To já vím, jsem původním povoláním elektrotechnik slaboproudař. Pro akumulátor a jeho bezproblémový chod je jedinou důležitou veličinou jeho vnitřní odpor.
Ale tvrdím, že kapacitně větší akumulátor je pro motory s nepřímým vstřikováním (a tudíž častým žhavením) vhodnější. A to pouze z důvodu zásoby většího množství energie.
Představ si lednové pondělí ráno, mráz dvacet pod nulou. Autem jsi dojel v pátek odpoledne, auto tedy stojí 60 hodin na mrazu. Baterka má v tu dobu kapacitu cca poloviční než jmenovitou, a to v tom lepším případě.
Otevřeš řidičovy dveře a motor žhaví (předžhavení). Po cca 30 sekundách otočíš klíčkem a motor opět žhaví (hlavní žhavení - při této teplotě patnáct až dvacet sekund). Tedy po dobu téměř jedné minuty teče z už tak dosti unaveného akumulátoru téměř 50 Ampér. A pak chceš po takhle vycucané baterce, aby tříkilowattovým startérem roztočila ztuhlý motor se stupněm komprese 22,5:1 - no, to té baterce tedy fakt nezávidím. Pokud s takovým autem skáčeš po městě, kde co dva kilometry vypínáš motor a po chvíli znovu startuješ, jde baterka do kopru velmi brzy.
Proto doporučuju kapacitně vyšší baterku - aby bylo dost energie k dispozici.
Koupě baterie škoda felicie 1,9D
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Chapu to tak, ze u konktretniho typu aku doporucujes co doporucujes. Ale asi to neplati obecne. Ja jsem toho nazoru a zkusenosti, ze pokud nejsi HiFista co z aku zivi aparaturu, nema smysl se kapacitou prilis zabyvat. Jak jsi sam naznacil, zalezi velmi na vnitrnim odporu, tj. konstrukci aku a tudiz znovu opakuji, ze neni 62 Ah jako 62 Ah a to i v pripade kapacity.
Ona treba zrovna ta Odysseyka je schopna dat plny startovaci proud jeste pri 20% kapacity, zatimco bezny aku ma problem jiz pri 50%. Takze aplikovano na uvedeny pripad se startovanim v zime, da se prohlasit, ze problem neni primo v kapacite jako takove, nybrz ve schopnosti baterie dat plny startovaci proud v zavislosti na stavu nabiti. Ty to resis nakupem levne baterky s vetsi kapacitou, cimz posouvas bod kdy uz baterka za stejnych podminek nenastartuje a da se to resit nakupem kvalitnejsi baterky s mensi kapacitou. Vysledek je stejny. S tim rozdilem, ze v prvnim pripade sebou tahas jeste kila olova navic, coz se projevi na spotrebe a jizdnich vlastnostech auta. Stejne tak z hlediska samovybijeni a naroku na udrzbu jsou tam odlisnosti. Proste neni baterka jako baterka.
Ona treba zrovna ta Odysseyka je schopna dat plny startovaci proud jeste pri 20% kapacity, zatimco bezny aku ma problem jiz pri 50%. Takze aplikovano na uvedeny pripad se startovanim v zime, da se prohlasit, ze problem neni primo v kapacite jako takove, nybrz ve schopnosti baterie dat plny startovaci proud v zavislosti na stavu nabiti. Ty to resis nakupem levne baterky s vetsi kapacitou, cimz posouvas bod kdy uz baterka za stejnych podminek nenastartuje a da se to resit nakupem kvalitnejsi baterky s mensi kapacitou. Vysledek je stejny. S tim rozdilem, ze v prvnim pripade sebou tahas jeste kila olova navic, coz se projevi na spotrebe a jizdnich vlastnostech auta. Stejne tak z hlediska samovybijeni a naroku na udrzbu jsou tam odlisnosti. Proste neni baterka jako baterka.
Já si zase myslím, že pokud je někdo HiFista (tedy živí aparaturu), vůbec nezáleží na kapacitě aku, ale na výkonu alternátoru. To je všeobecný omyl mnoha lidí - narve do káry woofer a deset lamp a dá silnější baterku. PROČ??? Za jízdy pracuje altík, nikoli baterka, a pokud altík bude výkonově (proudově) nedostačující, můžeš mít v autě baterku třeba z tanku a je to naprosto howno platný, nemyslíš?
Ale jinak souhlasím - není 62Ah jako 62Ah.
Ale jinak souhlasím - není 62Ah jako 62Ah.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Ano, tak v tom případě tomu rozumím. Ovšem myslím si, že pro takový případ je lepší mít "malou" baterku jen pro start a druhou přídavnou, na niž bude zapojena celá ta opičárna.jericho-3 píše:Asi to je tím, že jede na párty a honí aparaturu se zhasnutým motorem...
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)