Stránka 3 z 3

Napsal: 01 zář 2010, 07:21
od Marek77
To já vím, jsem původním povoláním elektrotechnik slaboproudař. Pro akumulátor a jeho bezproblémový chod je jedinou důležitou veličinou jeho vnitřní odpor.
Ale tvrdím, že kapacitně větší akumulátor je pro motory s nepřímým vstřikováním (a tudíž častým žhavením) vhodnější. A to pouze z důvodu zásoby většího množství energie.

Představ si lednové pondělí ráno, mráz dvacet pod nulou. Autem jsi dojel v pátek odpoledne, auto tedy stojí 60 hodin na mrazu. Baterka má v tu dobu kapacitu cca poloviční než jmenovitou, a to v tom lepším případě.
Otevřeš řidičovy dveře a motor žhaví (předžhavení). Po cca 30 sekundách otočíš klíčkem a motor opět žhaví (hlavní žhavení - při této teplotě patnáct až dvacet sekund). Tedy po dobu téměř jedné minuty teče z už tak dosti unaveného akumulátoru téměř 50 Ampér. A pak chceš po takhle vycucané baterce, aby tříkilowattovým startérem roztočila ztuhlý motor se stupněm komprese 22,5:1 - no, to té baterce tedy fakt nezávidím. Pokud s takovým autem skáčeš po městě, kde co dva kilometry vypínáš motor a po chvíli znovu startuješ, jde baterka do kopru velmi brzy.

Proto doporučuju kapacitně vyšší baterku - aby bylo dost energie k dispozici.

Napsal: 04 zář 2010, 06:38
od fabiátor
Chapu to tak, ze u konktretniho typu aku doporucujes co doporucujes. Ale asi to neplati obecne. Ja jsem toho nazoru a zkusenosti, ze pokud nejsi HiFista co z aku zivi aparaturu, nema smysl se kapacitou prilis zabyvat. Jak jsi sam naznacil, zalezi velmi na vnitrnim odporu, tj. konstrukci aku a tudiz znovu opakuji, ze neni 62 Ah jako 62 Ah a to i v pripade kapacity.

Ona treba zrovna ta Odysseyka je schopna dat plny startovaci proud jeste pri 20% kapacity, zatimco bezny aku ma problem jiz pri 50%. Takze aplikovano na uvedeny pripad se startovanim v zime, da se prohlasit, ze problem neni primo v kapacite jako takove, nybrz ve schopnosti baterie dat plny startovaci proud v zavislosti na stavu nabiti. Ty to resis nakupem levne baterky s vetsi kapacitou, cimz posouvas bod kdy uz baterka za stejnych podminek nenastartuje a da se to resit nakupem kvalitnejsi baterky s mensi kapacitou. Vysledek je stejny. S tim rozdilem, ze v prvnim pripade sebou tahas jeste kila olova navic, coz se projevi na spotrebe a jizdnich vlastnostech auta. Stejne tak z hlediska samovybijeni a naroku na udrzbu jsou tam odlisnosti. Proste neni baterka jako baterka.

Napsal: 06 zář 2010, 07:21
od Marek77
Já si zase myslím, že pokud je někdo HiFista (tedy živí aparaturu), vůbec nezáleží na kapacitě aku, ale na výkonu alternátoru. To je všeobecný omyl mnoha lidí - narve do káry woofer a deset lamp a dá silnější baterku. PROČ??? Za jízdy pracuje altík, nikoli baterka, a pokud altík bude výkonově (proudově) nedostačující, můžeš mít v autě baterku třeba z tanku a je to naprosto howno platný, nemyslíš?


Ale jinak souhlasím - není 62Ah jako 62Ah.

Napsal: 06 zář 2010, 10:10
od jericho-3
Asi to je tím, že jede na párty a honí aparaturu se zhasnutým motorem... :)

Napsal: 06 zář 2010, 10:30
od Marek77
jericho-3 píše:Asi to je tím, že jede na párty a honí aparaturu se zhasnutým motorem... :)
Ano, tak v tom případě tomu rozumím. Ovšem myslím si, že pro takový případ je lepší mít "malou" baterku jen pro start a druhou přídavnou, na niž bude zapojena celá ta opičárna.