Jak zlepsit starty starych dieselu?

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

PiP
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:31
Bydliště: Zvolen (SK)

Příspěvek od PiP »

Palivový filter je málá položka, ten rovno vymeň. Žhaviče máš 100% podľa katalógu? Dôležitá je dĺžka! Do Bravy mi predali špatné a štart bol trápením. Boli asi o 2mm kratšie ako mali byť! Ventil prívodu paliva na čerpadle je OK. Musí ťukať pri zapnutí žhavenia. Riadiaca jednotka žhavenia potrebuje rýchlo žhaviče. Ak máš klasické teplota na žhaviči je malá a štart slabý. (rýchlo žhavič poznáš tak že má zúženú špičku)
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

PiP píše:Palivový filter je málá položka, ten rovno vymeň. Žhaviče máš 100% podľa katalógu? Dôležitá je dĺžka! Do Bravy mi predali špatné a štart bol trápením. Boli asi o 2mm kratšie ako mali byť! Ventil prívodu paliva na čerpadle je OK. Musí ťukať pri zapnutí žhavenia. Riadiaca jednotka žhavenia potrebuje rýchlo žhaviče. Ak máš klasické teplota na žhaviči je malá a štart slabý. (rýchlo žhavič poznáš tak že má zúženú špičku)
no filtr me vyjde na 650..zadne tukani v kabine neslysim u benzinu jsem slysel bzuceni na zhavice se zeptam ale daval mi je u nas v diesel servise a mel jsem to u neho i s tema startama a nic ...za nemuzu cekat zazraky od fiatu...nejdrive sel po starteru byl dobrej vstriky asi mi nastavil pocatek vstriku protoze se zlepsily teple starty meril tlaky na nic neprisel do znackoveho to davat nechci je to 30 km a zaplatim pak za nic...jak to tak byva je slyset ten ventil u ridice?
punto 1.7TD 46kw
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Když měřil tlaky, tak kolik naměřil?
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

origoš píše:Když měřil tlaky, tak kolik naměřil?
30 32 32 32 kdyz startuju trepe se cely motor ..je mozne ze nenaskoci vsechny valce?prosim te jak je to udieselu ma byt slyset palivove cerpadlo po otoceni klicku jako u benzinu?roztoci se to normalne tata a pak dru drudru (delka startu podle venkovni teploty)a naskoci a startuji to s plnym plynem i kdyz je kolem nuly podruhe nebo za tepla to startuje v poho..pri +5 s plynem to startne hned
punto 1.7TD 46kw
PiP
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:31
Bydliště: Zvolen (SK)

Příspěvek od PiP »

Ten palivač je hodne drahý. Pozri sa po iných značkách (Clean, Purolator...). Ten ventil zistíš nasledovne, otvor motor daj si hlavu nat čerpadlo a požiadaj pomocníka aby zapol žhavenie. Musíš počuť cvaknutie, (ventil sa otvoril), povypnutí žhavenia znovu cvak (ventil sa zatvoril.
Tie žhaviče musia byť origo rozmer, musia mať správnu dĺžku. Ináč sú utopené v komôrke a štart je špatný. Padanie zistíš najlepšie tak, postav sa k výfuku a nechaj to niekoho nakopnúť. Hneť po točení štartéra musí z výfuku vychádzať dym! Pokial nie nafta spadla. Treba prejsť všetky spony počnúc vývod z nádrže končiac výsokotlaké potrubie. Ináč to neodstrániš.
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

PiP píše:Ten palivač je hodne drahý. Pozri sa po iných značkách (Clean, Purolator...). Ten ventil zistíš nasledovne, otvor motor daj si hlavu nat čerpadlo a požiadaj pomocníka aby zapol žhavenie. Musíš počuť cvaknutie, (ventil sa otvoril), povypnutí žhavenia znovu cvak (ventil sa zatvoril.
Tie žhaviče musia byť origo rozmer, musia mať správnu dĺžku. Ináč sú utopené v komôrke a štart je špatný. Padanie zistíš najlepšie tak, postav sa k výfuku a nechaj to niekoho nakopnúť. Hneť po točení štartéra musí z výfuku vychádzať dym! Pokial nie nafta spadla. Treba prejsť všetky spony počnúc vývod z nádrže končiac výsokotlaké potrubie. Ináč to neodstrániš.
odpoledne vyzkousim ..nejvic me sere kdyz to dam do servisu ze mam spatne studene starty za nizzich teplot a...nez mi zatuhla nafta tak i pri -18jsem startnul i kdyz to opravdu nebylo nic moc ted bych se hodne bal jestli by chytil..
punto 1.7TD 46kw
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Tlaky jsou postačující, zřejmě to má "vysoko do žlabu".
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
PiP
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:31
Bydliště: Zvolen (SK)

Příspěvek od PiP »

Mal som Ritmo TD 270 000 km. Chytal už len do -18. Kúpil som Bravu TD. Pred prvou zimou som skontroloval žhaviče zo 4 boli 2 dobré z toho jeden ešte k tomu kratší. Kúpil som novú sadu. A ja som to nevedel v lete naštartovať. chytalo mi to na 2 krát horkoťažko. Nemohol som to nechať tak. Našrptal som si katalógy a zistil som že mi predali úplne nah...no žhaviče kratke a ktomu to neboli ani rýchlo žhaviče! (LOL) Kúpil so úplne najlacnejšie talianske rýchlo žhaviče. A od vtedy paráda. stačí škrt a motor ide. Pred zimou som dal nový paliváč. Vyčistil celú nádrž. A tankujem zásadne na jednej benzinke OMV. (v zime samozrejme alpin diesel) Nezlomili ma ani najprudšie mrazy -23. Vždy v pohode na prvý škrt! :P (chodím denne do práce na aute). Držím palce nech to dáš do poriadku. ;) Brava TD 75 Soft (190 000km) :P
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

origoš píše:Tlaky jsou postačující, zřejmě to má "vysoko do žlabu".
co tim myslis? :?
punto 1.7TD 46kw
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

PiP píše:Mal som Ritmo TD 270 000 km. Chytal už len do -18. Kúpil som Bravu TD. Pred prvou zimou som skontroloval žhaviče zo 4 boli 2 dobré z toho jeden ešte k tomu kratší. Kúpil som novú sadu. A ja som to nevedel v lete naštartovať. chytalo mi to na 2 krát horkoťažko. Nemohol som to nechať tak. Našrptal som si katalógy a zistil som že mi predali úplne nah...no žhaviče kratke a ktomu to neboli ani rýchlo žhaviče! (LOL) Kúpil so úplne najlacnejšie talianske rýchlo žhaviče. A od vtedy paráda. stačí škrt a motor ide. Pred zimou som dal nový paliváč. Vyčistil celú nádrž. A tankujem zásadne na jednej benzinke OMV. (v zime samozrejme alpin diesel) Nezlomili ma ani najprudšie mrazy -23. Vždy v pohode na prvý škrt! :P (chodím denne do práce na aute). Držím palce nech to dáš do poriadku. ;) Brava TD 75 Soft (190 000km) :P
prosim te mas nejaky odkaz obych zjistil origo zhavici svicky ...mam punto 1.7td 46kw 97 vin zfa17600002558794
punto 1.7TD 46kw
PiP
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:31
Bydliště: Zvolen (SK)

Příspěvek od PiP »

Našiel som to na nemeckých stránkach. Mám to ale doma. teraz som v práci. Pošlem Ti to v pondelok.
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Vysoko do žlabu= málo nafty. Příčiny mohou být různé, několik případů: Když netětsní zpětné ventily, tak se při malých obrátkách nenatlakují naplno trubky a nafta pulsuje mezi čerpadlem a vstřikama, a vtřikuje se buď málo, nebo vůbec nic. Pokud už motor běží, tak to tolik nevadí. Nebo dává málo nízkotlaká část a výsledkem je malé vstřikované množství. Příčin může být více, je potřeba se postupně dopracovat k chybě. Jestli je to tento druh poruchy, se snadno zjistí tak, že se motoru dají vyšší obrátky (třeba opatrným roztáhnutím za pomoci starteru- pozor na přeskočení rozvodů) a pokud chytne hned, tak je věc jasná. Vyločit to lze namontováním zaručeně dobrého čerpadla.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

PiP píše:Našiel som to na nemeckých stránkach. Mám to ale doma. teraz som v práci. Pošlem Ti to v pondelok.
jo dik mam tam bosch ale jaky se podivam zitra
punto 1.7TD 46kw
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

origoš píše:Vysoko do žlabu= málo nafty. Příčiny mohou být různé, několik případů: Když netětsní zpětné ventily, tak se při malých obrátkách nenatlakují naplno trubky a nafta pulsuje mezi čerpadlem a vstřikama, a vtřikuje se buď málo, nebo vůbec nic. Pokud už motor běží, tak to tolik nevadí. Nebo dává málo nízkotlaká část a výsledkem je malé vstřikované množství. Příčin může být více, je potřeba se postupně dopracovat k chybě. Jestli je to tento druh poruchy, se snadno zjistí tak, že se motoru dají vyšší obrátky (třeba opatrným roztáhnutím za pomoci starteru- pozor na přeskočení rozvodů) a pokud chytne hned, tak je věc jasná. Vyločit to lze namontováním zaručeně dobrého čerpadla.
je u tehle poruchy zavislost na venkovni teplote pod nulou nebo nad?misto aby ze mne v servise vytahl prachy tak se na to vysral je to jediny kdo dela diesely ...zas je to fachman tak by na to prijit mel?
Naposledy upravil(a) pietromasoni dne 17 bře 2006, 22:52, celkem upraveno 2 x.
punto 1.7TD 46kw
PiP
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:31
Bydliště: Zvolen (SK)

Příspěvek od PiP »

Podarilo sa mi to najsť. :-)

odkaz pre žhaviče BERU: :P
http://www.faiauto.com/glow%20plugs/Ger ... 9ABERU.HTM

odkaz pre žhaviče BOSCH: :P
http://www.faiauto.com/glow%20plugs/Ger ... 9ABOSC.HTM


odkaz pre žhaviče CHAMPION: :P
http://www.faiauto.com/glow%20plugs/Ger ... I_009A.HTM
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“