čtyřkoly ASR nemají.A zdechnout to jednotka nedovolí.majkl1 píše:Takže jsem to testnul. Opět jsem auto opřel zadkem o hromadu sněhu, dal zpátečku a pustil spojku. Zase se točilo pouze jedno kolo v předu a jedno vzadu. Pokud jsem však zvýšil rychlost dle tacho na cca 30 km/h, tak se auto rozjelo a projelo hromadou. Je však ale pravda, že na tuty se točily tři kola, to čtvrté (zadní) jen popocukávalo. Pumpa slyšet zase nebyla.
A stále nechápu spolupráci ASR s EDS. Sice ASR nemám, ale jel jsem s několika auty, co ho měla. Při jízdě se rostě nepodhráblo ani omylem, sice to třeba zdechlo, ale žádný lítající sníh od kol. Takže pokud se nepodrhábne, nedojde ani k rozdílným otáčkám kol na téže nápravě a tím pádem se neaktivuje ani EDS, nebo se pletu?
??? Funkčnost EDS ???
Moderátoři: šulda, Moderátoři
A měl k tomu výrobce nějaký důvod? Jízdní vlastnosti? Procesor by stíhat měl, když zvládá i ABS pro každé kolo zvlášť, ne?tuner píše:Kola na zadni napravě se ti budou protačet jen podle adheze a toho jak to přerozdělí zadni diferenciala. EDS neni pro zadni napravu ale jen pro předni.
Passat 4motion AVF
trubky,kostka ABSmajkl1 píše:A měl k tomu výrobce nějaký důvod? Jízdní vlastnosti? Procesor by stíhat měl, když zvládá i ABS pro každé kolo zvlášť, ne?tuner píše:Kola na zadni napravě se ti budou protačet jen podle adheze a toho jak to přerozdělí zadni diferenciala. EDS neni pro zadni napravu ale jen pro předni.
to Deivid: Jak trubky, kostka? Nerozumím. Když může chodit ABS, tak s tím samým hardwarem může disponovat i EDS, ne?
to tuner: Tu máš přece ty. Myslel jsem, že když tu příručku máš, že určitě ne proto, aby ti zabírala místo v knhovně, ale proto že tě to zajímá a chceš vědět jak to funguje. Očividně jsi jí četl, tak jsem si myslel, že to tam i uvedli, proč chodí jen přední náprava. To proč chodí na předokolce (B5) ABS na zadku jako celek je uvedeno v manuálu vozidla.
Teď ho čtu a je tam uvedeno:...zařízení kontroluje pomocí snímačů ABS otáčky hnacích kol. ...jestliže vziká rozdíl otáček mezi hnacími koly. Tento rozdíl od hodnoty cca 100ot/min. se až do rychlosti ...... dorvonává přibržděním protáčejícího ..... Tento zvuk se projevuje charakteristickým hlukem."
Takže jak to teda je? Pod pojmem hnací kola si mám představit pouze přední kola? Trochu rozporuplné, ne?
to tuner: Tu máš přece ty. Myslel jsem, že když tu příručku máš, že určitě ne proto, aby ti zabírala místo v knhovně, ale proto že tě to zajímá a chceš vědět jak to funguje. Očividně jsi jí četl, tak jsem si myslel, že to tam i uvedli, proč chodí jen přední náprava. To proč chodí na předokolce (B5) ABS na zadku jako celek je uvedeno v manuálu vozidla.
Teď ho čtu a je tam uvedeno:...zařízení kontroluje pomocí snímačů ABS otáčky hnacích kol. ...jestliže vziká rozdíl otáček mezi hnacími koly. Tento rozdíl od hodnoty cca 100ot/min. se až do rychlosti ...... dorvonává přibržděním protáčejícího ..... Tento zvuk se projevuje charakteristickým hlukem."
Takže jak to teda je? Pod pojmem hnací kola si mám představit pouze přední kola? Trochu rozporuplné, ne?
Passat 4motion AVF
No to určitě. Dotazy na mechaniky ve VW jsem ukončil už dávno (a že jsem jich měl). Vesměs vědí kulový jak co funguje. Oni jen vědí, že když to nefunguje, tak je to třeba celé vyměnit. Že to jde třeba opravit je ani nenapadne. A otázkou záruky to není. Prostě nevědí.Deivid píše:Nedávno jsem ve VW objednávali nového transportéra 4 motion s ESP.Nabídli nám mechanickou uzávěrku zadku za 17tis.Takže si myslím,že EDS je opravdu jen na předek.Zkus zavolat technikovi do VW nebo do škodovky a zeptej se ho WARUM (proč)?
U ABS pro předokolku je uvedeno toto:
"U předních kol se brzdný účinek reguluje pro kždé kolo zvlášť, zatímco pro kola na zadní nápravě se brzdný účinek reguluje společně. Tím se účinek pro obě zadní kola vyrovnává a jízdní stabilita je v maximální možné míře udržena."
Takže jediné, co mě napadá proč by EDS nechodilo na zadní nápravě je stejný důvod jako u ABS, což je škoda, protože když by to softwarově ošetřili (do určité rychlosti), byl by to systém zase o třídu lepší. Přece jenom, když se potřebuju vyhrabat ze závěje, jsou čtyři kola víc jak tři.
Passat 4motion AVF
-
tuner
- Aktivista
- Příspěvky: 2767
- Registrován: 24 led 2006, 11:32
- Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno
Na zadek je ABS společny jen softwarově, protože ventily ABS jsou v jednotce pro všechny kolazvlašť, ale jen pro zadek se spínaji zároven,kdežto ventily EDS i u 4x4 jsou jen pro předek, pro zadek nejsou namontovány.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Tak pak je to jiná.tuner píše:Na zadek je ABS společny jen softwarově, protože ventily ABS jsou v jednotce pro všechny kolazvlašť, ale jen pro zadek se spínaji zároven,kdežto ventily EDS i u 4x4 jsou jen pro předek, pro zadek nejsou namontovány.
Stejně je to škoda, že to tam nedaj. Přijde mi to nedodělaný stejně jak ty prťavý pravý zrcátka na B5. Kvůli ušetřeným pár korunám na plastu řidič přijde o velkou část přehlednosti toho, co je za ním (vedle něj) a taky vizuálně to bylo mimo mísu. I na dodávkách je to jak když dostane auto přes držku, natož u osobáku.
Passat 4motion AVF
moje zkušenost s eds je taková že auto musí disponovat systémy ABS/EBV.na tátovym autě chodí od 0 km/h az do 80km/h (podle manuálu) má automat a jenom předek(a6 C4 2.5 tdi r5) ale neni při tom nic slyšet jako při aktivaci ABS.co se týče quattra tak moje audi 100 C4 nemá eds ale má mechanickou závěru zadku
a A6 C4 2.5 tdi R5 (moje druhá) má ABS/EBV/EDS tam chodí taky do 80 km/h ale cvaká jako ABS,nechci dělat chytrýho ale jen pro upřesnění EBV elekronickej rozdělovač brzdnýho tlaku.
Audi 80 1Z uz neni , teď audi 100/c4 2.8 v6 175 ps a quattro:-)a další přírustek moje oblíbená Audi A6 C4 2.5 TDi R5 6kvalt,170 PS a 340 Nm, 6,7 l/100km