Rzklepání auta při vyšší rychlosti
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Rzklepání auta při vyšší rychlosti
Prohlídni kotouče. Taky mi auto ve vyšší rychlosti třáslo(myslel jsem že je potřeba znova vyvážit), je pravda že to mírně klepalo i při brzdění. Minulý týden jsem potřeboval zabrzdit asi ze 160 a myslel jsem, že mi vyletí volant z ruky. Opatrně jsem dojel dumů, shodím kola a kotouče že dám teda líznout. Zvuk kotouče při položení na zem jak prasklej talíř tak ho prohlížím a skoro všechny chladící žebra prasklý. Mírně jsem do něj klep kladivem a kotouče byly rázem dva. Čistej materiál nebyl vidět nikde jen rez a za tu to asi i drželo.
Montáž, úpravy a repase nezávislého topení Eberspächer, Webasto (předělání příhřevů spouštění na dálkové ovládání nebo mobil)
Sharan 215/460, Octavia 190/460
Výstavba a rekonstrukce interiérů http://www.neza-interiery.cz/
Sharan 215/460, Octavia 190/460
Výstavba a rekonstrukce interiérů http://www.neza-interiery.cz/
Jo, to je problém chlazených, já když to třepe a jsou chlazené a vidím že žebra jsou již do oblouku je zahodím, tlouštka netlouštka..Stačí do něho klepnout a když zachrastí, je v háji...A to, že se Ti rozpadl rezem , to jsi měl štěstí..,prasknout ti ve 160 jsi buď ve strouze nebo v protisměru... Amen.
nepropadat panice...
Tak jsem tu po delší době a auto se pořád klepe.
6ádnej z mechaniků u kterejch bylo (byly 4) nechtěl přimazávat klouby na poloosách, že prej to nemá cenu, že tam nejsou vůle a moc práce...
Rozho jsme se to udělat sám. Stačí tát tu vazelínu do manžety, nebo se musí kloub rozdělat a dát to nějak přímo do něj? Popřípadě jak vyndat co nejsnadnějc poloosy aby se nerozhodila geometrie.
Díky za rady.
Janny
6ádnej z mechaniků u kterejch bylo (byly 4) nechtěl přimazávat klouby na poloosách, že prej to nemá cenu, že tam nejsou vůle a moc práce...
Rozho jsme se to udělat sám. Stačí tát tu vazelínu do manžety, nebo se musí kloub rozdělat a dát to nějak přímo do něj? Popřípadě jak vyndat co nejsnadnějc poloosy aby se nerozhodila geometrie.
Díky za rady.
Janny
Tak pokud jsem četl správně kola jsi vyloučil...sem tam se stalo že některé auto bylo háklivější a i přes správné vyvážení se to třepalo....zkus se zeptat v okolí jestli dovažují na ose....kola na autě a mašina si to roztočí a pak se to sladí s autem...
Pokud chceš jen doplnit vazelinu stačí sundat sponu stáhnout manžetu a nakypat to na kloub... pokud to chceš dělat na stole tak aby sis to nerozhodil vyklepni spodní čep z těhlice....
Pokud chceš jen doplnit vazelinu stačí sundat sponu stáhnout manžetu a nakypat to na kloub... pokud to chceš dělat na stole tak aby sis to nerozhodil vyklepni spodní čep z těhlice....
Jinak proč by je měli mazat když je můžou vyměnit...ale pokud je některý v ...špatný tak nevím zdali to mazání pomůže možná dočasně.janeksdi píše:Tak pokud jsem četl správně kola jsi vyloučil...sem tam se stalo že některé auto bylo háklivější a i přes správné vyvážení se to třepalo....zkus se zeptat v okolí jestli dovažují na ose....kola na autě a mašina si to roztočí a pak se to sladí s autem...
Pokud chceš jen doplnit vazelinu stačí sundat sponu stáhnout manžetu a nakypat to na kloub... pokud to chceš dělat na stole tak aby sis to nerozhodil vyklepni spodní čep z těhlice....
Dej pak vědět výsledek.
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5113
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Když ty poloosy pravidelně přimazáváš(cca po 40tis km.),vydrží daleko déle.Ta vazalína vysychá.A místo těch origo sponek normální spony šroubovací ze železářství.Pak stačí jen sundat kolo a v rejdu povolit sponu,stáhnout manžetu a až půl tuby(asi 40g) tam docpat,natáhnout manžetu,utáhnout sponu,nasadit kolo.Jedna poloosa je za 10min hotová.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Na VW nak extra nevysichaj, ta manžeta je jakoby plastová, nevím k čemu bych ten material přirovnal. kdežto na Feldah , když si nekdo koupil tu manžetu od Kelly za 30kc, material guma, tak ta guma tu vazelinu saje a kloub vysycha a manžeta bobtná, zvetsuje se a postupně rozpada. Zpravidla do pul roku menis zas, přitom stojí origo sada 200kc, ta se tam da, a už ji menit nebudes.martinsidlo píše:Když ty poloosy pravidelně přimazáváš(cca po 40tis km.),vydrží daleko déle.Ta vazalína vysychá.A místo těch origo sponek normální spony šroubovací ze železářství.Pak stačí jen sundat kolo a v rejdu povolit sponu,stáhnout manžetu a až půl tuby(asi 40g) tam docpat,natáhnout manžetu,utáhnout sponu,nasadit kolo.Jedna poloosa je za 10min hotová.

- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5113
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Vlastní vazelína vysychá a nemaže,mám to vyzkoušené.Jiné,než origo manžety nepoužívám,nevydrží rychlost přes 170km/h,natáhnou se a prodřou o něco okolo.Zdeněk M píše:Na VW nak extra nevysichaj, ta manžeta je jakoby plastová, nevím k čemu bych ten material přirovnal. kdežto na Feldah , když si nekdo koupil tu manžetu od Kelly za 30kc, material guma, tak ta guma tu vazelinu saje a kloub vysycha a manžeta bobtná, zvetsuje se a postupně rozpada. Zpravidla do pul roku menis zas, přitom stojí origo sada 200kc, ta se tam da, a už ji menit nebudes.martinsidlo píše:Když ty poloosy pravidelně přimazáváš(cca po 40tis km.),vydrží daleko déle.Ta vazalína vysychá.A místo těch origo sponek normální spony šroubovací ze železářství.Pak stačí jen sundat kolo a v rejdu povolit sponu,stáhnout manžetu a až půl tuby(asi 40g) tam docpat,natáhnout manžetu,utáhnout sponu,nasadit kolo.Jedna poloosa je za 10min hotová.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Chlapi řeším podobný problém na své octavii 1,9 TDI ASV..... Pri rychlosti v rozmezi 140-160 se mirne rozklepe volant ... pri jeste vyssi rychlosti uz zadne vibrace do volantu..... Na treti rychlostni stupen a proti kopci plnej plyn az na podlahu tak zadne vibrace necitim, pouze po rovine pokud prekrocim rychlost 140 km/h do 160 km /h jsou citit vibrace.... Nejaké nápady, nebo nazory co by to mohlo zpusobovat?
Pepa
Pepa
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5113
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Tak,sám tu radím poloosy ale ty klepou jen v tahu.Na neutrál to dělá něco jiného,jako trochu šišaté pneu,křivé brzdové kotouče nebo i přibrzďování kol(a).Sám to teď hledám.Vím,že mám trochu šišaté zevnitř pneu na zadku ale musí to vydržet ještě cca 8tis. km,než koupím nové do zadu a tyhle dám do předu.Brzdové kotouče mám nové,ještě zkontroluji správnou vůli ruční a házivost těch kotoučů. 

Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené