Zdenek M: aha ... já jsem právě podle těch křivek čekal, že to bude v nižších ot. víc hulit a o málo víc pojede, ale v těch vyšších naopak pojede míň ... to jako řj v nižších ot. ty vysoký hodnoty(ten "oblouk") ignoruje, hodí nouzák či co?
Tu úpravu softu jsem tu taky načal a snažim se o ní něco zjistit(posílal jsem už před x dny sz s dotazem reeshovi, ale mam jí furt nedoručenou ) - na kolik to tak vyjde?
Naposledy upravil(a) FandaTDI dne 19 led 2010, 22:29, celkem upraveno 2 x.
subz3ro_tdi píše:Achjaj, pripominas mi mna 2 a pol roka dozadu.... kuzla s vahami
Treba si uvedomit ze kazda vaha ma inu napatovu charakteristiku ktora by mala cca. dodrziavat hodnoty predpisane v mapach RJ, od ktorych sa pocita prietok vzduchu... to ze Bosch dava vyssie hodnoty naspodu (pri prietoku do 150 kg/h) ako Pierburg pekne vidno z nasledujucich obrazko:)...
Máš pravdu, je vidět že se se problémem zabýval. Na německých fórech jsem nalezl totéž. Váýha vzduchu PIERBURG dělá auto odstpodu trochu línější. Jen mi nejde do hlavy, jak je možný, že PIERBURG má i v Německu schválení (homotogaci) od TÜV a prohlášení o shodě tzv. Allgemeine Betriebserlaubnis, čímž výrobce prohlašuje a dokládá, že se jedná technicky o rovnocenný díl jako originální - toto porhlášení - v němčině - jsem dokonce nalezl u váhy vzduchu PIERBURG zakoupený tady v ČR u AUTOBENEXu.
Osobně to považuju za prasárnu, když někdo vyrábí údajně rovnocenný díl a má to homologováno, a pak nejen při měření v laboratoři ale dokonce i laikovi je zřejmý, že ty hodnoty jsou jiný.
Kuba: no to může bejt pro každej motor jiný ... viz. předchozí příspěvky a u mýho AFN byl zjevně Pierburg už z výroby a možná do dneška bez Bosch alternativy, protože mam jinej konektor...
hoj.mužu taky neco , cotak čtu ,tak boschky vyměnit za pierburg.. ja kupoval vahu na 81 dvakrát a nakonec jsem skončil u nejake činské ,která pouští o neco víc ale životnost nevim..treba je budu kupovat co 20tiskm. TAk nevim jestli zkusit taky pierburg???
FandaTDI píše:he , ... já už přemejšlel i nad tak kutilskejma nápadama jako zvýšení vodivosti toho senzoru , ale nevim jakejch až dosahuje teplot a co by řikal na vodivej Ag lak, protože Sn má nižší bod tání a za vyšších teplot tim pádem asi i větší odpor... víte někdo, z jakýho mat. je ten senzor a co by na to řikal, případně jestli je to úplná blbost? Proč? Díky
Na ten materiál tý destičky na váze nic nenalepíš ani nenapájíš, okamžitě se to zničí. Čistit se to smí, pokud vůbec, tak bezdotykově, ani velkej proud vody tomu nesvědčí. Kdo to kdy čistil (jako např. jednou já) třeba kouskem vaty na sirce, ten to zničil. Je to fakt strašně choulostivý. Ale jako řešení by šlo třeba upravit proud vzduchu směrem k váze...nějákej trychtýř nebo tak....konečně u straších váh BOSCH se někdy usekává nebo provrtává ta zadní část aby proudil vzduch a pomáhá to.
Kuba: taky jsem čistil, brzdovkou a musim říct, že ze začátku vytejkala hezky do černa, takže to určo dost vyčistilo, ale zlepšení nijak závratný...
čeče ten trychtýř by nemusel bejt špatnej nápad, kdyby se na to šlo dobře, ale aby to nekladlo velkej odpor nebo nedělalo bordel nějaký víření vzduchu... ... přeci jen tam při plnejch točkách turba bude asi slušnej tah... aby nakonec trychtýřek nevzal s sebou ten senzor do spárů turba
FandaTDI píše:Kuba: čeče ten trychtýř by nemusel bejt špatnej nápad, kdyby se na to šlo dobře, ale aby to nekladlo velkej odpor nebo nedělalo bordel nějaký víření vzduchu... ... přeci jen tam při plnejch točkách turba bude asi slušnej tah... aby nakonec trychtýřek nevzal s sebou ten senzor do spárů turba
No to prodění vzduchu prostě nějak usměrnit na tu váhu. V tělese (tom plastovym tubusu) je plastová mřížka. Po jejím odstranění to taky líp jede. Ale to neni to pravý ořechový, protože ta mřížka má svojí funkci - zřejmě zabraňuje, aby nebylo čidlo váhy vzduchu případně bombardováno dorbnými nečistotami, které evtl. vniknou do sacího traktu.
Nejideálnejší by bylo vyrobit jednoduchej elektrickej obvod, nějákej "adder", kterej k výstupnímu signálu (ten je dost primitivní, vlastně jde o napětí odvislé od momentálního průtoku vzduchu vahou) přičítal třeba 0,7 V, což by šlo navíc ještě nastavit.
Kuba: Z 2,5 TDI nebo z FSI tam váhu vzduchu nedávej....nebude ti pasovat konektor. Benzin bude mít jinou křivku. Nikdo neví jakou. Váha by musela dávat "víc" ale to nikdo v žádnym testu neověřil.
Dani34el píše:Kuba: Z 2,5 TDI nebo z FSI tam váhu vzduchu nedávej....nebude ti pasovat konektor. Benzin bude mít jinou křivku. Nikdo neví jakou. Váha by musela dávat "víc" ale to nikdo v žádnym testu neověřil.
Tvoje úvahy s FSI váhou jsou mimo tyto motorizace tu nikdo nezmiňoval a co se tu píše je podložené...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
ja pouzivam vahu 032 z oct. 1,8 20v uz asi 2 roky (cca150 000km) a ide stale jak vaha tak motor . pri vymene to bol rozdiel oproti seriovke co tam ma byt origo.
laumar píše:ja pouzivam vahu 032 z oct. 1,8 20v uz asi 2 roky (cca150 000km) a ide stale jak vaha tak motor . pri vymene to bol rozdiel oproti seriovke co tam ma byt origo.
A konektor je stejnej ? V čem byl největší rozdíl...v nízkejch otáčkách to víc táhlo ???????
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
jestli taky můžu trošku přidat do mlejna,váhu jsem měl i provrtanou,jak tu někdo zmiňoval, ale moc mě to neoslovilo, sice to bylo nepatrně živější od spoda,ale při podržení plynu asi kolem 1500ot. to na2 kvalt strašně škubalo,tak jsem se vrátil zpět ke klasice Bosch,byla to spíše zvědavost než pokus o Tuning váhy vzduchu
a to že píšeš pod mé ano znamená že jsem tu někde psal že vrtání je k něčemu dobrý????
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!