Napsal: 01 zář 2010, 07:21
To já vím, jsem původním povoláním elektrotechnik slaboproudař. Pro akumulátor a jeho bezproblémový chod je jedinou důležitou veličinou jeho vnitřní odpor.
Ale tvrdím, že kapacitně větší akumulátor je pro motory s nepřímým vstřikováním (a tudíž častým žhavením) vhodnější. A to pouze z důvodu zásoby většího množství energie.
Představ si lednové pondělí ráno, mráz dvacet pod nulou. Autem jsi dojel v pátek odpoledne, auto tedy stojí 60 hodin na mrazu. Baterka má v tu dobu kapacitu cca poloviční než jmenovitou, a to v tom lepším případě.
Otevřeš řidičovy dveře a motor žhaví (předžhavení). Po cca 30 sekundách otočíš klíčkem a motor opět žhaví (hlavní žhavení - při této teplotě patnáct až dvacet sekund). Tedy po dobu téměř jedné minuty teče z už tak dosti unaveného akumulátoru téměř 50 Ampér. A pak chceš po takhle vycucané baterce, aby tříkilowattovým startérem roztočila ztuhlý motor se stupněm komprese 22,5:1 - no, to té baterce tedy fakt nezávidím. Pokud s takovým autem skáčeš po městě, kde co dva kilometry vypínáš motor a po chvíli znovu startuješ, jde baterka do kopru velmi brzy.
Proto doporučuju kapacitně vyšší baterku - aby bylo dost energie k dispozici.
Ale tvrdím, že kapacitně větší akumulátor je pro motory s nepřímým vstřikováním (a tudíž častým žhavením) vhodnější. A to pouze z důvodu zásoby většího množství energie.
Představ si lednové pondělí ráno, mráz dvacet pod nulou. Autem jsi dojel v pátek odpoledne, auto tedy stojí 60 hodin na mrazu. Baterka má v tu dobu kapacitu cca poloviční než jmenovitou, a to v tom lepším případě.
Otevřeš řidičovy dveře a motor žhaví (předžhavení). Po cca 30 sekundách otočíš klíčkem a motor opět žhaví (hlavní žhavení - při této teplotě patnáct až dvacet sekund). Tedy po dobu téměř jedné minuty teče z už tak dosti unaveného akumulátoru téměř 50 Ampér. A pak chceš po takhle vycucané baterce, aby tříkilowattovým startérem roztočila ztuhlý motor se stupněm komprese 22,5:1 - no, to té baterce tedy fakt nezávidím. Pokud s takovým autem skáčeš po městě, kde co dva kilometry vypínáš motor a po chvíli znovu startuješ, jde baterka do kopru velmi brzy.
Proto doporučuju kapacitně vyšší baterku - aby bylo dost energie k dispozici.