Sportovni pruziny vs origo tlumice
Moderátoři: šulda, Moderátoři
kibi píše:Puvodni tlumice jsem vymenil za komplet Kayabi a nemuzu rict spatny slovo. Vse funguje naprosto ok. Na druhou stranu nechci podridit funkcnost vzhledu, takze koupit samotne pruziny asi nebude uplne ta nejlepsi volbaradekandy píše:stav všeho u mne ok - novékibi píše: Hodně důležité je hlavně to, v jakém jsou ty origo tlumiče stavu a taky jaký typ a výrobce pružin byl zvolen.
Pozitivním efektem je ale to, že auto neprohupuje tak hluboko a taky má mnohem lepší stabilitu při projíždění esíček. Čestpíšu jen svůj názor- nebo spíš pocit z jízdy, bez ohledu na to, že to není asi moc odborný, technofilové snad prominou
![]()
jinak Kayaba má u Fabky taktéž "tužší" charakteristiku a vřele jako náhradu origo tlumičů doporučujuk těm pérům V-maxx....z mého vozu šli na FRS v doplnění s origo FRS tlumičema a tam už fungovali lépe.....každopádně prostě lepší je zainvestovat nějaký ten peníz a pořídit komplet lepší podvozek....třebas HP tlumiče + svoje origo péra je celkem i ekonomická verze
Cece sam se pohybuju v DH discipline. Na kolo mam sice mechanika, ale pruzeni si ladim vyhradne sam a musim rict, ze nastaveni tlumicu u auta je pro me spanelska vesniceradekandy píše:Myslím, že tohle je velmi dobrý názor, jen k tomu ještě něco doplním. sportovní pružiny vs origo tlumiče není nejlepší řešení, nejlepší je samozřejmě komplet podvozek a i by bylo dost smutné, kdyby za ty peníze nebyl. Každopádně to ale v některých případech může být i lepší než úplně originál, ale nemusí to platit vždy. Hodně důležité je hlavně to, v jakém jsou ty origo tlumiče stavu a taky jaký typ a výrobce pružin byl zvolen. Pokud se jedná o sportovní pružiny bez progresivního vinutí, tak je pravda že na nich to auto dost poskakuje a je tvrdé jak prkno. Oproti tomu sportovní pružiny s progresivním vynutím (a to je i WEITEC) mají to specifikum, že začátek zdvihu je pěkně měkkej, takže to dobře žehlý drobné nerovnosti a ani tlumiče to nezatěžuje v tomhle režimu víc než standardní pružiny, ovšem s rostoucím zdvihem ty pružiny tvrdnou rychleji a způsobují tak větší zpětnou sílu na vytažení tlumiče a tím celý tlumič více namáhají. Pozitivním efektem je ale to, že auto neprohupuje tak hluboko a taky má mnohem lepší stabilitu při projíždění esíček. Takže pokud můžu hodnotit ze své zkušenosti, tak na oktávce TDI v kombajnu jsou Weitec s origo tlumiči určitě lepší alternativou než úplně origo pružiny, ovšem nutno dodat že mam tlumiče Sachs Advantage(prý jsou trožku tužší než klasické Touring) a v dobré stavu.kibi píše:sportovní pružiny vs origo tlumiče není nejlepší řešení, jezdit se s tím dá, ale auto má horší jízdí vlastnosti - při hupu, nebo "vlnách" na silnici se auto lehce rozhoupe - což není moc příjemný, navíc to hůře pobírá malé nerovnosti....
mnohem větší smysl má přišetřit si, neexperimentovat a koupit kvalitní sportovní podvozek....mám na Fabce nejvyšší řadu od Weitecku (tuhost výška) a opravdu nebe a dudy oproti origo tlumičům + sportovní péra....bere to příjemně i malé nerovnosti, žádné houpání a auto opravdu pěkně kopíruje cestu - jen cena je jinde
to nogis: klidně si nadávej jak chceš, ale podle mě jseš primitiv, kterej si navíc dlouho nezapíchal a proto tady má potřebu do někoho prudit. Já o sobě netvrdím, že jsem neomylnej, ale vzhledem k tomu, že jsem pár let jezdil MTB Downhill, tak o nastavení tlumičů trošku něco vim, protože v tomhle sportu je to ten nejdůležitější setup a krom toho jsem tlumiče od Marzocchi i kompletně servisoval a posléze se tomu věnuju i motorek včetně silničních a ještě si nikdo neztěžoval, že bych mu podvozek nastavil špatně. Takže se vyser na tvé teorie typu jedna paní povídala, pozbírej nějaké zkušenosti z praxe a pak se zde projevuj!!! Čest
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5179
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
To je odborná odpověď.TK píše:Podle mého je u dobře nastaveného podvozku zásadní sladění hmotnosti auta, pružin, tlumičů a v neposlední řadě výšky těžiště. Pokud se někdo do podobných pokusů jaké se tady řeší pustí, bude to jen o tom nalézt kompromis mezi účinkem a cenou úpravy. Osobně bych se s úpravou podvozku obrátil na nějakou specializovanou firmu.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Podle mě je to asi takhle....Sportovní pružiny s originál tlumičema nejsou dobrá varianta ale rozhodně ne proto, že se tlumič pohybuje v jiné části zdvihu. Tlumiči je to v podstatě jedno, pokud je NOVÝ. Samozřejmě pokud dáte snížené pružiny na jetý tlumič, který spoustu kilometrů pracuje v určité části zdvihu, je v těch místech už zaběhlý a částečně opotřebený a teď po něm chcete, aby pracoval jinde, uspíší to jeho konec... Problém je ale hlavně v tom, že sériový tlumič má útlum nastaven pro charakteristiku sériové pružiny. S tužšími pružinami bude ten útlum více či méně nedostatečný... Proto je lepší řešit tyhle věci jako celou sadu tlumič + pružina. Sériový tlumič se sportovní pružinou může být podle mne v extrémních situacích až nebezpečný.....
