jakou radu jsi montoval, ze mas takove negativni zkusenosti s boschemBiimbo píše:buď Tudor, to je skandinávie(dodávají do prvovýroby pro PSA a tam baterky vydrží běžně osm let) nebo yuasa, dělají klasický dolívací ještě, jestli je to stále japonsko nevím. Jinak bosch má akorát reklamu a je to největší šit, varta už není co bývala, banner docela drží, já mám dolívací nějakou holandskou, prý je v ní z číny jen mřížka. Teď pojede třetí zimu. Má asi 74ah a 720 A,stála mě asi 1700 bez daně a je na ní tři roky záruka.. Nebylo co řešit..
: Výběr baterie
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4580
- Registrován: 09 lis 2007, 15:48
- Bydliště: Slavkov u Brna
Odpovědi: 0
Marek77 píše:Já jsem na BOSCHky slyšel poslední dobou taky dost kritiky. I na Gigawatt, což je BOSCH v jiném kabátě (osobní zkušenost - 26 měsíců a mrtvá). Tak na tom asi něco bude.






Představ si, že Gigawatt mám už 4 roky v Golfu, předtím tam byla Bosch Silver, která je nyní "odsunuta" v P405, tudíž bude mít asi těch 8 let.
Obě stále fungují... občas dostanou i trakční zátěž (člun na elektromotor) cca konstantních 15-20A odběru..
Např. minulý víkend po Baťáku Staré Město - Spytihněv na Bosche (ke konci už měl dost) a zpět po Moravě na Gigawatt, následně ještě následoval bezproblémový start Golfa na ten Gifawatt... ten Bosch takto dostává už 4 roky, Gigawatt dva...
Běžně u mě aku dostává Slavkov - Brno a zpět, cca 8 startů denně, cca jednou týdně nějaká štreka... a teď mi řekni jakým zázrakem fungují

Prostě žádné sr*ní... tak dvakrát za zimu pomůže nabíječka... auto parkuje celoročně před barákem...
Jinak samozřejmě chápu různé typy řízeného nabíjení a udržování, výhody Calcia atd. ... nicméně v praxi na to... a stále jezdím...
Mám pocit, že dnes je těžké říct, co je dobré, pokud je ještě něco dobré a kvalitní, spíš mám pocit, že stejně jako auta, tak i baterky se stávají stále větším spotřebákem

GIV Variant TDi ???kW
yasa je fakt dobra, ale myslim si ze aj varta je kvalitna... v octavne mam nejako holadsku bezudrzbovu tak ako som auto kupil, a poviem vam ze zatim ziadn yproblem a tak isto boli u nas mrazi -25
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic
Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
Je naprosto jedno jakou znacku mate.
je jedno co ma kolega ci kamarad vyzkouseno za znacku ci kapacitu na 100% vam nevydrzi stejne dlouho.
Jak je to mozne ??
je to jednoduche neudelate stejne podminky pro nabíjení stejne podmínky teplotni a stejne podmínky odebíraneho proudu . tim padem vam ta baterie nevydrzi dele nebo naopak
Konstrukce olovenych baterek je jasne dana. Nelze ji udrzet dlouho nazivu. Nekomu vydrzi 2 roky nekomu 8 let. jinak vydrzi v dizlu jinak v benzinu.
nezalezi temer na znace protoze kdyz si date do grafu cenu a cas pouziti tak ta levna vecinou vydrzi podobne mnohdy 2x dele.
olovene baterie je typicke spotrební zboží jako dnešní ponožky
je jedno co ma kolega ci kamarad vyzkouseno za znacku ci kapacitu na 100% vam nevydrzi stejne dlouho.
Jak je to mozne ??
je to jednoduche neudelate stejne podminky pro nabíjení stejne podmínky teplotni a stejne podmínky odebíraneho proudu . tim padem vam ta baterie nevydrzi dele nebo naopak
Konstrukce olovenych baterek je jasne dana. Nelze ji udrzet dlouho nazivu. Nekomu vydrzi 2 roky nekomu 8 let. jinak vydrzi v dizlu jinak v benzinu.
nezalezi temer na znace protoze kdyz si date do grafu cenu a cas pouziti tak ta levna vecinou vydrzi podobne mnohdy 2x dele.
olovene baterie je typicke spotrební zboží jako dnešní ponožky
Strašná spousta lidí si to ani neuvědomuje, ale poměrně zásadní vliv na spolehlivost a životnost akumulátoru má i způsob skladování a údržby do doby, než si ho přijde někdo koupit. Pokud fabrika vyrobí baterku, kterou nějaký velkosklad nakoupí a nechá ji ležet půl roku (často i mnohem déle) ve skladu nebo regálu bez povšimnutí, je taková baterka odsouzena k podstatně kratší životnosti.
O akumulátor je třeba pečovat i v případě, že je mimo provoz, tedy třeba právě v okamžiku, kdy leží někde ve skladovém regálu či na prodejně. A pokud se toto neděje, je životnost takového akumulátoru podstatně ovlivněna.
O akumulátor je třeba pečovat i v případě, že je mimo provoz, tedy třeba právě v okamžiku, kdy leží někde ve skladovém regálu či na prodejně. A pokud se toto neděje, je životnost takového akumulátoru podstatně ovlivněna.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Asi ano, ale když člověk nandá do transportéru/1,6D/ novou Banner turbo /velkou/ a vyndá ji po 7 letech ven, protože pitomec zeť ji vymlátil, protože těmi jeho sračkami ucpal skleničku a startoval a startoval........atd. tak se těžko může mluvit o údržbě..Je pravda, že bývalý majitel /tchán/ je pečlivka, bývalý opravdu profi jezdec , který ji pečlivě v létě doléval..Mám za to, že jde i o štěstí v nákupu, jemu /kámošovi tchánovi/ ji vždy vezli na zakázku /teď si objednal podle rozměrů do CHevyho/ údajně z Německa..Já jsem šetřil a koupil si horší Banner /nějaká podfirma/ za 2000 kč a dodnes mi to štve, že jsem šetřil... 

nepropadat panice...
Asi je to fakt o vícero faktorech.
Bude-li to šmejd z výroby, nepomůže ani přepečlivější údržba. Naopak bude-li to kvalitní kus, může se k tomu uživatel chovat jako prase a vydrží to neskutečně moc.
Mimochodem - na své EXIDE 100Ah jsem po roce a půl provozu udělal test kapacity. Nabil jsem ji stabilizovaným zdrojem s napětím 14,4V do úplného nabití a pak ji vybíjel proudem 10A (dvě dálkové žárovky H4). Makala 8,5 hodiny, pak během deseti minut padlo napětí pod 8V a bylo hotovo. Čili myslím, že má nějakých 80-85Ah, tedy je na tom pořád víc než dobře.
Bude-li to šmejd z výroby, nepomůže ani přepečlivější údržba. Naopak bude-li to kvalitní kus, může se k tomu uživatel chovat jako prase a vydrží to neskutečně moc.
Mimochodem - na své EXIDE 100Ah jsem po roce a půl provozu udělal test kapacity. Nabil jsem ji stabilizovaným zdrojem s napětím 14,4V do úplného nabití a pak ji vybíjel proudem 10A (dvě dálkové žárovky H4). Makala 8,5 hodiny, pak během deseti minut padlo napětí pod 8V a bylo hotovo. Čili myslím, že má nějakých 80-85Ah, tedy je na tom pořád víc než dobře.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Takovým testům věřím asi jako barevnému spoluobčanovi, který mi tvrdí, že hledá práci, pánové.....
Když čtu výsledky testů baterií, pneumatik, olejů a jiného spotřebního materiálu autoprůmyslu, nikdy se poznatky široké veřejnosti neshodují s výsledky těchto testů.
Takže to pro mě není argument.
Platí jednoduchá rovnice: ADAC je německá společnost. Moll a Bosch jsou německé společnosti. Proto jsou nejlepší v testu
.
Když čtu výsledky testů baterií, pneumatik, olejů a jiného spotřebního materiálu autoprůmyslu, nikdy se poznatky široké veřejnosti neshodují s výsledky těchto testů.
Takže to pro mě není argument.
Platí jednoduchá rovnice: ADAC je německá společnost. Moll a Bosch jsou německé společnosti. Proto jsou nejlepší v testu

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 517
- Registrován: 17 pro 2008, 21:29
- Bydliště: karlovarsko
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Já mám v O II BKD Akumu - originál ještě neměněnou. Rok výroby: 25 týden, 2005 a šlape.
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
Zdravím,
měl bych dotaz: neřeším značku, ale parametry. Je vhodnější do auta dole v popisu 74Ah/680A nebo 77Ah/780A. Rozdíl v ceně je cca. 600Kč. Ptám se pro to, zda ta větší není už zbytečná (poměr cena výkon).
měl bych dotaz: neřeším značku, ale parametry. Je vhodnější do auta dole v popisu 74Ah/680A nebo 77Ah/780A. Rozdíl v ceně je cca. 600Kč. Ptám se pro to, zda ta větší není už zbytečná (poměr cena výkon).
Škoda Octavia 1.9TDi - ASV, Elegance, 110PS @ 134,3PS/300,5Nm, EGR-OFF, Bilstein B4, Puky TT, Brembo Max