Stránka 21 z 132

Napsal: 15 bře 2013, 13:47
od Václav Žižka
dolar100 píše:
marthass píše:Myslím, že je to o smůle a možná o nějaké zanedbané údržbě.

Vzhledem k těm tisícům motorům BXE po světě těch pár v prdeli...Jeden psal, že měl na BXE 300 koní...tak těžko jsou ty ojnice slabý

Bude v něčem jinym
Blbost aka zanedbana udrzba co by si na servise motora chcel zanedbat.
Ked pozrem na prvu fotku tej ojnice tak je vidiet ze jeden srob drzi a je to zlomene az nad nim, tak tu tie sroby vylucujem ze by boli pricinou. Piestny cap je cely, vytrhnuty je z piestu, aj v pieste by mohla byt chyba.... len uvaha
Konečně se dostáváme k rozumnému vysvětlení. Ukazoval jsem několik fotografií, které jsou na netu mému strýci, který 40 let opravoval
motory v ČSAO. Podle něj je zřejmě problém ve spojení ojnice-píst.

Napsal: 15 bře 2013, 14:28
od marthass
Hlavně aby už to někdo vyřešil:)
Jak provést levnou a dobrou prevenci :)

Ale ojnice venku např. i u

Exact same thing happened to me on thursday on motorway at 75 m/h 50 miles from dover docks on 1500 miles trip across europe. Conrod made a big hole on BSW engine on Roomster 1.9 tdi, PD, 2008, 24 000 miles on clock. Oil changed previous day, level checked 4 times. What should i say.....? Will contact customer service after 2 weeks when return back to uk.

Taky jsem našel motor ATD s ojnicí venku atd. atd. atd.

Ještě tady je jeden názor

In my professional opinion, looking closely at your photos, it definitely looks as if the piston picked up on the bore and seized first. This could have been caused by the injector nozzle hosing fuel (if the needle was stuck open), causing the oil from the sides of the bore to be flused away and causing the piston to seize in the bore. Or it could have been due to some foreign matter getting into the bore - the only way to tell would be by looking inside the engine.

Once the piston had seized, the crankshaft turning motion would push the conn rod out through the block, snapping off the end of the conn rod - with the bits of conn rod/bearing/bearing cap either in the sump or cold-welded to other parts of the crankshaft!

All in all, the block is obviously completely written off and, if the crankshaft was affected by the bits of conn rod such as to cause the timing belt to break (quite likely), the valves would hit the pistons and the head would be a write off as well.


I'm glad the new engine seems to be working well. Don't let anyone put anything in the fuel system to "clean it up!" The clearances on the PD (unit injectors) are extremely small and sensitive to debris/wear and fuel additives can cause massive damage! VW in Peterborough told me that one of their customers had to have a complete new set of PDs at £3,000 when they used a fuel additive

Napsal: 15 bře 2013, 17:53
od jericho-3
Václav Žižka- a nespecifikoval to? Stalo se něco s čepem? Kdyby to bylo takhle, proč je spodek ojnice oddělen? Tohle vypadá na čísté zadření, popř. povolil materiál..ale proč za až tak za dlouhou dobu?
Bohužel Mathassův příspěvek je na mé vědomosti angličtiny krátký..O co tam v kostce jde?

Napsal: 15 bře 2013, 19:51
od big.boby
Dneska jsem po dlouhé době mluvil se známím co dělá auta. ptal jsem se ho na zde probíraný problém. řekl, že už dělal několik takto KO motorů, ale zatím neměl žádný BXE, ale prej jenom BLS kolem 150 000 km. a jak bylo zde již jednou zmiňováno, prý to bylo následkem DPF - víc nevím.

takže dva motory 1,9 jeden s DPF a jeden bez a ojnice venku u obou... :?

Napsal: 16 bře 2013, 13:13
od Václav Žižka
jericho-3 píše:Václav Žižka- a nespecifikoval to? Stalo se něco s čepem? Kdyby to bylo takhle, proč je spodek ojnice oddělen? Tohle vypadá na čísté zadření, popř. povolil materiál..ale proč za až tak za dlouhou dobu?
Bohužel Mathassův příspěvek je na mé vědomosti angličtiny krátký..O co tam v kostce jde?
Myslí si, že jako první prasknul píst v důsledku špatného mazání čepu.Píst kolem čepu nerotuje, ale jen se "kývá", takže je to kritické místo.....

V tom anglickém příspěvku si autor myslí, že že se něco dostalo do spalovacího prostoru (část injektoru).Pak tam uvádí názor, že by tyto problémy (u motorů PD) mohly způsobovat aditiva do nafty (čističe vstřikovací soustavy)
zajímavé.............

Napsal: 24 bře 2013, 22:35
od L
Jaký je teda závěr? Dá se s jistotou říct, že příčinou jsou utržené šrouby na ojnici, nebo jsou to jen spekulace? Ptám se proto, že mám taky BLS (2006), zatím 160 PS, ale během letoška budu implantovat 1749VB. Pokud by se jednalo jen o šrouby, tak si je vyrobím a mám po problému. Ale nerad bych dělal zbytečnou práci.

Napsal: 25 bře 2013, 00:50
od dolar100
Obrázek

pozri sem prva fotka v teme, ten srob je dotiahnuty a v celku.... porozmyslaj

Napsal: 25 bře 2013, 06:50
od live69
Ten na levé straně moc ne! Pak už se ta druhá strana ulomila třeba

Napsal: 25 bře 2013, 09:15
od big.boby
Myslíte, že to bude těma šroubama? Jestli ten šroub už potom nepovílí i tou destrukcí... abychom se tu nechytali šroubů a záhada nebyla někde jinde...

Napsal: 25 bře 2013, 11:55
od dolar100
ved to že to zatial nikto nerozriesil....

Napsal: 25 bře 2013, 18:04
od boli
Šrouby jsou namáhaný pouze když tahaj píst dolů při sání.
Myslím si, že je to zadřený na klice.

Napsal: 25 bře 2013, 18:12
od Tomas.cz
A co kdyby se protočila šála, tím se to kouslo a...?

Napsal: 25 bře 2013, 19:33
od martex
Tomas.cz píše:A co kdyby se protočila šála, tím se to kouslo a...?
hmm. tak to mi přijde jako docela přijatelný vysvětlení. už jsem to tady někde zmiňoval že šály jsou horní a spodní a každá má jinou "tvrdost" (zjednodušeně) . když to porovnáte ze starýma co byly v rotačce tak bylo fuk jestli je to vrch nebo spodek a šály měly zámky na ojnicích kam se daly naprosto přesně , páč nebyly ojnice lámaný jako je to např u BXE apod. takže to protočení a následné zadření by mohl být třeba ten důvod destrukcí.... nicméně je to zase jenom doměnka...

ps. třeba nám to nějakej kovanej motorář vysvětlí a řekne že je to blbost...

Napsal: 25 bře 2013, 20:09
od Tomas.cz
Chtělo by to názor odborníka, ale když se podíváš, jak je spodní oko rozžvejklý na všechny strany tak tam nějaká přetvárná síla nastat musela.

Ideálně kdyby měl někdo fotku čepu kliky po této destrukci a šály, jestli z ní teda ještě něco zbyde.

Obrázek

Napsal: 25 bře 2013, 21:57
od jericho-3
Máte pravdu, chtělo by to vidět kliku.. Kdyby to udělal čep, bylo by na něm něco vidět, odsral by to píst, ale tohle je destrukce, kdy ve velkém kalupu se něco zastaví a to napevno a pak to lítá..Trochu je mi divné, že to předtím nezaklepalo, protože nejdřív se šála chytne, pak pootočí, ucpe mazací díru, zastaví a nataví se na klik. čep, pak se začne protáčet nátavek na čepu kliky v ojnici a to už jde úplně nasucho a zákonitě se to zastaví/nataví/ a už to lítá..Je třeba se podívat na to, co má BLS jinak než ostatní motory...že je to taková kurva... :)