Rzklepání auta při vyšší rychlosti

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

vynecht
Přispěvovatel
Příspěvky: 482
Registrován: 20 led 2008, 14:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Turnov

Rzklepání auta při vyšší rychlosti

Příspěvek od vynecht »

Prohlídni kotouče. Taky mi auto ve vyšší rychlosti třáslo(myslel jsem že je potřeba znova vyvážit), je pravda že to mírně klepalo i při brzdění. Minulý týden jsem potřeboval zabrzdit asi ze 160 a myslel jsem, že mi vyletí volant z ruky. Opatrně jsem dojel dumů, shodím kola a kotouče že dám teda líznout. Zvuk kotouče při položení na zem jak prasklej talíř tak ho prohlížím a skoro všechny chladící žebra prasklý. Mírně jsem do něj klep kladivem a kotouče byly rázem dva. Čistej materiál nebyl vidět nikde jen rez a za tu to asi i drželo.
Montáž, úpravy a repase nezávislého topení Eberspächer, Webasto (předělání příhřevů spouštění na dálkové ovládání nebo mobil)

Sharan 215/460, Octavia 190/460

Výstavba a rekonstrukce interiérů http://www.neza-interiery.cz/
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, to je problém chlazených, já když to třepe a jsou chlazené a vidím že žebra jsou již do oblouku je zahodím, tlouštka netlouštka..Stačí do něho klepnout a když zachrastí, je v háji...A to, že se Ti rozpadl rezem , to jsi měl štěstí..,prasknout ti ve 160 jsi buď ve strouze nebo v protisměru... Amen.
nepropadat panice...
JannyGIV
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 04 bře 2008, 12:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od JannyGIV »

Tak jsem tu po delší době a auto se pořád klepe.
6ádnej z mechaniků u kterejch bylo (byly 4) nechtěl přimazávat klouby na poloosách, že prej to nemá cenu, že tam nejsou vůle a moc práce...

Rozho jsme se to udělat sám. Stačí tát tu vazelínu do manžety, nebo se musí kloub rozdělat a dát to nějak přímo do něj? Popřípadě jak vyndat co nejsnadnějc poloosy aby se nerozhodila geometrie.

Díky za rady.

Janny
janeksdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 76
Registrován: 02 lis 2010, 23:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od janeksdi »

Tak pokud jsem četl správně kola jsi vyloučil...sem tam se stalo že některé auto bylo háklivější a i přes správné vyvážení se to třepalo....zkus se zeptat v okolí jestli dovažují na ose....kola na autě a mašina si to roztočí a pak se to sladí s autem...
Pokud chceš jen doplnit vazelinu stačí sundat sponu stáhnout manžetu a nakypat to na kloub... pokud to chceš dělat na stole tak aby sis to nerozhodil vyklepni spodní čep z těhlice....
janeksdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 76
Registrován: 02 lis 2010, 23:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od janeksdi »

janeksdi píše:Tak pokud jsem četl správně kola jsi vyloučil...sem tam se stalo že některé auto bylo háklivější a i přes správné vyvážení se to třepalo....zkus se zeptat v okolí jestli dovažují na ose....kola na autě a mašina si to roztočí a pak se to sladí s autem...
Pokud chceš jen doplnit vazelinu stačí sundat sponu stáhnout manžetu a nakypat to na kloub... pokud to chceš dělat na stole tak aby sis to nerozhodil vyklepni spodní čep z těhlice....
Jinak proč by je měli mazat když je můžou vyměnit...ale pokud je některý v ...špatný tak nevím zdali to mazání pomůže možná dočasně.
Dej pak vědět výsledek.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5113
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Když ty poloosy pravidelně přimazáváš(cca po 40tis km.),vydrží daleko déle.Ta vazalína vysychá.A místo těch origo sponek normální spony šroubovací ze železářství.Pak stačí jen sundat kolo a v rejdu povolit sponu,stáhnout manžetu a až půl tuby(asi 40g) tam docpat,natáhnout manžetu,utáhnout sponu,nasadit kolo.Jedna poloosa je za 10min hotová.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

martinsidlo píše:Když ty poloosy pravidelně přimazáváš(cca po 40tis km.),vydrží daleko déle.Ta vazalína vysychá.A místo těch origo sponek normální spony šroubovací ze železářství.Pak stačí jen sundat kolo a v rejdu povolit sponu,stáhnout manžetu a až půl tuby(asi 40g) tam docpat,natáhnout manžetu,utáhnout sponu,nasadit kolo.Jedna poloosa je za 10min hotová.
Na VW nak extra nevysichaj, ta manžeta je jakoby plastová, nevím k čemu bych ten material přirovnal. kdežto na Feldah , když si nekdo koupil tu manžetu od Kelly za 30kc, material guma, tak ta guma tu vazelinu saje a kloub vysycha a manžeta bobtná, zvetsuje se a postupně rozpada. Zpravidla do pul roku menis zas, přitom stojí origo sada 200kc, ta se tam da, a už ji menit nebudes. :)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5113
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Zdeněk M píše:
martinsidlo píše:Když ty poloosy pravidelně přimazáváš(cca po 40tis km.),vydrží daleko déle.Ta vazalína vysychá.A místo těch origo sponek normální spony šroubovací ze železářství.Pak stačí jen sundat kolo a v rejdu povolit sponu,stáhnout manžetu a až půl tuby(asi 40g) tam docpat,natáhnout manžetu,utáhnout sponu,nasadit kolo.Jedna poloosa je za 10min hotová.
Na VW nak extra nevysichaj, ta manžeta je jakoby plastová, nevím k čemu bych ten material přirovnal. kdežto na Feldah , když si nekdo koupil tu manžetu od Kelly za 30kc, material guma, tak ta guma tu vazelinu saje a kloub vysycha a manžeta bobtná, zvetsuje se a postupně rozpada. Zpravidla do pul roku menis zas, přitom stojí origo sada 200kc, ta se tam da, a už ji menit nebudes. :)
Vlastní vazelína vysychá a nemaže,mám to vyzkoušené.Jiné,než origo manžety nepoužívám,nevydrží rychlost přes 170km/h,natáhnou se a prodřou o něco okolo.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od josef10 »

Chlapi řeším podobný problém na své octavii 1,9 TDI ASV..... Pri rychlosti v rozmezi 140-160 se mirne rozklepe volant ... pri jeste vyssi rychlosti uz zadne vibrace do volantu..... Na treti rychlostni stupen a proti kopci plnej plyn az na podlahu tak zadne vibrace necitim, pouze po rovine pokud prekrocim rychlost 140 km/h do 160 km /h jsou citit vibrace.... Nejaké nápady, nebo nazory co by to mohlo zpusobovat?

Pepa
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5113
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Tak,sám tu radím poloosy ale ty klepou jen v tahu.Na neutrál to dělá něco jiného,jako trochu šišaté pneu,křivé brzdové kotouče nebo i přibrzďování kol(a).Sám to teď hledám.Vím,že mám trochu šišaté zevnitř pneu na zadku ale musí to vydržet ještě cca 8tis. km,než koupím nové do zadu a tyhle dám do předu.Brzdové kotouče mám nové,ještě zkontroluji správnou vůli ruční a házivost těch kotoučů. :?
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“