Stránka 3 z 5

Napsal: 02 zář 2011, 23:09
od dav55
Biimbo píše:buď Tudor, to je skandinávie(dodávají do prvovýroby pro PSA a tam baterky vydrží běžně osm let) nebo yuasa, dělají klasický dolívací ještě, jestli je to stále japonsko nevím. Jinak bosch má akorát reklamu a je to největší šit, varta už není co bývala, banner docela drží, já mám dolívací nějakou holandskou, prý je v ní z číny jen mřížka. Teď pojede třetí zimu. Má asi 74ah a 720 A,stála mě asi 1700 bez daně a je na ní tři roky záruka.. Nebylo co řešit..
jakou radu jsi montoval, ze mas takove negativni zkusenosti s boschem

Napsal: 02 zář 2011, 23:19
od Slavkov
Marek77 píše:Já jsem na BOSCHky slyšel poslední dobou taky dost kritiky. I na Gigawatt, což je BOSCH v jiném kabátě (osobní zkušenost - 26 měsíců a mrtvá). Tak na tom asi něco bude.
(noteeth) (noteeth) (noteeth) jj, také jsem o tom slyšel (noteeth) (noteeth) (noteeth)

Představ si, že Gigawatt mám už 4 roky v Golfu, předtím tam byla Bosch Silver, která je nyní "odsunuta" v P405, tudíž bude mít asi těch 8 let.
Obě stále fungují... občas dostanou i trakční zátěž (člun na elektromotor) cca konstantních 15-20A odběru..
Např. minulý víkend po Baťáku Staré Město - Spytihněv na Bosche (ke konci už měl dost) a zpět po Moravě na Gigawatt, následně ještě následoval bezproblémový start Golfa na ten Gifawatt... ten Bosch takto dostává už 4 roky, Gigawatt dva...
Běžně u mě aku dostává Slavkov - Brno a zpět, cca 8 startů denně, cca jednou týdně nějaká štreka... a teď mi řekni jakým zázrakem fungují :?
Prostě žádné sr*ní... tak dvakrát za zimu pomůže nabíječka... auto parkuje celoročně před barákem...

Jinak samozřejmě chápu různé typy řízeného nabíjení a udržování, výhody Calcia atd. ... nicméně v praxi na to... a stále jezdím...

Mám pocit, že dnes je těžké říct, co je dobré, pokud je ještě něco dobré a kvalitní, spíš mám pocit, že stejně jako auta, tak i baterky se stávají stále větším spotřebákem :(

Napsal: 03 zář 2011, 08:03
od Marek77
To je jasná věc. Žádný současný výrobce přece nepotřebuje, aby baterka spotřebiteli vydržela navěky. To se musí točit (ostatně jako vše v dnešním poblblém světě...).

Napsal: 03 zář 2011, 09:51
od jjuriss
yasa je fakt dobra, ale myslim si ze aj varta je kvalitna... v octavne mam nejako holadsku bezudrzbovu tak ako som auto kupil, a poviem vam ze zatim ziadn yproblem a tak isto boli u nas mrazi -25

Napsal: 03 zář 2011, 10:45
od avatar
Je naprosto jedno jakou znacku mate.

je jedno co ma kolega ci kamarad vyzkouseno za znacku ci kapacitu na 100% vam nevydrzi stejne dlouho.

Jak je to mozne ??

je to jednoduche neudelate stejne podminky pro nabíjení stejne podmínky teplotni a stejne podmínky odebíraneho proudu . tim padem vam ta baterie nevydrzi dele nebo naopak

Konstrukce olovenych baterek je jasne dana. Nelze ji udrzet dlouho nazivu. Nekomu vydrzi 2 roky nekomu 8 let. jinak vydrzi v dizlu jinak v benzinu.
nezalezi temer na znace protoze kdyz si date do grafu cenu a cas pouziti tak ta levna vecinou vydrzi podobne mnohdy 2x dele.


olovene baterie je typicke spotrební zboží jako dnešní ponožky

Napsal: 03 zář 2011, 11:37
od Marek77
Strašná spousta lidí si to ani neuvědomuje, ale poměrně zásadní vliv na spolehlivost a životnost akumulátoru má i způsob skladování a údržby do doby, než si ho přijde někdo koupit. Pokud fabrika vyrobí baterku, kterou nějaký velkosklad nakoupí a nechá ji ležet půl roku (často i mnohem déle) ve skladu nebo regálu bez povšimnutí, je taková baterka odsouzena k podstatně kratší životnosti.

O akumulátor je třeba pečovat i v případě, že je mimo provoz, tedy třeba právě v okamžiku, kdy leží někde ve skladovém regálu či na prodejně. A pokud se toto neděje, je životnost takového akumulátoru podstatně ovlivněna.

Napsal: 03 zář 2011, 13:09
od jericho-3
Asi ano, ale když člověk nandá do transportéru/1,6D/ novou Banner turbo /velkou/ a vyndá ji po 7 letech ven, protože pitomec zeť ji vymlátil, protože těmi jeho sračkami ucpal skleničku a startoval a startoval........atd. tak se těžko může mluvit o údržbě..Je pravda, že bývalý majitel /tchán/ je pečlivka, bývalý opravdu profi jezdec , který ji pečlivě v létě doléval..Mám za to, že jde i o štěstí v nákupu, jemu /kámošovi tchánovi/ ji vždy vezli na zakázku /teď si objednal podle rozměrů do CHevyho/ údajně z Německa..Já jsem šetřil a koupil si horší Banner /nějaká podfirma/ za 2000 kč a dodnes mi to štve, že jsem šetřil... :(

Napsal: 03 zář 2011, 13:23
od Marek77
Asi je to fakt o vícero faktorech.

Bude-li to šmejd z výroby, nepomůže ani přepečlivější údržba. Naopak bude-li to kvalitní kus, může se k tomu uživatel chovat jako prase a vydrží to neskutečně moc.


Mimochodem - na své EXIDE 100Ah jsem po roce a půl provozu udělal test kapacity. Nabil jsem ji stabilizovaným zdrojem s napětím 14,4V do úplného nabití a pak ji vybíjel proudem 10A (dvě dálkové žárovky H4). Makala 8,5 hodiny, pak během deseti minut padlo napětí pod 8V a bylo hotovo. Čili myslím, že má nějakých 80-85Ah, tedy je na tom pořád víc než dobře.

Napsal: 04 zář 2011, 19:11
od slava68

Napsal: 04 zář 2011, 19:45
od Marek77
Takovým testům věřím asi jako barevnému spoluobčanovi, který mi tvrdí, že hledá práci, pánové.....

Když čtu výsledky testů baterií, pneumatik, olejů a jiného spotřebního materiálu autoprůmyslu, nikdy se poznatky široké veřejnosti neshodují s výsledky těchto testů.

Takže to pro mě není argument.


Platí jednoduchá rovnice: ADAC je německá společnost. Moll a Bosch jsou německé společnosti. Proto jsou nejlepší v testu :-).

Napsal: 05 zář 2011, 22:03
od holy
Já mám v O II BKD Akumu - originál ještě neměněnou. Rok výroby: 25 týden, 2005 a šlape.

Napsal: 05 zář 2011, 22:13
od dav55
je fakt, ze vetsinou baterie z prvovyroby bezne vydrzi 8 let, ale opravdu zalezi na tom, kde auto parkuje, jak casto jezdi, stav starteru a alternatoru, remenu, silova kabelaz v automobilu. nekdy staci kdyz umre komfortka, parkrat vybije baterku do mrte a zivotnost je v haji.

Napsal: 27 zář 2011, 21:29
od Irka
Zdravím,

měl bych dotaz: neřeším značku, ale parametry. Je vhodnější do auta dole v popisu 74Ah/680A nebo 77Ah/780A. Rozdíl v ceně je cca. 600Kč. Ptám se pro to, zda ta větší není už zbytečná (poměr cena výkon).

Napsal: 27 zář 2011, 21:34
od kibi
ta první varianta stačí (pokud tam nemáš nějakou šílenou hifi aparatůru, nebo jinej spotřebič), i když za krutý zimy je každej ampér startovacího proudu dobrej :-)

Napsal: 27 zář 2011, 21:40
od dav55
staci,nestaci, po skusenostech pristupuji ke kazdemu autu a zakazniku individualne. ale pro opravdu obyc zakaznika, ktery se z mista A potrebuje dostat do mista B staci varianta 1.