Stránka 3 z 4
Napsal: 11 dub 2011, 08:34
od subz3ro_tdi
Takpovediac zbytocna debata....
V 95% pripadoch staci skratit interval vymeny origo papierovej vlozky. U tych 5% pripadov kde je vhodne pouzit KN vlozku filtra (nehovorim o kite so siskou!) je uz budto MAF senzor davno prec, alebo sa da aplikovat metoda ktoru spominal Forest........
K tym poveram a mytom co sa tu siria by som povedal len 2 poznamky:
1) ze to ma minimalny prinos => na seriovom sani vzduchu pred filterboxom sa ani nedivim, kedze tam je limiterom priepustnosti ten plastovy balast, ktory navyse vacsina ludi ani nikdy v zivote necistila

dajte si tam kus 80mm priamej hadice a uvidite rozdiel prietoku vzduchu za jednotku casu KN vs. papierovy filter....
2) ze to k*rvi vahu vzduchu => vacsia priepustnost a pouzitie olejoveho filmu je samozrejme ze vyzaduje viac pozornosti a casu na spravnu aplikaciu a stale to bude za cenu o cosi nizsej zivotnosti, ale dopady sa daju aspon minimalizovat tak ze po nastriekani necham filter poriadne odkvapkat a co sa nevstrebe (na gumovych plochach) obschnut.... uz som videl expertov co to nastriekali a hned vlozili do boxu a jazdili

Napsal: 11 dub 2011, 08:34
od dolar100
Forest: ponozky mojej mamy neber do huby
protirecis si, chodis v prasnom prostredi a das si filter ktory ma vacsiu priepustnost prachu, lebo chces usetrit na papieraku ktory ma predpisanu vymenu az 90 000km a stoji 100kc. Uvedom si ze auto musi fungovat aj v Maroku, Spanielsku...
Napsal: 11 dub 2011, 08:59
od fabiátor
...
Napsal: 11 dub 2011, 09:32
od Forest
dolar100 píše:Forest: ponozky mojej mamy neber do huby
protirecis si, chodis v prasnom prostredi a das si filter ktory ma vacsiu priepustnost prachu, lebo chces usetrit na papieraku ktory ma predpisanu vymenu az 90 000km a stoji 100kc. Uvedom si ze auto musi fungovat aj v Maroku, Spanielsku...
A veris, ze si je do pusy brat nebudu?
Stoji 100kc a uz po 500km ma propustnost vyrazne nizsi (kez bych nasel ten test z casopisu, kde to bylo podlozeno hodnotama). Takze jinymi slovy, mam kazdy rok kupovat 40 papiraku a utratit 4000? ... a vidis, to ja si radeji koupil neco za 5000, co mi dost pravdepodobne (pri soucasnem zpusobu zachazeni) prezije auto
Jinak mam tu pro Tebe takovou otazku k zamysleni: Co myslis, jak svedci seriovy saci trakt takovemu treba GT2260? Zkus si zabehnout sprint na 100m za podminek, ze budes dychat jen jednou nosni dirkou (vydechovat muzes pusou) ... pak pochopis, jak mu asi je
subz3ro_tdi píše:ale dopady sa daju aspon minimalizovat tak ze po nastriekani necham filter poriadne odkvapkat a co sa nevstrebe (na gumovych plochach) obschnut.... uz som videl expertov co to nastriekali a hned vlozili do boxu a jazdili

Chlape, ver, ze to nestaci. Ja to nechal vyschnout v suchu a teple pres cely vikend a i tak to vaha odnesla. Bohuzel, jediny spolehlivy postup je mnou popsany.
Napsal: 11 dub 2011, 11:06
od dolar100

no zasa si sa dostal lebo napr audi A4 3,0TDI ma mensi filter ako octa, golf 1,9TDI takze sa nezadycha
Napsal: 11 dub 2011, 11:21
od subz3ro_tdi
dolar100: a nebude to skor tym, ze A4 ma motor pozdlzne, tzn. nasos vzduchu do turba co by si kamenom dohodil? tym padom nema take objemove straty toku a staci jej mensi filterbox....
P.S. neskadlite sa tu chlapci, lebo sa to zvrhne....

Napsal: 11 dub 2011, 11:31
od dolar100
bude to tym ze tam neni tolko miesta A8 3,0 nema taky nasos, nasos ma aj priecny motor
a ak staci trojlitru mensia plocha filtra tak vacsia mu nemoze skodit to je pointa
a forest nema nasos z 3,0TDI ale iny filter pozor na pointu

Napsal: 11 dub 2011, 11:37
od subz3ro_tdi
no pointa bola "vplyv svetlosti sania do turba na vykon", alebo som nedaval pozor

o ploche filtra tu okrem tebou spominanej poznamky (zatial) nebola zmienka....
podla mna to bude jedno s druhym (montazny priestor, dlzka,...), kazdopadne skus si aky odpor toku vzduchu kladie 2,5m potrubie a potom ho skrat tak o 1,5m, rozdiel ucitis velmi rychlo

Napsal: 11 dub 2011, 11:42
od dolar100
nie posledna, turbo 2260 air box 1,9 nedostatocnost filter seria preto bavlnak
inak pravdu povediac neviem ake ma sanie komplet na tej 2260
ale vravim ze papirus aj mensi ako ma 1,9 staci 3,0TDI
Napsal: 11 dub 2011, 11:45
od subz3ro_tdi
ale to sa predsa nebavime o velkosti plochy ale o jej priepustnosti....
dlzka a sirka potrubia + priepustnost prachovych zabran... to vsetku su premenne s ktorymi vyrobca rata pri navrhovani systemu sania vzduchu... a k tomu si zober este tvar potrubia... ver ze my na to nemame popisne rovnice, aj ked velmi zjednodusene by sa to ratat dalo

Napsal: 11 dub 2011, 11:47
od dolar100
na zaciatku sme sa bavili papier vs K und N
cisto dostatocnost priepustnosti filtrov
a ako si presne povedal skor ta bude limitovat nasoska pri extremoch ako filter
Napsal: 11 dub 2011, 11:53
od subz3ro_tdi
pozri, kazdy nech si tam da co chce... nakoniec je to aj tak vzdy na rozhodnuti jednotlivca

ale urcite by som povedal ze neradno zachadzat do roviny co ma a co nema svoj vyznam, resp. kedy, lebo nikdy nedospejes ku konsenzu
pokial viem, BH ani TDIfun (minimalne v lete) na papierovu vlozku nejazdia, pritom su to ludia co si vedia na brzde zmerat prinos toho ci onoho a takisto vedia ako vyzera znicena vaha vzduchu ci vrtula kompresora na turbe... takze urcite by som to neoznacoval ako nutne zlo, minimalne nie bavlneny filter - uz ci ma niekto rad znacku K&N, Green ci KingDragon je vec druha...
z mojho pohladu (a to som uz pisal X krat),
nema bavlnena vlozka filtra meratelny prinos na vykon pokial sa neprerobi sanie vzduchu pred filterboxom...
Napsal: 11 dub 2011, 11:58
od dolar100
pozor na zaciatku sa nehovorilo o upravenych motoroch az forest naposledy spomenul 2260tku
aky ma prietok ten seriovy trojliter tdi oproti tvojmu, s papierom ze mu ho nevcucne
Napsal: 11 dub 2011, 12:55
od Forest
Opet hodim dotaz k zamysleni: Jaky motor (se stejnym turbem) spotrebuje vice vzduchu? 3,0 s pretlakem 1bar nebo 1,9tka s pretlakem 2 bary
Jinak abych se priznal, uz me tato diskuze znacne unavuje, takze se asi odmlcim. Byt nakonec vas necham premyslet nad nasledujicim resenim filtru
http://www.youtube.com/watch?v=lOoKqDG1d_E
stopa: 0:19
Napsal: 11 dub 2011, 16:08
od brankar30
subz3ro_tdi píše:Takpovediac zbytocna debata....
V 95% pripadoch staci skratit interval vymeny origo papierovej vlozky. U tych 5% pripadov kde je vhodne pouzit KN vlozku filtra (nehovorim o kite so siskou!) je uz budto MAF senzor davno prec, alebo sa da aplikovat metoda ktoru spominal Forest........
K tym poveram a mytom co sa tu siria by som povedal len 2 poznamky:
1) ze to ma minimalny prinos => na seriovom sani vzduchu pred filterboxom sa ani nedivim, kedze tam je limiterom priepustnosti ten plastovy balast, ktory navyse vacsina ludi ani nikdy v zivote necistila

dajte si tam kus 80mm priamej hadice a uvidite rozdiel prietoku vzduchu za jednotku casu KN vs. papierovy filter....
2) ze to k*rvi vahu vzduchu => vacsia priepustnost a pouzitie olejoveho filmu je samozrejme ze vyzaduje viac pozornosti a casu na spravnu aplikaciu a stale to bude za cenu o cosi nizsej zivotnosti, ale dopady sa daju aspon minimalizovat tak ze po nastriekani necham filter poriadne odkvapkat a co sa nevstrebe (na gumovych plochach) obschnut.... uz som videl expertov co to nastriekali a hned vlozili do boxu a jazdili


..ja som to poriesil takto...a k&n pouzivam vyse 5 rokov....zatial bez problemu...
