Stránka 24 z 31
Napsal: 26 kvě 2012, 06:41
od slovacek.milos
bobyd píše:Jojooo ....jasny ja resil ten problem ze dokud je to teply tak se mi pri slejvani michal glycerin s esterifikatem kdezto kdyz to nechm ztuhnout uz to nedela .....delam to ve dvackach vohreju vodu v pracce soupnu plastovou dvacku, je jasny kdyby clovek mel nakou peknou nadtrz se spdnim vypoustenim bylo by to snazsi

stačí ti padesátka se šroubovacím vrhem, na ten vršek díš kohout, otoříš ji a uřešeš dno , necháš ho na kousku že přiklopíš, já to tak měl,
ale mi se nejvíc osvědčilo dělat to přímo v pikapu jak to přivezu a pak stáčet do kýblu a do sudu
Napsal: 26 kvě 2012, 12:15
od bobyd

chytryyy....to je dobry dik............clovece Milosi este jedna vec me trapi ...kdyz delas palmu a nechas ji ted pres noc venku zzeliruje nebo je tekuta?
Napsal: 26 kvě 2012, 18:29
od slovacek.milos
bobyd píše:
chytryyy....to je dobry dik............clovece Milosi este jedna vec me trapi ...kdyz delas palmu a nechas ji ted pres noc venku zzeliruje nebo je tekuta?
tak to chceš moc nevím já to hvízdnu do celkového chaosu a ono z toho něco vyjde
palmový tuk to je horší jak palmový olej byl kalný po ránu a jak byl ten mráz před týdnem tak byl totál na chleba mastit,
na výzkum jsem slabý prostě něco dělám, podaří se mi dvacka trafáku, topáku, nafty, a valím to do bečky a pak čepuji,
nelámu si stím hlavu jak to to tak to de a vychází to
pokud to projde nádržema při sedimentu tak to autu neublíží

Napsal: 27 kvě 2012, 12:02
od bobyd
Napsal: 02 čer 2012, 20:57
od misokgb
Hosi, cital som konkretne tri strany do zadu, ze aj dobra bionafta, ktora sa dostane do teploty cca 0 stupnov, tak z nej natrvalo ostane nepouzitelna brecka? Tym padom musim mat v aute tak ci tak predohrev, ak chcem jazdit na mere v zime? To rovno mozem liat do ohrievanej nadrze filtrovany olej, ktory dobre zohrejem pred vstupom do cerpadla, odpadaju problemy s esterifikaciou, cakanie, pranie, varenie a pod a vo vysledku z neesterifikovaneho oleja mam viac mnozstva, kedze ester oddeli ostatny bordel z bionafty/oleja. Akurat to viac zasvini motor, coz pri mojich moznostiach neni problem kedykolvek vytiahnut trysky a vycistit ich... Co vy na to? Ako je to s tuhnutim? V zime mero nepouzitelne bez predohrevu? D,
Napsal: 02 čer 2012, 21:44
od bobyd
Kvalitni mero funguje i v zime.....
Napsal: 03 čer 2012, 00:46
od misokgb
Ked si zoberiem v potaz domace podmienky, kvalitne mero, ktore funguje v zime ani nevyrobim, naviac vyroba 1L prijde na cca 30centov, kdezto ked lejem cisty olej s predhrevom mam to defacto gratis a setrim na kazdom litry 30centov... Je tak?
Napsal: 03 čer 2012, 20:28
od bobyd
Predehrev ti nepomuze kdyz budes mit v nadrzi sadlo......
Napsal: 03 čer 2012, 21:52
od misokgb
Samozrejme poriadne prefiltrovany olej som mal na mysli...
Napsal: 04 čer 2012, 11:36
od slovacek.milos
hoši mám tam 2O litrů pudinku kolik té kyseliny chlorovodíkové tam dát a rošlehat to nebo co stím,

Napsal: 04 čer 2012, 12:05
od hranicka
pokud je to možný, zbav se nejdřív glycerínu na dně (nejde-nevadí)
a kyseliny tam nalej objemově cca stejný množství, o kolik jsi to přešvihl s louhem.
Pokud je to jakžtakž míchatelný, míchej, mělo by zkapalnět, pokud ne, tak tu kyselinu nelej ale krop po povrchu. Nech hoďku dvě a mělo by to bejt aspoň míchatelný. nech vysedimentovat (pokud už nemáš na dně glycerín, přebytečná kyselina sedne na dno a dál se nic neděje, pokud jo, v některých případech může reakce probíhat obráceně - meřo se zase rozloží na olej a metyl, takže pak bych si na množství kyseliny dal pozor)
Až to bude kapalný, přečerpej a vyvař! Nesmí to mít nakyslej zápach, rozežralo by ti to trubky, vstřiky a čerpadlo.
Napsal: 04 čer 2012, 15:08
od svars
misokgb píše:Ked si zoberiem v potaz domace podmienky, kvalitne mero, ktore funguje v zime ani nevyrobim, naviac vyroba 1L prijde na cca 30centov, kdezto ked lejem cisty olej s predhrevom mam to defacto gratis a setrim na kazdom litry 30centov... Je tak?
nechal sem si pres zimu venku 10l výrobku, prošlo to mrazem kolem -25° po dobu asi 14 dnů, byla tu kosa

... celé to ztuhlo na jednobarevný puding, bez hrudek. Přišla obleva, zas to zkapalnělo, bez viditelných vrstev, tak sem to nalil do prázdný nádrže a vyjel. Mám ještě vzorky po 1l v petkách, od minulýho roku(asi květen), všechno po mrazu a je to stejný jak po uvaření... jezdil sem na to když bylo -5, a taky dobrý, potom sem to už neriskoval a naředil naftou a benzínem. Taky to ale není bezproblému, dnes budu vytahovat turbo co tam mám necelé 2roky (50000)- zaseklá regulace.Těžko říct jestli by ses sekla i při provozu na naftu.
Napsal: 04 čer 2012, 22:39
od bobyd
Jak to je ?vim ze louh je katalyzator, metyl je redidlo?furt si neumim selskym rozumem odvodit ceho vic a ceho min treba kdyz je to palma.Zatim se mi osvedcilo stabilne 7-8g louhu na litr a cca 1,5 metylu.Jenze palma stejne zacne mrcha rosolovatet driv ale pritom v Bio100 sou vsechny oleje dohromady a je to ridky i v zime. Je to pranim?spousta otazek skoda ze nekde nedelaj kurz jak uvarit kvalitni bionaftu
to:misokgb udelej si predehrev a uvidis ,kazdopadne na mero to jede jinak motor tak nemlati vykon je lepsi nez na naftu a nezveda se mi hladina motoroveho oleje a dalsi vec je ze pokud mas ekl vyfrit tak znej musis nak dostat sadlo coz pri vyrobe mera nemusis pac to zahrejes nechas zreagovat a bordel to sedne ke dnu s glycerinem...........jinak nic proti predehrevu jak rikam az ti vyfrit v nadrzi ztuhne na sadlo nepojedes mero ma podstatne lepsi odolnost proti tuhnuti a ikdyz zrosolovati cerpadlo ho pretahne pres filtr bez toho a by se zanesl...
Napsal: 05 čer 2012, 06:29
od svars
bobyd píše:Jak to je ?vim ze louh je katalyzator, metyl je redidlo?furt si neumim selskym rozumem odvodit ceho vic a ceho min treba kdyz je to palma.Zatim se mi osvedcilo stabilne 7-8g louhu na litr a cca 1,5 metylu.Jenze palma stejne zacne mrcha rosolovatet driv ale pritom v Bio100 sou vsechny oleje dohromady a je to ridky i v zime. Je to pranim?spousta otazek skoda ze nekde nedelaj kurz jak uvarit kvalitni bionaftu
to:misokgb udelej si predehrev a uvidis ,kazdopadne na mero to jede jinak motor tak nemlati vykon je lepsi nez na naftu a nezveda se mi hladina motoroveho oleje a dalsi vec je ze pokud mas ekl vyfrit tak znej musis nak dostat sadlo coz pri vyrobe mera nemusis pac to zahrejes nechas zreagovat a bordel to sedne ke dnu s glycerinem...........jinak nic proti predehrevu jak rikam az ti vyfrit v nadrzi ztuhne na sadlo nepojedes mero ma podstatne lepsi odolnost proti tuhnuti a ikdyz zrosolovati cerpadlo ho pretahne pres filtr bez toho a by se zanesl...
Louh dávkuješ podle kyselosti oleje, to se odvíjí od toho jak moc je ten olej přepalovanej, co se v něm smažilo a co je to za olej. Čím víc přepálenej olej, tím je kyselejší a pro reakci potřebuješ víc louhu.(obsahuje víc nějakých mastných nasycených kyselin, nebo něco takovýho) Metyl je daný stechiometrickým poměrem k oleji 1:3 - 1mol oleje potřebuje k reakci 3moly metylu. když dáš víc je to jen k prospěchu, je lepší výtěžnost, rychlej si to sedá...(rafinerky jedou třeba 1:20) blbý je že ti tam ten nezreagovanej metyl zůstane a když to nevyvaříš tak to i s tím leješ do auta, nehledě na to že je to škoda. Nejlíp je to oddestilovat zpátky a zas použít.
Napsal: 05 čer 2012, 18:19
od misokgb
Takze chapem to tak, ze problemy su hlavne na zimu - mero potrebujem tiez predohrev v zime, vyhoda je v tom, ze pokial mero stuhne vplyvom teploty, tak ked sa zahreje, je z neho opat mero pouzitelne do motora, a vyfrit ked stuhne, tak po ohriati uz nie je pouzitelny ako palivo?