Stránka 3 z 4

Napsal: 09 led 2012, 12:11
od Wasp
Řešení problému se nejspíše pohlo o kousek dále. Udajně by se mohlo jednat o prasklinu v hlavě na které tyto motory BKD trpěly.

Můžete někdo poradit, kde mi přeměří tlaky ve válcích? Nejlépe Praha nebo Berounsko.

Děkuji

Wasp

Napsal: 09 led 2012, 21:19
od hayty
Už to tu psal Huml s velkou pravděpodobností je to způsobeno čidlem teploty (dvou polové šedé).Až ti to nebude za tepla chtít chytnout zkus čidlo teploty odpojit a poté zkus nastartovat jestli nastane nejaká změna ( k lepšímu).U tohoto motoru to čidlo teploty nevypíše pokud není vadné úplně nebo sporadicky vypadává signál ale ze zkušenosti vím že jsem se tím už několikrát setkal.

Napsal: 03 čer 2012, 13:29
od Wasp
... tak jsem zkoušel odpojovat čidlo, ale bezvýsledně. Vše při starém bez sebemenší změny. (doufám, že jsem našel to správné :D )

BTW... na motoru se začalo projevovat lehké ztráty výkonu. Tipuji to na regulaci turba, ale nejsem si tím uplně jist. EGR ventil taky určo nebude nejčistčí. :roll: Chtěl bych se tedy zeptat, prokonzultoval by se mnou někdo celý problém? klidně osobně, tel je to jedno

Popis projevů problému:
Při akceleraci -např. dálnice- je cítit zátah od cca 2500 ot a při plné akceleraci je cítit ve vyšších otáčkách úbytek výkonu.
Lehce se zvýšila spotřeba cca o 0,9l/100km
Zkoušel jsem dělat diag. Váhy a turba dle návodu od Lanyho, ale asi jsem to zvoral, nebo jsem to špatně vyčetl, ale log i graf vypadal v pořádku. Mohu případně udělat nový a uploadovat ho sem.

Děkuji všem za postřehy a rady

Napsal: 03 čer 2012, 16:00
od dhfool
No, řekl bych, že bez diagnostiky v době problému s tím nehneš.
První bych přetěsnil vstřiky. To je asi tak nejlevnější.

Napsal: 04 čer 2012, 18:20
od Wasp
dnes jsem udělal log váhy vzduchu a turba (kanál 003 a 011) dle návodu od Lanyho, tak jestli by mi na to někdo zkušenější mohl mrknout. Nevím jestli můj problém zmutoval a je z něj nový problém, ale mám poslední dobou problémy s výkonem.
Po té co jsem udělal logy váhy vzduchu a turba, tak po cestě domu po dálnici motor 3x spadl do nouzového režimu.
Dle mého laického názoru to vypada na regulaci tlaku turba?
Udělal jsem výpis závad a v jednotce motoru byla následující chyba:

Kód: Vybrat vše

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
   Part No SW: 03G 906 021 LD    HW: 03G 906 021 LD
   Component: R4 2,0L EDC G000SG  9184  
   Revision: --H07---    Serial number: SKZ7Z0G4515298
   Coding: 0000072
   Shop #: WSC 73430 790 00000
   VCID: 6CDCC6EE70D1E17C

1 Fault Found 
000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) 
               P0234 - 000 -  - 
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 96589 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 18:18:19

             Freeze Frame:
                    RPM: 3234 /min
                    Speed: 111.0 km/h
                    Load: 83.9 %
                    Voltage: 14.29 V
                    Bin. Bits: 00101000
                    Absolute Pres.: 2233.8 mbar
                    Absolute Pres.: 2590.8 mbar

Readiness: 1 1 0 0 0 

-------------------------------------------------------------------------------
logy

Kód: Vybrat vše

kanál 003

http://czshare.com/2983833/LOG-01-003-xxx-xxx.csv

kanál 011

http://czshare.com/2983834/LOG-01-011-xxx-xxx.csv

Předem moc děkuji za pomoc :(

Napsal: 25 čer 2012, 15:15
od Wasp
tak novinky a postřehy... Momentalně je auto po výměně turba a čištění EGR ventilu. Byl zanesen jak nevím co viz obrázek jak vypadal před čištěním

Obrázek

po výměně turba se aut chovalo stále divně a výkon nemělo takový jako před problémy s turbem. Po vyčištění je to o mnoho lepší. :-)

Teď mi ještě dorazily nová těsnění na vstřiky, tak je musím nechat vyměnit. Můžete mi někoho doporučit v Praze, nebo na Berounsku? Popřípadě někoho kdo umí zařídit přeměření tlaku ve válcích.

A nakonec mám ještě dotaz na místní guru. Párkrát se mi stalo, že po nastartování se na MFD červeně rozsvítil nápis nízké hladiny chladící kapaliny, ale vždy tam bylo v expanzní nádobce kapaliny dost a nikdy nebyla ta vidlička suchá, vždy byla ponořená. Nenapadá někoho co by to mohlo způsobovat?

Napsal: 25 čer 2012, 17:15
od Tomas.cz
Ty pacičky v expanzce bych odrbal šroubovákem a přihnul k sobě, pak to bude ok.
Pokud bys v Praze potřeboval nějakou diagnostiku na to BKD v tom bych mohl pomoci nebo třeba lehčí údržba jako výměna oleje, ale vstřiky jsem dělal zatím jen u 8 ventilů, tady si netroufnu, když to není moje.

Napsal: 25 čer 2012, 19:55
od Wasp
Díky za nabídku, ale lehčí servis si dělám sám na dílně a chtěl jsem přetěsnit i ty vstřiky sam, ale nějak z toho mám strach. (noteeth) Sám jsem si začal auto servisovat hlavně po špatné zkušenosti s autorizovaným servisem, jinak by to jezdilo stále tam.
Hlavně se bojím toho, abych je správně dotáhl a proto to chci svěřit někomu kdo to dělal a má s tím zkušenosti. Navíc jsem to chtěl dát někomu, kdo by přeměřil tlaky ve válcích když to bude rozebrané.

Ještě k tý expanzce, nemůže to být také tím, že je už starší chladící kapalina? Nejspíše tam je od novoty a někde jsem četl, že její životnost je 5let.
Pak mene taky napadlo, jestli to nemůže dělat prasklá hlava? Na OctaviaClubu s tím měl někdo problém, že se tam tvořil podtlak a vcuclo mu to všechnu vodu. Po zhasnutí motoru jí to zase vyplivlo. :roll:

Napsal: 04 zář 2012, 11:52
od Wasp
tak po delší době a dalším postřehu to zde oživím.
Problém s "druhým špatným startem" se začíná stupňovat. Není to vůbec závisle na teplotě venku, na teplotě motoru a ani dokonce na tom jestli se jedná o první, druhej nebo třetí start. Někdy jde špatně startovat po ránu prvním startem, jindy po zastavení na benzíně (předcházelo krátke popojetí) a tak mi to nedalo a zkoušel jsem vše možné a snad i nemožné. Předem se chci přiznat k tomu, že když jsem dle rady od místního člena Humla, zkusil odpojit teplotní čidlo "šedé", tak jsem odpojil špatné. (wallbash) (LOL)
Tak jsem tedy na to správné čidlo narazil a opravdu je to tím čidlem. Když ho odpojím, tak motor naskočí na drcnutí. Bohužel stále si nedovedu vysvětlit, proč se to chová takto zvlaštně? pročetl jsem hromady vláken o špatných teplých a studených startech jak zde, tak na okolních forech, ale nikdo se nezmiňuje o tomto "zvláštním" chování. Může mi někdo zasvěcenější zkusit poradit? Jestli se mám orientovat na starter + baterie nebo zkusit přepínací relé na zmiňované čidlo?
Možná Huml poradí =)
Ještě možná drobná informace, jsem cca 10tkm před rozvodama, nemůže to být tím? Dnes večer ještě jedu na diagnostiku, tak večer dodám snad více info. :roll:


Edit: vložil jsem nejake screenshoty z měřených hodnot

Obrázek

Obrázek

Napsal: 16 zář 2012, 21:41
od dandyli
Ahoj.

Prosím může mi sem někdo hodit Screenshot toho teplotního čidla,které zlobilo,nebo alespoň kde se nachází?

Mám totiž stejný problém a chci zkusit čidlo najít.

Napsal: 16 zář 2012, 22:02
od UchoTD
to máš ešte pomerne čistý EGR,pozri čo som čistil posledne ja ;) 1.9TDI PD 96kw
Obrázek

Napsal: 17 zář 2012, 07:53
od Wasp
dandyli píše:Ahoj.

Prosím může mi sem někdo hodit Screenshot toho teplotního čidla,které zlobilo,nebo alespoň kde se nachází?

Mám totiž stejný problém a chci zkusit čidlo najít.
čidlo je to G62(viz obrazek) a pokud máš BKD, tak ho najdeš ve spodní části motoru pod hadicí, co vede z filtrboxu. Já oddelal víko filtrboxu, protože jsem měnil filtr a sahl si k nemu a vyzkoušel ho odpojit. Pak samozřejmě počítej s tím, že ti vyhodí chybu v jednotce ;)

Obrázek

obrazek jsem si vypujčil zde z fora, doufám, že to nebude nikomu vadit :)

Doporučuji ještě dukladne přečíst vlákno viz zde -> http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0

U mne je problém nejspíše v baterii, kterou jedu dnes nechat přeměřit a případně vyměnit. Pak je další na seznamu starter a když to nepomůže, tak už nejspíš použiju řešení z odkazu, kterému bych se raději vyhnul, nechci mít v autě moc dodělávaných věci tohoto typu. :roll:

To UchoTD: Koukám, ten je pořádně zaneřáděnej, to je skorem na výměnu. (LOL)

Napsal: 17 zář 2012, 08:00
od UchoTD
takto vyzerá po čistení :DObrázek

Napsal: 17 zář 2012, 09:01
od Wasp
pěkné, čím jsi to čistil? Já to oškrábal šroubovákem z nejhoršího a pak jsem použil servočistič od Rapidu a kartáček na zuby. šlo to tím báječně a za chvilku bylo hotovo :D

Napsal: 17 zář 2012, 09:06
od UchoTD
čistič škrtiacich klapiek+acetón a šrôbovák na handričke ;) prípadne orezávací nožík kde to nešlo . za 15minut vylešetené aj zo saním.