Použití letního VIF v zimě!!??

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

to Rider.23: mám stejnej postřeh - čím "lepší" nafta, tím větší spotřeba. Je to nepatrný, ale je to tam. ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4303
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

vy se strachujete s naftou ale já už viděl zmzlej benzín (hm)
Uživatelský avatar
caryo
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 07 říj 2010, 18:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek

Příspěvek od caryo »

S většinou příspěvků nelze než souhlasit, ale v první řadě nechápu smysl samotný první otázky - proč asi výrobce produkuje zimní a letní VIF, navíc jejich vlastnosti jsou uvedeny na samotném obalu přípravku... Potom je opravdu namístě ptát se, zda je letní vhodný pro zimní použití...

Takže pozor, zimní se používá přes léto, letní v -20°C a bude všechno v pořádku. Obal nás všechny jenom mate.
1)Fiat Doblo Maxi Combi 1,6 JTD (2018)
2)Š 105 S, r.v. 1980 - veterán v origo stavu, 71 000 km
3)VW Polo 6N1 1,4 44 kW (AEX)
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

caryo píše:S většinou příspěvků nelze než souhlasit, ale v první řadě nechápu smysl samotný první otázky - proč asi výrobce produkuje zimní a letní VIF, navíc jejich vlastnosti jsou uvedeny na samotném obalu přípravku... Potom je opravdu namístě ptát se, zda je letní vhodný pro zimní použití...

Takže pozor, zimní se používá přes léto, letní v -20°C a bude všechno v pořádku. Obal nás všechny jenom mate.
Za prvé- kdybych měl doma obě balení (letní i zimní), tak si to přečtu a třeba se neptám tady, ale bohužel mám doma jen letní a chystal sem se tankovat, tak mě napadla jednoduchá otázka zde na fóru, kde jsem věděl, že mi to někdo vysvětlí, protože to tu hojně využívaj a já nebudu muset před tankováním letět někam shánět zimní VIF abych porovnal obaly... Navíc sem dotaz o několik řádků níže rozvedl...

Za druhé- je to diskuzní fórum, a nakonec se z mého, podle tebe celkem stupidního, dotazu vyklubala docela slušná diskuze i na jiné téma (zamrzání nafty), takže si myslím, že nakonec úplně blbej dotaz to nebyl...

Za třetí- nikdo tě to nenutí číst a ani na to reagovat, takže pokud se ti tato diskuze nelíbí, tak můžeš diskutovat jinde a určitě budeš velkým pčínosem se svými 17ti příspěvky...

Nechápu o co ti tímto tvým ironickým moudrem šlo (hm) :? :roll:
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

nogis píše:to Rider.23: mám stejnej postřeh - čím "lepší" nafta, tím větší spotřeba. Je to nepatrný, ale je to tam. ;)
Tak sem rád, že nejsem jedinej komu to tak přijde ;) Již dříve sem něco podbného pozoroval u motorek, kde vždy při natankování benálu s vyšším OČ (nebo třeba V-Power, Carerra OMV atd...), ale tam sem si to vysvětloval tím, že vždycky se tím nechám unést, že to o něco lépe jede a dávám tomu větší kartáč, jenže tady s tím naším prckem jezdí hlavně moje žena, která jezdí furt stejně a stejně pokaždé když natankuji něco "lepšího" tak je ta spotřeba větší... Asi to kvalitnější palivo motoru víc chutná, tak se snaží toho víc shltat, jako malé dítě, když dostane nějakou dobrotu (LOL) ...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

Jarda S. píše:vy se strachujete s naftou ale já už viděl zmzlej benzín (hm)
To teda musela být kvalitka (LOL) ...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Uživatelský avatar
caryo
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 07 říj 2010, 18:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek

Příspěvek od caryo »

Tak se uklidni, koukám, že jsem tě se svou poznámkou nějak rozhodil, když jsi hned napsal takovou slohovku na svou obhajobu. Máš naprostou pravdu, právě proto, že je to diskuzní fórum a ta diskuze se mi velmi líbí, jsem k ní napsal svůj názor. A to jsem si zjevně dovolil moc, když jsem nepochválil nápad používat letní přípravek v zimě. :D

No nebudu dát blokovat tuhle diskuzi, ať se tedy k věci vyjádří sofistikovanější odborníci.
1)Fiat Doblo Maxi Combi 1,6 JTD (2018)
2)Š 105 S, r.v. 1980 - veterán v origo stavu, 71 000 km
3)VW Polo 6N1 1,4 44 kW (AEX)
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

caryo píše:Tak se uklidni, koukám, že jsem tě se svou poznámkou nějak rozhodil, když jsi hned napsal takovou slohovku na svou obhajobu. Máš naprostou pravdu, právě proto, že je to diskuzní fórum a ta diskuze se mi velmi líbí, jsem k ní napsal svůj názor. A to jsem si zjevně dovolil moc, když jsem nepochválil nápad používat letní přípravek v zimě. :D

No nebudu dát blokovat tuhle diskuzi, ať se tedy k věci vyjádří sofistikovanější odborníci.
Já su naprosto v klidu, to se neboj, jen rád diskutuji a neomezuji se na odpovědi a reakce o deseti slovech...
Nešlo o žádnej můj nápad, ale o celkem jednoduchou a prostou otázku, co by se mohlo stát, kdybych tak učinil a věřím, že nejsem jediný, kdo si tuto otázku někdy položil a rád si na ni přečet odpověď, což se o tobě říct asi nedá, protože ty se svými obaly v tom máš jasno... Nevím, co si lidi vezmou z tvého ironického názrou, ať v -20 lijem letní a v hicech zimní a z tvé rady o čtení obalu, ale já položil prostou otázku a na ni dostal uspokojivou odpověď a není třeba se dál zamýšlet nad tím, jak hloupá ta otázka byla nebo ne (byť já ji tedy za hloupou nepovažuji)...

Radši máš přihodit taky něco svých zkušeností, např. se zamrzáním nafty a diskuzi dál rozvíjet, než tady ironizovat...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
pasa
Přispěvovatel
Příspěvky: 486
Registrován: 10 led 2008, 10:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od pasa »

Nějak jsem přestal věřit i tomu VIFu,v sobotu -20 a když jsem vindal zimní VIF a chtěl ho nalejt do nádrže tak jsem zjidtil že v něm plavou bílý sračky jak když tam nadrobíš sejra.Docela by mě zajímalo jaktenhle sjrajt v kterým tuhne parafín,má ten parafín v naftě rozpouštět.
A4 8K5
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

Draci nezapomínejte, že máte palivový filtr, ten se má odvodňovat, odšroubuje se spodní plastový šroub a vypustí se nafta, a nakrmíte to nově načepovanou naftou, pokaď to někdo udělá u každé výměny oleje (15.tis km)tak nemůžou být problémy.
To vše za předpokladu, že jezdí na naftu a ne na Bionaftu či frit.olej a tankuje u nějaké normální benziny (to je ale také relativní, i ta Benzina není zárukou kvality)
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
holy
Přispěvovatel
Příspěvky: 517
Registrován: 17 pro 2008, 21:29
Odpovědi: 0
Bydliště: karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od holy »

Máte někdo zkušenost s naftou Globus Ultradiesel? Stojí stejně jako Diesel, tak v čem je Ultra?
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
Uživatelský avatar
kibi
Aktivista
Příspěvky: 1132
Registrován: 14 čer 2009, 09:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od kibi »

zkusil jsem dvě plné nádrže když byla akce 2,-Kč na litr dolů za nákup....dle mne není špatná, předtím jsem zkoušel Agip Dieseltech a subjektivně byla ta Globus Ultra lepší - myšleno tak, že motor byl tišší a studené starty lepší

dle mne pořadí značky nafty (tankováno na Chomutovsku)

1.) Benzina Verva
2.) Benzina Top Q
3.) Globus Ultra Diesel, OMV
4.) Agip Diesel Tech

do všech krom Vervy leju přes léto VIFko

jiná paliva neberu a hodnotím převážně dle kultivovanosti motoru a studených startů....spotřebu nehodnotím, na všechny paliva ujedu +- stejně a rozdíly v 10km mi příjdou neadekvátní porovnávat....to že by to na nějaké z uvedených paliv jelo výrazně lépe také nepozoruji :)
FI combi 1.9TDi ATD + domorobo vylepšováky :D
pitrsss
Přispěvovatel
Příspěvky: 818
Registrován: 15 lis 2006, 12:47
Odpovědi: 0
Bydliště: od chomutova

Příspěvek od pitrsss »

ještě kolik toho vifu dávkujete já dávám 2 odměrky do -10 stupnů na 30l ,když má být -20 tak dávám 4 odměrky na 30l,ze zámrzem jsem nikdy neměl problém ,ta samá nafta v jiným stroji zamrzla mě s vifem ne
g3 tdi ahu,octa asz
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

pitrsss píše:ještě kolik toho vifu dávkujete já dávám 2 odměrky do -10 stupnů na 30l ,když má být -20 tak dávám 4 odměrky na 30l,ze zámrzem jsem nikdy neměl problém ,ta samá nafta v jiným stroji zamrzla mě s vifem ne
Když je do -10 C tak 1.ml na 1.l , když to jde kolem -20 .C tak dávám 2.ml na 1.l, když jedu na lyže a parkuji káru několik dní v mraze tak dám i 3.ml na 1.l.

Podle mě můžeš adivovat jak chceš, když nevypouštíš pravidelně filtr, zůstane na dně trochu vody a přes filtr to neprojde..
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
Uživatelský avatar
Andy-CZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 397
Registrován: 22 dub 2008, 18:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kolín a Kutná Hora

Příspěvek od Andy-CZ »

Mě napadlo, jestli by bylo motoru užitečný, nalejt tak letní vif třeba celou plechovku. Jestli by to třeba pořádně pročistilo palivovou soustavu, trysky...co myslíte?
Škoda Fabia 1.9 TDI RS 96kW 5,7l/100km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“