Stránka 21 z 25
Napsal: 20 dub 2019, 10:10
od jericho-3
Ta kvalita opravdu musí jít dolů, protože právě když se dělaly např. ty Peugeoty XUD i benzinové motory, tak se preventivně žádné pumpy neměnily, dal se řemen, kladky přežily motor a jelo se dál.Až když majitel zjistil, že se pumpa u pravého předního kola připochcává nebo se rozsvítila kontrolka v expanzce, tak se vyměnila a motor měl většinou už přes 200000km a víc ..,většinou se to ani nevědělo, bylo to stočené.Je lepší často nevědět než vědět. Majitelé měli čistou hlavu a dobře spali, dnes trpí nespavostí, co jim zase odejde a mechán jakbysmet a když mu zazvoní telefon, tak má stres, co zase odešlo ..Protože když kvůli pumpě spadne řemen, budou se hojit na něm...

Napsal: 18 říj 2019, 08:45
od tempest
Jaké máte zkušenosti s pumpama MAGNETI MARELLI, popř. Febi? Jedná se o pumpu pro korejce, kde originál stojí raketu. Dík
Napsal: 18 říj 2019, 09:42
od roman1648
Montoval jsem obojí a zatím ok
Napsal: 18 říj 2019, 10:20
od Marek001
Magneti Marelli dávam bežne a zatiaľ sa nič nevrátilo.
Napsal: 18 říj 2019, 14:56
od Tomas.cz
Febi mi na 1.8Turbo ronila přes hřídelové těsnění prakticky hned po montáži...
Napsal: 18 říj 2019, 17:26
od tomtt
Na Alhambře s motorem AFN jsem ještě pumpu neměnil - je tam origo (auto bylo dovezeno z DE a mělo orig. rozvody). Pokaždé při rozvodech kontroluju a bez vůle. Nalítal jsem na tom přes 260 tis. Teď už ale budu pumpu s rozvody měnit.
Na Golfu mk3 jsem měl ještě původní pumpu z roku 93 a ta začala téct po 240 tis.km.
Napsal: 19 říj 2019, 18:09
od burton.b22
Koupil jsem A6 C4 2.5tdi na tachometru 390tis. km a byla tam origo vodní pumpa INA z roku 94 ale nevěřím že ten motor má tolik najeto musel být měněný.
Napsal: 19 říj 2019, 18:51
od hansdob
Má nejspíš ještě naopak víc.
Napsal: 19 říj 2019, 19:46
od tomtt
Po roce 2000 už začaly být auta mr.ky ....
Po golfu mk3 s komůrkou 1Y jsem koupil zachovalé polo 6N2 (rok 2000) s motorem 1,9 Sdi.
Naivně jsem si myslel že si v něčem polepším.... Pravda lepší brzdy, nehnije to. Jinak ale motor uvnitř hlučný jak v Zetoru, chlastá to víc než klasická předkomůrka, starty v zimě horší. (Golf nastartoval v pohodě v minus 26, Polo Sdi problém při - 10).
A i když to Polo má na dnešní dobu minimum elektroniky, tak byl neustále problém: centrál, el. okna, zhasínaly kontolky, občas problém s imobilizérem. Zadní brzdy jsem řešil pořád. Ještě 1 x výměna celého servo řízení.
U Golfa mk3 jsem za 8let na zadní brzdy nesáh, ruční brzda držela za celých 8let na třetím zubu.
Napsal: 20 říj 2019, 11:33
od fekálek
No myslím, že jsi nekoupil polo, ale nějakej odjetej šrot, jinak jsi trochu mimo

Napsal: 20 říj 2019, 13:23
od tomtt
Mimo jsem z toho důvodu, že jsem koupil polo. Polo 6N2 již nikdy více........

Napsal: 20 říj 2019, 18:22
od uiqjirka
Polo jak 6N tak i novejsi 9N je vynikajici auto opravdu s vydrzi a kvalitou.

Napsal: 21 říj 2019, 03:19
od NOVON
Teď naposledy rozvody INA po cca 130 tis.km, řemen i kladky by ještě něco odjely,ale vodní pumpa tekla přes mrazovku..
Napsal: 21 říj 2019, 11:20
od turbo kamna power
tomtt: souhlas, Polo 6N2 není žádný zázrak, něco o tom vím, jedno mám
Golf 3 bylo rozhodně kvalitnější auto, nicméně raději bych boural v Polu, než v Golfu (oba sice nejbezpečnější auta své doby a třídy, ale Polo je přeci jen o 8 let novější)
https://www.youtube.com/watch?v=vtgG3TjsW5Y
https://www.youtube.com/watch?v=jyU7oqPEFxs
Nicméně k tématu: na Golfu AFN mi taky vydržela origo pumpa 240t. km a 15 let, pak jsem jí měnil s rozvodama, protože teklo těsnění kolem pumpy - samotný pumpě nic nebylo, možná jsem měl jen vyměnit těsnění a nechat jí tam dál
Jinak na svoje auta teď dávám pumpy Graf a zatím dobrý

jednou jsem dal pumpu Meyle a po chvíli tekla přes hřídel...
Napsal: 25 říj 2019, 16:58
od tomtt
Když srovnám např. spolehlivost staré Alhambry rok 98 (Tdi AFN) v téměř plné výbavě a s půl mega na tachu se spolehlivostí Pola 6N2, tak Alhambra vítězí na plné čáře. U Alhambry co se týče elektroinstalace jsem řešil pouze brzdový spínač, který stačilo prostříknout WD a zlomený kabel v pátých dveřích. A ještě uhlíky v altíku z důvodu opotřebení. Jinak stahovačky, centrál na dálku apod. jsem U Alhambry nikdy neřešil. (předtím Galaxy rok 97 a to samé). U SAGU jsem neměl problém ani s výhřevem sedaček nebo čelního skla, vždy fungoval.