i při rozeplém stavu by se neměla vsrtule ještě točit další 4 dny, ale měla by mít ve visce i tak odpor a vrtule jako taková by se měla zastavit několik sekund po chcípnutí motoru.
mev1
Přispěvovatel
Příspěvky: 332
Registrován: 15 úno 2012, 19:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Hranice

Příspěvek od mev1 »

poradíte někdo prosím jak u TDS přidat nafty na čerpadle? kde je tam ten štelovací šroubek? díky
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

mev1 píše:poradíte někdo prosím jak u TDS přidat nafty na čerpadle? kde je tam ten štelovací šroubek? díky
U TDS přidáš naftu jen čipem a nebo powerboxem (nedoporučuju) tam není žádnej šroub bohatosti.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
mev1
Přispěvovatel
Příspěvky: 332
Registrován: 15 úno 2012, 19:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Hranice

Příspěvek od mev1 »

si si tim jisty? ja sem někde na nějakem foru četl že na 325tds přidávali na čerpadle naftu, řešili tehdy právě, že měli chip, zvedli tlak na turbu a dali větší intercoler a pak ještě přidávali na čerpadle naftu, na čerpadle bosh by to udajně melo jít, tak ted nevím no, ja to čerpadlo ještě právě neprohlížel
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

mev1 píše:si si tim jisty? ja sem někde na nějakem foru četl že na 325tds přidávali na čerpadle naftu, řešili tehdy právě, že měli chip, zvedli tlak na turbu a dali větší intercoler a pak ještě přidávali na čerpadle naftu, na čerpadle bosh by to udajně melo jít, tak ted nevím no, ja to čerpadlo ještě právě neprohlížel
Jo jsem si jistej...dá se lehce posunout ta horní hlava na čerpadle,ale to je krok do pekla...je to přeba práce na 1 den.... je to strašně citlivý..posuneš to třeba o 2 desetiny a vše je jinak..
A šroub tam na 100% není.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
mev1
Přispěvovatel
Příspěvky: 332
Registrován: 15 úno 2012, 19:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Hranice

Příspěvek od mev1 »

s tou hlavou sem hýbal trochu, protože mi to v určitých otáčkách po tom chipu cuká tak asi do 2500ot třeba na 5ku nebo 4ku při udržování rychlosti takže na minimum plynu, po přidání nebo ubrání to přestane, udajně někdy pomuže pohnout tou hlavou mě to nepomohlo tak sem to daval z5 udajně je to v určitém míste vydřená klapka na el. hlavě čerpadla takže asi jedině výměna hlavy, mam doma ještě jedno čerpadlo, ale nevím v jakem je stavu tak nevím jestli zkusit vyměnit jen hlavu nebo cele čerpadlo...
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

mev1 píše:s tou hlavou sem hýbal trochu, protože mi to v určitých otáčkách po tom chipu cuká tak asi do 2500ot třeba na 5ku nebo 4ku při udržování rychlosti takže na minimum plynu, po přidání nebo ubrání to přestane, udajně někdy pomuže pohnout tou hlavou mě to nepomohlo tak sem to daval z5 udajně je to v určitém míste vydřená klapka na el. hlavě čerpadla takže asi jedině výměna hlavy, mam doma ještě jedno čerpadlo, ale nevím v jakem je stavu tak nevím jestli zkusit vyměnit jen hlavu nebo cele čerpadlo...
Raději celé čerpadlo.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Odpovědět

Zpět na „Opel“